Auteur
|
Bericht
|
TvP
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 10:46
|
|
Als Huntelaar een clausule van 17 miljoen in zijn contract had gekregen, dan was hij nu al weg. In de zomer was er dan echt wel een topclub vlak voor de transferdeadline geweest, die het geld zou overboeken naar Ajax.
Huntelaar had twee seizoen geleden ook een dipje, toen kwam het ook goed. En voor de mensen die hem altijd afrekenen op het feit dat hij nog nooit op Europees niveau zijn klasse heeft laten zien, vanavond is zijn kans! Dat zal hij zelf ook weten, en de drang naar dat doelpunt wordt met de dag groter.
Toch denk ik dat Huntelaar beter rendeert zonder Suarez, maar met bijvoorbeeld, een Tom de Mul. Een pure buitenspeler, die de voorzet graag geeft. Suarez gaat toch liever voor eigen succes, en hij kan niet de perfecte voorzet op Huntelaar geven.
Daarom is het belangrijk dat we in ieder geval een echte linksbuiten op stellen en Sulejmani dan op 10.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 10:48
|
|
Citaat: Als Huntelaar een clausule van 17 miljoen in zijn contract had gekregen, dan was hij nu al weg. In de zomer was er dan echt wel een topclub vlak voor de transferdeadline geweest, die het geld zou overboeken naar Ajax.
Huntelaar had twee seizoen geleden ook een dipje, toen kwam het ook goed. En voor de mensen die hem altijd afrekenen op het feit dat hij nog nooit op Europees niveau zijn klasse heeft laten zien, vanavond is zijn kans! Dat zal hij zelf ook weten, en de drang naar dat doelpunt wordt met de dag groter.
Toch denk ik dat Huntelaar beter rendeert zonder Suarez, maar met bijvoorbeeld, een Tom de Mul. Een pure buitenspeler, die de voorzet graag geeft. Suarez gaat toch liever voor eigen succes, en hij kan niet de perfecte voorzet op Huntelaar geven.
Daarom is het belangrijk dat we in ieder geval een echte linksbuiten op stellen en Sulejmani dan op 10.
Sulejmani op linksbuiten lijkt mij genoeg. Heeft een geweldige voorzet, snelheid, diepgang en oog voor zijn medespelers. Aissati op 10 lijkt mij ideaal.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 11:55
|
|
Suarez is een persoon die liever voor eigen succes gaat. Al vind ik wel dat hij geleerd heeft om de bal eerder af te leggen. Maar suarez speelde vorig seizoen toch ook bij ajax en hoeveel heeft Huntelaar er toen niet gemaakt?
|
TvP
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 12:00
|
|
33. Maar dat kwam omdat we toen met voornamelijk Rommedahl op rechts speelden volgens mij. Suarez heeft ook behoorlijk veel assists geleverd, dat is volkomen waar. Maar toch blijft zijn voorzet niet zijn sterkste punt. Sulejmani vind ik ook wel een type Suarez, alleen iets minder egoďstisch en in potentie denk ik beter. Maar beiden willen wel graag dat doelpuntje meepakken, terwijl, ik noem nu De Mul, kickte op de assist.
We zullen zien als Sulejmani en Aissati zijn teruggekeerd, hoe het dan loopt. En als Huntelaar weer in vorm raakt, want op het moment is het echt een drama als het om aanname of passing gaat, bij KJH.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 12:09
|
|
Maar dan kun je je gaan afvragen of het niet beter is om met 2 spitsen te voetballen, zoals Suarez en Huntelaar en Sulejmani op 10 erachter.
|
TvP
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 12:14
|
|
Ik denk dat Huntelaar baat heeft bij twee goede vleugelspelers. Had hij die vorig jaar gehad, had hij er denk ik zelfs meer dan 33 gescoord.
Je kunt er inderdaad ook voor kiezen voor een tweespitsensysteem, maar dan verwacht ik eerder Sulejmani en Suarez in de spits, twee beweeglijke spelers, met een individuele actie.
