Auteur
|
Bericht
|
Ad
Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 21:59
|
|
Citaat: Inderdaad, hij verdient ook een groots afscheid. Hij heeft ons op een goede manier verlaten, nooit onrust gezaaid en altijd van waarde geweest. Klaas super bedankt en veel succes, we zullen je missen. Ajax, hup hup nu zoeken naar tweede spits.
Vind ik ook. Klaas Jan moet een afscheid krijgen dat hem zijn leven lang zal heugen en dat hij eventueel ooit nog eens terug wilt keren.
Klaas......je was de beste spits die ooit voor Ajax in de Arena speelde, niets ten nadele van mensen als Arveladze, Machlas, Sonck en Zlatan, maar jij had net even meer dan hun.......het ga je goed.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 22:00
|
|
Misschien zoiets als Heitinga kreeg bij Ajax-FC De Graafschap jongsleden?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 22:00
|
|
Het was logisch dat Coronel daar over loog.Het is triest dat het zo moet gebeuren dat ze meestal de waarheid niet vertellen want ze willen niks laten uitlekken naar buiten toe.Dat snel nooit veranderen en zal helaas altijd zo blijven.
|
yk_93
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 22:02
|
|
Citaat: Volgens mij heeft Coronel niet gelogen. Hij ontkende dat Huntelaar niet defenitief naar real is en dat de prijs van 20 miljoen zeker niet klopt.
Als je zegt dat je van niets weet en dat er niks speelt, omdat jij het anders zou hebben geweten, terwijl op datzelfde moment de transfer in Madrid volop word besproken, dan ben je in mijn ogen een ordinaire leugenaar. Natuurlijk wist Coronel overal van, maar de supporters moesten weer worden zoet gehouden met allerlei beurs gerelateerde lulkoek......typisch Ajax anno 2000.
De transfer werd toen niet met Ajax besproken, maar met de zaakwaarnemer van Huntelaar. Dus niet over de transfersom. Maar over het 'eventuele' contract van Huntelaar.
Zo zat het volgens mij. Coronel wist wel dat Real interesse in Huntelaar had. Maar wist inderdaad niks van de transfersom en onderhandelingen met Ajax zelfe omdat die aspecten er toen nog niet waren.
( Als ik er volledig naast zit mag iemand het ook wel zeggen )
Misschien vertrouw ik wel teveel op de goedheid van de mens....
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 22:06
|
|
Succes in Madrid, Klaas. Hopelijk scoor je er daar er ook een paar in.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 23:26
|
|
Mocht iemand nog denken dat Man City een optie was voor Huntelaar...
Luister hier maar eens naar:
http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... ory/sport/
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 23:28
|
|
Citaat: Huntelaar vol verlangen naar Real
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - ’Gefeliciteerd met een fantastische club. Leuk ook dat je oude bekenden tegenkomt. Geniet ervan.’ Dit sms-te Marco van Basten gisteravond naar Klaas-Jan Huntelaar kort nadat diens droomtransfer voor vierenhalf jaar naar Real Madrid definitief was beklonken.
,,Ik heb zo van heel veel mensen bij Ajax al gelijk een berichtje gekregen. Mooi om te merken dat het me wordt gegund,’’ zei de spits even na negenen telefonisch. Met het hoofd vol gedachten en het hart vol verlangen zocht de 25-jarige voetballer naar woorden om zijn gevoel uit te drukken.
Huntelaar: ,,Het schiet steeds door mijn kop: ik mag straks dat beroemde shirt aantrekken. Samen met het stadion is dat de eerste associatie met Real Madrid. Ik denk dat iedere voetballer dat wel heeft. Dat ik heb getekend voor vierenhalf jaar, is omdat dat de maximaal toegestane contractduur schijnt te zijn. Vijfenhalf jaar was wat ons betreft ook een optie, maar dat kon blijkbaar niet.
,,Behalve blij, ben ik ook heel druk met inpakken, want we vliegen met de familie woensdag al naar Madrid. Wat trek je nou het beste aan als je bij Real Madrid gaat tekenen? Ik heb wel een pak, maar daar loop ik zo zelden in dat ik niet weet of het me nog wel past.’’
Lachend: ,,Real had me gewoon een paar dagen eerder moeten inseinen dat ze het nu al rond zouden maken. Dan had ik nog even de stad in gekund om wat nieuws te kopen.’’
