Auteur
|
Bericht
|
BenKie

Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 00:30
|
|
Citaat: Oke als je graag het laatste woord wilt hebben ga ja gang. Ik zal niets meer zeggen over de verhoudingen tussen die twee clubs.
Stekelenburg; V.d. Wiel, Alderweireld, Oleguer, Vertonghen; De Zeeuw, Enoh, Eriksen, De Jong; Pantelic, Sulejmani
Ik hoop dat Ajax in Turijn gaat spelen met deze opstelling, het middenveld van tegen Vitesse en de verdediging van tegen Juventus. Jammer dat Suarez niet kan spelen maar als Sulejmani zo speelt als afgelopen donderdag en Pantelic als vandaag dan staat er toch een goede aanval. Niet dat ik denk dat Ajax in Turijn nog een overwinning uit het vuur gaat slepen en toch door naar de volgende rond gaat maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat Ajax gewoon goed speelt en in de flow van de laatste weken blijft. Als dat gebeurt dan denk ik dat Ajax best gelijk kan spelen in Turijn tegen Juventus.
Okay, dan ga ik er wat over zeggen (neem het stokje wel van je over Dylan! ):
ik vind het inderdaad ook een nogal 'boute' uitspraak. Zoals wij in onze thuiswedstrijd hebben kunnen zien, is juventus absoluut niet meer het elftal van een jaar of 2 geleden. Zij zijn wel heel effectief en geslepen. Dat werkt prima tegen een jonge Nederlandse club als de onze. Maar tegen een (traditie vereniging) als Fulham zal je toch een betere prestatie neer moeten zetten.
De term traditie zegt natuurlijk niets over het huidige Fulham, maar het klopt wat Dylan zegt. De club speelt op het moment bijna on engels voetbal met mooie, snel uitgevoerde combinaties. Dat gecombineerd met de traditionele (komt dat woord weer! ) Engelse inzet, verwacht ik een heel heet avondje op Craven Cottage. Ook voor de uitwedstrijd in Turijn acht ik Fulham in staat om het juventus heeeeelll lastig te maken en wellicht voor een verrassing te zorgen.
MAAR!:
Zover gaat het allemaal niet komen. Wij gaan winnen in Turijn!!!!!!!!!! (Laat mij alsjeblieft blijven geloven in dromen!!!!! )
mzzl.
Ben.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 14:15
|
|
[list">Oleguer heeft weer getraind
Ajax kan donderdag in de Europa Leaguewedstrijd bij Juventus mogelijk weer een beroep doen op verdediger Oleguer.
De Spanjaard kwam zaterdag tijdens de training ongelukkig in botsing met Kennedy Bakircioglü en liep een blessure op aan zijn hoofd. Oleguer miste daardoor gisteren het competitieduel met Vitesse. Oleguer trainde maandag onder leiding van de fysiotherapeut aan zijn herstel. Het wordt waarschijnlijk dinsdag duidelijk of hij met Ajax kan afreizen naar Turijn. De verdediger stond de afgelopen weken steeds in de basis.
# bron: AT5[/list">
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:18
|
|
Jantje zal zich wel willen revancheren en heeft echt wel instructies gehad over hoe hij Amauri moet afstoppen. De verdediging zou ik in precies dezelfde opstelling laten spelen. Het middenveld en de aanval zoals tegen Vitesse, met Sulejmani voor Suarez.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:28
|
|
Ik krijg met de dag meer vertrouwen in deze wedstrijd weet ook niet waarom, maar als je die wedstrijd tegen Vitesse dan ziet kan het wel. Het zijn er 2 die scoor je zo toch??
|
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:37
|
|
Misschien is het dom maar, waarom speelt Suarez niet ?
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:40
|
|
Ja. Dat is behoorlijk dom, ajaxaandetop.
Hij heeft een schorsing.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:43
|
|
Citaat: Misschien is het dom maar, waarom speelt Suarez niet ?
Ik kan niet tegen zulke reacties op een forum. Verdiep je eerst wat meer in Ajax voordat je gaat reageren. Dit moet je echt wel weten als je Ajax volgt.
|
AFCAKatwijk

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:47
|
|
Bedankt 343.
Maar ik was op vakantie, heb het laatste kwartier van de wedstrijd niet gezien.
Ik was mijn laptop enz. vergeten dus kon het niet volgen
Gestopt
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:50
|
|
Ik kan niet tegen zulke reacties op een forum. Verdiep je eerst wat meer in Ajax voordat je gaat reageren. Dit moet je echt wel weten als je Ajax volgt.
Misschien is hij op vakantie geweest en weet hij daardoor niet dat Suarez geschorst is? Jij kan niet voor anderen bepalen wat ze moeten doen als ze Ajax volgen. Ik wist ook pas toen ik hier het topic doorlas dat Suárez geschorst is voor deze wedstrijd en ik volg alles van Ajax op de voet.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:50
|
|
Was Suárez nou een Argentijn of een Braziliaan?
|
AFCAKatwijk

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:53
|
|
Vind je jezelf nu grappig ?
Gestopt
|
Fenix

Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 18:02
|
|
Houd het even rustig.
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 19:12
|
|
Jij kan ook niet tegen een geintje het ajaxaandetop?
|
Empulse

