| | |
Forum
Onderwerp: Kwartfinale KNVB-beker: Ajax-NEC
Maker: Koen_AjaxBekeken: 13607 Status: InactiefBerichten: 263
|
Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 14:02
|
|

27-01-2010
Waarschijnlijk om 20:45, nog niet definitief.
Kaartverkoop is vandaag om 9:00 gestart voor seizoenkaarthouders.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 14:08
|
|
Ga jij? Ik sla deze denk ik over.
Ajax begint toch diep in de buidel te tasten..
OT: Tegen NEC speelden we 2 weken geleden erg slap, maar wonnen toch met 3-0. Ik vind dat we niet telkens de tegenstander moeten onderschatten en gewoon moeten knallen. Ik verwacht weer een overwinning. 2-0.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 14:18
|
|
Ik ga wel ja. Gewoon gaan man. Ik betaalde online € 44,70 voor 3 kaartjes, dat is dus voor 1 € 14,90, dat is niet zo veel toch?
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 22:03
|
|
Citaat: Ik ga wel ja. Gewoon gaan man. Ik betaalde online € 44,70 voor 3 kaartjes, dat is dus voor 1 € 14,90, dat is niet zo veel toch?
Jij hebt dit seizoen nog geen enkele thuiswedstrijd gemist toch? Zo hoort het!
Benieuwd hoe we de winterstop uitkomen, denk dat de winterstop ons wel goed zal doen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 22:28
|
|
Ik vind dat ik al veel wedstrijden bezocht heb, heb geen scc maar gewoon een cc.. Ben tot nu toe alle europese duels geweest en Ajax-Feyenoord..
Wil dit seizoen nog naar: AZ, Juventus, PSV/Twente en mss nog wat wedstrijden.
Denk dat de winterstop ajax wel goed doet. Vooral een Suarez snakte echt naar een paar weken rust.. Hopelijk staat hij weer fris aan de aftrap tegen NAC, kort erna dus deze bekerwedstrijd die natuurlijk zonder Suarez gewonnen moet worden.
Nu zonder Cvitanich zal Pantelic/Sulejmani wel het koppel worden.. Hopelijk presteren ze tegen NEC beter dan tegen Anderlecht..
|
mike_zuid2

Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 16:23
|
|
Zeker present, maar ik weet nog niet welk vak.
Heb nog even om erover na te denken, ik zie tot 9 januari 2010, dus dan ben ik er wel uit.
Even wat matties bellen om te zien waar hun gaan plaatsnemen.
|
BenKie

Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 20:08
|
|
Citaat: Zeker present, maar ik weet nog niet welk vak.
Heb nog even om erover na te denken, ik zie tot 9 januari 2010, dus dan ben ik er wel uit.
Even wat matties bellen om te zien waar hun gaan plaatsnemen.
He mattie!!!!
je zou nu toch onderhand moeten weten waar ik altijd STA!! Kom maar bij ons staan op 127.
Maar dit keer wel meebrullen he??
Even een andere noot:
ik kom hier pas sinds kort, moet mij nog helemaal inlezen w.b. de andere forumleden, maar ik krijg zo het idee dat er hier een heel gemęleerd gezelschap AJACIEDEN vertoeft.
In mijn beleving bestaat het niet dat je zegt:
"..... ik weet nog niet of ik ga, het gaat mij teveel geld kosten...."
Kijk, ik snap wel dat het financieel niet altijd haalbaar is, vooral als je naar de prijzen voor bijv. een Champions League wedstrijd kijkt, maar het lijkt mij dat je zo rond de €14,- wel kan uitgeven voor deze wedstrijd.
Maar, ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kijken, dus dat voorbehoud wil ik wel maken.
