Auteur
|
Bericht
|
Dijk

Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 10:11
|
|
Citaat: Ajax oefent in Portugal tegen FC Groningen
Ajax oefent tijdens het trainingskamp deze winter in Portugal tegen FC Groningen. De Amsterdammers zouden aanvankelijk uitwijken naar Zuid-Afrika, maar zagen die plannen in duigen vallen doordat de afgelaste wedstrijd tegen NAC Breda tijdens de winteronderbreking moet worden ingehaald.
De Groningers trainen in de buurt en zochten evenals de ploeg van Martin Jol nog een sparringspartner voor een vriendschappelijke wedstrijd.
AF
Ik ben zelf benieuwd welke jongere spelers Jol zal meenemen naar Portugal en welke oudere spelers zullen afvallen. Mooi dat Ajax toch een wedstrijd kan voetballen, ook al is het tegen Fc Groningen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Za 2 jan 2010 18:28
|
|
Christan Eriksen gaat sowieso mee En verwacht Daley Blind en Ze Eduardo ook.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 2 jan 2010 18:43
|
|
Citaat: Christan Eriksen gaat sowieso mee  En verwacht Daley Blind en Ze Eduardo ook. Ik zie liever Jozefzoon, Castillion, Bonevacia en Boilesen ook mee gaan dan Ze Eduardo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 2 jan 2010 20:36
|
|
Citaat: Christan Eriksen gaat sowieso mee  En verwacht Daley Blind en Ze Eduardo ook. Ik zie liever Jozefzoon, Castillion, Bonevacia en Boilesen ook mee gaan dan Ze Eduardo.
Ja tuurlijk ik ook. Al noem jij er wel veel op, (aangezien Eriksen en Blind ook meegaan) iets te veel want het is uiteindelijk voor de voorbereiding van de 2e seizoenshelft en dan moeten er niet teveel talenten ertussen lopen. Al is het wel goed om te rijpen. Maar ik zei ik verwaxht en dat betekent niet ik wil
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 2 jan 2010 20:45
|
|
Ach je kan Oleguer, Wielaert en Ogararu achterlaten want die zullen hopelijk toch niet meer aan spelen toekomen bij Ajax. Dan kan je dus 3 extra talenten meenemen. Sowieso zullen Cvitanich en Silva niet meer met het eerste meetrainen dus is er extra ruimte vrijgekomen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 2 jan 2010 20:49
|
|
Citaat: Ach je kan Oleguer, Wielaert en Ogararu achterlaten want die zullen hopelijk toch niet meer aan spelen toekomen bij Ajax. Dan kan je dus 3 extra talenten meenemen. Sowieso zullen Cvitanich en Silva niet meer met het eerste meetrainen dus is er extra ruimte vrijgekomen.
Wielaert en Ogararu niet nee maar Oleguer jammer genoeg wel denk ik, want als Toby of Jan geblesseerd raakt dan moet hij invallen.
Verder heb je wel gelijk hoor zeker nu ook nog is Jeffrey Sarpong is verhuurd voor een half jaar aan NEC
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 14:08
|
|
Verhoeven meenemen is ook overbodig toch? In een partijtje heb je maar 2 keepers nodig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 15:55
|
|
Citaat: Verhoeven meenemen is ook overbodig toch? In een partijtje heb je maar 2 keepers nodig.
Ik zou zelfs een 3e wedstrijd houden.
Ajax (basisopstelling) vs Ajax (back-ups/talenten)
90 minuten laten spelen tegen elkaar. Perfect voor Jol, Castillion tegen Alderweireld , Eriksen tegen Anita (denk dat die de plaats inneemt van Enoh), Josefzoon tegen Urby, Boiliosen tegen Pantalic.
Kun je echt eens kijken hoe ver die jongens zijn. Want ik verwacht dat het heel wat verder is dan Jol denkt, want waarom Kennedy en Rommedahl nou telkens spelen? Dat ze op de bank tegen een NEC zitten vind ik al erg, waarom niet Josefzoon? Tegen Juventus kan ik begrijpen dat je die niet meeneemt, maar dan neem je geen rechtsbuiten mee. Ook niet Rommedahl, maar eerder een Gabri.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 15:58
|
|
Citaat: Verhoeven meenemen is ook overbodig toch? In een partijtje heb je maar 2 keepers nodig.
Ik zou zelfs een 3e wedstrijd houden.
Ajax (basisopstelling) vs Ajax (back-ups/talenten)
90 minuten laten spelen tegen elkaar. Perfect voor Jol, Castillion tegen Alderweireld , Eriksen tegen Anita (denk dat die de plaats inneemt van Enoh), Josefzoon tegen Urby, Boiliosen tegen Panteli?.
Kun je echt eens kijken hoe ver die jongens zijn. Want ik verwacht dat het heel wat verder is dan Jol denkt, want waarom Kennedy en Rommedahl nou telkens spelen? Dat ze op de bank tegen een NEC zitten vind ik al erg, waarom niet Josefzoon? Tegen Juventus kan ik begrijpen dat je die niet meeneemt, maar dan neem je geen rechtsbuiten mee. Ook niet Rommedahl, maar eerder een Gabri.
