Auteur
|
Bericht
|
Wez
Forum berichten: 70
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 19:31
|
|
Maar ondanks zijn productiviteit voor Ajax (hij heeft ons nog nooit naar een kampioensschap geschoten) zou het voor Ajax en het spel wat we graag bij Ajax zien geen goede oplossing zijn als KJH zou vertrekken? Kijk zijn kwaliteiten in de 16 zijn natuurlijk subliem te noemen maar hebben wij als Ajax zijnde niet veel meer baat bij een ander soort spits (Dario?) die misschien er geen 30 in trapt in een seizoen maar er wel voor zorgt dat het team beter rendeert? Ikzelf zou toch echt opteren voor een ander type spits.. en zeker als je 35 (!!!) miljoen voor KJH kan krijgen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 19:33
|
|
Citaat: Maar ondanks zijn productiviteit voor Ajax (hij heeft ons nog nooit naar een kampioensschap geschoten) zou het voor Ajax en het spel wat we graag bij Ajax zien geen goede oplossing zijn als KJH zou vertrekken? Kijk zijn kwaliteiten in de 16 zijn natuurlijk subliem te noemen maar hebben wij als Ajax zijnde niet veel meer baat bij een ander soort spits (Dario?) die misschien er geen 30 in trapt in een seizoen maar er wel voor zorgt dat het team beter rendeert? Ikzelf zou toch echt opteren voor een ander type spits.. en zeker als je 35 (!!!) miljoen voor KJH kan krijgen.
Hij had ons naar het kampioensschap vorig jaar geschoten, als die ******* van een Henk ten Cate hem niet op de bank plaatste.
|
Wez
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 19:38
|
|
Dat doelde meer op het feit dat de meeste mensen die een lans breken voor Huntelaar zeggen: Hij scoort zoveel.
Dat kan wel zo zijn maar dan nog zijn we er geen kampioen door geworden. Vorig jaar misschien 1 goal te kort maar dit jaar heeft hij toch bijna alles gewoon gespeeld en toch zijn we geen kampioen geworden door al die goals.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 19:40
|
|
Citaat: Maar ondanks zijn productiviteit voor Ajax (hij heeft ons nog nooit naar een kampioensschap geschoten) zou het voor Ajax en het spel wat we graag bij Ajax zien geen goede oplossing zijn als KJH zou vertrekken? Kijk zijn kwaliteiten in de 16 zijn natuurlijk subliem te noemen maar hebben wij als Ajax zijnde niet veel meer baat bij een ander soort spits (Dario?) die misschien er geen 30 in trapt in een seizoen maar er wel voor zorgt dat het team beter rendeert? Ikzelf zou toch echt opteren voor een ander type spits.. en zeker als je 35 (!!!) miljoen voor KJH kan krijgen.
Sneijder was ook belangrijk, maar het team was net niet goed genoeg zodat dit een kampioenschap opleverde. Daarom moet je de goede spelers behouden totdat het plaatje compleet is, zodat je is een keer een prijs kan pakken. En als ze Ajax echt iets hebben gebracht(succes, dus faam) dan hebben ze het verdient en mogen ze voldaan(met het respect van de fans) naar een buitenlandse topclub. En zo hoort het te werken. Het zou dom zijn als je nu hem gemakkelijk laat lopen en dat je weer op zoek mag naar een goede oplossing, terwijl dat waarschijnlijk geen verbetering is.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 19:41
|
|
Citaat: Dat doelde meer op het feit dat de meeste mensen die een lans breken voor Huntelaar zeggen: Hij scoort zoveel.
Dat kan wel zo zijn maar dan nog zijn we er geen kampioen door geworden. Vorig jaar misschien 1 goal te kort maar dit jaar heeft hij toch bijna alles gewoon gespeeld en toch zijn we geen kampioen geworden door al die goals.
Tja, aan Huntelaar lag het dit seizoen niet hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 19:42
|
|
Huntelaar is gewoon een topspits. Zonder hem was AJAX buiten de CL-play-offs gevallen. Maar met 35 euro kan AJAX zich zonder Van Geel gaan versterken op de zwakke plekken; defensie en middenveld. Moeilijke keuze. AJAX heeft zonder verkopen nog veel geld te spenderen. Het liefst kopen ze nu al in en verkopen ze daarna.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 19:45
|
|
Citaat: Huntelaar is gewoon een topspits. Zonder hem was AJAX buiten de CL-play-offs gevallen. Maar met 35 euro kan AJAX zich zonder Van Geel gaan versterken op de zwakke plekken; defensie en middenveld. Moeilijke keuze. AJAX heeft zonder verkopen nog veel geld te spenderen. Het liefst kopen ze nu al in en verkopen ze daarna.
