Auteur
|
Bericht
|
silvo

Forum berichten: 492
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 11:23
|
|
Je haalt de woorden uit mijn mond.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 21:43
|
|
Citaat: Even een andere noot:
ik kom hier pas sinds kort, moet mij nog helemaal inlezen w.b. de andere forumleden, maar ik krijg zo het idee dat er hier een heel gemêleerd gezelschap AJACIEDEN vertoeft.
In mijn beleving bestaat het niet dat je zegt:
"..... ik weet nog niet of ik ga, het gaat mij teveel geld kosten...."
Kijk, ik snap wel dat het financieel niet altijd haalbaar is, vooral als je naar de prijzen voor bijv. een Champions League wedstrijd kijkt, maar het lijkt mij dat je zo rond de €14,- wel kan uitgeven voor deze wedstrijd.
Maar, ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kijken, dus dat voorbehoud wil ik wel maken.
Nog een ander iets:
wij hebben nu al meer dan 5 seizoenen k*t wedstrijden moeten aanzien van ons team. Dit seizoen kan je spreken van het begin van een waarschijnlijke kentering. Het spel begint voorzichtig aan beter te worden. Maar toch.... de afgelopen seizoenen waren bagger. En dan mag het management wel eens een gebaar maken richting trouwe supporters. Ik noem:
de seizoenskaarthouders gratis erin, voor de overige fans een €10,-.
Daarmee bereik je:
a: een vol stadion, dus meer sfeer
b: kweek je een boel zg. 'goodwill'
Tja ik hoop niet dat ik onder die nep Ajacieden val, ik heb dit seizoen nog geen thuis wedstrijd gemist, zelfs RKC Waalwijk en Slovan Bratislava ben ik heen geweest. Nou heb ik al kaarten gekocht voor Juventus, wat je niet kan ontkennen een mooiere wedstrijd is. + Die post was zo rond de dure feestdagen..
Dat van de seizoenkaarthouders gratis vind ik trouwens een topplan, dat zou de zaak stevig veranderen!
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 21:46
|
|
Thuis tegen NEC moet Ajax 'gewoon' winnen, niet alleen omdat ze op alle fronten minder zijn maar ook omdat Ajax in een 'flow' moet komen zodat de wedstrijd tegen Feyenoord ook goed ingegaan wordt.
Ik hoop dat Jol Siem de Jong in de spits plaatst en Aissati mag weer op de bank beginnen met Eriksen in de basis.
Stekelenburg; V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; De Zeeuw, Lindgren, Aissati, Zeegelaar; De Jong, Pantelic
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 21:52
|
|
Als Pantelic weer fit zoals het er naar uit ziet zou ik hem toch wel eventjes mee laten doen. Daarbij zou het ook voor Suk een mooie wedstrijd zijn om zijn debuut te laten maken bij Ajax. Maar deze wedstrijd moet sowieso gewonnen worden wil Ajax nog kans maken op een prijs. Ben alleen bang dat het een dode boel word in de Arena wat jammer is voor een kwartfinale van de beker.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 21:55
|
|
Ajax zal moeten opletten voor Jeffrey Sarpong. Tegen zulke jongens heeft Ajax het altijd moeilijk.
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Vurnon Anita
Demy de Zeeuw - Rasmus Lindgren - Siem de Jong
Dennis Rommedahl - Luis Suarez - Urby Emanuelson
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 21:58
|
|
Suárez is geschorst, Pablo.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 22:19
|
|
Citaat: Suárez is geschorst, Pablo.
Dat wordt misschien wel Suk in de spits :) hoop er eigenlijk wel om, omdat ik hem wel eens wil zien spelen en omdat mij de beker niet zoveel uitmaakt. Aan de andere kant is het wel de kans op nog een prijsje dit seizoen.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 22:28
|
|
Citaat: Ajax zal moeten opletten voor Jeffrey Sarpong. Tegen zulke jongens heeft Ajax het altijd moeilijk.
Kenneth Vermeer
Dennis Rommedahl - Luis Suarez - Urby Emanuelson
Siem de Jong na zo'n wanprestatie in de basis?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 22:30
|
|
Citaat: Siem de Jong na zo'n wanprestatie in de basis?
Speelde een 5,5 naar mijn mening. Maar jij gaat af op 1 wedstrijd, want dan weet ik er nog wel meer: Urby, Aissati, Van der Wiel (in mindere mate).
Ook zij waren zo min als pudding!
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 22:48
|
|
Oja, dat had ik moeten weten. Stom van me. Verder speelde Siem de Jong natuurlijk wel beter dan Aissati in mijn ogen. Ach, die moet ergens in het zaaltje gaan spelen.
Kenneth Vermeer
Dennis Rommedahl - Sukkie - Urby Emanuelson
Sukkie erin, omdat we anders geen keus hebben. Of we moeten Castillion laten debuteren.
|
Nr.10

