Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 02:41
|
|
Citaat: Oke ik nam het iets te ruim maar 10 miljoen voor drie grote Nederlandse talenten is toch wat beter dan bijna 7 miljoen voor een Argentijns talent. Ik vind dat vooral Pieters Ajax echt beter had kunnen maken en Nijland en Amrabat waren perfecte spelers voor in de toekomst. Ajax moet dit seizoen goed opletten op nieuwe talenten in de eredivisie en dan vooral verdedigende talenten.
Grote talenten? Was Pascall Bosschaart in zijn Utrecht-tijd ook niet de nieuwe linksback voor Oranje? Was Tiendalli ook niet de nieuwe Cafu?
Nederlandse jonge spelers worden over het algemeen overschat. Nijland ben ik helemaal niet kapot van en Pieters vind ik ook overschat. Was Pieters een Oostenrijker geweest, hadden we het nu niet over die jongen gehad. Remember de Prager-hype van een tijd terug?
Amrabat is wel een gemiste kans. Evenals die Afrikaanse aanvaller die Heerenveen nu vanuit Noorwegen heeft gehaald (Elyakoussi ofzo?). Maar dat zijn allemaal spelers die nu voor 3 miljoen bij hun nieuwe clubs spelen. Ajax heeft geen geldboom op de Toekomst groeien, waar ze onuitputtelijk van kunnen blijven plukken.
Thomas, jij zegt zelf dat Ajax wegens financiele beperkingen niet een tweede centrale verdediger kan halen. Moet je dan wel 3 miljoen investeren in nog een aanvaller? Ze hebben met de aankoop van Cvitanich al een voorschot genomen op de verkoop van Huntelaar. Is het nu niet, dan is het op de verkoop volgend jaar.
De enige verdedigers die vorig jaar in de Eredivisie actief waren die echt iets toevoegden bij Ajax speelden bij PSV (Salcido, Marcellis) en NEC (Olsson). Verder stelt het allemaal niet veel voor.
Ik ben het met je eens dat veel Nederlandse talenten gehypt worden. Jongens als Zuiverloon, Brama, Beerens, de broertjes Drost, ze kunnen er vrij weinig van. Ook oudere spelers als Opdam en Timmer worden onnodig omhoog geschreven. Over overschatte spelers gesproken: Olsson is er zo eentje. Past totaal niet bij Ajax. Op trainingskamp in Aruba had hij het zelfs op dat niveau handen en voeten nodig tegen een kleine, snelle, wendbare aanvaller.
Laat duidelijk zijn dat ik vind dat Ajax in aanvallend opzicht sterk heeft ingekocht. Kijkend naar wat er in verdedigend opzicht bij is gekomen had men misschien beter voor wat minder kwaliteit voorin kunnen kiezen tegen een lagere prijs. Amrabat kostte ten slotte wel gewoon 13 miljoen minder dan Sulejmani. Met dat overgebleven geld hadden we dan wat meer versterkingen kunnen halen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 02:53
|
|
Citaat: Laat duidelijk zijn dat ik vind dat Ajax in aanvallend opzicht sterk heeft ingekocht. Kijkend naar wat er in verdedigend opzicht bij is gekomen had men misschien beter voor wat minder kwaliteit voorin kunnen kiezen tegen een lagere prijs. Amrabat kostte ten slotte wel gewoon 13 miljoen minder dan Sulejmani. Met dat overgebleven geld hadden we dan wat meer versterkingen kunnen halen.
Ben ik het niet met je eens. Sulejmani is jonger, en heeft naar mijn mening al meer laten zien dan Amrabat. Bovendien zal, naar mijn mening, Sulejmani in de toekomst meer opbrengen dan dat hij gekost heeft, wat hem een prima inverstering maakt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 11:42
|
|
Sulejmani is een topaankoop en inderdaad nog beter dan Amrabat. Als je de prijs/kwaliteit verhouding echter vergelijkt komt PSV er wel beter vanaf, vind ik. En gezien de dunne bezetting achterin had Ajax misschien iets langer Amrabat moeten overwegen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 12:28
|
|
Citaat: Sulejmani is een topaankoop en inderdaad nog beter dan Amrabat. Als je de prijs/kwaliteit verhouding echter vergelijkt komt PSV er wel beter vanaf, vind ik. En gezien de dunne bezetting achterin had Ajax misschien iets langer Amrabat moeten overwegen. Amrabat is alleen een rechtspoot en dat voor een linksbuiten positie zou Huntelaar geen goed doen. Ik ben blij met de aankoop van Sulejmani maar er had gewoon nog een verdediger bij moeten komen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 00:36
|
|
Citaat: Sulejmani is een topaankoop en inderdaad nog beter dan Amrabat. Als je de prijs/kwaliteit verhouding echter vergelijkt komt PSV er wel beter vanaf, vind ik. En gezien de dunne bezetting achterin had Ajax misschien iets langer Amrabat moeten overwegen. Amrabat is alleen een rechtspoot en dat voor een linksbuiten positie zou Huntelaar geen goed doen. Ik ben blij met de aankoop van Sulejmani maar er had gewoon nog een verdediger bij moeten komen.