Of als je Huntelaar er in zet, dan moet je niet verwachten dat hij er ieder seizoen weer 30 zal maken, want hij moet het juist hebben van het vrij lopen bij een voorzet.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 12:24
|
|
Punt is dat Suárez en Sulejmani ondanks hun minpunten gewoon klasbakken zijn. Suárez leverde afgelopen seizoen iets van 13 assists en Sulejmani heeft weldegelijk een geweldige trap. Iedere spits in Nederland zou graag met die twee jongens om zich heen spelen. Sterker nog, betere aanvallers zijn er voor een club als Ajax heel moeilijk te vinden.
|
TvP
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 12:30
|
|
Ja dat is wel waar, maar dan moet niet van Huntelaar verwacht worden, dat hij ook echt weer de 30 doelpunten haalt? Want Suarez maakte vorig seizoen 17 doelpunten, en Sulejmani 15. Als zij minder voor eigen succes zouden gaan, zouden ze minder scoren, maar Huntelaar waarschijnlijk meer. Niet dat ik dat wil hoor! Laat Sulejmani en Suarez maar die acties maken en scoren, daar komen we tenslotte ook voor naar het stadion.
Daarom heb ik ook liever spelers als deze 2 en geen de Muls enzo.. Maar voor Huntelaars doelpuntenproductie is dat niet beter denk ik.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 14:10
|
|
Nee dat klopt, mij interesseert het eigenlijk totaal niet wie de meeste doelpunten maakt, als we maar winnen liefst met mooi voetbal en aan het einde van het seizoen bovenaan staan.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 27 okt 2008 23:11
|
|
Citaat: Huntelaar zoekt naar zekerheden
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Ajax zoekt woensdag tegen Heracles Almelo naar de eerste competitiezege buitenshuis in dit seizoen. Het zou helpen als Klaas-Jan Huntelaar er weer eens een paar ballen in jaagt.
Marco van Basten en Klaas-Jan Huntelaar. FOTO PIM RAS
Na Aston Villa – Ajax kreeg Huntelaar de vraag waarom hij niet langer de penalty’s neemt. Vóór de wedstrijd was dat thema ook al aangesneden. Toen gaf de spits een obligaat antwoord in de trant van: ,,Ik heb er twee gemist, nu is de beurt aan een ander. En als die ook mist kijken we weer verder.’’
Zo’n antwoord klinkt haast berustend. Moet jij niet uitstralen: ik ben topscorer, ik ben aanvoerder. Ik heb genoeg penalty’s wél gemaakt, dus ik blíjf ze opeisen?
Huntelaar, na een korte stilte: ,,Maar Van Basten vindt dat de kans naar een ander moet gaan als je mist. Misschien is daar wel iets voor te zeggen.’’
Moet jij dat zomaar laten gebeuren?
,,Dat moet ik nu niet in het openbaar bespreken.’’
Het voorbeeld is illustratief voor de situatie waarin Huntelaar twee maanden na de start van dit seizoen verkeert. Voor de spits die de laatste jaren blind kon varen op zijn doeltreffendheid zijn er even weinig zekerheden meer. Voorlopig hapert het kanon met slechts drie competitietreffers in de eerste zeven wedstrijden. Dat is zijn laagste moyenne in vijf jaar.
De twijfel komt niet alleen voort uit het missen van kansen. In het hoofd van de 25-jarige aanvaller is het sowieso een wirwar van gedachten en niet beantwoorde vragen. In de afgelopen twee maanden heeft er zich rond hem meer afgespeeld dan anders in een heel jaar.
In de publieke opinie is het nooit scherp gesteld, maar feit is bijvoorbeeld dat Ajax een aanvoerder heeft die monddood is gemaakt door de KNVB. Zo voelt dat als je zoals Huntelaar tegenwoordig elke wedstrijd ingaat met een voorwaardelijke schorsing achter je naam. Aanvankelijk wilde hij ook niet akkoord gaan met zo’n impliciete straf voor wat hij zei na Feyenoord – Ajax. Wat Huntelaar betreft was (en is) het een principezaak. Als aanvoerder dacht hij op een onderbouwde manier een statement te kunnen maken over de Nederlandse arbitrage in brede zin. Maar in Zeist pikten ze één woord (marchanderen) over één scheidsrechter (Eric Braamhaar) eruit om hem te kunnen pakken.
Huntelaars aanvankelijke weigering om te schikken, leidde er zelfs toe dat Ajax om meer bedenktijd moest vragen in Zeist. In de extra uren van intern overleg liet de spits zich alsnog overtuigen te kiezen voor de weg van de minste weerstand.