Haha! Doe ik ook op FM; misschien kunnen we alle 73 contractspelers wel tegen elkaar laten spelen.
Maar ff serieus,i k vind het eigenlijk niet eens een slecht idee! Rommedahl en Kennedy vind ik ook 10x niks. Maar het is niet te hopen dat Anita de plek van Enoh in neemt. Zie dan liever Gabri. Van mij hoeft Anita helemaal niet te spelen, ook niet als linksback. Ik heb geen idee wie er dan wel als LB moet spelen maar geen Anita.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 17:14
|
|
ik zelf ook niet hoor guy, maar denk wel dat Jol dat gaat doen. Hij gebruikte hem ook al als linksback, maar hij heeft in zijn hoofd om Urby op linksback te zetten, zoals hij zei in een interview, dat Urby volgens hem de beste linksback is van Nederland. Mogelijk met het doel om Sulejmani op links te zetten.
Laat ze die 3e wedstrijd gewoon spelen, helpt veel meer dan een wedstrijdje tegen de amateurs.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 17:51
|
|
Bond, denk je echt dat ze Boilessen gelijk meenemen? Ik denk het namelijk niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 17:58
|
|
Citaat: Bond, denk je echt dat ze Boilessen gelijk meenemen? Ik denk het namelijk niet.
Citaat: Ik zou zelfs een 3e wedstrijd houden.
Weet je meteen wat hij kan, bekijk je hem dan nog wat in wedstrijden in Jong-Ajax.
Waarom zou je de tribune zitters als Wielaert meenemen, of Lindgren, Kennedy (die zelfs soms nog speelt). Enoh gaat niet mee neem ik aan, Atouba is gebleseerd, geen Silva of Cvitanich meer. Blind mag wel mee, hij moet wel even voor die tijd het regelen met Groningen, zodat we hem daar meteen kunnen afstaan. En kijk eens aan wat een plek je hebt gecreerd, dus: Castillion, Eriksen, Boilosen en misschien Bonevacia, omdat je toch Oleguer en Wielaert probeert te lozen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 18:31
|
|
Ik zou Castillion, Eriksen, Jozefzoon, Blind, Zeegelaar, Bonevacia en Boilesen zeker meenemen. Dit zijn de talenten van Ajax die in 2010 een kans maken om door te breken maar dan moeten ze wel de kans krijgen om af en toe met het eerste mee te trainen. Zo'n week in Portugal is daar ideaal voor en deze 7 spelers zullen heus niet het niveau van trainen omlaag halen.
Na de winterstop kunnen ze allen weer terug naar Jong Ajax om daar met een bak nieuwe ervaring en extra motivatie het seizoen af te maken. Jol weet dat beter hoe ver ze zijn in hun ontwikkeling en weet wat hij aan ze heeft indien ze nodig zijn.
Ajax1: Stekelenburg; V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; De Zeeuw, Aissati, Enoh; Suarez, Pantelic, Sulejmani
vs.
Jong Ajax: Padt; Kappelhof, Van Rhijn, Boilesen, Shakison; Bonevacia, Eriksen, Blind; Jozefzoon, Castillion, Zeegelaar
Het zou prima zijn als deze twee elftallen een wedstrijdje tegen elkaar zouden spelen. Dan weet je meteen het niveau van alle Jonge Ajacieden die dicht tegen Ajax1 aanzitten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 18:56
|
|
Je vergeet Donald, die zou ik dan nog in Jong Ajax proppen
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 19:00
|
|
Citaat: Je vergeet Donald, die zou ik dan nog in Jong Ajax proppen
Donald mag van mij vertrekken, met De Zeeuw en Anita heeft Ajax twee speler voor zijn positie die beter dan hem zijn en daarbij is Bonevacia ook een groot talent voor zijn positie. Van mij mag Ajax Donald eerst verhuren maar ik weet behoorlijk zeker dat hij het gewenste niveau voor Ajax nooit gaat halen. Hij ziet er fysiek sterk uit maar weet dat fysiek bijna niet in zijn voordeel te gebruiken, verder komt hij op elk vlak tekort.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 20:42
|
|
Dan zie ik liever Anita vertrekken ipv Donald.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 21:17
|
|
Citaat: Je vergeet Donald, die zou ik dan nog in Jong Ajax proppen
Donald mag van mij vertrekken, met De Zeeuw en Anita heeft Ajax twee speler voor zijn positie die beter dan hem zijn en daarbij is Bonevacia ook een groot talent voor zijn positie. Van mij mag Ajax Donald eerst verhuren maar ik weet behoorlijk zeker dat hij het gewenste niveau voor Ajax nooit gaat halen. Hij ziet er fysiek sterk uit maar weet dat fysiek bijna niet in zijn voordeel te gebruiken, verder komt hij op elk vlak tekort.
