Auteur
|
Bericht
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 5 jul 2009 09:53
|
|
Citaat: HSV klopt aan bij Huntelaar
HAMBURG - Na het binnenhalen van Eljero Elia, heeft HSV zijn pijlen op nóg een Nederlander gericht. De club uit Hamburg klopte aan bij Klaas-Jan Huntelaar, die Real Madrid de ene na de andere miljoenenaankoop zag doen. Voorzitter Florentino Perez vertelde gisteren op de radio dat hij tien selectiespelers gaat verkopen. Namen noemde hij niet.
Real Madrid is bereid mee te werken aan een transfer van de topschutter, waarna HSV zich bij Huntelaars zaakwaarnemer Arnold Oosterveer meldde om te peilen hoe Huntelaar zelf tegenover een overgang staat. De Hummeloër heeft nog geen standpunt ingenomen.
Huntelaar ruilde afgelopen winter Ajax in voor Real Madrid voor het recordbedrag van (maximaal) 27 miljoen euro en kende - na Oranjes oefeninterland tegen Tunesië - een sterke periode. De laatste wedstrijden van het seizoen was zijn speeltijd beperkt, hetgeen hem bij het Nederlands elftal tegen IJsland zijn basisplaats kostte.
Hoop voor hem dat hij daar heen gaat. Mooie club voor hem en hier komt hij wel aan zijn speeltijd toe daar ben ik van overtuigd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 5 jul 2009 13:39
|
|
Huntelaar had ook bij Real kunnen slagen, maar ja....
|
wijmaajax
Forum berichten: 177
|
Geplaatst: Di 7 jul 2009 08:27
|
|
Citaat: AC Milan heeft een bod uitgebracht op Klaas-Jan Huntelaar. Vicevoorzitter Adriano Galliano van de Italiaanse club heeft dit bevestigd. AC Milan heeft bij de transfer van Kaka naar Real Madrid het eerste recht tot koop bedongen. Hamburger SV heeft net als Manchester United ook interesse, maar hikt aan tegen de prijs die de Madrilenen nu nog bedingen.
Real Madrid onderging deze zomer een metamorfose. De nieuwe president Florentino Perez stelde Manuel Pellegrini als nieuwe trainer aan en kocht reeds Cristiano Ronaldo, Kaka, Raul Albiol en Karim Benzema. De nieuwe directeur Jorge Valdano van Real Madrid liet vorige week weten dat alle spelers die mogen vertrekken, daar inmiddels per telefoon van op de hoogte zijn gebracht. Behalve Huntelaar heeft ook Royston Drenthe die mededeling gehad.
"De nieuwe trainer gaat zonder buitenspelers voetballen en daarom mag Royston verhuurd worden. Ook een verkoop is bespreekbaar, maar dan willen ze het recht op terugkoop bedingen", zegt zaakwaarnemer Sigi Lens van Drenthe, die een aanbod van Fiorentina in beraad heeft
Bron: Telegraaf.nl
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 21:53
|
|
Ac Milan gaat voor Luis Fabiano, een transfer van Huntelaar naar de Italiaanse topclub is daarmee van de baan (Bron: AD)
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 14:54
|
|
Misschien kunnen we KJH voor een (half)jaar huren? Ik neem aan dat hij weg wil bij Real en dat hij niet naar een subtopper toe wil. Zo kan hij zich weer in de kijker spelen bij Ajax voor de échte top!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 19:09
|
|
Citaat: Real Madrid neemt Huntelaar niet mee op trainingskamp
Bron: Sportweek.nl
Real Madrid neemt aanvaller Klaas-Jan Huntelaar niet mee op trainingskamp naar Ierland. Daar bereidt De Koninklijke zich deze week voor op de nieuwe voetbaljaargang. Volgens de Spaanse krant Marca is het besluit om niet mee te gaan in goed overleg genomen.
Real Madrid verwacht dat de Oranje-international nog deze week wordt verkocht. De aanvaller maakt geen deel meer uit van de plannen van trainer Manuel Pellegrini. Naar verluidt zijn VfB Stuttgart en Tottenham Hotspur zeer geïnteresseerd in de oud-Ajacied.