,,Ik heb niet zonder respect over scheidsrechters gesproken,’’ houdt Huntelaar nu nog altijd vol. ,,Je moet ook gewoon kunnen zeggen wat je vindt.’’ Maar voor de zekerheid zegt hij in interviews toch maar dat het niveau van de arbiters in Nederland ‘fantááástisch’ is.
Op het veld garandeert de aanvoerdersband hem al evenmin extra bescherming, zo leerde de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen Roda JC. Om zijn eerste competitiezege met Ajax binnen te slepen, offerde trainer Marco van Basten zijn topschutter die hij twee weken eerder nog voor geen 40 miljoen euro wilde laten gaan.
Van Basten deed het zonder zich af te vragen wat Huntelaar en de rest van de wereld ervan vonden.
Voor zijn ingreep volgde een puur voetbalinhoudelijke uitleg. Zoals die ook klonk toen hij afgelopen zondag tegen NEC binnen 41 minuten Gabri van het veld haalde, Ajax’ meest geroutineerde middenvelder. Van Basten ziet spelers na zo’n ingreep nog als even belangrijke stukken op zijn schaakbord. Maar alles in het leven draait om perceptie, dus je moet er op berekend zijn dat de speler iets anders ervaart.
Van Basten en Huntelaar hebben een voorgeschiedenis met elkaar uit hun periode bij het Nederlands elftal. In het jaar dat Ruud van Nistelrooy bedankte voor Oranje blééf Huntelaar in de spits maar stuivertje wisselen met Dirk Kuyt. Eerder viel hij onder bondscoach Van Basten al af voor het WK.
Nu ze bij Ajax met elkaar werken, heeft Van Basten het al een paar keer publiekelijk voor Huntelaar opgenomen. Waar ze allebei niks aan kunnen doen is dat de ploeg een speler ontbeert die dicht bij Huntelaar in de buurt kan opereren. Een balvaste middenvelder met diepgang, creativiteit én het vermogen om ook als tweede spits te spelen.
Met Sulejmani leek er iets te kunnen groeien, maar de kleine Serviër hervat pas volgende week de groepstraining na zes weken blessureleed.
Zonder zo’n nummer 10 heeft Huntelaar de neiging zelf een grotere ruimte op het veld te willen bestrijken. Het resultaat is dan hij dan alleen nog maar meer van het doel verwijderd raakt. Over dit soort zaken praten Van Basten en Huntelaar met elkaar. Ze delen liefde voor het vak en een oog voor detail. Maar ook daarin zit toch nog wel verschil. Op het WK van 2006 kwam Van Basten het stadion van Leipzig binnen. Het was daags voor het openingsduel van Oranje. De eerste blik die de bondscoach wierp was er één in de lucht, om de stand van de zon te controleren op het tijdstip dat er een dag later zou worden afgetrapt.
Toen Huntelaar laatst bij Feyenoord – Ajax de toss won, koos hij ervoor om het mentaal gewonde Feyenoord in de tweede helft te laten aanvallen richting het doel met zijn meest fanatieke fans.
Zoiets had Van Basten vroeger als aanvoerder nooit gedaan.
Sportwereld.nl
|
yk_93
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 30 okt 2008 15:14
|
|
The Hunter lijkt nu wel uit zijn dip te zijn. 3 goals in de laatste 2 wedstrijden.
En dan was de 3-1 ook nog eens zijn 200e goal!
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Do 30 okt 2008 20:34
|
|
Huntelaar gaat Fc Twente vloeren zaterdag
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Do 30 okt 2008 22:39
|
|
Citaat: Huntelaar gaat Fc Twente vloeren zaterdag
Zo jij durft.......maar ik hoop het met je mee.
