Auteur
|
Bericht
|
skieto
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 16:20
|
|
Citaat: Als Arsenal echt 25 miljoen gaat bieden (andere media noemen 22 en 23 miljoen als bedrag) dan moet Ajax daar meteen akkoord mee gaan. 25 miljoen is heel erg veel geld en dat kan dan meteen worden geinvesteerd in een goede linksback, een goede centrum verdediger en een goede allround middenvelder. Zoals ik al weken roep, Huntelaar is een spits uit het verleden de toekomst is voor bewegelijke spitsen zoals Ronaldo, Torres, van Persie, Sulejmani en Suarez.
Ja maar hou je wel rekening mee dat Sc Heerenveen een deel van het geld krijgt? Een afgesproken percentage. Ik weet niet hoeveel.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 17:27
|
|
Dit nieuws wist ik ook al een paar dagen..
Trouwens blijft Huntelaar van waarde: nu en in de toekomst. Het is gewoon een heel ander type voetballer, maar minstens net zo bruikbaar.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 17:45
|
|
Sommige mensen zeggen dat Heerenveen 25% krijgt van de transferwaarde en andere zeggen dat ze maar 10% krijgen. Vast staat dat ze in ieder geval nog 1 miljoen krijgen, als Ajax Huntelaar dan voor 25 miljoen verkoopt dan komt er dus in ieder geval (25 miljoen - 25% - 1 miljoen=) 17.75 miljoen de Ajax kas binnen. Het zou mooi zijn als Huntelaar voor 28 miljoen wordt verkocht want dan krijgt Ajax precies 20 miljoen binnen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 17:56
|
|
Huntelaar wilde niet verlengen tegen de voorwaarden van Ajax (eerder leek het er heel sterk op dat dat wel zou gebeuren). Dan kan je twee dingen doen. Je voorwaarden bijstellen of hem verkopen nu hij nog een 2-jarig contract heeft. Als er dan een club als Manchester United komt en Huntelaar wil zelf ook weg, dan is het natuurlijk duidelijk wat er moet en gaat gebeuren. Hopelijk gaan er nog wat clubs tegen elkaar op bieden, waardoor de prijs oploopt.
Hoeveel denken jullie dat Ajax weer uit zal durven geven van het te ontvangen bedrag voor Huntelaar? En zouden jullie met het beschikbare geld ook weer een spits halen of zouden jullie eerder naar andere posities kijken?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 18:00
|
|
Citaat: Hoeveel denken jullie dat Ajax weer uit zal durven geven van het te ontvangen bedrag voor Huntelaar? En zouden jullie met het beschikbare geld ook weer een spits halen of zouden jullie eerder naar andere posities kijken?
Ik denk dat het huidige beleid van Ajax zo is dat bijna alles weer zal worden uitgegeven, misschien nu de helft en volgend seizoen weer de helft. Ik denk dat Ajax geen spits meer zal kopen en ik hoop dat ze kijken naar een linksback, een centrale verdediger en een allround middenvelder.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 18:22
|
|
Citaat: Hoeveel denken jullie dat Ajax weer uit zal durven geven van het te ontvangen bedrag voor Huntelaar? En zouden jullie met het beschikbare geld ook weer een spits halen of zouden jullie eerder naar andere posities kijken?
Ik denk dat het huidige beleid van Ajax zo is dat bijna alles weer zal worden uitgegeven, misschien nu de helft en volgend seizoen weer de helft. Ik denk dat Ajax geen spits meer zal kopen en ik hoop dat ze kijken naar een linksback, een centrale verdediger en een allround middenvelder.
Ik zou het wel verstandig vinden van Ajax om een nieuwe spits te kopen, als Huntelaar weg gaat. Ajax moet sowieso niet te lang afwachten en kijken wat andere clubs op Huntelaar bieden. Want als je te lang wacht, heb je minder tijd om een vervanger te halen. Want het lijkt mij logish dat je een vervanger haalt, wanneer Huntelaar voor 90% weg gaat. Haal je nu al een vervanger, dan zit je onnodig met een extra aanvaller.
Maar Ajax moet idd ook een linksback, centrale verdediger en een allround middenvelder kopen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 18:33
|
|
Sowieso is het niet verstandig om straks naar een vervanger te gaan shoppen als de hele wereld weet dat je een volle portemonnee hebt. Dan betaal je altijd meer dan nodig is. Als Ajax een vervanger wil halen voor Huntelaar zou men nu dus al actie moeten ondernemen.
