Auteur
|
Bericht
|
Leonel
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:37
|
|
Citaat: 'Roma gaat gesprek aan met zaakwaarnemer Huntelaar' | Transfers
Ajacied Klaas-Jan Huntelaar kan nog steeds rekenen op belangstelling vanuit Rome. AS Roma volgt de 24-jarige topscorer van de Eredivisie namelijk op de voet, zo meldt de Italiaanse sportkrant Corriere dello Sport. De Romeinen lieten weten dat het halen van een aanvaller topprioriteit is.
Roma zou Huntelaar graag willen overnemen en de club heeft al een gesprek aangevraagd met zijn zaakwaarnemer Arnold Oosterveer. De aanvaller van Ajax is niet de enige gegadigde voor de spitspositie bij de Italianen. Ook de Argentijn Hernán Crespo en de Braziliaan Amauri staan volgens Corriere dello Sport op de nominatielijst.
Niet alleen Huntelaar, maar ook ploeggenoten Urby Emanuelson (21) wordt al enige tijd nauwlettend in de gaten gehouden door AS Roma. In januari bracht de Italiaanse topclub zelfs een bod uit, maar de Amsterdammers wilden de linkervleugelverdediger nog niet kwijt.
ajax.blieb.nl
Huntelaar moet alleen vertrekken als er één van de absolute top clubs komt (Real, Barca, Liverpool, Chelsea, Arsenal, ManUtd, Inter, Valencia, Juventus, A.C. Milan).
Als je valencia noemt dan vind ik dat as roma er ook bij hoort, maar dit is wel zo'n beetje de topclubs die er zijn...
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:39
|
|
Citaat: Als je valencia noemt dan vind ik dat as roma er ook bij hoort, maar dit is wel zo'n beetje de topclubs die er zijn... Ik vind de spaanse competitie toch wel een stuk beter dan de Italiaanse daaom noem ik Valencia wel en Roma niet. Roma is de vierde club in Italie en Valencia de derde in Spanje.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:47
|
|
Citaat: Als je valecia noemt dan vind ik dat as roma er ook bij hoort, maar dit is wel zo'n beetje de topclubs die er zijn... Ik vind de spaanse competitie toch wel een stuk beter dan de Italiaanse daaom noem ik Valencia wel en Roma niet. Roma is de vierde club in Italie en Valencia de derde in Spanje.
"Officieel" is valencia de derde club van spanje, maar ze spelen al een lange tijd niet goed. Ik zou het onverstandig vinden als huntelaar voor valencia kiest, volgens mij hebben ze daar een grotere crisis dan wat wij hier hebben met ajax....
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:52
|
|
Citaat: "Officieel" is valencia de derde club van spanje, maar ze spelen al een lange tijd niet goed. Ik zou het onverstandig vinden als huntelaar voor valencia kiest, volgens mij hebben ze daar een grotere crisis dan wat wij hier hebben met ajax.... Ach, na dit seizoen word Koeman ontslagen en kunnen al die toppers weer terug komen. Als (hypothese) Huntelaar naar Valencia zou gaan heeft Valencia een top team met in de spits Huntelaar naast Villa en daar net achter Silva (grootste talent van de wereld zo'n beetje) en dan nog Alexis, Albiol en Fernandes die echt mega talenten zijn. De kwaliteiten hebben ze wel er moet alleen een goed elftal van gesmeed worden.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 16:13
|
|
Citaat: Ik vind de spaanse competitie toch wel een stuk beter dan de Italiaanse daaom noem ik Valencia wel en Roma niet. Roma is de vierde club in Italie en Valencia de derde in Spanje.
Valencia haalt al een paar jaar lang met pijn en moeite CL-voetbal en staat dit seizoen in de middenmoot. Roma lijkt dit seizoen voor het derde jaar op rij op de tweede plek te gaan eindigen in de Serie A.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 16:32
|
|
Citaat:
Valencia haalt al een paar jaar lang met pijn en moeite CL-voetbal en staat dit seizoen in de middenmoot. Roma lijkt dit seizoen voor het derde jaar op rij op de tweede plek te gaan eindigen in de Serie A. Klopt maar de Serie A is na de schandalen van een paar jaar geleden een stuk zwakker dan voorheen. Inter en A.C. Milan zijn de enige clubs die Europees mee kunnen doen. Roma net niet en natuurlijk dat geld ook voor Valencia maar de Spaanse competitie is wel een stuk sterken en er word ook beter en mooier gevoetbald.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 17:56
|
|
Roma blijft Milan anders flink voor.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:14
|
|
Citaat: Roma blijft Milan anders flink voor. Ja maar laten we het erop houden dat, dat niet vaak meer gaat gebeuren. A.C. Milan heeft een iets minder jaar en zal (gok ik) volgend seizoen vlink gaan verjongen maar A.C. Milan is toch wel de tweede club ter wereld.