Nog een ander iets:
wij hebben nu al meer dan 5 seizoenen kut wedstrijden moeten aanzien van ons team. Dit seizoen kan je spreken van het begin van een waarschijnlijke kentering. Het spel begint voorzichtig aan beter te worden. Maar toch.... de afgelopen seizoenen waren bagger. En dan mag het management wel eens een gebaar maken richting trouwe supporters. Ik noem:
de seizoenskaarthouders gratis erin, voor de overige fans een €10,-.
Daarmee bereik je:
a: een vol stadion, dus meer sfeer
b: kweek je een boel zg. 'goodwill'
Nog een ander iets:
hoe leeft het knvb beker bij jullie?
Beschouwen jullie de wedstrijden als 'gewone' wedstrijden, waarbij je op een snelle manier je kan kwalificeren voor Europees voetbal?
Of zijn er gasten onder jullie die het een eer vinden om de knvb beker te winnen?
Wat mij altijd weer verbaasd is het feit dat als wij in de knvb beker finale staan, de kaarten voor ons nooit helemaal uitverkocht zijn. Vergelijk dat maar eens met een utrecht of heerenveen. Ik weet wel, die clubs staan 1x in de 10 jaar in de finale, maar toch.
Mijn mening is, dat als je de finale gehaald hebt, je moet gaan als supporter zijnde.
Het zal nooit en te nimmer de extra glans krijgen als de F.A. Cup Final, maar het is toch onze beker finale met ons A.F.C.A. erin!
En je mag weer eens naar rottedam toe.
Oh... shit, ik vergis mij. Ik heb al ergens gelezen dat indien wij de finale halen, de A.F.C.A. fans niet welkom zijn in die slavenstad.
knvb...... hoe laag kan je zakken?????????
mzzl.
Ben.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 20:37
|
|
Citaat: Even een andere noot:
ik kom hier pas sinds kort, moet mij nog helemaal inlezen w.b. de andere forumleden, maar ik krijg zo het idee dat er hier een heel gemęleerd gezelschap AJACIEDEN vertoeft.
In mijn beleving bestaat het niet dat je zegt:
"..... ik weet nog niet of ik ga, het gaat mij teveel geld kosten...."
Kijk, ik snap wel dat het financieel niet altijd haalbaar is, vooral als je naar de prijzen voor bijv. een Champions League wedstrijd kijkt, maar het lijkt mij dat je zo rond de €14,- wel kan uitgeven voor deze wedstrijd.
Maar, ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kijken, dus dat voorbehoud wil ik wel maken. Ik denk dat het niet zozeer alleen de prijs is, maar ook het komen naar de wedstrijd toe. Sommige wonen behoorlijk ver van het stadium af. Als je dan geen rijbewijs hebt en je moet met het openbaar vervoer. Dan gaat het behoorlijk in de kosten lopen om zo om de twee weken te gaan na een wedstrijd. Ik zelf ga regelmatig naar een wedstrijd toe, maar ik pas regelmatig voor een wedstrijd, omdat ik soms ook na een wedstrijd iets wil doen. Als je dan om 12.30 speelt is je dag behoorlijk na de kloten.
Citaat: Nog een ander iets:
wij hebben nu al meer dan 5 seizoenen k*t wedstrijden moeten aanzien van ons team. Dit seizoen kan je spreken van het begin van een waarschijnlijke kentering. Het spel begint voorzichtig aan beter te worden. Maar toch.... de afgelopen seizoenen waren bagger. En dan mag het management wel eens een gebaar maken richting trouwe supporters. Ik noem:
de seizoenskaarthouders gratis erin, voor de overige fans een €10,-.
Daarmee bereik je:
a: een vol stadion, dus meer sfeer
b: kweek je een boel zg. 'goodwill' Ik vind het zelf dit jaar net zo kut gaan als andere seizoenen. Ajax heeft dit seizoen om te beginnen een aantal slechte aankopen gedaan die eigenlijk alleen op dit seizoen zijn gericht. Als je dan geen C.L voetbal haalt dan heb je weer behoorlijk verlies geleden. Je mag geluk spreken dat er redelijke talenten zijn doorgebroken de afgelopen jaren.
