Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 8 mei 2008 17:26
|
|
Citaat: Huntelaar op lijstje van Ferguson
Manager Alex Ferguson van Manchester United heeft zijn kaarten gezet op Klaas-Jan Huntelaar van Ajax. De Schotse coach van de Engelse topclub wil deze zomer een spits aan zijn selectie toevoegen.
Voor Huntelaar heeft United 24 miljoen euro over, weet The Daily Express te melden. Ferguson volgt de Eredivisie-topscorer al sinds zijn transfer van sc Heerenveen naar Ajax in januari 2006.
De Ajacied gaf eerder aan nog niet besloten te hebben over zijn toekomst. Hij wil graag werken met de aanstaande hoofdtrainer Marco van Basten en stagiair Dennis Bergkamp, maar wil ook wel eens de stap wagen naar de Europese top.
Eerder werden Real Madrid en FC Barcelona al in verband gebracht met de Dremptenaar.
Ferguson heeft echter meer opties achter de hand. Ook Olympique Lyon's Karim Benzema staat op het lijstje. Voor Dimitar Berbatov (Tottenham Hotspur) heeft hij 52,5 miljoen euro over, vijftien miljoen meer dan concurrenten Real, Barcelona en AC Milan. voetbalprimeur.nl
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 14:24
|
|
Een overzicht van Huntelaars beweegredenen om te blijven of vertrekken op de website van Sportweek:
Citaat: Huntelaar: 'Ik wil graag kampioen worden met Ajax'
12-mei-2008 14:36
Klaas-Jan Huntelaar (foto, midden) heeft een aantal redenen om na afloop van het seizoen Ajax niet te verlaten. ‘Ten eerste ben ik nog geen kampioen met Ajax geworden. Als ik terugkijk, zou ik graag een keer met Ajax kampioen zijn geworden. Dat zou dus een reden zijn om hier te blijven.’
Een ander argument om in Amsterdam te blijven is de aanstelling van Marco van Basten als hoofdcoach en de komst van Dennis Bergkamp als stagiair. ‘Klopt!’ zegt Huntelaar in Ajax Life. ‘Ik heb bewondering voor wat ze hebben gepresteerd. Het is voor mij als spits de crème de la crème om mee te werken. Twee voormalige spitsen waarvan ik ontzettend veel kan leren. Daar sta ik ook voor open. Zoiets kan zeer belangrijk worden als ik straks mijn beslissing maak.’
De 24-jarige Huntelaar heeft nog een reden waarom hij langer bij Ajax zou willen blijven. ‘Ik heb het gewoon naar mijn zin. Ik ben aardig gesetteld.’
In het supportersblad geeft de topscorer van de eredivisie echter ook een beweegreden om te vertrekken. ‘Een nieuwe sportieve uitdaging is de enige reden om te vertrekken. Er zijn clubs die momenteel meer middelen hebben om meer succes te bereiken,’ aldus Huntelaar. ‘Als er echt een grote club interesse in mij heeft en ze willen me als eerste spits, dan sta ik daar voor open. Ik wil volgend seizoen Champions League spelen, dus ga niet naar een andere club die geen Champions League speelt.’
De international geeft ook aan dat hij nog geen knoop heeft doorgehakt. ‘De buitenwereld zit daar veel scherper op dan ikzelf. Ik wacht gewoon rustig af en wil eerst presteren in de play-offs en op het EK. Misschien horen jullie tussentijds iets, misschien daarna. Dat zie ik wel. Iedereen wil horen dat ik blijf of dat ik wegga. Dat weet ik, maar dat heb ik op het moment niet zelf in de hand.’ (MB)
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 15:15
|
|
Zonde, ik had gehoopt dat hij gewoon zei dat hij voldaan wou vertrekken en dat daarna zijn avontuur(bewijzen in de absolute top) zou kunnen. Blijkbaar toch niet zo, zonde!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 22:30
|
|
Citaat: Klaas Jan Huntelaar moet morgen in de wedstrijd tegen FC Twente op zijn tellen passen.
Scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg noemde hem woensdag tijdens de besloten centrale bijeenkomst van de Nederlandse arbiters ‘een vervuiler’.
Twee fragmenten werden getoond waarbij de spits van Ajax zich ernstig misdroeg. De arbiters zijn geïnstrueerd om beter op hem (en andere vervuilers) te letten in het vervolg. Pieter Vink fluit morgen Ajax-FC Twente.
Sportwereld.nl (collum Hugo Borst)
|
yk_93
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 22:36
|
|
wat wordt er hier bedoeld met vervuiler?
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 22:43
|
|
Citaat: wat wordt er hier bedoeld met vervuiler? Dat die soms met zijn handen werkt
|
yk_93
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 22:45
|
|
Citaat: wat wordt er hier bedoeld met vervuiler? Dat die soms met zijn handen werkt
Ow oke. Is mij wel opgevallen de laatste paar wedstrijden, dat hij bij het ingaan van een kopduel spelers raakt met de hand/elleboog. Is dat wat hier ook bedoelt wordt?
