Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 18 jun 2008 15:16
|
|
Gisteren liet hij Lobont het nakijken houden én gaf hij Robben een niet te missen kans. Speelde aardig als hij in balbezit was onze Klaas.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 08:50
|
|
Citaat: Gesprekken Huntelaar en Ajax lopen vast
LAUSANNE - Een breuk tussen Klaas-Jan Huntelaar (24) en Ajax lijkt waarschijnlijker nu de onderhandelingen over een nieuwe verbintenis - voornamelijk door de hoogte van de gelimiteerde transfersom - zijn vastgelopen. De topscorer van Nederland staat in Amsterdam tot juli 2010 onder contract, maar richt zich nu op het buitenland. "Wij willen Klaas-Jan echter niet kwijt", aldus Danny Blind.
"De lat ligt hoog", verduidelijkt de nieuwe technische man van Ajax dat geïnteresseerde clubs flink in de buidel zullen moeten tasten om de oud-inwoner van Drempt in te lijven. De transfersom ligt naar verluidt tussen de vijftien en twintig miljoen euro. "Wij willen onze topscorer gewoon behouden. Ook als hij niet bijtekent. Hij staat nog twee seizoenen onder contract."
Er was Ajax - mede op verzoek van de nieuwe trainer Marco van Basten - veel aan gelegen om Huntelaar voor nog eens vier jaar te binden. "Hij kon voor Ajax-begrippen een zeer riant salaris verdienen", aldus Blind. De international wilde echter niet met een 'slot' van rond de 25 miljoen euro om zijn nek lopen. Omdat Ajax geen lager bedrag wilde opnemen, besloot Huntelaar de knoop door te hakken en zijn zinnen te zetten op een transfer.
"De onderhandelingen zijn geparkeerd", wil Blind niets van het definitief afketsen van de deal weten. "We hebben afgesproken om de clubs die op ons pad komen aan te horen. Maar dat doen we altijd als er zulke bedragen voor onze spelers worden geboden. Betalen de geïnteresseerden niet wat wij willen, dan hopen we te zijner tijd weer met Klaas-Jan om de tafel te zitten."
Telesport.nl
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 10:39
|
|
Martin van Geel is weg en Huntelaar is meteen nog maar tussen de 15 en 20 miljoen waard.
Martin van Geel kon wel verkopen als de beste haha
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 11:53
|
|
Dat bedrag van 15-20 miljoen lijkt me een pure gok van de Telegraaf. Het lijkt me onlogisch dat Ajax juist een hogere minimale transfersom verlangt voor Klaas na een contractverlenging. Ik denk nog steeds dat Ajax Klaas-Jan wil 'belonen' met een lagere minimale transfersom, in ruil voor een jaartje langer verblijf.
|
Fredd
Forum berichten: 39
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 16:55
|
|
Telegraaf zegt zoveel en volgensmij verdraaien ze alles ook enorm.
Remember het 18 miljoen bericht van Sulejmani en gisteren nog de spelersruil Aissati en Pieters.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 17:03
|
|
PFF, maakt gewoon duidelijk dat hij nu weg wil. Helemaal niet gebrand om veel VOOR Ajax te betekenen: teleurstellend. Goede instelling man..
Goed Danny en Marco, jullie willen tenminste wel wat voor Ajax neerzetten en zijn niet van plan om te zwichten voor het spelersbelang.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 19:15
|
|
Citaat: Dat bedrag van 15-20 miljoen lijkt me een pure gok van de Telegraaf. Het lijkt me onlogisch dat Ajax juist een hogere minimale transfersom verlangt voor Klaas na een contractverlenging. Ik denk nog steeds dat Ajax Klaas-Jan wil 'belonen' met een lagere minimale transfersom, in ruil voor een jaartje langer verblijf.
Precies, Benji. Ik snap Huntelaar wel hoor. Voor die 25 miljoen komt hij misschien moeilijk weg. Sowieso is het natuurlijk raar dat de vraagprijs nu tussen de 15 en 20 miljoen zou liggen en dat de clausule 25 miljoen zou moeten zijn. De bedragen die sommigen noemden (30-35) miljoen waren natuurlijk ook niet reëel.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 23:21
|
|
Citaat: Dat bedrag van 15-20 miljoen lijkt me een pure gok van de Telegraaf. Het lijkt me onlogisch dat Ajax juist een hogere minimale transfersom verlangt voor Klaas na een contractverlenging. Ik denk nog steeds dat Ajax Klaas-Jan wil 'belonen' met een lagere minimale transfersom, in ruil voor een jaartje langer verblijf.
Precies, Benji. Ik snap Huntelaar wel hoor. Voor die 25 miljoen komt hij misschien moeilijk weg. Sowieso is het natuurlijk raar dat de vraagprijs nu tussen de 15 en 20 miljoen zou liggen en dat de clausule 25 miljoen zou moeten zijn. De bedragen die sommigen noemden (30-35) miljoen waren natuurlijk ook niet reëel.