Ik snap best dat een actie die jij hierboven vernoemt aardig is voor de supporters, maar dan draai je gewoon verlies op die avond. Die mensen die voor Catering moet zorgen moeten ook betaald net zoals andere mensen die aanwezig moeten zijn bij het stadium.
Citaat: Nog een ander iets:
hoe leeft het knvb beker bij jullie?
Beschouwen jullie de wedstrijden als 'gewone' wedstrijden, waarbij je op een snelle manier je kan kwalificeren voor Europees voetbal?
Of zijn er gasten onder jullie die het een eer vinden om de knvb beker te winnen? Voor mijn leeft het bekertoernooi redelijk aardig, maar raak er niet erg warm van om potjes tegen amateurs te voetballen. Verder is het leuk als je de beker wint, maar voor mijn is het veel belangrijker om de competitie te winnen.
Citaat: Wat mij altijd weer verbaasd is het feit dat als wij in de knvb beker finale staan, de kaarten voor ons nooit helemaal uitverkocht zijn. Vergelijk dat maar eens met een utrecht of heerenveen. Ik weet wel, die clubs staan 1x in de 10 jaar in de finale, maar toch.
Mijn mening is, dat als je de finale gehaald hebt, je moet gaan als supporter zijnde.
Het zal nooit en te nimmer de extra glans krijgen als de F.A. Cup Final, maar het is toch onze beker finale met ons A.F.C.A. erin!
En je mag weer eens naar rottedam toe.
Oh... shit, ik vergis mij. Ik heb al ergens gelezen dat indien wij de finale halen, de A.F.C.A. fans niet welkom zijn in die slavenstad.
knvb...... hoe laag kan je zakken????????? Over dat laatste ligt het iets anders. Als Ajax “thuis”speelt tegen Feyenoord. Dan mag Feyenoord geen supporters meenemen in hun eigen stadion. Hoe krom kan het voortaan zijn hier in Nederland.
|
Daann

Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 20:40
|
|
Voor mij komen er sowieso altijd €10 aan reiskosten bij, dus exclusief de kosten voor mijn seizoenskaart ben ik al €170 euro kwijt per jaar. Dat is toch een hoop voor een scholier... Dus ja, het zit 'm, in mijn geval dan, zeker in de financiën.
€25 voor Ajax-NEC is ergens toch ook wel erg aantrekkelijk, maar dan ben ik bang dat ik niet genoeg over houd voor Ajax-Juventus, een wedstrijd waar ik 100% heen wil.
Maar goed, als er nog een paar van mijn vrienden met het idee komen om toch naar NEC gaan, wordt het toch moeilijk voor mij om nee te zeggen!
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 21:07
|
|
Voor mij geld in princiepe hetzelfde. Scholier en moet voor een wedstrijd toch een stuk reizen. Trein kost 25 euro voor een retour. Auto heb ik niet, hetzelfde geld voor een rijbewijs. Daarnaast zijn mijn vrienden bijna allemaal voor feyenooit. Wordt op die manier een lastig verhaal.
|
BenKie

|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 22:45
|
|
Citaat:
Ik vind het zelf dit jaar net zo k*t gaan als andere seizoenen. Ajax heeft dit seizoen om te beginnen een aantal slechte aankopen gedaan die eigenlijk alleen op dit seizoen zijn gericht. Als je dan geen C.L voetbal haalt dan heb je weer behoorlijk verlies geleden. Je mag geluk spreken dat er redelijke talenten zijn doorgebroken de afgelopen jaren.
Ik snap best dat een actie die jij hierboven vernoemt aardig is voor de supporters, maar dan draai je gewoon verlies op die avond. Die mensen die voor Catering moet zorgen moeten ook betaald net zoals andere mensen die aanwezig moeten zijn bij het stadium.