Met 35 euro kom ik nog geen dag rond
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 00:22
|
|
Citaat: Ten eerste: zo snel mogelijk betekend dat je de prijs niet kan opdrijven. Punt 2: Ajax heeft meer behoefte aan faam dan aan geld, pas dan is het goed als dat tweede niet in gevaar komt. Ajax maak niet dezelfde fout. En KJH: blijf, Van Basten is bezig met het weer op orde brengen van de selectie. Je kan een clublegende worden, plz blijf!!
Ajax kan geen nee zeggen tegen 35 miljoen euro. Bovendien moeten we niet vergeten dat Huntelaar al 9 miljoen heeft gekost en de club het zich dus niet kan veroorloven om Huntelaar in de zomer van 2009 met een slechts 1 jaar lopend contract te verkopen.
Ik ben het met je eens, Wez. Huntelaar is een geweldige doelpuntenmaker, maar voor soepel draaiend aanvalsspel heb je een spits nodig die beter mee kan voetballen. Een mooi voorbeeld is dat van Manchester United en Van Nistelrooij. Van Nistelrooij werd daar jaar in jaar uit topscoorder, maar Manchester speelde niet attractief en won zelden wat. Meteen na zijn vertrek won Manchester United met geweldig voetbal de landstitel.
|
Wez
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 00:44
|
|
En daar heb je ook gelijk mijn punt van wat ik probeer te zeggen Thomas. Ik ontken ook helemaal niet wat KJH tot nu toe heeft bewezen en dat hij belangrijk is geweest voor Ajax de afgelopen jaren. Maar door het verleden kan ik me er niet onttrekken aan het feit dat Ajax met een ander soort type spits gewoon beter rendeert en als gevolg daarvan meer het voetbal kan spelen wat wij allemaal willen zien. Dat is gewoon objectief kijken naar hetgeen hoe we spelen met een Huntelaar en bv. een Perez in het elftal. Dat is al bijna -2 spelers als je het afzet tegen goed en mooi aanvalsspel wat 'wij' verwachten van Ajax. Daarom dat ik zoiets heb van, als je 35 miljoen kan ontvangen voor Huntelaar en je hebt daardoor de mogelijkheid voor de selectie te versterken op bepaalde punten én je hebt een ander soort aanvaller lopen, tja dan lijkt het me niet zo een moeiljke keuze.
Maar de tegenstanders van de verkoop, hoe kijken jullie tegen dit Ajax aan qua aanvalsspel met Huntelaar? Is dit ideaal? Zie je het zo graag? Of wat is het.. het kan toch niet alleen zo zijn dat je/jullie alleen maar tevreden zijn met het aantal goals wat hij scoort?!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 09:39
|
|
Volgens Siempre Real van AN is het spel al op de wagen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 09:52
|
|
Die is normaliter wel betrouwbaar als het Real Nieuws betreft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 09:55
|
|
Alleen bevalt de transferprijs mij niet zo. Ik hoop op een bedrag tussen de 30 en 35 miljoen euro.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 10:59
|
|
Ajax heeft niks aan dat geld, zolang ze niet een opvolger in beeld hebben die ook kan zorgen dat Ajax kampioen wordt en Europees een grote dobber is. Ik wil niet dat Ajax spelers verkoopt voordat ze werkelijk een dienst hebben bewezen aan Ajax. Ajax bouwt al jaren, maar dat verkopen betekend afbraak. Dan bouw je dus nooit een stekr team op als je steeds spelers die eindelijk top zijn gaat verkopen. En natuurlijk mag Ajax weigeren en hopelijk kunnen ze het zo brengen dat Huntelaar dat respecteert en dat hij gemotiveerd raakt om eerst iets te presteren voor Ajax. En zo hoort het te zijn: je speelt voor Ajax en niet bij Ajax. Huntelaar: zorg dat je een clublegende wordt en dan kan je voldaan vertrekken naar het buitenland. Ik hoop dat je er ook zo over denkt!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 11:23
|
|
Citaat: Alleen bevalt de transferprijs mij niet zo. Ik hoop op een bedrag tussen de 30 en 35 miljoen euro.
Vooraf zag ik 25 miljoen toch echt als de max. Laten we niet vergeten dat z'n contract nog maar twee jaar doorloopt. Maar goed, misschien kan een tweede bieder daar nog verandering in brengen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 15:03
|
|
Hopelijk blijft Klaas. Ik weet niet wie zijn leegte moet opvangen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 15:39
|
|
Citaat: Alleen bevalt de transferprijs mij niet zo. Ik hoop op een bedrag tussen de 30 en 35 miljoen euro.