Het tempo waarin de kampioen van Spanje dinsdag de transfer van de zesde Nederlander afrondde, mag inderdaad razend heten. Amper 24 uur nadat het eerste transfernieuws was losgebarsten, gaf voorzitter Calderon zijn fiat aan de miljoenendeal met Ajax. De transferprijs is nog flink hoger uitgevallen voor Real, dat maandag zelf de aanstaande deal te vroeg liet lekken. Ajax ontvangt voor Huntelaar in drie termijnen een bedrag van ten minste 27 miljoen euro, aanzienlijk meer dan de 20 waarover aanvankelijk werd bericht.
De eerste 20 miljoen van de transfersom is op basis van een vast bedrag. Zeven miljoen daarbovenop is variabel en hangt samen met sportieve prestaties van Real tot medio 2013.
Daarnaast slaagde Ajax er dinsdag via intensieve telefonische onderhandelingen nog in een paar extra bepalingen in de overeenkomst op te nemen. Die zijn mogelijk goed voor nog eens anderhalf tot twee miljoen.
Een deel moet Ajax nog wel doorsluizen naar SC Heerenveen. Als Huntelaars vorige club niet voor een vastgesteld bedrag (naar verluidt zo’n twee miljoen euro) zou meedelen in deze transfer, had Ajax in zijn eentje uiteindelijk bijna 30 miljoen kunnen verdienen.
,,We hebben lang ons best gedaan om Klaas-Jan langer bij Ajax te houden. Dat wilden we doen via een contractverlenging, maar daar zijn we niet uitgekomen,’’ stelde Ajax’ technisch manager Danny Blind gisteravond namens de club.
,,Zijn huidige contract loopt nog maar anderhalf jaar door en we moesten dus anticiperen. Een eventueel transfervrij vertrek was uiteraard niet in het belang van Ajax. Het bedrag dat we nu ontvangen, is goed voor Ajax. Voor Klaas-Jan is, na drie jaar Ajax, Real Madrid een mooie stap in zijn carrière. Hij heeft de transfer dan ook absoluut verdiend.’’
Zonder op de inhoudelijke financiële details in te willen gaan, durft Blind al wel te zeggen dat Ajax ook de variabele zeven miljoen euro bovenop de eerste 20 gaat binnenhalen.
,,Dat is zeer reëel. Bij die zeven miljoen moet je denken aan premies die we krijgen, elke keer als Real zich via de competitie plaatst voor de Champions League en als ze in dat toernooi overwinteren. Het gaat dus tot aan 2013 niet eens over het winnen van de Champions League en zelfs niet over het spelen van een halve finale.’’
Sportwereld.nl
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 01:43
|
|
Citaat: Ik vind het allemaal gigantisch KUT !!! 35 miljoen is dan wel een aardige prijs, maar ik voel me voor de zoveelste keer belazerd door mijn eigen club !!
Zie ik gisteren Coronel in alle toonaarden ontekennen dat er iets speelt, want "dan zou hij het hebben geweten".......stelletje leugenaars. Op datzelfde moment staat er een verslaggever in Madrid en verteld dat ze volop aan het onderhandelen zijn over Klaas Jan.......wie lult er dan uit zijn nek? Blind zou onderweg zijn om die Senegalees binnen te trekken....ik word er doodziek van jongens, maar wat me nog net meest steekt is de hele gang van zaken rondom deze transfer.
Ik gun Klaas Jan Huntelaar het allerbeste en mooiste, maar hoe is het mogelijk dat die klote club met zijn 500 miljoen euro schuld onze club weer komt uithollen?.......hoe kan dat toch?
Ajax neem ik vooral het gelieg en gedraai kwalijk, ze weten zogenaamd van niks en meer van dat soort dood doeners, maar als je echt kampioen wilt worden, dan verkoop je je beste spelers niet.
We zijn er dus qua leugens en achterklap nog geen moer op vooruit gegaan met dit bestuur en die kreet "we willen kampioen worden" neem ik nooit meer serieus. Ze willen kampioen worden tot er weer een of andere klote club met een grote zak geld aan de poort staat te rammelen, daarna "worden de doelstellingen bij gesteld" ........Nee.....ik zal het in jullie ogen wel weer verkeerd zien, maar als je echt kampioen wilt worden en plannen hebt , dan is een verkoop van Huntelaar onbespreekbaar en zo simpel is dat.