Ik ga proberen om te quoten, ben daar niet zo ervaren in, dus vergeef mij de rommelige lay out:
Ben het niet met je eens. Ik heb voor het eerst zins tijden weer de contouren van een elftal gezien. Er komen langzaam maar zeker een paar automatisme door, vooral aan de linkerkant met Anita en Urby.
Ben het wel met je eens w.b. de aankopen. Atouba??? Verhoeven??? Het lijkt mij dat wij, met alle respect voor de genoemde, deze kwaliteit toch ook in onze jeugd moeten hebben rondlopen.
Betr. het verlies draaien:
Ja, dat kan wellicht. Alhoewel, de wedstrijd wordt onder de vlag van de knvb gehouden. Ik heb geen inzicht in hoeverre die organisatie voor de kosten opdraait. Maar al zou AJAX al de kosten voor zijn rekening moeten nemen, tja, luidt het spreekwoord niet: "..de kost gaat voor de baat uit.."
In dit geval, bij de prijzen die nu gehanteerd worden komen er hooguit 20 a 25.000 man. Dus als er al winst gemaakt wordt, zal dat percentueel niet hoog zijn. Maar als het stadion vol is, levert dat andere revenuen op. De omzet van de catering zal dusdanig zijn bij pakweg 40 a 45.000 man dat de personeel kosten ruim gedekt zijn. Zeker bij de prijzen die ze in de arena rekenen. Daarnaast wordt het een sfeervol gebeuren. (denk aan jong AJAX in de kerst vakantie) en je kweekt heel veel goodwill. Goodwill die je bij een hoop mensen verspeelt hebt na AJAX vs anderlecht.
Over dat laatste ligt het iets anders. Als Ajax “thuis”speelt tegen Feyenoord. Dan mag Feyenoord geen supporters meenemen in hun eigen stadion. Hoe krom kan het voortaan zijn hier in Nederland.
Ja, klopt, heb ik ook gelezen. Wat denk jezelf Dijk wat er gaat gebeuren? Als... ik zeg als, want ik geloof niet dat de knvb dat gaat doen, als er alleen AJACIEDEN in de kuip mogen komen, moet je een politie inzet gaan gebruiken die buiten proportioneel zal zijn. Wil je het e.e.a. rustig houden rondom die wedstrijd. Maar geloof mij, dit gaat niet gebeuren. "Hullie" zullen ervoor zorgen dat als het zover komt, feyenooit thuis spelend zal zijn. Wedden om een bacootje?? 
Ik zie net dat dat quoten van mij niet gelukt is. Dijk?? Geef eens wat tips man hoe ik dat moet doen. Jouw manier zag er veel beter uit. Alvast bedankt!
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 2 jan 2010 00:12
|
|
Citaat: Ik zie net dat dat quoten van mij niet gelukt is. Dijk?? Geef eens wat tips man hoe ik dat moet doen. Jouw manier zag er veel beter uit. Alvast bedankt! Als je op een stukje tekst wil reageren. Dan selecteer je eerst de tekst en dan druk je op dit . Daarna kun je er perfect op reageren. Hopelijk kom je er uit anders zal ik het nog wel een keer duidelijker uitleggen.
Citaat: Ben het niet met je eens. Ik heb voor het eerst zins tijden weer de contouren van een elftal gezien. Er komen langzaam maar zeker een paar automatisme door, vooral aan de linkerkant met Anita en Urby. Ze doen het beide redelijk als linkerkant maar ik denk dat er met een paar positiewisselingen meer in zit in dit team. Ik zie het liefst dat Sulejmani op de linksbuiten komt te staan. Heeft een goede voorzet en zou meer vertrouwen moeten krijgen in zijn eigen kunnen. Dan zou ik Emanuelson op de linksback neerzetten zodat Anita op het middenveld kan spelen naast de Zeeuw. Anita speelt dan ook weer op zijn favoriete positie, zoals die daar in de jeugd vaak heeft gespeeld. Verder denkt Anita ook altijd vooruit en durft die de bal opeisen. Kijk maar na wedstrijden zoals Nederland onder 21 tegen Spanje, Marseille thuis. Zal morgen wel is neertypen hoe het team er moet uitzien naar mijn idee.