Als Ajax 25 miljoen vangt verwacht ik niet dat Ajax meer dan 18 miljoen weer uitgeeft. Zo'n 60 tot 70 procent kan er wel vanaf, lijkt mij.
|
wesley-oss
Forum berichten: 34
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 19:05
|
|
Ja juist, maar ze moeten dan bij ajax ook geen paniek aankopen gaan doen zodat je dadelijk weer zoiets als Charisteas krijgt of Urzaiz, als ze dan geen goede opvolger kunnen vinden dan maar die Dario maar op de plek van Huntelaar laten spelen, Dario is niet voor niks topschutter in Argentinie geworden.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:28
|
|
Citaat: Als Ajax 25 miljoen vangt verwacht ik niet dat Ajax meer dan 18 miljoen weer uitgeeft. Zo'n 60 tot 70 procent kan er wel vanaf, lijkt mij.
Ik denk dat het grootste gedeelte gaat worden gebruikt om de transfers van Dario en Miralem op te vangen...
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:31
|
|
Ajax wilde Huntelaar in principe gewoon behouden, dus er is geen extra geld nodig om de investeringen in Cvitanich en Sulejmani te financiëren.
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:33
|
|
Citaat: Ajax wilde Huntelaar in principe gewoon behouden, dus er is geen extra geld nodig om de investeringen in Cvitanich en Sulejmani te financiëren
Klopt, maar stel dat hij toch weg gaat, dan kan ik me voorstellen dat Ajax dat dan voor die doeleinden gebruikt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:37
|
|
Ajax had dat geld blijkbaar al, dus die vlieger gaat niet op. Het kant natuurlijk dat die joden het geld op de bank zetten, maar het is voor een groot deel beschikbaar voor nieuwe aankopen.
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:40
|
|
Ik kan ze nog wel advies geven over het investeren van het geld
Heb zelf aandelen in bepaalde projecten met 7/8% rente op jaar-basis...
Zijn er eigenlijk clubs bekend die op die manier geld maken?
|
ajacied18
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 21:32
|
|
Dit is duidelijk denk ik, die zit met z`n hoofd al helemaal bij Manchester United:
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=6613328
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 00:46
|
|
Sowieso opmerkelijk dat dat bericht op de officiële website van Man U komt te staan. Man U is een rijke club, maar het zou natuurlijk nog mooier zijn wanneer er wat clubs tegen elkaar op gaan bieden. Van Arsenal moeten we het vooralsnog niet hebben, zo blijkt:
Citaat: 8/7/2008 - Van der Aat ontkent contact met Arsenal
(Gepost door RvN)
BRON: Press Association
De laatste dagen rollen de Engelse dagen over elkaar heen om interesse te melden van Arsenal en Manchester United voor Klaas Jan Huntelaar. Daarbij werd ook veelvuldig gebruik gemaakt van oude uitlatingen van Huntelaar. Tegenover de Britse pers ontkende Ajax interim/directeur Henri van der Aat berichten dat Arsenal al een bod zou hebben uitgebracht. Volgens hem is er niet eens contact geweest met Arsenal. "We willen hem echt niet kwijt en zullen er alles aan doen om hem te behouden komend seizoen."
Citaat: Ajax play down Huntelaar link
4 hours ago
Ajax insist they have heard nothing from Arsenal concerning a possible bid for Klaas-Jan Huntelaar.
The Dutch striker has been linked to both the Gunners and Manchester United over the past week after scoring 33 goals for his club last season, although Ajax have vowed to fight any attempt to take him from Amsterdam ArenA.
"We really don't want him to leave and we are going to do everything we can to make sure he doesn't," said Ajax's acting managing director Henri van der Aat. "There has been no contact with Arsenal."
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 13:29
|
|
Citaat: Oosterveer: 'Niet meer praten met Ajax'
woensdag 09 juli, door SV, Amsterdam, 09:09u, Daily Mirror
Zaakwaarnemer Arnold Oosterveer van Klaas Jan Huntelaar heeft in de Daily Mirror laten weten dat Ajax en zijn client niet meer in gesprek gaan over een nieuw contract.
'We willen niet meer spreken met Ajax, omdat ze die clausule van 20 miljoen pond in het contract willen opnemen', aldus Oosterveer.
Hij zei tevens geen contact te hebben met Manchester United en dat United ook geen contact heeft gehad met Ajax. Algemeen directeur Van der Aat meldde gisteren al dat er geen contact was met Arsenal.
Bron: Ajaxshowtime.com
Is toch wel triest: hij vind zichzelf geen 20 Miljoen waard. FF serieus: 20 Miljoen is heel redelijk. Nu kunnen ze 30 Miljoen voor hem vangen en als hij zou verlengen zou 20 Miljoen volgend seizoen geen probleem zijn. Als het goed is gaan vanaf 14 Juli geen spelers meer vertrekken, dat is namelijk beloofd('Na de eerste training laten we geen belangrijke speler meer vertrekken'). Hij meot zich melden op 21 Juli. Ik kan niet wachten op de Lutte!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 13:41
|
|
20 miljoen pond, WZA. Dat is 25 miljoen euro.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 13:46
|
|
Scherp ouwe! Mwa, 25 Miljoen is ook redelijk. En als Huntelaar dan a là Engelaar aandringt op medewerking bij een soort droomclub dan zou Ajax met alles vanaf 20 Miljoen ook akkoord gaan, uit respect voor zijn diensten. Nu gun ik hem geeneens de transfer, ik vind het gewoon bijzonder teleurstellend.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 21:54
|
|
Citaat: Manchester United hoeft Huntelaar niet
09-07-2008 om 13:35 | Gewijzigd: 09-07-2008 13:39 | Door: pieter
Manchester United hoeft Huntelaar niet. Op de website van de club staan de duidelijke woorden: 'No Move for Huntelaar'. De spits liet zelf eerder nog weten dat er wel degelijk interesse was van de Champions League winnaar. Het lijkt nu om een communicatie fout te gaan. Ook Arsenal zou de Ajacied in het vizier hebben.