Donald was, net als Anita, altijd een groot talent, maar raakte dus geblesseerd vorig seizoen. Ik vind dat hij na die blessure juist heel goed is teruggekomen, alleen heeft hij nu de pech dat hij De Zeeuw en Enoh voor zich heeft.
Verdedigend sterke speler, die het spel goed naar voren weet te brengen. Een soort speler die Ajax een paar jaar mistte en nu wel heeft met De Zeeuw. Ik zeg niet dat hij net zo goed is/wordt als De Zeeuw maar heeft wel de potentie om een heel bruikbare speler voor Ajax te worden.
Anita zijn techniek is leuk, maar is gewoon simpelweg 'te klein'. Dat zal hem zijn hele carriėre dwars zitten.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 22:55
|
|
Citaat:
Anita zijn techniek is leuk, maar is gewoon simpelweg 'te klein'. Dat zal hem zijn hele carriėre dwars zitten.
Anita is 1.67m zo uit mn hoofd, niet veel kleiner dan Roberto Carlos.
Verder gebruikt Anita zijn fysiek prima voor zo'n speler, heeft een "drive" waar b.v. Urby "U" tegen kan zeggen. Anita is geen wereldspeler maar uiterst bruikbaar. Natuurlijk is zijn niet al te grote lengte geen voordeel maar hij kan uiterst bruikbaar zijn als back. Denk zelf dat hij beter op de rechtsback positie uitkomt dan links, maar op die positie speelt tegenwoordig Gregory..
Owja, JohnDylan . Ik hoop dat we Blind aan het werk kunnen zien tegen Ajax-1 maar dan in een Groningen-shirt. Ik denk dat een half-jaar huur aan Groningen hem de laatste stappen kan gaan geven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 14:02
|
|
Eriksen mag dus meetrainen. Betekent dit ook dat hij mee mag naar Portugal?
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 14:07
|
|
Geloof dat dat al zeker is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 16:37
|
|
Citaat: Anita is 1.67m zo uit mn hoofd, niet veel kleiner dan Roberto Carlos.
Verder gebruikt Anita zijn fysiek prima voor zo'n speler, heeft een "drive" waar b.v. Urby "U" tegen kan zeggen. Anita is geen wereldspeler maar uiterst bruikbaar. Natuurlijk is zijn niet al te grote lengte geen voordeel maar hij kan uiterst bruikbaar zijn als back. Denk zelf dat hij beter op de rechtsback positie uitkomt dan links, maar op die positie speelt tegenwoordig Gregory..
Maar.. Roberto Carlos is veel sneller, en heeft als extra kwaliteit zijn schot. Bovendien is Roberto Carlos ook een stuk breder dus moeilijk weg te zetten.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 16:41
|
|
Jongens Anita is sowieso geen back dus laten we hem niet vergelijken met andere backs. Hij is een middenvelder en als middenvelder bij Ajax hoef je geen reus te zijn maar moet je positioneel sterk zijn en technisch goed zodat je de bal snel rond kan laten gaan. Anita weet goed zich lengte op te vangen door slimmigheid in de positionering en daarom maakt het geen bal uit dat hij 1.67 meter is. Davids was ook een zeer kleine speler maar daar zeurde nooit iemand over. Mensen willen veel te veel fysiek zien bij Ajax maar laat dat lekker het spel zijn wat Feyenoord speelt. Ajax hoort technisch goed verzorgt en snel voetbal te spelen en dat kan met kleine spelers. Voor het fysiek ga ik wel naar rugby kijken.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 23:33
|
|
Citaat: Selectie voor trainingskamp Portugal
04 januari 2010
Ajax reist woensdag met 25 spelers naar Portugal voor een trainingskamp. Martin Jol neemt 22 veldspelers en drie keepers mee naar de Algarve. Ook Christian Eriksen en Geoffrey Castillion behoren tot de selectie.
Ajax verblijft van 6 tot en met 13 januari in Portugal voor een trainingskamp.
De selectie bestaat uit de volgende 25 spelers:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Ismail Aissati
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Rob Wielaert
Gabri
Toby Alderweireld
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Mitchell Donald
George Ogararu
Jeroen Verhoeven
Kennedy
Demy de Zeeuw
Marvin Zeegelaar
Christian Eriksen
Geoffrey Castellion
Mooi dat Zegelaar, Eriksen en Castillion mee gaan. Jammer dat er niet meer talenten meegaan ipv de nutteloze spelers zoals: Lindgren Wielaert en Kennedy. Hoop wel dat jol die 3 dan laat spelen waar heb je anders zulke wedstrijden voor?
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 00:15
|
|
Hoe hanteert Ajax.nl altijd die volgorde? Volgens mij van Rugnummer is 't nie?
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 08:58
|
|
Ja; rugnummer volgorde. Ben benieuwd welk nummer Eriksen (en Castillion) zouden krijgen, ik ga er toch wel vanuit dat hij (ze) zullen debuteren. Hopelijk niet zo'n nummer in de 50 of hoger, ziet er niet uit.
|