Auteur
|
Bericht
|
Perry Patana
Forum berichten: 101
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 23:52
|
|
Wat mentaliteit betreft hoeft er maar 1 trainer te komen die de boel op scherp zet (zoals een Van Gaal). Het beleid, daar zit het probleem wat "ziek" is en voorlopig niet zo snel opgelost zal worden. Jaakke en de club is gebleven en hebben een commissie met vriendjes die ze controleert. Wat Martin van Geel betreft wordt januari bepalend al heeft hij het afgelopen zomer niet goed gehandeld.
Huntelaar is topscorer van de Eredivisie zonder ondersteunende "10 en met egoïstische en matige spelers om zich heen. Je kan hem niks verwijten. Het is een veelscorende spits en niet een voetballende spits, dat is nu eenmaal zo.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:30
|
|
KJH?? Ach, de pot verwijt de ketel.
KJH is de man van de schwalbes, de man die niemand heeft gepasseerd in de twee jaar dat hij bij Ajax zit, die in die twee jaar heeft laten zien langzamer te zijn dan al zijn tegenstanders, de man die Ajax twee jaar geleden naar plaats vier schoot (onder Blind), maar tot nu op een aantal beslissende momenten heeft gefaald, de man die onder Koster (al begonnen onder HtC!!!) aangespeeld moet worden, want ???? hij moet worden verkocht? KJH zal de Europese top aan zich voorbij moeten laten gaan, hij is geen topspits. Ik denkl dat niemand op dit forum het met mij eens is, dat is op AN en AT ook het geval, maar ik wil het wel geschreven hebben!
|
ferrykoek
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:58
|
|
Je bedoelt te zeggen dat hij niet jouw type spits is.... velen zeggen ook dat Pipo Inzaghi geen topspits is, want het is er geen type voor... maar als je naar de cijfers kijkt? ja, allemaal intikkers bijna, maar als je aan het einde van een wedstrijd met 3-0 wint door 3 intikkertjes van hem of 0-0 gelijkspeelt, maar wel veel mooie pogingen op doel, dan weet ik 't wel, vooral in de staat waarin Ajax nu verkeert.
Huntelaar maakt gewoon zijn doelpunten, ook als 't nodig is, maar als er dan een schutterende defensie achter staat, moet wel gezegd, met maar 1 echte verdediger de laatste 3 wedstrijden, dan kan je aanvallers niks verwijten
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 01:13
|
|
De vergelijking met Inzaghi moet nu juist niet worden gemaakt:
Bron vi.nl
1991/92 Piacenza 2 0
1992/93 Leffe 21 13
1993/94 Verona 36 13
1994/95 Piacenza 37 15
1995/96 Parma 15 2 Serie A
1996/97 Atalanta Bergamo 33 24 Serie A
1997/98 Juventus 31 18 Serie A
1998/99 Juventus 28 13 Serie A
1999/00 Juventus 33 15 Serie A
2000/01 Juventus 28 11 Serie A
2001/02 AC Milan 20 10 Serie A
2002/03 AC Milan 30 17 Serie A
2003/04 AC Milan 14 3 Serie A
2004/05 AC Milan 11 0 Serie A
2005/06 AC Milan 23 12 Serie A
2006/07 AC Milan 20 2 Serie A
2007/08 AC Milan 9 0 Serie A
Totalen: 391 168
Je ziet dat zijn score niet indrukwekkend is als je naar de aantallen kijkt (Bij Milan 44 doelpunten in 117 wedstrijden, in totaal minder dan 0,5 doelpunten per wedstrijd). In 2006-2007 maar twee doelpunten in 20 wedstrijden, maar wie scoorde er in de cl-finale? Wie schoot tegen Ajax Milan naar de (halve) finale? Juist Inzaghi.