Nu draaien die smeerlappen van het bestuur zich weer in allerlei bochten om Huntelaar straks voor een vriendenprijs te laten gaan en dan te komen aan kakken met meneer Berg voor 15 miljoen of een onduidelijke Senegalees uit Denemarken. Mijn avond was gisteren al grondig verziekt door dit nieuws en deze avond ziet er al niet veel beter uit.
Een vriendenprijs? 27 Miljoen voor een speler met nog anderhalf jaar contract is echt ontzettend veel, Ad. Daarnaast snap ik je teleurstelling absoluut, maar jij ziet toch ook wel dat zo'n transfer door Ajax niet tegen te houden valt? Sneijder, Huntelaar, Ibrahimovic, ze gooien allemaal hun kont tegen de krib als Ajax moeilijk begint te doen. Wanneer dit soort clubs zich melden kan Ajax alleen maar z'n best doen om het hoogste bedrag eruit te halen. Dat is hier -evenals met de transfers van Babel en Sneijder- weer erg goed gelukt. Het probleem is vaak dan ook niet het verkoopbeleid, maar het aankoopbeleid. Alles is afhankelijk van wat Ajax met dit geld doet. Een goed georganiseerde scouting kan er voor zorgen dat Ajax hier sterker uitkomt.
En om nog maar iets positiefs te noemen: talentvolle spelers over de hele wereld kunnen wederom zien wat voor uitstekende tussenstap Ajax is.
Citaat: Die 40 miljoen was wel degelijk concreet, alleen was het een paar uur voor het sluiten van de transfer window, waar Ajax natuurlijk niet aan mee doet.
Manchester City zal vast op Huntelaar geboden hebben, maar ook op een aantal andere spitsen, waaronder Robinho en Berbatov. De speler wiens club hapte mocht komen, maar ik denk niet dat Huntelaar eerste keuze was.
Citaat: Weet iemand welke percentage Heerenveen krijgt van deze transfer? Volgens geruchten krijgt Heerenveen bij een bedrag van 20 miljoen zo'n dikke 2 miljoen.
Volgens mij ontvangt Heerenveen twintig procent van alle vaste transferinkomsten boven de 10 miljoen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 09:16
|
|
Citaat: Kleintjes profiteren mee
dinsdag 02 december, door Ajax400, HG, 16:10u, Het Parool
Diverse voetbalclubs ontvangen een vergoeding als Klaas-Jan Huntelaar een contract tekent bij Real Madrid. De Graafschap incasseert ongeveer 500.000 euro als de transfer van Ajax naar Real op twintig miljoen euro wordt afgerond. Clubs die de spits uit Hummelo hebben opgeleid ontvangen voor elk opleidingsjaar een vergoeding.
Bij elkaar is dat vijf procent van de totale transfersom, Huntelaar speelde van 1994 tot 2000 voor de C- en B-jeugd van De Graafschap. Daarna maakte hij deel uit van de jeugdopleiding van PSV. ''Met dat half miljoen zijn we enorm blij. We kunnen elke euro op dit moment gebruiken,'' zegt commercieel directeur Henk Bloemers van De Graafschap. ''We willen de selectie versterken en er ligt nog een claim van achterstallige loonbelasting.''
De transfer levert AGOVV een bonus op van zo'n 100.000 euro. De Apeldoornse club uit de eerste divisie ontvangt aan opleidingskosten een half procent van de transfersom. Huntelaar speelde in het seizoen 2003-2004 voor AGOVV. ''Die ton is uiteraard zeer welkom,'' zegt AGOVV-voorzitter Victor Doorn. ''Zeker in deze financieel gezien zware tijden door de kredietcrisis. Maar deze meevaller komt niet geheel onverwacht. We hebben er in de begroting al rekening mee gehouden, een transfer van Huntelaar hing natuurlijk al lange tijd in de lucht.''
Volgens Ajaxvoorzitter Uri Coronel is het bedrag van twintig miljoen euro niet juist. Doorn: ''Misschien valt het bedrag dat Real betaalt en daarmee de vergoeding nog wel wat hoger uit.''