Dat is het hem juist. Er moesten keuzes gemaakt worden. En de keuze van Ajax is gevallen op Sulejmani in plaats van die extra verdediger. Had je de iets mindere Amrabat gehaald dan had je op dit moment nog 13 miljoen over gehad.
Neemt niet weg dat ik erg blij ben met Sulejmani als Ajacied.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 12:55
|
|
Ajax had er ook voor kunnen kiezen om Aissati en Sno pas te kopen nadat er een nieuwe verdediger was gehaald of om gewoon een nieuwe verdediger te halen ook als je dan iets meer uitgeeft dan eigenlijk kan. Dat geld verdienen ze de komende jaren makkelijk terug met de verkopen van Huntelaar (ook volgend jaar nog minstens 10 miljoen waard), Sulejmani (hopelijk pas over drie seizoenen of langer) en Suarez (ook hopelijk pas over langere tijd). Ik denk dat Ajax het geld wel had kunnen ophoesten maar dat ze niet zo ver wilde gaan voor de kwaliteit die ze konden krijgen.
Ik vind dat Ajax nu maar met Oleguer - v.d. Wiel - Vermaelen als verdediging moet gaan spelen. En dan een middenveld waar met Lindgren maar ook Sno en Vertonghen er wat spelers staan die ook mee kunnen verdedigen. Dat lijkt me sterker dan een verdediging met vier man waarvan er twee (Silva en Vertonghen) niet echt mee verdedigen vanaf de positie waar ze staan. Vertonghen zou nog beter centrale verdediger kunnen worden dan linksback, net zo als bij Belgie.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 13:06
|
|
Bij het nationale elftal speelt Vertonghen juist op het middenveld. Als centrale verdediger is hij nog te makkelijk passeerbaar over z'n rechter, is hij koppend te zwak, te ongeschikt voor de mandekking en stelt hij zich soms nog niet genoeg op.
Aissati was een must. Of in ieder geval zo'n type speler. In plaats van Sno had er inderdaad een goede verdediger gehaald moeten worden, maar voor 1,5 miljoen vind je die niet zo snel. Ik ben er geen voorstander van om Ajax de schulden in te werken, dus helaas moest Van Basten het met die 1,5 miljoen doen. Kom je dus weer uit bij de transferprijs van Sulejmani.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 15:57
|
|
Even globaal:
Uitgaven
Aissati: 4 miljoen
Cvitanisch: 6,5 miljoen
Sulejmani: 16,5 miljoen
Oleguer: 3 miljoen
Sno: 1,5 miljoen
Totaal: 31,5 miljoen
Inkomsten:
Heitinga: 10 miljoen
We hebben dus meer dan 21,5 meer uitgegeven dan wat er binnenkomt aan transfers. Zoals vele kunnen zien is het duidelijk dat Sulejmani een gigantische investering is.
Verder kunnen we toch wel concluderen dat er een goede centrale verdediger mist in deze selectie.
Zien we een Amrabat van 3 miljoen voetballen, dan ga ik toch echt twijfelen aan de prijs kwaliteit verhouding van Sulejmani.
We hadden beter kunnen investeren in een goede maar goedkopere aanvaller en van de rest van het geld een topverdediger halen.
In dit opzicht vind ik dat van Basten blind is gegaan op Sulejmani. Volgens mij heeft hij geen andere opties overwogen. Wellicht dat Sulejmani er 3 tegen PSV inschiet en dat ik dan toch nog zeg van wow wat een gigant van een speler. Absoluut zijn geld waard. Op dit moment ben ik echter van mening dat de selectie met het uitgegeven geld beter in balans had kunnen zijn.
|
bakhoven
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 11:17
|
|
Maar waarom heeft het scoutings apparaat dan al twee jaar eerder aangegeven dat Sulejmani een perfecte aankoop zou zijn.