Huntelaar speelt pas een half jaar in de Spaanse hoofdstad. In totaal kwam de spits tot twintig competitieduels, waarin hij acht keer scoorde. Huntelaar heeft nog een contract met Real tot medio 2013. De aanvaller is overbodig geworden na het aantrekken van Cristiano Ronaldo, Kaká en Karim Benzema.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 20:23
|
|
Tja, dat is het risico geweest dat ie genomen heeft. Gedurende het seizoen vertrokken naar Real als 'noodoplossing' voor de heersende blessures. Dan weet je dat t mogelijk is om op t moment dat spelers weer fit geraken buiten de boot te vallen. Denk dat ie bang was dat 'deze trein niet meet voorbij kwam'. Hij had er verstandig aan gedaan van club te wisselen in de zomer.
Daarnaast...had ie rekening moeten houden met t feit dat er presidentsverkiezingen zouden zijn bij Real aan t einde van t seizoen? Iedereen weet tenslotte wat dat teweeg kan brengen bij Real.
|
Stekelaar
Forum berichten: 49
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 21:10
|
|
Hoezo polst Ajax Huntelaar niet gewoon...
Hij zal vast nog niet terug willen naar Nederland, maar wat heb je te verliezen als Ajax zijnde. Het bedrag dat we voor Huntelaar ontvangen hebben we toch nog niet binnen, dus dan zeg je tegen Real laat het bedrag wat wij nog van jullie krijgen maar zitten, zal wel zon 15miljoen zijn en dat geld hebben we nu toch ook nog niet en kunnen we dus niets mee. Betaal ze nog 5mil en we hebben El Cazador weer terug als number 9
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 21:12
|
|
Citaat: Hoezo polst Ajax Huntelaar niet gewoon...
Hij zal vast nog niet terug willen naar Nederland, maar wat heb je te verliezen als Ajax zijnde. Het bedrag dat we voor Huntelaar ontvangen hebben we toch nog niet binnen, dus dan zeg je tegen Real laat het bedrag wat wij nog van jullie krijgen maar zitten, zal wel zon 15miljoen zijn en dat geld hebben we nu toch ook nog niet en kunnen we dus niets mee. Betaal ze nog 5mil en we hebben El Cazador weer terug als number 9
Of dit..
Citaat: Misschien kunnen we KJH voor een (half)jaar huren? Ik neem aan dat hij weg wil bij Real en dat hij niet naar een subtopper toe wil. Zo kan hij zich weer in de kijker spelen bij Ajax voor de échte top!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:17
|
|
[list">'Ajax krijgt zeven miljoen bij verkoop Huntelaar'
Ajax kan spoedig rekenen op een financiële meevaller van zeven miljoen euro. Volgens de Spaanse sportkrant Marca is een clausule in het contract van Klaas-Jan Huntelaar opgenomen, waarin staat dat Ajax recht heeft op dat bedrag.
Een half jaar geleden verkocht Ajax Huntelaar voor twintig miljoen euro aan Real Madrid. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro als de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen had voldaan. Omdat de international deze zomer vertrekt, vervalt die variabele optie en heeft Ajax recht op zeven miljoen euro.
Het is nog altijd niet duidelijk waar de aanvaller volgend seizoen speelt. VfB Stuttgart wordt genoemd als belangrijkste gegadigde, hoewel ook Tottenham Hotspur en AS Roma in de wandelgangen genoemd worden.
# bron: ELF[/list">
|
MrGuide
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:33
|
|
Nu maar hopen dat ie verkocht wordt. Een grote financiële meevaller lijkt mij. Dit bedrag hadden we anders waarschijnlijk (als we in totaal sowieso al 7 miljoen hadden gekregen) pas over een aantal jaar gekregen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:02
|
|
Tjah, maar wat is een goede club voor Huntelaar? Ik denk niet dat hij bij Arsenal moet komen, Huntelaar zie ik meer als een afmaker, geen werker / meevoetballer. Daarom denk ik dat hij perfect zou spelen bij Man United met Rooney langs hem.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:06
|
|
Adebayor rendeert daar ook goed. En ManU koopt geen spelers meer.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:08
|
|
Ik zie KJH graag bij AC Milan, Juventus, Manchester United of Arsenal.
|
TvP
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 15:53
|
|
AC Milan en Juventus vallen voor hem af. Als hij realistisch kijkt en dat heeft hij gedaan, komen zijn kwaliteiten daar niet het meest tot zijn recht. Hij heeft vleugelspelers nodig.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 16:00
|
|
Maar dan zijn er maar weinig ploegen waar hij kan spelen. Ik zou m nog geen eens een slechte vervanger vinden voor Iaguinta.