Inzaghi is dus precies wat ik schrijf: een topspits. Tegen De Graafschap zal hij er echt geen vier maken, maar tegen Slavia wel de 1-0! Hij is de Non-KJH!
|
Perry Patana
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 03:07
|
|
Klaas hoort in een 2 spitsen systeem. Ook in een 3 spitsen systeem scoort hij veel, maar speelt hij slecht(voetballend niet goed, zijn kwaliteit is scoren). Dit maakt hem natuurlijk geen slechte spits. Met zijn doelpunten aantallen moet je hem gewoon een uitstekende spits noemen. Toch is hij voor Ajax niet geschikt. Maar met zoveel goals is de verleiding groot om hem te houden. Alleen als je een voetballende spits van uitstekende kwaliteit (type Kluivert, Dembele) in de plaats kan brengen kun je hem verkopen. Liever Huntelaar met 25 goals per seizoen dan een middelmatige technische spits.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:25
|
|
Citaat: Liever Huntelaar met 25 goals per seizoen dan een middelmatige technische spits.
Waarom alleen een keuze uit KJH of een middelmatige technische spits?
Voor mij mag de aanvallende nummer 10 ook topscorer worden. Hebben we een spits die anderen laat scoren? Het gaat er niet om wie er scoort, maar dat Ajax scoort.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 3 jan 2008 11:24
|
|
Citaat: Uitsluiting Huntelaar toch onterecht
Bron: De Telegraaf
Ajax heeft gelijk gekregen met het protest tegen de uitsluiting van Klaas-Jan Huntelaar. Volgens de Amsterdamse voetbalclub werd de aanvaller woensdag ten onrechte voor een duel geschorst omdat hij vier in plaats van vijf gele kaarten achter zijn naam heeft staan. De KNVB heeft donderdag laten weten dat er 'klaarblijkelijk' sprake is van een invoerfout, waardoor de teller in het systeem op vijf stond. Dit moeten er vier zijn.
De schorsing van Huntelaar is teruggedraaid. De aanvaller kan daardoor op 13 januari toch in actie komen in de thuiswedstrijd van Ajax tegen AZ.
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
|
Geplaatst: Do 3 jan 2008 19:33
|
|
Citaat: KJH is de man van de schwalbes, de man die niemand heeft gepasseerd in de twee jaar dat hij bij Ajax zit, die in die twee jaar heeft laten zien langzamer te zijn dan al zijn tegenstanders, de man die Ajax twee jaar geleden naar plaats vier schoot (onder Blind), maar tot nu op een aantal beslissende momenten heeft gefaald, de man die onder Koster (al begonnen onder HtC!!!) aangespeeld moet worden, want ???? hij moet worden verkocht? KJH zal de Europese top aan zich voorbij moeten laten gaan, hij is geen topspits. Ik denkl dat niemand op dit forum het met mij eens is, dat is op AN en AT ook het geval, maar ik wil het wel geschreven hebben!
KJH haalt juist als een van de weinige zijn normale niveau. Met 16 doelpunten in 17 wedstrijden heeft hij weer een uitstekend gemiddelde, bovendien staat hij alweer op 6 assists. Dat betekent dat hij bij 22 van de 46 goals direct betrokken is geweest. Hij maakt ook steeds vaker belangrijke goals
6x openingstreffer (0-1 GRA, 0-1 HER, 0-1 AZ, 0-1 UTR, 1-0 RJC, 1-0 TWE)
2x op voorsprong (2-1 TWE, 1-2 VVV)
2x gelijkmaker (2-2 GRO, 1-1 SPA)
5x score verder uitbouwen (0-6, 1-7, 1-8 GRA, 6-1 VVV, 4-1 VIT)
1x redden van de eer -voor zover mogelijk- (1-3 NAC)
Ik zie ook wel dat hij niet de snelste is, maar waarom altijd de nadruk leggen op iemands minpunten. Als hij er straks weer 25 in heeft gelegd heeft het gewoon heel goed gedaan in een team dat niet draait. Voor Ajax is Huntelaar dan ook een echte topspits.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 3 jan 2008 19:33
|
|
Citaat: KJH is de man van de schwalbes, de man die niemand heeft gepasseerd in de twee jaar dat hij bij Ajax zit, die in die twee jaar heeft laten zien langzamer te zijn dan al zijn tegenstanders, de man die Ajax twee jaar geleden naar plaats vier schoot (onder Blind), maar tot nu op een aantal beslissende momenten heeft gefaald, de man die onder Koster (al begonnen onder HtC!!!) aangespeeld moet worden, want ???? hij moet worden verkocht? KJH zal de Europese top aan zich voorbij moeten laten gaan, hij is geen topspits. Ik denkl dat niemand op dit forum het met mij eens is, dat is op AN en AT ook het geval, maar ik wil het wel geschreven hebben!