Helaas hadden we toen een Tech D. die 500.000 te veel vond. Persoonlijk denk ik dat we veel plezier van hem gaan krijgen.
Ben het met je eens dat ik liever ook een verdediger had zien komen. Maar wie weet over 9 wedstrijden maar eens een goeie balans opmaken.
|
Maurice
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 14:54
|
|
Citaat: Maar waarom heeft het scoutings apparaat dan al twee jaar eerder aangegeven dat Sulejmani een perfecte aankoop zou zijn.
Helaas hadden we toen een Tech D. die 500.000 te veel vond. Persoonlijk denk ik dat we veel plezier van hem gaan krijgen.
Ben het met je eens dat ik liever ook een verdediger had zien komen. Maar wie weet over 9 wedstrijden maar eens een goeie balans opmaken.
Onzin, want zowel AZ en Ajax wouden die jongen niet, ivm zijn zakenwaarnemers....
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 18:32
|
|
En bovendien heeft niet het scoutingsapparaat, Sulejmani aangegeven.
Maar diens zaakwaarnemer, kwam met een slechte dvd, van slechts 20 minuten.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 10 sep 2008 09:41
|
|
Yup, en in zo'n DVD krijg je alleen de goede dingen te zien. Het is echt zonde, je kon hem voor een half mil. krijgen, maar betaald nu een hoofdprijs van 16,2 Mil. Echt veel money. Maar, als Ajax Sulejmani eerder had gehaald, was hij waarschijnlijk minder goed ontwikkeld ivm speeltijd. Ik denk dat hij voor Sulejmani beter was om naar Heerenveen te gaan, en vervolgens naar Ajax. Zoals hij nu heeft gedaan, prima.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Wo 10 sep 2008 14:45
|
|
Spijker op de kop, Skieto. De prijs van Sulejmani is conform de huidige markt, wanneer hij twee jaar terug was gehaald had hij lang niet zoveel speeltijd gekregen en zou hij in eerste instantie zijn gehaald om minuten in het tweede op te doen zoals Darko Bodul. Misschien hebben we al een aantal groeibriljantjes in huis, maar daar heb je na langere tijd pas een beter inzicht van. Destijds vond Ajax het niet verantwoord om met de zaakwaarnemer(s) van Sulejmani in zee te gaan.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 10:36
|
|
Volgende wedstrijd weer wat scherper he KJH...
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 17:26
|
|
Citaat:
NOS teletekst.
Is van de gekke dat ze daar een onderzoek moeten doen.Huntelaar zegt helemaal niks apart over de wedstrijd.Braamhaar kunnen ze beter vervolgen wat die na de wedstrijd stond te beweren dat die eigenlijk niks fout heeft gedaan dat kan gewoon.Dat die verkeerde beslissingen maakt kan gebeuren maar om na de tv beelden nog zeggen dat die neit veel verkeerd heeft gedaan
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 17:28
|
|
Klaas Jan heeft gelijk. Ok de uitspraken waren redelijk negatief maar het was gewoon een strafschop, zelfs Uilenberg gaf het toe.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 19:10
|
|
Sinds wanneer mag je in interviews geen kritiek hebben op de scheidsrechter(s)? Lijkt me gewoon vrijheid van meningsuiting. Maar goed, KNVB vertoont wel vaker dictatoriale trekjes.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 19:15
|
|
Mocht er een schorsing komen dan moet Ajax zich gewoon per direct terugtrekken uit de competitie... Omgekeerde wereld, ik val de laatste week echt van verbijstering in verbijstering in verbijstering.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 08:51
|
|
Dit is echt schandalig, de enige die hier een schorsing moet krijgen is schaamhaar. Ik dacht dat ik hier zo in Nederland woonde en wanneer er geen sprake van belediging of bedreiging is dat vrijheid heb van meningsuiting. V. Praag is toch nou belangrijke man daar bij die bobo's dus dat hij maar zorgt dat dit onderzoek op niks uitloopt.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 18:05
|
|
Let maar op, de volgende wedstrijden krijgt Suarez een strafschop. Mark my words. Door Klaas-Jan zijn de scheidsrechters scherp en doen ze weer normaal naar Ajax kijken .
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 10:32
|
|
Citaat: Bij Ajax zijn ze de arbitrage een beetje beu
Als er iemand een voetballer op een prachtig ingehouden manier wil zien koken van woede, moet die de recente tv-beelden bekijken van Klaas-Jan Huntelaar.