Ook Huntelaars vroegere amateurclub H en K uit Hummelo en Keppel kan nog een vorstelijk 'zakcentje' tegemoet zien. De fusieclub mag rekenen op een bedrag van circa 100.000 euro voor twee opleidingsjaren.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 11:30
|
|
Citaat:
Amsterdam, 03 dec 2008
Klaas Jan Huntelaar verruilt Ajax in januari voor Real Madrid. ,,Ik heb bij Ajax en in Amsterdam een heel mooie tijd gehad’’, vertelt de 25-jarige spits, kort na het definitieve akkoord tussen zijn huidige én toekomstige club. Huntelaar vertelt over zijn bijzondere belevenissen en ervaringen.
Dinsdag kwam jouw transfer definitief rond. Hoe heb jij deze bijzondere dag beleefd?
Klaas Jan Huntelaar: ,,Als héél apart. Al moet je dit ook gewoon nemen zoals het komt. Toch is het vooral apart, omdat ik dit nooit eerder heb meegemaakt. Mijn overstap van sc Heerenveen naar Ajax verliep toch iets anders. Dat was toen heftig, maar dit is veel heftiger. Het is weer een droom die uitkomt. Ook vanuit Spanje weten ze me nu trouwens te vinden. Er lagen vandaag al enkele Spanjaarden voor mijn deur!’’
Woensdagochtend vlieg je naar Madrid. Enig idee wat je daar te wachten staat?
,,In ieder geval een medische keuring en een presentatie. Verder weet ik nog niet hoe het programma er verder uit ziet. Maar het wordt ook daar vast hectisch… Ik heb al wel gebeld met Wesley Sneijder en Johnny Heitinga. Zij tonen zich nu al zeer behulpzaam. Dat is erg plezierig, moet ik zeggen. Erg leuk om nu al wat mensen goed te kennen in Madrid. Dat laatste geldt natuurlijk ook voor Rafael van der Vaart.’’
Huntelaar zorgt voor een hoogstandje in het bekerduel met FC Utrecht. De spits tekende die avond voor zijn honderdste treffer als Ajacied.
Afgelopen zomer waren er volop geruchten over een mogelijke transfer van jou naar het buitenland. Hoe kijk je daar op terug?
,,Manchester City was een club die serieus interesse toonde, maar zich op het laatste moment bij Ajax meldde. Ik ben blij dat Ajax en ik toen niet zijn ingegaan op de interesse van die club. Manchester City stond ook niet op mijn lijstje met interessante clubs. Nu ben ik vooral heel blij met Real Madrid. Wanneer de interesse van Real Madrid écht serieus werd? Dat was volgens mij een dag na de uitwedstrijd tegen HSV. Nog maar kort geleden dus.’’
Begin januari begin je bij je nieuwe club Real Madrid. Voor het zover is: hoe kijk je terug op jouw seizoenen als Ajacied?
,,Ik heb bij Ajax en in Amsterdam een heel mooie tijd gehad. Het was een periode waarin ik ook veel mooie en interessante mensen heb leren kennen. De reacties die ik van de mensen bij de club krijg, zijn ook mooi. Iedereen gunt het je. Iedereen vindt het jammer dat je in januari vertrekt, maar tegelijkertijd zijn ze ook blij dat je zo’n mooie stap mag maken. Nee, ik zal mijn jaren hier nooit vergeten.’’
Wat waren voor jou dé hoogtepunten?
,,Dat zijn toch de twee nationale bekers en de twee Johan Cruijff Schalen die we hebben gewonnen. Daarnaast vond ik ook de eerste wedstrijd tegen Internazionale, in de ArenA voor de Champions League, fantastisch. Ook dat is voor mij een hoogtepunt geweest.’’
Je revalideert van een enkelkwetsuur. Hoe zie jij de komende weken?
,,Dat hangt een beetje af van de afspraken die Ajax en Real Madrid hebben gemaakt. Ik ga voorlopig verder met mijn revalidatie en hoop op een snel en goed herstel. Een goed herstel is op dit moment het belangrijkste. En wie mijn plek kan innemen in de spits? Dario Cvitanich is een heel goede spits die nu een kans zal krijgen. Ik heb alle vertrouwen in de kwaliteiten van Dario. Daarnaast kan ook Luis Suarez goed uit de voeten op die positie.
,,Toen ik dinsdag hoorde dat de clubs er definitief uit waren gekomen, kreeg ik toch een apart gevoel. Ik ben blij dat Ajax ook een mooi bedrag ontvangt vanuit Madrid. 27 miljoen is een heel mooi bedrag. Het is een mooie zak geld.’’