KJH haalt juist als een van de weinige zijn normale niveau. Met 16 doelpunten in 17 wedstrijden heeft hij weer een uitstekend gemiddelde, bovendien staat hij alweer op 6 assists. Dat betekent dat hij bij 22 van de 46 goals direct betrokken is geweest. Hij maakt ook steeds vaker belangrijke goals
6x openingstreffer (0-1 GRA, 0-1 HER, 0-1 AZ, 0-1 UTR, 1-0 RJC, 1-0 TWE)
2x op voorsprong (2-1 TWE, 1-2 VVV)
2x gelijkmaker (2-2 GRO, 1-1 SPA)
5x score verder uitbouwen (0-6, 1-7, 1-8 GRA, 6-1 VVV, 4-1 VIT)
1x redden van de eer -voor zover mogelijk- (1-3 NAC)
Ik zie ook wel dat hij niet de snelste is, maar waarom altijd de nadruk leggen op iemands minpunten. Als hij er straks weer 25 in heeft gelegd heeft het gewoon heel goed gedaan in een team dat niet draait. Voor Ajax is Huntelaar dan ook een echte topspits.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 3 jan 2008 20:26
|
|
Citaat: Huntelaar wil grens van 35 goals passeren
3 januari 2008 - door onze redacteur Patrick Hereijgers
Klaas-Jan Huntelaar is belangrijk voor Ajax. Net zoals de voorgaande seizoenen is de Ajacied ook deze jaargang weer topscorer van de Amsterdamse club en zelfs van de Eredivisie. Huntelaar wist tot nu toe negentien keer het net te vinden in de 23 officiële duels die hij dit seizoen voor Ajax speelde. "Ik zou graag de grens van de 35 doelpunten passeren", aldus Huntelaar tegenover Ajax TV. "Daar overheen gaan zou fantastisch zijn."
Ook laat Huntelaar weten dat hij 25 doelpunten de ondergrens vindt. Wanneer men naar de statistieken kijkt wordt het voor The Hunter geen probleem om aan 25 goals te komen, tenzij hij een blessure oploopt. Toch vindt de aanvaller het ieder jaar weer lastig zich aan te passen aan zijn medespelers. "Het is lastig dat er ieder seizoen spelers vertrekken die dicht bij mij in de buurt staan", aldus Huntelaar. "Bepaalde automatismen verdwijnen daarmee. Je weet van elkaar wat je wil en dan is het lastig dat er spelers vertrekken. In vergelijking met vorig jaar vertrokken Perez, Sneijder, Babel en De Mul. En het jaar daarvoor was het precies hetzelfde. Toen vertrokken Rosenberg en Rosales. Zo gaat dat in het Nederlands voetbal."
Over de vraag wat het belangrijkste is wat hij de afgelopen periode heeft geleerd, hoeft Huntelaar niet lang na te denken. "Vertrouwen op je eigen kwaliteiten", zegt hij. "En gewoon voetballen en niet te veel nadenken. Ik denk soms wel eens te veel na, misschien is het beter om gewoon niet na te denken."
Ook krijgt Huntelaar de vraag of hij inderdaad zo nuchter is als het lijkt. "Ja, dat zeggen ze altijd omdat ik uit het oosten kom. Van buiten misschien wel, maar van binnen niet altijd. Dat uit zich dan wanneer iets je niet zint of dat je iets niet in handen hebt, en dan voel je een bepaalde frustratie van binnen", aldus de in Drempt geboren speler.
Tegenover Ajax TV geeft de topschutter tevens aan dat hij graag waardering krijgt voor zijn prestaties. "Iedereen wil waardering, maar het is niet zo dat het verering moet zijn. Een bepaalde hysterie hoeft voor mij niet."
Ajax Online
Het filmpje is hier te zien.
|
Niek
Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:11
|
|
Citaat: KJH?? Ach, de pot verwijt de ketel.