|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 22:53
|
|
De alternatieven zijn inderdaad ook niet best. Toch vertraagt hij het spel erg, maakt verkeerde loopacties, verdedigt slecht terug. Ik zou het zo neerzetten:
Vermeer
Wiel-Aldereweireld-Vertonghen-Emanuelson;
Anita-De Zeeuw-Lindgren;
Rommedahl-Pantelic-Sulejmani
De instructies:
Laat Stekelenburg nog maar vader spelen, Vermeer heeft hem uitstekend vervangen, echte puntenpakker.
De Zeeuw maakt ruimte voor de opbouwende centrale verdedigers, corrigeert Anita waar nodig en maakt veel aanvallende loopacties.
Lindgren kan een Emanuelson verdedigend ondersteunen. Emanuelson mag mee naar voren. Lindgren herstelt de matige verdedigende capaciteiten van Sulejmani.
Pantelic houdt de bal vast voor Emanuelson, Sulejmani, Wiel en De Zeeuw.
Rommedahl mag het veld mooi breed houden voor Wiel en De Zeeuw.
Aldereweireld mag Vleminx schaduwen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 22:54
|
|
Leuk maar Il Capitano is er niet bij... Suarez is geschorst
|
Nr.10

|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 23:14
|
|
Is het niet eens leuk om te kijken hoe Sulejmani rendeert zonder Suarez om zich heen die alle ballen opeist?
Wat blijft het jammer dat Sulejmani zijn oude vorm nooit gekend heeft bij Ajax. Dat zou toch wat zijn: een Sulejmani in vorm met een Suarez. Dan ben je gelijk niet afhankelijk van één speler.
|
BenKie

Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 23:27
|
|
Citaat: Leuk maar Il Capitano is er niet bij... Suarez is geschorst
Tja....... "Il Capitano"... toegegeven, het klinkt mooi... exotisch zowat. Als ik dat zo zie staan, krijg ik het beeld van een Uruguayaanse maffia leider voor ogen. (een beetje morsige man in zijn hemdje. dikke buik, stoppelige baard, zittend aan de keukentafel, omgeven door een stel kinderen, vrouw aan het fornuis, zie je hem voor je?? Maar dan het 'ruwe bolster, blanke pit' type, snap je wat ik bedoel?
En toch he..... een echte 'capitano' is ook een voorbeeld voor zijn 'manschappen'. Geeft het traject aan hoe de overwinning behaalt moet worden. En hij doet dat in woord en daad. Daarmee dwingt hij respect af.
Mag ik eerlijk zijn?? Zal ik eerlijk zijn..... Laat ik eerlijk zijn:
Luis Suarez heeft nog een lange weg af te leggen voordat hij een echte aanvoerder is.
Hij is al een eind verbeterd hoor, die schwalbes zijn nu functioneel zeg maar, hij is stukken minder egoïstischer geworden. (niet voor niets heeft hij al zoveel assists achter zijn naam staan. Ook vandaag weer dat balletje op Siempie! Klasse bal van hem)
Maar waar ik mij groen en geel aan erger is dat onnodige gemekker van hem tegen de scheids/grens rechters.
Weten jullie nog, de return tegen anderlecht? Hoe hij in de blessure tijd nota bene die oerstomme, geheel onnodige gele kaart opliep.
Weten jullie nog hoe hij in de beker wedstijd tegen wezep ook op een amateuristische wijze weer tegen geel opliep?
Daardoor is meneer nu dus geschorst tegen nec.
Ik weet wel, het zit in zijn temperament, zijn karakter. Maar als prof zijnde die al een paar jaar op hoog niveau voetbalt, mag je toch verwachten dat je leert van je fouten.
Affijn, ik heb Luis echt wel hoog zitten, zie duidelijk vooruitgang, nu alleen nog wat slimmer omgaan met het arbitrale trio en dan hebben wij een echte "Il Capitano".
mzzl.
Ben.
|
Nr.10

|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 23:49
|
|
Ik vind dat hij nog niet in teamverband voetbalt. Hij eist onmogelijke ballen op, gaat te vaak voor eigen succes, verdedigt totaal niet mee, dat zijn toch zaken die belangrijk zijn hoor. In de eerste helft bijvoorbeeld schoot hij zelf terwijl hij op Urby had moeten afleggen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.
Dit komt natuurlijk ook doordat hij alle vrijheid krijgt van Jol, zo wordt Ajax natuurlijk erg afhankelijk van één speler. Door de vrijheid van Suarez komt Sulejmani niet uit de verf(die moet plakken aan de zijlijn).
Daarnaast lijden we zeer veel balverlies door Suarez, niet fijn voor de middenvelders en verdedigers die constant achter de feiten moeten aanlopen.
Ik zou zeggen tegen Jol: maak van Suarez een teamvoetballer. Bovendien zal hij het op deze manier ook niet volhouden bij een Barcelona, daar wordt wel meer tactische disciplini gevraagd.
|
BenKie

Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 00:11
|
|
Citaat:
Tja ik hoop niet dat ik onder die nep Ajacieden val, ik heb dit seizoen nog geen thuis wedstrijd gemist, zelfs RKC Waalwijk en Slovan Bratislava ben ik heen geweest. Nou heb ik al kaarten gekocht voor Juventus, wat je niet kan ontkennen een mooiere wedstrijd is. + Die post was zo rond de dure feestdagen..
Dat van de seizoenkaarthouders gratis vind ik trouwens een topplan, dat zou de zaak stevig veranderen! 
Ha die Rinus,
joh, vat mijn schrijven/reactie niet verkeerd op hoor. Nogmaals. het is wat te kort door de bocht geredeneerd van mij, betr. het financiële aspect. Zoals ik al zei, het is moeilijk om in een ander zijn portemonnee te kijken. Dus daar heb ik alle begrip voor.
Een AJACIED is in mijn beleving ook iemand die door wat voor een omstandigheid ook, toch betrokken blijft bij onze club.
Maar wie ben ik om dat oordeel te vellen?
Waar ik wel een hekel aan heb en dat zag je vandaag duidelijk in het stadion, die succes supporters. Het aantal az fans was bedroevend laag. Het zal wel weer 28 jaar duren voordat zij massaal mee reizen naar een uitwedstrijd van hun team. Dat zijn dus de nep supporters. Alleen komen als je kampioen kan worden.
Dus Rinus.... volgens mij ben jij een echte AJACIED. Draag dat uit, heb de branie die bij ons hoort en ga af en toe plat op je bek. Maar altijd met het credo:
WIJ ZIJN AJAX!! en wie ben jij dan wel niet?? PANNENKOEK!!!
Mzzl.
Ben.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 15:46
|
|
Steek/Vermeer*
Vd Wiel Alderweireld Vertonghen Anita
Lindgren De Zeeuw
Sulejmani
Rommedahl ''Sukkie'' Emanuelson
Vermeer laten keepen kan, maar laat ze beide weten ( Steek en Vermeer) dat wanneer de competitie begint Steek keept. Net als in Engeland wel eens word gedaan: In de competitie keept die keeper in de FA Cup en League Cup ( of zoiets) keept de 2e keeper.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 15:51
|
|
Ik zou gewoon Sulejmani de kans geven op de plek van Suarez. Zwervend om de spits, als Pantelic niet fit is, is dat dus Suk. Vermeer lekker laten keepen in de beker inderdaad. Mijn opstelling zou dan als volgt zijn:
Vermeer
vdWiel - Alderweireld - Vertonghen - Emanuelson
Lindgren - Eriksen - De Jong
Rommedahl - Suk - Sulejmani
Dat betekent dus dat Anita zijn basisplaats kwijtraakt dankzij de schorsing van Suarez.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 17:30
|
|
Ik ga voor de volgende opstelling: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; De Zeeuw, De Jong, Lindgren; Rommedahl, Pantelic, Emanuelson
Indien Pantelic niet fit is dan of Suk of Castillion.
Linksback en linksbuiten blijven zorgenkindjes qua positiebezetting of je nu Anita Urby of Sulejmani er neer zet het loopt vaker slecht dan goed.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 18:00
|
|
Kan Lodeiro nog niet spelen?
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 18:00
|
|
Citaat: Kan Lodeiro nog niet spelen?
Vanaf 1 februari, dus kan niet spelen en ook niet tegen 010
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 18:06
|
|
Citaat: Kan Lodeiro nog niet spelen?
Vanaf 1 februari, dus kan niet spelen en ook niet tegen 010
Ok, jammer, dan zou ik voor de volgende opstelling gaan:
Stekelenburg
vdWiel - Alderweireld - Vertonghen - Emanuelson
De Zeeuw - Eriksen - Lindgren
Rommedahl - Suk - Sulejmani
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 11:47
|
|
Jol zal echt geen risico's nemen met Pantelic, dus ik verwacht Suk in de basis.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 11:51
|
|
Dit is morgen alweer! Waarschijnlijk een bijna leeg stadion dus lekker een plaatsje eerste rij uitzoeken. NEC schijnt veel fans mee te nemen dus kan een leuk avondje worden. Ik hoop op het debuut van Suk. Misschien loopt Lodeiro voor de wedstrijd nog wel een ererondje, zoals ze ook met De Zeeuw deden. Vandaag is de eerste trainingsdag voor Lodeiro dus het zou zomaar kunnen.
Ik hoop op deze opstelling:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita
De Zeeuw-Lindgren
Rommedahl-Emanuelson
Suk-Sulejmani
Zo heeft Sulejmani alle ruimte om voor de goal te komen, dat is zijn kracht.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 11:57
|
|
Weinig creativiteit met zo'n middenveld. Ik zou Sulejmani geen minuten geven, op basis waarvan heeft hij het verdiend. Tegen NAC was hij afgrijselijk. Aissati en/of de Jong nog een laatste kans geven om zich te profileren. Als je er goed voorstaat in de wedstrijd kan je Eriksen altijd nog in brengen. Maar goed, na de debacle tegen Anderlecht en eerdere bekerwedstrijden verwacht ik er weinig van. Het is toch niet veel gevraagd van een coach om de spelers gemotiveerd aan de aftrap te krijgen?
|