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 13:43
|
|
In een speciaal progromma over Klaas-Jan stuurde AT5 een verslaggever richting KJH's geboorte plaats om verslag te doen in zijn oude buurt. Wat de verslaggever echter niet besefte is dat hij de vader van Huntelaar interviewde, wat wel een grappig gesprek opleverd:
Ga even door naar 4:50!
http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=38930
Overigens verwacht ik dat hij het heel moeilijk gaat krijgen in Madrid. Raul is bijna onbetwistbaar, Robben of Drenthe zijn de mannen voor links, en Higuain scoort aan de lopende band.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 14:19
|
|
Hij is altijd welkom bij Ajax als hij niet aan spelen toe komt daar in Madrid.
|
TvP
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 15:06
|
|
Citaat: Ajax verwacht 27 miljoen euro voor Huntelaar
AMSTERDAM - Henri van der Aat verwacht dat Ajax de komende jaren ook het variabele deel van de transfersom van Klaas-Jan Huntelaar ontvangt. Dat zou betekenen dat Real Madrid uiteindelijk 27 miljoen euro voor de spits betaalt.
De transfersom voor Huntelaar bestaat uit 20 miljoen euro en een variabel bedrag van 7 miljoen euro. ,,Dit laatste bedrag krijgen we als Real Madrid de komende jaren redelijk presteert. Ze hoeven echt niet ieder jaar kampioen te worden en de Champions League te winnen. Ze moeten wel soms Europees overwinteren. Daarom verwacht ik dat we ook die 7 miljoen euro uiteindelijk ontvangen.''
Ajax verdient nog meer aan de transfer van Huntelaar als Real Madrid de spits in de toekomst voor meer dan 20 miljoen euro aan een andere club verkoopt. ,,In dat geval hebben we ook nog een percentage bedongen'', aldus Van der Aat.
Bron: ANP Dat is toch wel een mooie deal voor Ajax denk ik. 18 miljoen per contractjaar, kom je dan op uit.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 15:39
|
|
18 Miljoen per contractjaar? Hoe kom je daar bij, TvP?
Citaat: Huntelaar heeft zijn laatste duel als Ajacied gespeeld
03/12/2008 14:24
Klaas-Jan Huntelaar voetbalt niet meer voor Ajax. Real Madrid heeft tijdens de transferonderhandelingen bedongen dat de spits in Spanje zijn revalidatie voltooit.
Huntelaar is herstellende van een enkelblessure. Hij scheurde in november een band van zijn linkerenkel af. De Oranje-international is al terug op het trainingsveld en zou de laatste twee competitieduels van Ajax in 2008 nog kunnen meespelen. Op 21 december wacht de uitwedstrijd bij De Graafschap, op 28 december staat de confrontatie met ADO Den haag gepland. Maar dat gaat dus niet door.
Woensdag landde Huntelaar in Madrid, waar hij de medische keuring moet doorstaan en zijn contract zal ondertekenen. Real is van plan hem donderdag te presenteren aan de Madrileense aanhang. Vervolgens zal El Cazador bij de Spaanse club gaan meetrainen. De Koninklijke wil hem zelf klaarstomen voor het nieuwe jaar, dat op 4 januari 2009 begint met een thuiswedstrijd tegen Villarreal.
Huntelaars laatste optreden namens Ajax was het thuistreffen met Sparta Rotterdam van 9 november. De spits opende destijds de score op weg naar een 5-2 zege. Dit seizoen kwam Huntelaar tot zes treffers in de Eredivisie. Hij speelde tien duels. In totaal kwam hij namens Ajax 92 competitiewedstrijden in actie en maakte daarin 76 doelpunten.
VI.nl
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 15:42
|
|
Citaat: 18 Miljoen per contractjaar? Hoe kom je daar bij, TvP?
Hij had nog voor 1,5 jaar een contract... 27m/1,5j=18 mil.
|
TvP
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 16:11
|
|
Hij had nog voor 1,5 jaar een contract... 27m/1,5j=18 mil.Precies, zo rekende ik inderdaad. Niet dat je wat hebt aan zo'n statistiek.
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 16:23
|
|
Citaat: Precies, zo rekende ik inderdaad. Niet dat je wat hebt aan zo'n statistiek.
Toch wel, als je dat vergelijkt met zijn doelpunten, waar hij er gemiddeld 34 maakte per seizoen, zijn ze zo'n 550.000 per stuk waard geweest, dat is zo'n 24 euro per persoon in de arena...