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 22:46
|
|
Ow oke. Is mij wel opgevallen de laatste paar wedstrijden, dat hij bij het ingaan van een kopduel spelers raakt met de hand/elleboog. Is dat wat hier ook bedoelt wordt?Ja
|
Bart
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 07:28
|
|
Citaat: Ik ben toch geen pinguïn
Klaas-Jan Huntelaar reageert verbaasd op de instructies van de scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg en het feit dat uitgerekend hij als voorbeeld wordt gesteld„Als het zo is, dan vind ik dat schandalig en ik begrijp het ook niet.Laatst ben ik aangeklaagd, dat was na de play-offwedstrijd in Heerenveen.Volkomen onterecht.Op de beelden zie je me gewoon omhoog springen.De zaak is dan ook geseponeerd.Als ik in de lucht in ga,gebruik ik net als elke andere voetballer mijn armen.Dat is een natuurlijke beweging.Die wil ik ook wel voorkomen doen in Zeist.Ik ben geen pinguïn.Alleen die kunnen met hun vleugels naast hun lichaam omhoogkomen.''
Ook het tijdstip-vlak voor de alles beslissende play-off tegen FC Twente roept vraagtekens op bij de spits.„Hij zoekt duidelijk dingen die er niet zijn.We zullen zien hoe Pieter Vink hier morgen mee omgaat.Maar laat mijn alsjeblieft buiten zulke discussies." Gekscherend voegt hij eraan toe: „Mischien moeten ze me een premie instellen voor elke scheidsrechter die mijn een kaart geef."Om daarna serieus te besluiten: „Ik kan me voorstellen dat de scheidsrechters na de boodschap van Uilenberg bevooroordeeld het veld instappen en dat mag toch niet de bedoeling zijn van de hoogste scheidsrechtersbaas?''
Reactie Huntelaar in de telegraaf
|
remonderks
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 08:13
|
|
een goede morgen
hoe kan ik mijn hyve op mijn profiel zetten
met vrg remon
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 10:12
|
|
Citaat: een goede morgen
hoe kan ik mijn hyve op mijn profiel zetten
met vrg remon
Volgens mij kan je nergens ''je site'' invoeren ofzo..
Prachtig hoe nuchter KJH weer reageert, ik ben toch geen pinguïn ..
Maar welke gedachte zit hierachter om dit juist voor zo'n belangrijke wedstrijd te publiceren?
|
yk_93
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 11:09
|
|
Als de scheidsrechters lullig gaan doen tegenover KJH dan zal dat ook wel meespelen in zijn beslissing om in Nederland te blijven volgend seizoen.
|
Wez
Forum berichten: 70
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 12:09
|
|
Maar dit moet toch niet kunnen.. voor zo'n belangrijk duiel.. Uilenberg die al van te voren eventjes een scheids bevooroordeeld de wei in laat gaan.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 12:46
|
|
Uilenberg moet ontslagen worde en worden vervanger door Jol en Luinge, de twee oude scheidsrechters die het ten minste kunnen. Laat de KNVB maar een mooie opleiding neerzetten voor scheidsrechters met top arbiters uit de hele wereld die er les gaan geven.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 13:49
|
|
Het is ronduit schandalig van Uilenberg om vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd zich zo te focussen op een speler. Als hij zich er zo aan stoort, dan had hij dit al veel eerder moeten bespreken. Nu gaat hij even voor een belangrijke wedstrijd van uitgerekend de club uit zijn streek, druk leggen op een scheidsrechter als Vink om Huntelaar een gele kaart te geven. Wat er ook gebeurt, een scheidsrechtersbaas moet altijd voorkomen dat hij de schijn tegen heeft. Ajax is dit seizoen namelijk al in twee wedstrijden benadeeld door de scheidsrechter. Je ziet nu al dat de gehele pers het oppikt en er over schrijft. Persoonlijk vind ik iemand die dit seizoen bekijkt en oordeelt dat de scheidsrechters het goed hebben gedaan sowieso rijp voor ontslag op staande voet. Ik neem aan dat we het daar wel over eens kunnen zijn.
|
Marnix
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 13:52
|
|
Citaat: Het is ronduit schandalig van Uilenberg om vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd zich zo te focussen op een speler. Als hij zich er zo aan stoort, dan had hij dit al veel eerder moeten bespreken. Nu gaat hij even voor een belangrijke wedstrijd van uitgerekend de club uit zijn streek, druk leggen op een scheidsrechter als Vink om Huntelaar een gele kaart te geven. Wat er ook gebeurt, een scheidsrechtersbaas moet altijd voorkomen dat hij de schijn tegen heeft. Ajax is dit seizoen namelijk al in twee wedstrijden benadeeld door de scheidsrechter. Je ziet nu al dat de gehele pers het oppikt en er over schrijft. Persoonlijk vind ik iemand die dit seizoen bekijkt en oordeelt dat de scheidsrechters het goed hebben gedaan sowieso rijp voor ontslag op staande voet. Ik neem aan dat we het daar wel over eens kunnen zijn.