Ik denk dat Topclubs niet zullen schrikken van een bedrag als 25 mil. Zolang Huntelaar blijft scoren, dan zullen zij hem met alle plezier voor 25 mil kopen. Want ze hebben dan vertrouwen in hem. Ik snap niet waarom Huntelaar er niet mee akkoord wilt gaan. Dat zou toch betekenen dat ie geen vertrouwen in zichzelf heeft, want anders zou ie zelf toch ook weten dat ie regelmatig zal blijven scoren, en dat er vanzelf een club 25 mil voor hem klaarlegt voor Ajax. Niet dan?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 00:23
|
|
Kezman en Alves scoorden ook aan de lopende band bij hun clubs. Voor Kezman werd bij lange na geen 25 miljoen euro betaald en voor Alves kwam er überhaupt geen topclub. Huntelaar vind ik wel beter, maar omdat hij tot nu toe nog maar weinig de kans heeft gekregen om z'n kwaliteiten op een hoog podium te etaleren, blijven er twijfels. Daarnaast is hij natuurlijk behoorlijk traag voor een aanvaller, waardoor hij minder goed in de markt ligt.
|
ajacied18
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 12:40
|
|
Citaat: 'Ajax weigert bod Arsenal op Huntelaar'
zondag 29 juni, door SV, Amsterdam, 12:42u, The Guardian
Ajax zou een bod van Arsenal op Klaas Jan Huntelaar pertinent naast zich neer gelegd hebben, dat meldt The Guardian zondag. De Amsterdammers willen de spits aan zijn contract houden of voor de hoofdprijs verkopen.
Deze week liepen de gesprekken over contractverlenging tussen Ajax en het kamp Huntelaar vast, waardoor het spel ongetwijfeld 'harder' zal worden gespeeld.
'Zelfs als Klaas Jan niet bijtekent, staat hij nog twee jaar onder contract bij ons. We spreken met clubs die hem willen hebben, maar ze moeten wel bieden wat wij vragen', luidt volgens de krant de reactie van Ajax.
Dit suggereert dat Arsenal te weinig geld heeft geboden voor de topscorer van de eredivisie.
Ajax Showtime
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:02
|
|
Hebben vast rond de 15 miljoen geboden.. Goed dat Ajax opstaat voor zichzelf, heb ik tijdens het wanbeleid van de laatste jaren niet gemerkt..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 15:06
|
|
Ajacied18, wil je in het vervolg letten op de bronvermelding?
Citaat: Hebben vast rond de 15 miljoen geboden.. Goed dat Ajax opstaat voor zichzelf, heb ik tijdens het wanbeleid van de laatste jaren niet gemerkt..
Met Sneijder heeft Ajax het ook hard gespeeld. Er kwam een bod van 15 miljoen binnen en dat is resoluut van de hand gewezen. Uiteindelijk heeft dat Ajax 12 miljoen meer opgeleverd, maar als een speler wil gaan dan gaat hij.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 15:23
|
|
Ik ben ook blij dat Ajax uiteindelijk hard optreed tegen lage boden. Vroeger werder spelers toch vrij goedkoop verkocht, zie Ibrahimovic.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:37
|
|
When push comes to shove zal KJH echt wel gaan. Maar laat het duidelijk zijn dat het winkelen voor een appel en een ei bij Ajax verleden tijd is.
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 10:06
|
|
Ik denk nog steeds dat ze er uit zullen komen. KJH blijft nog minimaal 1 jaar.
Gebaseerd op niets, alleen gevoel.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 13:31
|
|
Citaat: ‘We hebben beloofd dat Ajax met alle clubs zal spreken die geïnteresseerd zijn in Huntelaar, maar voor minder dan 23 miljoen mag Klaas-Jan niet weg,’ meldt technisch directeur Danny Blind. ‘Als er geen club komt die het vereiste bedrag wil betalen, hopen dat we Klaas-Jan alsnog te kunnen behouden. We moeten natuurlijk niet vergeten dat hij nog altijd tot 2010 bij ons onder contract staat.’