Ik ga wel erg fur, maar het is altijd leuk om te weten.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 18:04
|
|
Haha, je houdt wel van de berekenen en details, hè Maurice! Haha!
Grappig stukje met vader van Kjh trouwens!
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 18:34
|
|
http://www.dumpert.nl/mediabase/321461/ ... elaar.html
Voor de mensen die geen at5 hebben.
|
yk_93
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 18:41
|
|
Citaat: Huntelaar heeft zijn laatste duel als Ajacied gespeeld
03/12/2008 14:24
Klaas-Jan Huntelaar voetbalt niet meer voor Ajax. Real Madrid heeft tijdens de transferonderhandelingen bedongen dat de spits in Spanje zijn revalidatie voltooit.
Huntelaar is herstellende van een enkelblessure. Hij scheurde in november een band van zijn linkerenkel af. De Oranje-international is al terug op het trainingsveld en zou de laatste twee competitieduels van Ajax in 2008 nog kunnen meespelen. Op 21 december wacht de uitwedstrijd bij De Graafschap, op 28 december staat de confrontatie met ADO Den haag gepland. Maar dat gaat dus niet door.
Woensdag landde Huntelaar in Madrid, waar hij de medische keuring moet doorstaan en zijn contract zal ondertekenen. Real is van plan hem donderdag te presenteren aan de Madrileense aanhang. Vervolgens zal El Cazador bij de Spaanse club gaan meetrainen. De Koninklijke wil hem zelf klaarstomen voor het nieuwe jaar, dat op 4 januari 2009 begint met een thuiswedstrijd tegen Villarreal.
Huntelaars laatste optreden namens Ajax was het thuistreffen met Sparta Rotterdam van 9 november. De spits opende destijds de score op weg naar een 5-2 zege. Dit seizoen kwam Huntelaar tot zes treffers in de Eredivisie. Hij speelde tien duels. In totaal kwam hij namens Ajax 92 competitiewedstrijden in actie en maakte daarin 76 doelpunten.
VI.nl
Hu? Dit mag toch niet. Je mag een speler toch pas overnemen tijdens transferperiode's. Nu is Huntelaar nog van Ajax. Dus als hij op tijd fit is kan, mag en zal hij gewoon nog een wedstrijd spelen voor Ajax.
|
Ad
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 19:01
|
|
Citaat: In een speciaal progromma over Klaas-Jan stuurde AT5 een verslaggever richting KJH's geboorte plaats om verslag te doen in zijn oude buurt. Wat de verslaggever echter niet besefte is dat hij de vader van Huntelaar interviewde, wat wel een grappig gesprek opleverd:
Ga even door naar 4:50!
http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=38930
Superleuk Maurice, maar wat ben ik het weer eens met Peter R De Vries, zijn gevoelens zijn de mijne mbt deze transfer......gelukkig maar, ik begon me tamelijk alleen te voelen....
|
Ad
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 19:06
|
|
Citaat: Ik vind het allemaal gigantisch KUT !!! 35 miljoen is dan wel een aardige prijs, maar ik voel me voor de zoveelste keer belazerd door mijn eigen club !!
Zie ik gisteren Coronel in alle toonaarden ontekennen dat er iets speelt, want "dan zou hij het hebben geweten".......stelletje leugenaars. Op datzelfde moment staat er een verslaggever in Madrid en verteld dat ze volop aan het onderhandelen zijn over Klaas Jan.......wie lult er dan uit zijn nek? Blind zou onderweg zijn om die Senegalees binnen te trekken....ik word er doodziek van jongens, maar wat me nog net meest steekt is de hele gang van zaken rondom deze transfer.
Ik gun Klaas Jan Huntelaar het allerbeste en mooiste, maar hoe is het mogelijk dat die klote club met zijn 500 miljoen euro schuld onze club weer komt uithollen?.......hoe kan dat toch?
Ajax neem ik vooral het gelieg en gedraai kwalijk, ze weten zogenaamd van niks en meer van dat soort dood doeners, maar als je echt kampioen wilt worden, dan verkoop je je beste spelers niet.