En met een beweeglijke speler om hem heen, en wat voeding van de half speler, zie ik m ook slagen bij AC Milan.
Ik denk dat hij bij veel clubs kans van slagen heeft, mits hij beoordeeld wordt op zijn kwaliteiten, hij de tijd krijgt zich aan te passen, en hij op de juiste manier gebruikt wordt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 16:11
|
|
Ik zou mijn best doen om Huntelaar te huren. Hij komt bij Real duidelijk niet voor in de plannen met al die topspitsen. Op dit moment zijn er ook nog niet echt topclubs voor hem geweest, dus staat zijn WK deelname als eerste spits op de tocht. Als Ajax hem huurt komt hij in een vertrouwde omgeving, speelt hij sowieso en houdt hij de hoogte van zijn Real salaris.
Genoeg voordelen voor hem als er geen interessante club langskomt. Liever Ajax dan Stuttgart lijkt me. Als hij een jaar voor Ajax scoort komt een club als Milan vanzelf weer. Ik begrijp toch al niet waarom Milan of Manchester hem niet binnenhaal, maar dat is een ander verhaal.
|
TvP
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 16:21
|
|
Citaat: Maar dan zijn er maar weinig ploegen waar hij kan spelen. Ik zou m nog geen eens een slechte vervanger vinden voor Iaguinta.
En met een beweeglijke speler om hem heen, en wat voeding van de half speler, zie ik m ook slagen bij AC Milan.
Ik denk dat hij bij veel clubs kans van slagen heeft, mits hij beoordeeld wordt op zijn kwaliteiten, hij de tijd krijgt zich aan te passen, en hij op de juiste manier gebruikt wordt. Er zijn ook maar weinig ploegen waar Huntelaar echt tot zijn recht komt, het is denk ik ook één van der oorzaken waarom een spits van zijn kaliber nooit doorbrak bij PSV. Bij het aanvallende AGOVV, Heerenveen en Ajax deed hij zeer goede zaken. Het behoudende spel van Ramos was ook niet in zijn voordeel. Ik denk dat ploegen als Barcelona, Arsenal, Manchester United, maar ook andere aanvallende ploegen in Europa hem meer op het lijf zijn geschreven dan de verdedigende Italianen, Chelsea en dergelijke.
Ajax kan best wel een poging wagen om de Hunter terug te krijgen, al denk ik dat ze weinig succes zullen hebben. Ik vrees dat KJH geen trek heeft in een Nederlands avontuur en bovendien zal hij niet veel van zijn salaris willen inleveren.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 16:34
|
|
Teruggaan naar Ajax zie ik ook niet gebeuren. PSV speelde in de beginjaren van PSV niet bepaald behoudend dacht ik. Er was simpelweg teveel concurrentie.
Er zijn altijd negatieve punten op te noemen van een competitie, zoals het 'verdedigende' Italie. Elke competitie heeft voor- en nadelen voor een spits. Ik denk dat Duitsland niet verkeerd bij hem zou passen. Clubs als Stuttgart, HSV, en ook Bayern.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 18:44
|
|
[list">Huntelaar wilde zelf in Madrid blijven
De beslissing om Klaas-Jan Huntelaar niet mee te nemen op het trainingskamp van Real Madrid naar Ierland is door de spits zelf genomen. Dat zei directeur sportzaken Miguel Pardeza dinsdag.
Volgens Pardeze wil Huntelaar goed over zijn toekomst nadenken en wilde hij zelf in Madrid blijven. De Achterhoeker heeft te horen gekregen dat er geen plaats voor hem meer is bij Real. Na de aankopen Cristiano Ronaldo en Karim Benzema en clubicoon Raúl is Huntelaar vierde in de pikorde.