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 19:49
|
|
Goed nieuws: Sissoko mist de wedstrijd!
Citaat: Juventus midfielder Mohamed Sissoko will miss the Europa League second-leg clash against Ajax on Thursday, but defender Fabio Cannavaro looks set to return, according to sportal.tv.
The former Liverpool ball-winner did not train at Vinovo today due to gastrointestinal problems and is not expected to recover in time to face the Eredivisie giants. His absence may force coach Alberto Zaccheroni into a tactical switch.
bron
Salihamidzic en Sissoko zijn dus afwezig. Vooral de laatste is een slok op een borrel.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 20:35
|
|
Voor Juventus is Cannovaro is het wel weer positief dat die terugkeert. Ook al is die niet super, maar beter dan de andere verdedigers op Chiellini na.
Ik zelf verwacht een redelijke spannende wedstrijd waar Ajax zijn kansen zal krijgen. Alleen zal Ajax scherp moeten zijn in de kansen af te maken.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 20:49
|
|
Opzich is het niet onmogelijk, maar natuurlijk wordt het lastig.
Wanneer we gewoon (met geluk) snel een treffer maken kan het nog raar lopen. We moeten gewoon twee keer scoren 1 tegentreffer is niet zo erg (liever niet natuurlijk) maar de uitgangspositie moet gewoon 2 goals maken zijn!
Ik vond Suarez persoonlijk niet heel goed spelen in de thuiswedstrijd, hij wordt natuurlijk wel gemist maar we hebben wel Pantelic weer bij de selectie.
Ik denk wel dat Ajax onderschat gaat worden zonder Suarez, maar we zullen zien.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 00:44
|
|
Citaat: Jij kan ook niet tegen een geintje het ajaxaandetop?
Geintje? Het was gewoon een kansloze opmerking waar niemand om kan lachen dan alleen om de dommigheid die er vanaf spat. Maar goed, never mind.
Wedstrijd zonder Suarez. Betekent dus meer doelpogingen en samenspel in de voorhoede, gezien de nogal zelfzuchtige houding van Suarez. Hij vindt zichzelf weer de belangrijkste en gaat weer puurvoor eigen glorie. Pantelic daarentegen speelt in dienst van het elftal en daar hebje mijns inziens meer aan in dit soort wedstrijden. Hopen op creativiteit van de Jong en Erikssen met de finesse en killerinstinct van Marko op een 2-0 overwinning.
Ik zie het wel somber in helaas.
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 02:19
|
|
Ik zie ons ook niet meer winnen maar dat gaat me er niet van weerhouden om lekker rustig van de wedstrijd te genieten, wetende dat het alleen nog maar mee kan vallen. Zolang er maar goed gespeeld wordt.
En die opmerking van Fregge is idd nogal suf.
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 06:57
|
|
Geintje? Het was gewoon een kansloze opmerking waar niemand om kan lachen dan alleen om de dommigheid die er vanaf spat. Maar goed, never mind.
Ja, sorry hoor, maar voor die opmerking had je een andere discussie moeten volgen hier op het forum. Dus van jou had ik wel een of andere kansloze opmerking verwacht hierover. Maar goed, never mind.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 10:04
|
|
Ik vind hem wel humor hoor, ik begon gelijk te lachen Dus Fregge bedankt voor me dagelijkse humor
Ik blijf het zeggen, 2 goals bij Juve uitmaken is gewoon mogelijk.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 10:13
|
|
Ik vind hem ook grappig! Aangezien ik de andere discussie daarover ook heb gevolgd.
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 10:43
|
|
En wat ik lees:
Citaat:
Citaat: Ik vind hem ook grappig! Aangezien ik de andere discussie daarover ook heb gevolgd.

BURN!
Om maar weer on topic te gaan: Ik zie het niet als een onmogelijke opdracht. Vorig jaar is bewezen om als een underdog in Europa in uitwedstrijden te winnen (zie HSV, zie Fiorentina). En ik zie dit seizoen zeker verbetering tov vorig seizoen.
|
Empulse

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 11:17
|
|
Deze wedstrijd wordt beslist op mentale kracht. Als Ajax vroeg op voorsprong komt, dan zie ik mogelijkheden om die score uit te bouwen. Juventus stelt niet heel veel voor en ik mag aannemen dat Vertonghen deze keer Amauri ''iets'' effectiever zal aanpakken.
Als dit niet gebeurd, dan wordt het zeer moeilijk: Juventus scoort of Ajax verliest vertrouwen en het eindigt in een verlies of een gelijkspel.
|
rastoe

Forum berichten: 335
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 12:12
|
|
We moeten gewoon vanaf de eerste minuut veel druk zetten zodat we de eerste goal kunnen maken want die is natuurlijk erg belangrijk!
Scoren we die eerste niet dan kan er ook geen tweede komen!
En in Vertonghen heb ik wel vertrouwen komt goed!
Don't worry because every little thing is gonna be alright....
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 12:55
|
|
Citaat: We moeten gewoon vanaf de eerste minuut veel druk zetten zodat we de eerste goal kunnen maken want die is natuurlijk erg belangrijk!
Scoren we die eerste niet dan kan er ook geen tweede komen!
En in Vertonghen heb ik wel vertrouwen komt goed!
Don't worry because every little thing is gonna be alright....
Kans heb je natuurlijk altijd, maar dat het bijna onmogelijk is moge duidelijk zijn. Juventus was in de arena al dodelijk effectief en dit zal in Turijn alleen maar erger zijn. Ik zie onze verdediging daar niet de '0' houden, daar zijn we in de lucht te zwak voor en is Juventus in de lucht te sterk voor.
In Turijn zal Juve ook lekker op de counter gaan spelen. De enige mogelijkheid die ik voor ons zie is een vroege eerste goal en een late 2de goal. Mochten we al op een voor ons gunstige score komen, dan het liefst zo laat mogelijk in de wedstrijd.
|