Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 11:27
|
|
Ajax gaat samenwerken met Palmeiras
Ajax en Palmeiras slaan de handen ineen. De Amsterdammers hebben met de nummer vier van Brazilië de intentie uitgesproken tot verregaande samenwerking te komen. "De afspraken moeten alleen nog op papier worden gezet", zegt Ajax-directeur Rik van den Boog.
Ajax steekt volgens Van den Boog geen geld in de club uit Sao Paulo. "Het moet een identieke samenwerking worden als die we met clubs in Europa voor ogen hebben. Wij delen de knowhow over onze jeugdopleiding en krijgen als ruil de eerste keus. Als wij vinden dat een talent goed genoeg is voor Ajax, komt hij - tegen vooraf gestelde voorwaarden - naar Amsterdam."
De directeur spreekt van de 'poort naar Europa'. "De praktijk is nu dat talentvolle Zuid-Amerikaanse spelers zelden in één keer de stap kunnen maken naar de grote Europese clubs. Ajax wordt het stapje daartussen. Als een speler vervolgens een transfer maakt, deelt Palmeiras daar uiteraard ook in mee."
Hier de huidige eerste selectie van Palmeiras
Nog wat extra informatie van Wikipedia
Wat vinden we van dit samenwerkingsverband? Zelf denk ik dat Palmeiras een goede club is. Ajax heeft al eerder interesse gehad in spelers van Palmeiras, namelijk Henrique en Keirrison (beide gingen uiteindelijk naar Barcelona). Verder weet ik niet zoveel van het Braziliaanse voetbal dus ik weet bijna niets van Palmeiras.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 11:34
|
|
Ik vind dit wel een goeie zet van Ajax, aangezien in Brazilie aardig wat talenten (schijnen) rond te ballen.. verder volg ik het Braziliaanse voetbal ook niet echt ik weet dan ook niet wie en hoe of wat in Palmeiras spelen..
We zullen zien!
EDIT: ik ken alleen Vagner Love
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 12:24
|
|
Henrique en Keirrison werden niet opgeleid door Palmeiras, maar door Coritiba. In eigen land staat Palmeiras overigens niet bekend om haar jeugdopleiding. Clubs als Santos, Internacional, Sao Paulo, Fluminense en Corinthians daarentegen wel. Palmeiras is vooral een club die spelers koopt, dus dit samenwerkingsverband kan ze wellicht helpen om een jeugdopleiding op te zetten die kan wedijveren met de bovengenoemde clubs. Het heeft in ieder geval wel de uitstraling in Brazilië.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 12:25
|
|
En die zit er op huurbasis vanwege (toch) persoonlijke omstandigheden. Ikzelf ken het team enkel op basis van fm10 en daar groeien een behoorlijk aantal uit tot aardige spelers. Niet dat ik verder veel waarde hecht aan een spelletje, maar matcht dit wat met de werkelijkheid Brazilië spotters?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:03
|
|
Citaat: En die zit er op huurbasis vanwege (toch) persoonlijke omstandigheden. Ikzelf ken het team enkel op basis van fm10 en daar groeien een behoorlijk aantal uit tot aardige spelers. Niet dat ik verder veel waarde hecht aan een spelletje, maar matcht dit wat met de werkelijkheid Brazilië spotters?
Als je er geen waarde aan hecht, meldt het dan niet in dit topic. FM10 heeft z'n eigen zone en sectie....hier gaat het om echte mensen. Misschien dat je je daarin moet interesseren?
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:24
|
|
Voor mijn niet echt opvallend dat Palmeiras het is geworden. Ajax had al vorige zomer goede contacten lopen bij Palmeiras. Denk maar aan Dylan Nieuwenhuijs die afgelopen zomer mocht meetrainen bij Palmeiras. Door toestemming van Jan Olde Riekerink. Voor de rest is altijd altijd afwachten hoe het gaat lopen met de samenwerking met Palmeiras omdat veel jeugdvoetballers onder contract staan bij een makelaars bureau en niet bij de club.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:34
|
|
Hmmm, en Cruzeiro EC dan?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:38
|
|
Citaat: Hmmm, en Cruzeiro EC dan?