1) Real
2) A.C. Milan
3) ManUtd
4) Bayern
Dit zijn niet mijn favorieten maar ik denk dat dit gezien hun history wel de 'grootste' vijf clubs in Europa zijn.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:23
|
|
Leuk, maar we hadden het over een club voor Huntelaar. Dan maken prestaties in een ver verleden dus geen donder uit.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:25
|
|
Citaat: Leuk, maar we hadden het over een club voor Huntelaar. Dan maken prestaties in een ver verleden dus geen donder uit. Wat is dat nou weer voor een onzin. Spelers kiezen vaak ook voor een club door de geschiedenis van die club, kijk naar Gabri die naar Ajax ging. Een club als Real kan de komende vijf seizoenen geen CL halen en toch wereld sterren blijven aankopen (die ook willen komen).
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:26
|
|
Dan had je dit niet moeten zeggen:
Citaat: Huntelaar moet alleen vertrekken als er één van de absolute top clubs komt (Real, Barca, Liverpool, Chelsea, Arsenal, ManUtd, Inter, Valencia, Juventus, A.C. Milan).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:30
|
|
Citaat: Dan had je dit niet moeten zeggen:
Citaat: Huntelaar moet alleen vertrekken als er één van de absolute top clubs komt (Real, Barca, Liverpool, Chelsea, Arsenal, ManUtd, Inter, Valencia, Juventus, A.C. Milan). Ik ben je even kwijt hoezoo had ik dat niet moeten zeggen. Dat zijn toch de clubs met het meeste verleden?
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:37
|
|
Wat versta jij onder verleden? Nationale prijzen? Europese prijzen? Wat doet een club als Chelsea dan in hemelsnaam in dat rijtje?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:40
|
|
Citaat: Wat versta jij onder verleden? Nationale prijzen? Europese prijzen? Wat doet een club als Chelsea dan in hemelsnaam in dat rijtje? Ah zo bedoel je. Daar heb je een punt maar ik heb nooit gezegt dat alléén een club met verleden een top club kan zijn. Ik had het specefiek over één geval namenlijk de vergelijking met Roma die dit seizoen boven A.C. Milan eindigd. Daarmee is Roma niet meteen een Europese top club. Trouwens is Chelsea de enige ploeg in dat rijtje met een minder 'groots' verleden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:47
|
|
Maar is Chelsea nou wel of niet een topclub?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:48
|
|
Citaat: Maar is Chelsea nou wel of niet een topclub? Ja maar niet qua history, ik zou bijvoorbeeld niet zeggen dat Chelsea een 'grootse' club is.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:50
|
|
Dan is Roma dus ook top.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 18:57
|
|
Citaat: Dan is Roma dus ook top. Nee, Roma is niet net (een seizoen geleden) twee jaar op rij kampioen geworden.
Maar laten we gewoon op Huntelaar door gaan en niet meer over of ik Chelsea groter vind dan Roma. Ik ben trouwens heel lang Chelsea fan geweest omdat mijn opa me toen ik heel jong was mee nam naar wedstrijden van Chelsea maar ik ben heel erg afgeknapt op de Chelsea spelers en stijl (Maffia russisch) van de laatste jaren. Chelsea stond bekend om zijn jeugdopleiding (de beste van Engeland) en nu zijn ze bekend om het aankoop beleid. Zodra die Abramovic weg is en Chelsea weer op de 'orginele' stijl over gaat ben ik weer een fan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 19:31
|
|
Citaat: Nee, Roma is niet net (een seizoen geleden) twee jaar op rij kampioen geworden.
Zit dichter bij twee seizoenen. Vorig seizoen haalde Roma dezelfde eindklassering als Chelsea.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 07:44
|
|
Man Utd to offer kids, cash for Ajax ace Huntelaar
tribalfooball.com - March 02, 2008
Manchester United are ready to offer youngsters Danny Welbeck and Dong Fangzhuo to Ajax in part-exchange for striker Klaas Jan Huntelaar.