Vooraf zag ik 25 miljoen toch echt als de max. Laten we niet vergeten dat z'n contract nog maar twee jaar doorloopt. Maar goed, misschien kan een tweede bieder daar nog verandering in brengen.
Fock dat geld, Ajax moet faam maken anders gaat het ten onder. Besef dat nou is, Ajax moet weer prijzen pakken. Snap je het dan nooit?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 15:41
|
|
Ik snap het prima. Juist daarom ben ik zo realistisch. Tegen megabedragen kan en moet Ajax geen nee zeggen, omdat er op den duur ook weer winst behaald moet worden. Je weet dat ook een voetbalclub als Ajax gewoon de financiële afgrond kan naderen?
Bovendien moeten we er niet te dramatisch over doen. Als Huntelaar voor 25 miljoen of meer weggaat vallen er echt prima spitsen te halen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 16:08
|
|
ja, De KJH stijl
Prima speler, prima kerel. Ik hoop dat Ajax hem kan behouden.
Alhoewel 35 miljoen ook wel erg lekker is voor Ajax
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 16:11
|
|
Als ze hem gaan verkopen moeten ze ook bijna direct zijn vervanger aantrekken. Hiermee voorkom je woekerprijzen voor die vervanger en hebben we tenminste weer een spits als vervanger.
Geen sneijderperikelen dus...
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 16:18
|
|
Citaat: Ik snap het prima. Juist daarom ben ik zo realistisch. Tegen megabedragen kan en moet Ajax geen nee zeggen, omdat er op den duur ook weer winst behaald moet worden. Je weet dat ook een voetbalclub als Ajax gewoon de financiële afgrond kan naderen?
Bovendien moeten we er niet te dramatisch over doen. Als Huntelaar voor 25 miljoen of meer weggaat vallen er echt prima spitsen te halen.
De winst licht op het veld, als het opm voetbal draait. En inkomsten zorgen dat het gefinancieerd kan worden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 16:19
|
|
Precies. 25 Miljoen voor Huntelaar betekent dat je je op verschillende posities kan versterken. Zo gaat het in de voetbalbusiness. Je verkoopt voor hoge bedragen en met goede scouting koop je voor lagere bedragen in op meerdere posities.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 19:59
|
|
Citaat: Precies. 25 Miljoen voor Huntelaar betekent dat je je op verschillende posities kan versterken. Zo gaat het in de voetbalbusiness. Je verkoopt voor hoge bedragen en met goede scouting koop je voor lagere bedragen in op meerdere posities.
Dus jij denkt dat je voor dat geld speler(s) kan kopen met een dezelfde of een hogere waarde. Vergeet het maar, trouwens hebben die ook nog tijd nodig om te winnen. Dan breek je dus jouw eigen bouwproject af. En dan mag je weer opnieuw beginnen met een nieuw plaatje, waarvan goede delen toch weer worden verkocht voordat het plaatje compleet is. Hoe wil je dan ooit succesvol zijn?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:31
|
|
Je moet wel blijven lezen, WZA. Ik heb gisteravond nog aangegeven dat ik Huntelaar een uitstekende doelpuntenmaker vind, maar dat er zeker spitsen te verzinnen zijn die beter zouden zijn voor het teamspel van Ajax. Huntelaar is in mijn ogen niet onmisbaar.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:46
|
|
Citaat: Je moet wel blijven lezen, WZA. Ik heb gisteravond nog aangegeven dat ik Huntelaar een uitstekende doelpuntenmaker vind, maar dat er zeker spitsen te verzinnen zijn die beter zouden zijn voor het teamspel van Ajax. Huntelaar is in mijn ogen niet onmisbaar.
Ik denk dat er maar weinig spelers bestaat die zo veel waarde hebben als ze op een eiland staan(4-3-3) dan KJH. Dat maakt hem bijzonder. Dat spelers in zijn buurt niet een must zijn om goed te spelen, soms zorgt het juist voor een mindere bijdrage omdat die spelers ook vaak in scoringspositie komen. Dus ik vind het een hele speciale speler, die past bij deze speciale club. En ik denk dat je niet snel een Huntelaar2 vindt. En als hij vertrekt dan neem je ook voorlopig afstand van de huisstijl van Ajax(4-3-3) en dat zou ik erg betreuren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:50
|
|
Ik zie niet in waarom we afscheid zouden moeten nemen van de huisstijl.
|