Daar blijven ze ook mee samenwerken, ze starten dus gewoon een extra samenwerkingsverband. Lijkt me geen slechte zaak.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:46
|
|
En die samenwerking is hetzelfde. Inderdaad een goede zaak. AJAX slaat goed de klauwen uit.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:48
|
|
Dit is voornamelijk gedaan om het scoutingsapparaat beter te laten functioneren. Ajax komt zo namelijk ook in een wereldje van zaakwaarnemers terecht en dat heb je nodig wil je spelers uit zo'n gebied naar Amsterdam halen.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:49
|
|
Volgens is er geen samenwerkingsverband met Cruzeiro. Was volgens mijn meer een intentieverklaring naar beide teams toe, maar ik ben daar niet helemaal zeker van.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:52
|
|
Citaat: Volgens is er geen samenwerkingsverband met Cruzeiro. Was volgens mijn meer een intentieverklaring naar beide teams toe, maar ik ben daar niet helemaal zeker van.
Nee die is er zeer zeker wel, al twee seizoenen geloof ik zelfs. Rik v.d. Boog had het over 2 Braziliaanse clubs waarvan een Cruzeiro was en de andere blijkt dus Palmeiras. Verder had hij het over een Belgische en een Scandinavische club, ik vraag me af welke clubs dat worden, hopelijk AA Gent en Brondby.
Citaat: Wie van jullie gelooft erin dat we nu gratis Ajaxwaardige spelers krijgen en dat ook nog zonder investering? Dit 'project' is gedoemd om te mislukken. Het is wachten op de volgende hobbiest die Ajax overneemt en weer met allerlei plannen komt die totaal onrealistisch zijn.
Er zijn geen onrealistische plannen en Ajax investeert geen geld dus zijn er ook geen nadelen.
Citaat: Voor die paar toptalenten zijn samenwerkingsverbanden helemaal niet nodig. Een perfect voorbeeld van goed beleid is Eriksen. Op tijd gescout, kost relatief veel voor een 16-jarige, maar het is wel een speler met mogelijkheden. Of hij het uiteindelijk redt blijft afwachten maar de absolute toptalenten zijn schaars in de wereld. Het is een utopie om te denken dat ze ook nog eens voor alle andere clubs kan binnenhalen en ook nog eens gratis.
Het gaat niet alleen om die paart talenten maar om het hele scoutingsapparaat die je erbij krijgt. Je komt in een wereldje van zaakwaarnemers en zo bouw je, je scouting op.
Ajax denkt niet dat ze gratis talenten zo binnenhalen maar ze krijgen wel eerste optie op de talenten van Palmeiras. Daarbij zullen grote talenten zo eerder gescout worden en niet alleen die van Palmeiras maar ook andere clubs.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 18:56
|
|
Volgens Ares op AN heeft Palmeiras een partnership met Traffic. Wat zijn we weer voorspelbaar....
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum8/288.php
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 19:46
|
|
Investeringsmaatschappijen zijn onlosmakelijk verbonden aan het Braziliaans voetbal. Oftewel niets nieuws onder de zon.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 20:19
|
|
Citaat:
Tsja, dat is niet echt een verrassing toch? We zitten wel tot onze nek in dat illegale netwerk, dat is wel duidelijk.