We zijn er dus qua leugens en achterklap nog geen moer op vooruit gegaan met dit bestuur en die kreet "we willen kampioen worden" neem ik nooit meer serieus. Ze willen kampioen worden tot er weer een of andere klote club met een grote zak geld aan de poort staat te rammelen, daarna "worden de doelstellingen bij gesteld" ........Nee.....ik zal het in jullie ogen wel weer verkeerd zien, maar als je echt kampioen wilt worden en plannen hebt , dan is een verkoop van Huntelaar onbespreekbaar en zo simpel is dat.
Nu draaien die smeerlappen van het bestuur zich weer in allerlei bochten om Huntelaar straks voor een vriendenprijs te laten gaan en dan te komen aan kakken met meneer Berg voor 15 miljoen of een onduidelijke Senegalees uit Denemarken. Mijn avond was gisteren al grondig verziekt door dit nieuws en deze avond ziet er al niet veel beter uit.
Een vriendenprijs? 27 Miljoen voor een speler met nog anderhalf jaar contract is echt ontzettend veel, Ad. Daarnaast snap ik je teleurstelling absoluut, maar jij ziet toch ook wel dat zo'n transfer door Ajax niet tegen te houden valt? Sneijder, Huntelaar, Ibrahimovic, ze gooien allemaal hun kont tegen de krib als Ajax moeilijk begint te doen. Wanneer dit soort clubs zich melden kan Ajax alleen maar z'n best doen om het hoogste bedrag eruit te halen. Dat is hier -evenals met de transfers van Babel en Sneijder- weer erg goed gelukt. Het probleem is vaak dan ook niet het verkoopbeleid, maar het aankoopbeleid. Alles is afhankelijk van wat Ajax met dit geld doet. Een goed georganiseerde scouting kan er voor zorgen dat Ajax hier sterker uitkomt.
En om nog maar iets positiefs te noemen: talentvolle spelers over de hele wereld kunnen wederom zien wat voor uitstekende tussenstap Ajax is.
Je hebt gelijk Thomas, ik realiseer me terdege dat Ajax in zo`n geval geen kant op kan en het hoogste bedrag eruit moet sleuren, maar dat is denk ik niet gebeurd. Als je die Spanjolen laat zweten gaan ze echt wel over de 30 miljoen heen hoor..........wat maakt het hun uit of ze nou 500 of 550 miljoen schuld hebben, de FIFA en UEFA accepteren alles van dit soort clubs.
Of Ajax het geld goed investeert is een ander heet hangijzer waar ik geen goed gevoel bij heb. Als er een club is die al vele jaren aan kapitaalvernietiging doet dan is het Ajax wel. Zal mij weer benieuwen wat er nu weer uit de hoge hoed getoverd gaat worden, maar gerust ben ik er helemaal niet op.
|
yk_93
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 19:08
|
|
Dat Nederlandse clubs geen schuld mogen maken is toch niet de beslissing van de Fifa of Uefa, maar van de Knvb? Of is het zelfs misschien een politieke kwestie?
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 22:52
|
|
Citaat: Hu? Dit mag toch niet. Je mag een speler toch pas overnemen tijdens transferperiode's. Nu is Huntelaar nog van Ajax. Dus als hij op tijd fit is kan, mag en zal hij gewoon nog een wedstrijd spelen voor Ajax
Hij mag nog niet spelen, maar wel, onder toestemming van Ajax, bij een andere club ''revalideren. Soort van verkapte overgang dus.
Erg jammer dat hij niet bij zijn eigen sfeer actie zal zijn (die komt er toch wel mag ik hopen?)
|
Ad
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 22:58
|
|
Citaat: Hu? Dit mag toch niet. Je mag een speler toch pas overnemen tijdens transferperiode's. Nu is Huntelaar nog van Ajax. Dus als hij op tijd fit is kan, mag en zal hij gewoon nog een wedstrijd spelen voor Ajax
Hij mag nog niet spelen, maar wel, onder toestemming van Ajax, bij een andere club ''revalideren. Soort van verkapte overgang dus.
Erg jammer dat hij niet bij zijn eigen sfeer actie zal zijn (die komt er toch wel mag ik hopen?)
Dat hij nou ineens niet meer wilt spelen en in Madrid gaat revalideren vind ik dus gewoon een kut streek. Hij had op een normale manier afscheid van de supporters kunnen nemen. Desnoods dat hij in de latste thuiswedstrijd even 10 minuten was ingevallen of zo, maar daar zullen die ploerten van Madrid wel tegen in zijn gekomen.
|