Van de site van Sportweek, verweven in een bericht over interesse voor KJH door de grote PL-clubs. Gezien de rest van het bericht gebaseerd is op The Sun, hou ik het bij deze quote die neem ik aan door sportweek gecontroleerd is.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 14:17
|
|
35 miljoen kan je gemakkelijk vangen voor KJH! Lijkt me ook raar als je al aangeeft wat je eruit moet halen, voordat je onderhandelt. Pff, 23 miljoen..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:09
|
|
Waar baseer je het in vredesnaam op dat Ajax wel even 35 miljoen kan vangen voor Huntelaar, Wza? Enig idee hoeveel PSV en Heerenveen vingen voor respectievelijk Kezman en Alves? Daarnaast wordt er ook in de absolute top onderling nog lang niet zo heel vaak dit soort bedragen neergeteld. Verder moet je ook inzien dat bepaalde spelers (ik noem een Babel) door hun manier van spelen beter in de markt liggen dan een wat trage en buiten de zestien te statische spits als Huntelaar. En als laatste is de markt niet altijd precies te voorspellen. Een speler is net zoveel waard als de gek er voor geeft. Tot nu toe is er nog geen enkele aanleiding om te denken dat er een club komt die 35 miljoen gaat betalen om het tweejarig contract van Huntelaar af te kopen. Als jij een aanwijzing kan noemen, dan hoor ik het graag.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:20
|
|
Als je voor Sneijder 27 miljoen kon vangen, kan 35 miljoen voor een zo constante doelpuntenmachine als KJH. Dan heeft Huntelaar nog een geweldige repu in het buitenland, ze denken dat hij 1 van de beste spitsen van de wereld is, zo niet de beste. Lijkt me duidelijk dat je zoiets mag vragen. Betalen ze het niet, onderschatten zij KJHs' waarde. En dan mag hij nog een jaar voor Ajax schitteren.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:26
|
|
Kezman en Alves waren ook doelpuntenmachines in de Nederlandse competitie en daar werd (nog niet eens) de helft van 35 miljoen voor betaald. We moeten niet vergeten dat Huntelaar zelden de kans heeft gekregen iets te laten zien op het hoogste niveau. Het is niet voor niets dat de echte top twijfelt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:32
|
|
Citaat: Kezman en Alves waren ook doelpuntenmachines in de Nederlandse competitie en daar werd (nog niet eens) de helft van 35 miljoen voor betaald. We moeten niet vergeten dat Huntelaar zelden de kans heeft gekregen iets te laten zien op het hoogste niveau. Het is niet voor niets dat de echte top twijfelt.
Vorig seizoen twijfelden ze, nu strijden ze voor hem. Kezman was niet heel goed, alleen een afmaker maar aan het teamspel voegde hij er te weinig toe. Alves die speelde nog maar 1 jaar indrukwekkend bij SCH, wat een minder indrukwekkende repu heeft dan Ajax. Bovendien ging het proces niet heel erg gewoon, anders dan had SCH er ook minimaal 20 miljoen uitgehaald!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:36
|
|
Huntelaar voegt ook helemaal niet zoveel toe aan het teamspel van Ajax. En hoe kom je erbij dat de topclubs strijden om Huntelaar? Er is pas één bod binnen gekomen en dat was nog veel minder dan de helft van die 35 miljoen waar jij het over hebt.
Als Huntelaar niet wil bijtekenen moet je hem voor alles tussen de 20 en 25 miljoen verkopen. Een contract van twee jaar is erg link.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:47
|
|
Citaat: Huntelaar voegt ook helemaal niet zoveel toe aan het teamspel van Ajax. En hoe kom je erbij dat de topclubs strijden om Huntelaar? Er is pas één bod binnen gekomen en dat was nog veel minder dan de helft van die 35 miljoen waar jij het over hebt.
Als Huntelaar niet wil bijtekenen moet je hem voor alles tussen de 20 en 25 miljoen verkopen. Een contract van twee jaar is erg link.
Huntelaar is een duidelijke schakel in het teamspel, Kezman werd er niet bij betrokken. Hoe weet jij de hoogte van het bod? Ik weet dat er redelijk wat grote topclubs zich willen verzekeren van zijn diensten. Ik heb juiste gehoord dat bijvoorbeeld MUFC een bod van 20 miljoen pond overweegd, wat als ik het goed heb 30 miljoen euro betekend. Zit je er toch al dicht bij in de buurt..
Wat boeit dat nou, ik heb liever dat je hem volgende zomer voor 15 miljoen verkoopt en daardoor een grote kans maakt op faam, dan dat je hem nu voor 25 miljoen verkoopt. Tenzij je al een goed aankoopscenario in jouw hoofd hebt en goed geinformeerd bent van de mogelijkheden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:50
|
|
Ajax zou als professionele voetbalclub inderdaad al een alternatief voor Huntelaar in gedachte moeten hebben. Daarnaast, herinner je je nog hoeveel Ajax kreeg voor een Van der Vaart met nog maar een jaar contract? Slechts 5 miljoen. Je denkt toch niet werkelijk dat een club 15 miljoen gaat betalen om dat 1-jarig contractje van Huntelaar af te kopen? Als Ajax zoiets gaat vragen kan Huntelaar zich zelfs nog beroepen op het Webster arrest. De situatie die jij schetst is gewoon ondenkbaar, helaas.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:52
|
|
Ik zou hem gewoon een contract laten tekenen en misschien in winter verkopen. Huntelaar is érg belangrijk en ik ben niet zeker of we zijn vertrek kunnen opvangen.
|