|
Dijk
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 20:55
|
|
Voor mijn is dat nog steeds niet duidelijk. Ajax heeft een paar keer hulp gehad van de "foute" zaakwaarnemers, zoals rond de transfer van Sulejmani. Ajax heeft afgelopen jaar ook met de normale zaakwaarnemers gehandeld zoals met de laatste grote transfer binnen Ajax.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 11:54
|
|
Zaakwaarnemers zijn allemaal fout, want geen van allen kan het belang van Ajax ook maar iets schelen.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 12:33
|
|
AN
Citaat: Palmeiras over samenwerking met Ajax
10 januari 2010 RvN
Op de officiële website van Palmeiras berichtte de voorzitter van die club over de op handen zijnde samenwerking met Ajax. Volgens de voorzitter begint de samenwerking initieel met de jeugdopleiding. De aanwezigheid van de 14-jarige Ajacied Dylan Nieuwenhuijs afgelopen jaar bij Palmeiras was daar al een voorloper op. Volgens de voorzitter worden de gesprekken snel afgerond. Het is de bedoeling dat na uitwisseling van jeugdspelers en technische staf van de jeugd ook samenwerking tussen de professionele tak van de clubs zal volgen.
'Het doel is om zoveel uitwisseling als mogelijk te promoten. Hiermee krijgt Palmeiras nog meer internationaal aanzien. Deze samenwerking is niet alleen voordelig voor ons, maar ook voor Ajax. Zij zijn erg geinteresseerd om de Braziliaanse opleiding te leren kennen.'
Onlangs sprak Rik van den Boog in de Telegraaf al over het mondeling akkoord met Palmeiras over de samenwerking. "De afspraken moeten alleen nog op papier worden gezet. [.."> Wij delen de knowhow over onze jeugdopleiding en krijgen als ruil de eerste keus. Als wij vinden dat een talent goed genoeg is voor Ajax, komt hij - tegen vooraf gestelde voorwaarden - naar Amsterdam. De praktijk is nu dat talentvolle Zuid-Amerikaanse spelers zelden in één keer de stap kunnen maken naar de grote Europese clubs. Ajax wordt het stapje daartussen. Als een speler vervolgens een transfer maakt, deelt Palmeiras daar uiteraard ook in mee."
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 12:51
|
|
In de juniores (onder-19) elftal van Palmeiras lopen wel een aantal interessante spelers rond. Jammer dat Nicao weg is en door z'n oude club Mirassol voor een jaar verhuurd is aan Santos (die een optie tot koop heeft), want dat is een supertalent. Een categorie beneden heb je Luis Gustavo en Romarinho. Uitermate interessant. Eerstgenoemde is basisspeler van de nieuwe onder-17 lichting van Brazilië. Hoewel het nog maar de vraag is of hij er na dit seizoen nog zit. De macht ligt helaas niet bij de clubs.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 12:54
|
|
Citaat: De aanwezigheid van de 14-jarige Ajacied Dylan Nieuwenhuijs afgelopen jaar bij Palmeiras was daar al een voorloper op.
Waarom was hij daar en hoe waren zijn ervaringen?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 13:21
|
|
Supertalenten zullen niet naar Ajax gaan, lijkt mij. Ik vind het interessanter in hoeverre Ajax kan leren van de Braziliaanse opleiding. Daar zijn ze in veel gevallen véél verder dan wij.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 13:31
|
|
Op welke vlakken dan?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 13:35
|
|
Qua individuele begeleiding. En dan heb ik het over techniek, fysiek etc.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 14:36
|
|
Citaat: Supertalenten zullen niet naar Ajax gaan, lijkt mij. Ik vind het interessanter in hoeverre Ajax kan leren van de Braziliaanse opleiding. Daar zijn ze in veel gevallen véél verder dan wij.
Hoezo niet? Er zijn maar weinig jonge spelers die de stap naar een Europese topclub in één keer kunnen verteren. Eriksen koos toch ook bewust voor Ajax, terwijl hij naar een aantal grotere clubs kon. Idem voor Djuricic, die zelfs voor het provinciale Heerenveen koos.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 15:24
|
|
Bij supertalenten denk ik aan de categorie Pato. Die hebben Ajax niet nodig.
|