Als Huntelaar mee had gegaan met Real Madrid, had hij alleen de loopoefeningen mee mogen doen. Zodra er een bal aan te pas zou komen, zou hij moeten wijken. Daarop besloot Huntelaar voor zichzelf te blijven trainen in de Spaanse hoofdstad.
Onder meer VfB Stuttgart en Tottenham Hotspur hebben interesse in de oud-Ajacied. Directeur Pardeza liet dinsdag weten in verregaande onderhandelingen te zijn met Stuttgart, dat naar verluidt twintig miljoen euro wil betalen voor Huntelaar.
|
klene
Forum berichten: 202
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 19:17
|
|
Citaat: Huntelaar wilde zelf in Madrid blijven
De beslissing om Klaas-Jan Huntelaar niet mee te nemen op het trainingskamp van Real Madrid naar Ierland is door de spits zelf genomen. Dat zei directeur sportzaken Miguel Pardeza dinsdag.
Volgens Pardeze wil Huntelaar goed over zijn toekomst nadenken en wilde hij zelf in Madrid blijven. De Achterhoeker heeft te horen gekregen dat er geen plaats voor hem meer is bij Real. Na de aankopen Cristiano Ronaldo en Karim Benzema en clubicoon Raúl is Huntelaar vierde in de pikorde.
Als Huntelaar mee had gegaan met Real Madrid, had hij alleen de loopoefeningen mee mogen doen. Zodra er een bal aan te pas zou komen, zou hij moeten wijken. Daarop besloot Huntelaar voor zichzelf te blijven trainen in de Spaanse hoofdstad.
Onder meer VfB Stuttgart en Tottenham Hotspur hebben interesse in de oud-Ajacied. Directeur Pardeza liet dinsdag weten in verregaande onderhandelingen te zijn met Stuttgart, dat naar verluidt twintig miljoen euro wil betalen voor Huntelaar.
Dat is dus een voorbeeld van als stront behandeld worden .
|
MrGuide
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 19:21
|
|
Citaat: Als Huntelaar mee had gegaan met Real Madrid, had hij alleen de loopoefeningen mee mogen doen. Zodra er een bal aan te pas zou komen, zou hij moeten wijken.
Als dit echt zo ver was gekomen, was het natuurlijk te komisch voor woorden geweest. Had ie de bal mogen halen, elke keer als iemand naast of over schoot. Doet me een beetje aan vroeger denken. Toen was er ook altijd wel iemand die niet mee mocht doen omdat ie niet goed genoeg was.
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 11:53
|
|
Ik heb nog steeds met 'm te doen..:
[list">Huntelaar gedegradeerd tot jeugdspeler
Klaas-Jan Huntelaar lijkt niet meer voor Real Madrid te gaan spelen. De spits kreeg van de Spaanse grootmacht inmiddels het status van jeugdspeler.
De Nederlander mocht al niet met Real op trainingskamp naar Ierland en kreeg te horen dat er geen toekomst meer voor hem is in Madrid. Tijdens de afgelopen trainingen onderstreepte de club deze woorden op pijnlijke wijze; Huntelaar mocht de inleidende oefeningen nog wel meedoen, maar tijdens de partijvormen moest hij vanaf de kant toekijken met wat jeugdspelers.
De Koninklijke heeft een akkoord bereikt met VfB Stuttgart over de verkoop van Huntelaar. Ze hopen dat de spits zelf zo snel mogelijk besluit te vertrekken. Real zou een transfersom ontvangen van achttien miljoen euro.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 12:12
|
|
Ik ook. Een echte prof met een goede mentaliteit en een van de beste afmakers van de wereld. Toch wel een knak in zijn loopbaan. Ik hoop dat hij snel naar Arsenal verkast. Die hebben weer wat te makken. En AJAX kan natuurlijk zo 7 miljoen incasseren.
|
Jows
Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 12:38
|
|
Ik hoop ook dat Huntelaar naar Arsenal kan. Aan de andere kant is dit ook wel eens goed voor de betere spelers in de Eredivisie. Hopelijk maakt het ze bewust dat een stap naar het buitenland niet altijd een hele goede stap is. Zeker niet in de winterstop.
|