|
yk_93
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 13:02
|
|
Weet iemand waarom Huntelaar weer werd gewisseld voor sno? Dat heb ik nog niet helemaal meegekregen.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 13:03
|
|
Omdat Sno i.t.t. Huntelaar wel een balletje kan vasthouden. Huntelaar verloor elk duel en zodoende kwam Ajax met ballen richting hem niet onder de druk vandaan.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 16:12
|
|
Hoe reageerde Huntelaar zelf op de wissel? Lijkt me niet echt het type om daar moeilijk over te gaan doen, maar je weet maar nooit natuurlijk.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 14:10
|
|
Ik vind Huntelaar regelmatig lang niet zo slecht spelen als vele anderen, maar tegen Twente was hij echt dramatisch. Douglas was hem wederom compleet de baas. Een kansloze missie voor Huntelaar en een terechte wissel. De volgende keer maar gewoon met een ander beginnen tegenover Douglas, want ik heb Huntelaar nog nooit het betere van de confrontatie zien hebben tegenover die Braziliaanse Tukker.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 15:27
|
|
Ergens denk ik dat Huntelaar toch het seizoen afmaakt voor Ajax.
1) Hij wil dolgraag kampioen worden met Ajax.
2) Hij heeft al Europees gespeeld dit seizoen (en mag dan niet meer Europees uitkomen voor een andere club, toch?).
3) Hij verkeerd niet in grote vorm.
De echte top zal hem daarom (nog) niet willen aantrekken aangezien ze hem ook graag Europese wedstrijden willen laten spelen natuurlijk (dit seizoen).
Of is dit een hele rare prognose?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 4 nov 2008 17:08
|
|
Citaat: Ergens denk ik dat Huntelaar toch het seizoen afmaakt voor Ajax.
1) Hij wil dolgraag kampioen worden met Ajax.
2) Hij heeft al Europees gespeeld dit seizoen (en mag dan niet meer Europees uitkomen voor een andere club, toch?).
3) Hij verkeerd niet in grote vorm.
De echte top zal hem daarom (nog) niet willen aantrekken aangezien ze hem ook graag Europese wedstrijden willen laten spelen natuurlijk (dit seizoen).
Of is dit een hele rare prognose?
Ik verwacht ook dat hij hier het seizoen afmaakt. Dit is het laatste seizoen dat hij kampioen kan worden als die niet verlengt en Ajax nog wat wil verdienen. En er is inderdaad geen topclub die hem koopt in deze vorm.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 17:09
|
|
Hopelijk is het niet al te erg met Huntelaar en kan die tegen PSV weer meedoen.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 17:17
|
|
Normaal gesproken zou het geen ramp zijn ware het niet dat Ajax door vrijwel alle opties heen is. Cvitanich in de lappenmand, Leonardo komt zwaar tekort en Bodul revalideert nog. Wellicht dat men nu toch Sulejmani morgen speelminuten laat opdoen bij Jong Ajax en gokt op een invalbeurt tegen PSV. Suárez zal waarschijnlijk diepste spits worden met Emanuelson en Bakircioglü aan de zijkanten.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 18:08
|
|
Ik had in een ander topic mijn angst voor WEER een blessure al uitgesproken en het is dus Klaas Jan Huntelaar geworden. Wat word ik hier toch een enorm dood en doodziek van.
Kwam het weer door die plaggenmat die in die Arena ligt? ......zou me namelijk niks verbazen, aangezien ik afgelopen Donderdag ook al volop spelers zag uitglijden.
Dat %$#@#$$ stadion is absoluut ongeschikt voor topvoetbal en al helemaal met zo`n "akker" als speelveld.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 20:36
|
|
Wat een fucking kolerezooi zeg. Klaas Jan kunnen we haast niet missen tegen deze defensie van PSV, vooral nu de defensie zo zwak is. Ik zou Sno als zijn vervanger aanstellen en hopen dat we hem de wedstrijd na PSV thuis weer terug hebben.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 21:08
|
|
Citaat: Normaal gesproken zou het geen ramp zijn ware het niet dat Ajax door vrijwel alle opties heen is. Cvitanich in de lappenmand, Leonardo komt zwaar tekort en Bodul revalideert nog. Wellicht dat men nu toch Sulejmani morgen speelminuten laat opdoen bij Jong Ajax en gokt op een invalbeurt tegen PSV. Suárez zal waarschijnlijk diepste spits worden met Emanuelson en Bakircioglü aan de zijkanten.
ergens heb ik het idee dat iedereen Manucharyan vergeet
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 21:29
|
|
Je bedoelt die andere jongen die geblesseerd is?
Welkom, trouwens! Zou je in het vervolg op hoofdletters en interpunctie willen letten?
|