Ik hoop dat Huntelaar nu nog meer geprikkeld is (om te scoren) na al deze commotie rondom hem we zullen het zien! Ik hoop dat hij in de 90ste minuut met een handsbal scoort die niet gezien wordt ..
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 07:12
|
|
Citaat: Ajax biedt Huntelaar 4 miljoen salaris
Het eredivisieseizoen zit erop. De balans opmakend, mag worden geconcludeerd dat Ajax de grote verliezer is. Met Marco van Basten per volgend seizoen aan het roer hopen de Amsterdammers een nieuwe weg in te slaan. Maar gaat dat ook gebeuren met topscorer Klaas-Jan Huntelaar? "Dit is niet het moment om over mijn toekomst te praten”, reageerde de goaltjesdief kort maar krachtig.
Ook bij Huntelaar was de teleurstelling immers groot over het mislopen van het ticket voor de voorronde van Champions League. Een defintieve knoop over zijn toekomst hakt de Achterhoeker waarschijnlijk pas door na het Europees kampioenschap. "Ik zeg niet dat ik vertrek en ik zeg niet dat ik blijf. Ik weet het niet", aldus 'The Hunter'.
De beleidsbepalers van Ajax proberen Huntelaar in ieder geval – met een bruto jaarsalaris van naar verluidt vier miljoen euro – te verleiden tot een langer verblijf. De spits ziet de samenwerking met Van Basten en Dennis Bergkamp zitten, maar zal het moeilijk kunnen verkroppen voor het derde jaar op rij niét op het hoogste Europese podium te kunnen acteren.
http://ajax1.nl/?q=node/1110
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 12:33
|
|
Absurde bedragen. Daar moet Ajax niet aan beginnen. Ik hoop dat er een club komt die 25-30 miljoen biedt. Laat Real Madrid, Barcelona en Chelsea er maar een prestigestrijd van maken.
|
Marnix
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 12:37
|
|
Citaat: Absurde bedragen. Daar moet Ajax niet aan beginnen. Ik hoop dat er een club komt die 25-30 miljoen biedt. Laat Real Madrid, Barcelona en Chelsea er maar een prestigestrijd van maken.
Het is misschien raar om te zeggen maar ik hoop dat Klaas-Jan Huntelaar snel verkocht wordt aangezien hij toch wel weggaat :oops: (na het mislopen van de CL en na al die bizzare uitlatingen over hem).
We kunnen dan immers opzoek naar een waardig vervanger (en dat vermindert de kans op een ''paniekaankoop'')..
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 12:50
|
|
Ben het met je eens. Er moet gewoon snel duidelijkheid komen over de spelers die blijven en de spelers die vertrekken zodat we dit keer eens de selectie op tijd op orde hebben.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 12:53
|
|
Yup. We kennen Ajax allemaal. Als Huntelaar tot na het EK gaat wachten met zijn beslissing, is de kans wel erg groot dat Ajax fouten gaat maken in de transfercaroussel. Helemaal aangezien Van Basten straks een maand weg is richting Oostenrijk en Zwitersland.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 13:35
|
|
Ik ben i.i.g. wel al blij dat we Cvitanich hebben dat is tenminste nog een speler die ik nog wel zie functioneren als centrumspits.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 16:27
|
|
Ik zou het nog niets een zó erg vinden als hij vertrekt voor een bedrag van 25+ miljoen. Hij mag er dan 30 inschoppen per seizoen, in de belangrijke wedstrijden (en dus meestal tegen de sterkere tegenstanders) laat hij het me toch te vaak afweten. Verder is het natuurlijk niet de ideale Ajax spits, ik zie toch liever iemand die beter meevoetbalt en meedoet in het combinatie voetbal. Iets wat we overigens dit jaar nauwelijks gezien hebben. Cvitanich schijnt zo iemand te zijn, dus een opvolger hebben we al in huis.
Bovendien houd je nog een aardig zakcentje over van die 25 miljoen wat weer in andere plekken geïnvesteerd kan worden.
Ik las ergens trouwens een constructie dat Madrid Huntelaar nu koopt voor een bepaald bedrag (25 miljoen bv) en dat het Huntelaar dan nog 1 jaar bij Ajax stalt. Het jaar daarop kan hij dan Van Nistelrooij opvolgen. Wat zouden jullie daarvan vinden? En speelt dit uberhaubt?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 16:34
|
|
Volgens de Spaanse media speelt het weldegelijk. Ik zou er persoonlijk niet al teveel moeite mee hebben, maar ik ben zoals eerder aangegeven ook wel toe aan een ander type spits.
Als Huntelaar voor een megabedrag vertrekt vind ik overigens wel dat Ajax naast Cvitanich nog een nieuwe aanvaller moet aantrekken. We hebben dit seizoen geluk gehad dat Huntelaar nooit geblesseerd was, maar ik vind één centrumspits die voldoet toch wel erg weinig.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 16:56
|
|
Met Sulejmani, Cvitanich en Suárez zou ik best tevreden zijn.
|