Tijdens de wedstrijd Feyenoord-Ajax ging hij in de slotfase flink te keer tegen de scheidsrechter, maar om die flitsen gaat het niet.
Het betreft het interviewtje na afloop. Daarin gaf de spits in een zorgvuldig gekozen idioom scheidsrechter Eric Braamhaar er stevig van langs.
De aanvoerder had recht van spreken. De arbiter had een paar foutjes gemaakt, om het eens eufemistisch uit te drukken, en daarvan was vooral Ajax het slachtoffer geweest.
Ik kan me trouwens al een tijdje niet aan de indruk onttrekken dat Ajax vaker dan gemiddeld het slachtoffer is van foutjes van scheidsrechters. Om maar te zwijgen van KNVB-functionaris Jaap Uilenberg, die tijdens de play-offs zijn arbiters wees op de vaak breed zwaaiende ellebogen van Huntelaar. Het was een nooit eerder vertoonde uithaal van een KNVB’er in de richting van een speler.
Bij Ajax zijn ze dat een beetje beu. Ze vragen zich in Amsterdam af of ze niet eens met de KNVB moeten spreken over de arbitrage in het algemeen. Prima. Als er een probleem is, moet je met elkaar praten. Je zou het alleen wél van elkaar moeten kunnen velen dat er af en toe een kritische noot wordt gekraakt. Mits dat maar op een beschaafde manier gebeurt.
Ik denk daarbij aan de manier waarop Huntelaar de media te woord stond in de Kuip; een toonbeeld van beschaving. Bij de voetbalbond zien ze dat anders. De aanklager betaald voetbal bestudeert momenteel beeld en geluid van de Huntelaar-tape. Vermoed wordt dat de speler over de schreef is gegaan.
Tegenover een toonbeeld van beschaving dreigt ‘Zeist’ met de onthulling van een monument van kleinzieligheid.
AD.nl
|
AFCA82
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 12:27
|
|
Dat heeft toch geen zin om met die bobo's te gaan praten. Die geven ajax dan een boete of trekken punten in mindering omdat je nou eenmaal geen kritiek mag hebben op het "elitekorps".
|
Maurice
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 13:14
|
|
Citaat: Aanklager doet Huntelaar voorstel
Geschreven op dinsdag, 30 september om 13:17
De aanklager betaald voetbal heeft Klaas-Jan Huntelaar een schikkingsvoorstel gedaan van één duel voorwaardelijk, zo meldt De Telegraaf. Dit naar aanleiding van de uitspraken van de aanvaller van Ajax over scheidsrechter Eric Braamhaar na afloop van de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax (2-2). Huntelaar betichtte de leidsman van marchanderen en nam het hem kwalijk dat Feyenoord-doelman Henk Timmer geen rood had gekregen na een overtreding op Leonardo. "Ik was behoorlijk geïrriteerd doordat we slecht speelden en doordat die scheids zo inconsequent was”, foeterde de spits na afloop. “Hij dúrfde hier denk ik geen rood aan Timmer te geven. Als je niet tegen die druk kunt, dan houdt het op.”
Dat was niet het enige wat de Achterhoeker dwars zat. Ook de makkelijk gegeven penalty nadat Michael Mols gewillig naar het gras ging, maakte hem zichtbaar boos. “Ik denk dat dit soort situaties bij ons drie keer is voorgekomen en dan durft-ie niet een strafschop te geven. Ik vond het echt dramatisch. We waren echt aan het vechten om te winnen en dan is het zuur dat iemand zo'n beslissende rol speelt.”
Ajax en Huntelaar hebben tot vanmiddag half vijf de tijd om aan te geven of zij akkoord gaan met de voorgestelde sanctie.
Tja ik had dit al voorspelt...
www.telegraaf.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 13:15
|
|
Let op het vermelden van de bron, Maurice!
Dit is echt te belachelijk voor woorden. Gadverdamme.
|
Maurice
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 13:18
|
|
Sorry Thomas, inmiddels ge-edit.
Zoals ik al eerder zei, deze schorsing kwam er hoe dan ook, omdat de KNVB met een grootse actie bezig is ter bescherming van de scheidsrechters.
Bovendien, en dat zeg ik echt niet omdat ik ajacied ben, heb ik al 1,5 jaar het gevoel dat de KNVB er alles aan doet om het Ajax moeilijk te maken.
|