De zaakwaarnemer van Huntelaar, Arnold Oosterveer, geeft toe dat er geen contact is geweest. 'Voor Huntelaar zelf is United een club die interresant is. Als er geen leuke club komt, speelt hij komend jaar gewoon voor Ajax.'
Bron: www.v-bal.nl
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 21:55
|
|
Jammer, die hadden mooi tegen elkaar op kunnen bieden.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 22:59
|
|
Beetje misleidend, dat nieuwsbericht.
Als je het bericht leest dat echt op de website van Man Utd staat dan zie je dat het eigenlijk volledig gebasseerd is op uitspraken van de zaakwaarnemer van Huntelaar die aangeeft dat Man Utd nog geen concreet bod heeft uitgebracht.
Weinig schokkends dus.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 12:11
|
|
Citaat: Real heeft eerste optie op Huntelaar
Bron: Ajaxfans.net
Het is nog onbekend waar de toekomst van Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar ligt. De spits zou zelf een voorkeur hebben voor een avontuur bij Manchester United, maar Marca meldt dat Real Madrid een eerste optie bij Ajax heeft bedongen, toen de Madrilenen Wesley Sneijder van de Amsterdammers overnamen.
Of er ook een transfersom is vastgesteld bij de eerste optie is onbekend. Huntelaar zou zelf ook wel oren hebben naar een transfer naar de Koninklijke, maar geeft de voorkeur aan een Engels avontuur bij Manchester United.
Ook Arsenal is nog steeds in de markt voor de 25-jarige spits. Arsène Wenger zou graag een echte goalgetter aan zijn selectie toevoegen en ziet in de Nederlandse international de ideale kandidaat. Huntelaar zou Ajax zo'n 22 miljoen euro op moeten brengen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 13:24
|
|
Lijkt me onzin.
|
Fredd
Forum berichten: 39
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 15:17
|
|
Citaat: Lijkt me onzin.
Idd vaag verhaal en volgensmij is er zoveel onzin geschreven over Huntelaar en clubs de afgelopen weken en het gaat nog steeds verder. Geloof er ook niks van dat hij 22 miljoen moet kosten want er werd eerder gemeld dat KJH niet met een slot van 25 miljoen om zijn nek wilde lopen mbt de clausule die Ajax wilde opnemen in zijn contract mocht hij willen verlengen. Dus dan lijkt het me niet logisch dat ze maar 22 miljoen vragen maarja er wordt zoveel onzin geschreven dus wat kan je nog geloven.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 15 jul 2008 00:45
|
|
Citaat: Van Basten: Ik reken op Huntelaar
AMSTERDAM - Hij heeft nog een week extra vakantie, maar de naam van Klaas Jan Huntelaar viel bij de eerste Ajax-training van het nieuwe seizoen al wel. Marco van Basten gaf aan dat hij rekent op het aanblijven van zijn beoogde aanvalsleider. ,,Ik ga ervan uit dat Klaas Jan het seizoen hier begint en afmaakt. We hebben daarom ook geen plan B,’’ sprak de coach, tevens eindverantwoordelijk voor het technisch beleid.
Van Basten en Huntelaar spraken elkaar nog niet sinds het EK. Omdat Ajax niet uitkomt in de voorronde van de Champions League, kan Huntelaar tot eind augustus een interessant transferobject blijven voor elke buitenlandse ploeg die straks wél in het belangrijkste Europese toernooi acteert. Vorig seizoen raakte Ajax Wesley Sneijder in augustus nog kwijt aan Real Madrid. Van Basten noemde een situatie zoals met Sneijder ‘niet wenselijk’. ,,Sowieso kan het niet zo zijn, dat Huntelaar zonder mijn toestemming vertrekt.’’
De Achterhoeker heeft weer rugnummer 9 gekregen. Met de nieuwkomers Sulejmani (nummer 10) en Cvitanich (20) erbij is de aanvalslinie op papier goed bezet. Cvitanich kan zowel naast, achter als in plaats van Huntelaar spelen. Van Basten wil met Ajax in een 4-3-3-concept acteren.
AD.nl
|