The People says United are ready to agree a deal with Ajax to bring Huntelaar to the Premier League. Sir Alex Ferguson is putting together a package which would be worth around £15million and would see a cash sum plus Chinese forward Dong and young striker Welbeck heading in the opposite direction.
24 miljoen euro en 2 spelers
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 09:24
|
|
Citaat: Man Utd to offer kids, cash for Ajax ace Huntelaar
tribalfooball.com - March 02, 2008
Manchester United are ready to offer youngsters Danny Welbeck and Dong Fangzhuo to Ajax in part-exchange for striker Klaas Jan Huntelaar.
The People says United are ready to agree a deal with Ajax to bring Huntelaar to the Premier League. Sir Alex Ferguson is putting together a package which would be worth around £15million and would see a cash sum plus Chinese forward Dong and young striker Welbeck heading in the opposite direction.
24 miljoen euro en 2 spelers Die 24 miljoen euro is zeker een goede prijs voor Huntelaar en die Welbeck lijkt me een getalenteerde jongen. Ik denk dat die Dong lang niet goed genoeg voor Ajax is, hij speelde voor 4 seizoenen voor Royal Antwerp.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 15:46
|
|
Ik ga er vanuit dat er veel clubs komen in de zomer voor Klaassie. Maar ik ga er dan ook weer vanuit dat hij nog 1 jaar blijft ivm Van Basten. Ik hoop het in ieder geval.
|
BalSjaak
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 15:53
|
|
Als hij weg gaat, dan verwacht ik wel dat hij voor meer dan 22 miljoen wordt verkocht. En over het aanbod van Man Utd ben ik niet echt te spreken, ik zie liever 30 miljoen zonder Dong Fanghzuo!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 12:01
|
|
Citaat: Ajax-spits Huntelaar: ‘Ik wil eerste spits bij een topteam worden’
Bron: Sportweek
“Je wilt toch geen grijze muis zijn,” vraagt hij zich halverwege het interview af. Nee, dat is Klaas-Jan Huntelaar (24) niet. De spits praat deze week in Sportweek openhartig met verslaggevers Bart Vlietstra en Edwin Struis over Ajax, Oranje, Van Basten, Cruijff, het rapport-Coronel, het overlijden van zijn oom en zijn ambitie.
Over de nieuwe Ajax-trainer Van Basten
“Ha, dat is best grappig. Als Oranjecoach zei hij laatst dat het voor mijn ontwikkeling het beste zou zijn als ik de stap naar een buitenlandse topclub zou maken, onlangs heb ik hem gesproken als toekomstig Aja-coach en hij kijkt er nu heel anders tegenaan. Hij wil graag dat ik blijf.”
Over zijn toekomst bij Ajax
“M’n contract loopt nog tot 2010, er staan geen clausules in, de echte noodzaak om te verkopen is er nog niet. Verschillende factoren spelen een rol. Wat wil Ajax, welke club meldt zich voor mij en wanneer? Wat wil ik zelf? … Maar Ajax mag wat aan mij verdienen, dat gun ik de club wel. Ze hebben me de kans gegeven, me gemaakt tot wat ik ben.”
Over zijn ambitie
“Je moet bij een club komen die je sterke punten ten volle benut. Dus in een aanvallend team, waarbij je veel in het zestienmetergebied van de tegenstander opereert. Ik wil eerste spits worden bij een topteam. Voor minder laat ik Ajax niet in de steek.”
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 13:29
|
|
Goed gezegd, hij laat het aan Ajax over en als ze hem willen laten gaan dan gaat hij kijken of het interessant is. Aan de andere kant: ik heb genoeg mooie praatjes de laatste tijd gehoord; ik wil ook dat hij zich zo gedraagd als de situatie zich zo voordoet en dan verdient hij echt respect! Maar dit vind ik een mooi signaal, hetzelfde zo'n beetje hoorde ik van Urby. Ik denk dat Davids met ze hebben gepraat, geweldig wat een leider. Ik hoop dat zijn waarde niet wordt onderschat en dat ze zijn contract verlengen. Zo niet dan gun ik hem het beste, gun ik Adriaanse hem en hoop ik dat hij nog lekker wat kan verdienen en rustig lekker nog een jaar kan spelen.
|