KJH is de man van de schwalbes, de man die niemand heeft gepasseerd in de twee jaar dat hij bij Ajax zit, die in die twee jaar heeft laten zien langzamer te zijn dan al zijn tegenstanders, de man die Ajax twee jaar geleden naar plaats vier schoot (onder Blind), maar tot nu op een aantal beslissende momenten heeft gefaald, de man die onder Koster (al begonnen onder HtC!!!) aangespeeld moet worden, want ???? hij moet worden verkocht? KJH zal de Europese top aan zich voorbij moeten laten gaan, hij is geen topspits. Ik denkl dat niemand op dit forum het met mij eens is, dat is op AN en AT ook het geval, maar ik wil het wel geschreven hebben!
Idd,
Als er een speler is die te kort komt in voetballende, technische gedeelte is hij het wel. Huntelaar moet het hebben van de steekpassjes op maat en goede voorzetten van de vleugels. Maar als je zelf nauwelijk beweegd en nooit aanspeelbaar bent dan moet je niet gaan klagen. Hij zou eens zelf harder moeten gaan werken en voor elke bal moeten gaan. Dan had hij nu al 25 doelpunten gescoord en AJAX 10 punten meer gehad.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:19
|
|
Citaat: Idd,
Als er een speler is die te kort komt in voetballende, technische gedeelte is hij het wel. Huntelaar moet het hebben van de steekpassjes op maat en goede voorzetten van de vleugels. Maar als je zelf nauwelijk beweegd en nooit aanspeelbaar bent dan moet je niet gaan klagen. Hij zou eens zelf harder moeten gaan werken en voor elke bal moeten gaan. Dan had hij nu al 25 doelpunten gescoord en AJAX 10 punten meer gehad.
Huntelaar heeft te veel beperkingen om op internationaal niveau of competitie potten te kunnen breken. Hij mist de topsnelheid, voetballend is hij matig maar hij is daar wel in gegroeid vooral onder Ten Cate, technisch is het niks. In de zestien meter is hij gewoon levensgevaarlijk, hij heeft een neusje voor het telkens goed staan op een plek. Net als wat je aangeeft is Huntelaar afhankelijk van de aanvoer van de zijkanten en steekballen of pasjes van een creatieve middenvelder die ze bij Ajax missen na het vertrek van Sneijder.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 19:12
|
|
ik denk [en hoop"> dat t alleen maar beter gaat met perez achter kjh, dat is een speler waarmee hij door één deur kan en die hem aanvoelt. ik verwacht veel van de hereniging al heeft perez wel wat uit te vlakken, alleen met "Henkie was een kutje" is zijn stoepie niet schoon.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 00:54
|
|
Citaat: dat t alleen maar beter gaat met perez achter kjh, dat is een speler waarmee hij door één deur kan en die hem aanvoelt. ik verwacht veel van de hereniging al heeft perez wel wat uit te vlakken, alleen met "Henkie was een kutje" is zijn stoepie niet schoon.
Zouden "De Lamme" en "De Blinde" elkaar weten te vinden? Beiden zijn volgens mij wel eens "lam en blind", ik heb vorig seizoen seizoen weinig gezien van een mogelijke chemie tussen beiden.
Beiden staan overigens wel 3/4 van de wedstrijd stil!
|
Anonymous
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 01:00
|
|
ik geloof dat Henk Spaan berekend heeft dat het koppeltje huntelaar/perez productiever was dan het koppeltje kjh en sneijder.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 15:42
|
|
Citaat: ik geloof dat Henk Spaan berekend heeft dat het koppeltje huntelaar/perez productiever was dan het koppeltje kjh en sneijder.
Bedoel je niet het AD-verhaal waaruit opgemaakt kon worden dat KJH niet scoorde als Sneijder meedeed? De wedstrijd erna scoorde KJH en deed Sneijder mee enz.
Het maakt mij niet uit wie er scoort, ik wil Ajax wel eens goed zien voetballen, dan is winst (automatisch) het gevolg, al scoort Heitiga er vijf per wedstrijd op aangeven van Stekelenburg en scoren Perez en KJH niet.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 07:25
|
|
Citaat: vr 11 jan 2008, 06:55 | 0 reacties
Huntelaar in beeld bij Manchester
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Engelse bronnen melden vandaag dat Manchester United een serieus bod op Klaas-Jan Huntelaar gaat uitbrengen. De club van doelman Edwin van der Sar zou zestien miljoen euro overhebben voor de spits, die elke maand wel met een Europese topclub in verband wordt gebracht.
Technisch directeur Martin van Geel heeft echter al laten weten dat Ajax dit seizoen niemand meer wil laten gaan.
www.detelegraaf.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 11:03
|
|
16 miljoen een serieus bod? :crazy:
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 16:59
|
|
Citaat: 16 miljoen een serieus bod? :crazy:
Niet onderhandelen, direct aannemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 19:09
|
|
XD Ik denk dat er wel meer uit te slepen valt dan dat bedrag, Demos. Ik gok op 23 miljoen.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 22:18
|
|
Citaat: 16 miljoen een serieus bod? :crazy:
Niet onderhandelen, direct aannemen.
voor huntelaar 16 mil? ik denk dat ajax tog zeker wel wat meer voor hem moet vragen hoor. 30 mil lijkt mij wat te overdreven maar misschien 23 mil?
|
Anonymous
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 17:01
|
|
Citaat:
16/01/2008 16:40
De discussie of Ajacied Klaas-Jan Huntelaar dit seizoen nu zeventien of achttien doelpunten achter zijn naam heeft staan, behoort tot de verleden tijd. Volgens de bindende gegevens van de KNVB staat de aanvaller op zeventien treffers in de Eredivisie, niet meer en niet minder.
Het spookdoelpunt van Huntelaar dateert uit het thuisduel met FC Twente van 27 december 2007 (2-2). In dat duel veranderde FC Twente-verdediger Edson Braafheid (bij een 1-1 tussenstand) een vrije trap van de Ajax-spits zodanig van richting, dat de bal buiten bereik van doelman Sander Boschker tegen de touwen ging.
Sommige media gaven de treffer aan Huntelaar, anderen (waaronder Voetbal International) betitelden de goal als een eigen doelpunt van Braafheid. Dat laatste deed ook de dienstdoende KNVB-official tijdens het duel zelf al.
Op het officiële wedstrijdformulier van het duel staan dan ook Huntelaar en Braafheid (eigen doelpunt) namens de thuisploeg, en Stein Huysegems en Blaise N'Kufo namens FC Twente als doelpuntenmakers genoteerd. Het formulier is na afloop van de wedstrijd - zoals gebruikelijk - door beide clubs ter goedkeuring ondertekend.
'Indien een doelpunt, in de ogen van een club, verkeerd is geregistreerd, kan er bezwaar worden aangetekend', licht KNVB-voorlichter Renske Bruinsma toe. 'In dat geval zal de KNVB onderzoeken of een en ander administratief moet worden gewijzigd. Zoiets hebben we echter nog nooit meegemaakt.'
Volgens Bruinsma is er in de media en bij supporters discussie ontstaan, omdat het moeilijk is tot een exacte definiëring van een eigen doelpunt te komen. 'Zoiets is namelijk niet specifiek in de spelregels opgenomen.'
:bron: www.vi,nl
|
Perry Patana
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 18:10
|
|
We kunnen Huntelaar gewoon niet missen op dit moment. Hopelijk gaat hij pas in de zomer en komt er een technisch sterkere spits als vervanger. Het liefst Dembele.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Do 17 jan 2008 20:48
|
|
Dembele, ja die scoort gemakkelijk. XD
Geen idee wie er komt, maar we zullen wel eerst weer afwachten wie er vertrekken en dan tot de conclusie komen dat er (weer) niemand naar Ajax komt/wil komen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 18 jan 2008 17:36
|
|
Het maakt jou toch niets uit wie er scoort, Demos? Nou, ik vind Dembele een prachtig voorbeeld van een spits die weinig scoort, maar geweldig veel toevoegt aan het team en anderen laat scoren.
Bovendien gebruikt Van Gaal Dembele dit seizoen verkeerd. Het is geen wonder dat Dembele vanuit z'n huidige positie weinig voor de goal komt.
|