Citaat: Ben het wel met je eens w.b. de aankopen. Atouba??? Verhoeven??? Het lijkt mij dat wij, met alle respect voor de genoemde, deze kwaliteit toch ook in onze jeugd moeten hebben rondlopen. Aankopen die zijn gedaan ben ik het ook niet mee eens, maar als ik zie dat Ajax nu weer interesse in Huntelaar en Babel heeft. Het zijn prima spelers, maar Ajax moet eerst de zwakkere posities versterken voordat je aanvallers gaat halen. Als Vertonghen of Alderweireld geblesseerd uitvalt heeft Ajax gewoon een dik probleem. Laten ze daarvoor maar eerst een speler halen voordat ze aan aanvallers denken.
Citaat: Ja, klopt, heb ik ook gelezen. Wat denk jezelf Dijk wat er gaat gebeuren? Als... ik zeg als, want ik geloof niet dat de knvb dat gaat doen, als er alleen AJACIEDEN in de kuip mogen komen, moet je een politie inzet gaan gebruiken die buiten proportioneel zal zijn. Wil je het e.e.a. rustig houden rondom die wedstrijd. Maar geloof mij, dit gaat niet gebeuren. "Hullie" zullen ervoor zorgen dat als het zover komt, feyenooit thuis spelend zal zijn. Wedden om een bacootje?? Ik denk ook niet dat ze in de finale tegen elkaar komen. Dan verliest de KNVB veel inkomsten en dat kunnen ze niet hebben in deze tijd. Ik reken er zelf op dat ze anders rond de halve finales tegen elkaar komen als Feyenoord al zover raakt
|
BenKie

|
Geplaatst: Za 2 jan 2010 23:06
|
|
Citaat:
Ze doen het beide redelijk als linkerkant maar ik denk dat er met een paar positiewisselingen meer in zit in dit team. Ik zie het liefst dat Sulejmani op de linksbuiten komt te staan. Heeft een goede voorzet en zou meer vertrouwen moeten krijgen in zijn eigen kunnen. Dan zou ik Emanuelson op de linksback neerzetten zodat Anita op het middenveld kan spelen naast de Zeeuw. Anita speelt dan ook weer op zijn favoriete positie, zoals die daar in de jeugd vaak heeft gespeeld. Verder denkt Anita ook altijd vooruit en durft die de bal opeisen. Kijk maar na wedstrijden zoals Nederland onder 21 tegen Spanje, Marseille thuis. Zal morgen wel is neertypen hoe het team er moet uitzien naar mijn idee.
Wat betreft Sulejmani vermoed ik dat je gelijk hebt. Ik ben er alleen niet zeker van of hij op de buitenplaats of als nr. 10 beter tot zijn recht komt.
Ik zit trouwens al meer dan een seizoen te wachten totdat hij zijn kwaliteiten, die hij zeker heeft, eens laat zien in ons team. Wordt hij niet goed gebruikt door Jol, begrijpen zijn mede spelers hem niet, heeft hij geen zelfvertrouwen??? Ik weet het echt niet, maar ben er van overtuigd dat wij nog geen 25% van de echte Miralem gezien hebben. Hij kan vele malen beter.
Betr. Urby, ik vind hem geen echte linksback. Meer een aanvallende middenvelder vanaf links. Anita vindt ik het juist prima doen als linksback. Ondanks zijn geringe lengte (wat zegt lengte? Denk aan Roberto Carlos) kan hij zich helemaal uitleven op die plaats. Hij heeft de drive!! En kan opbouwend ook wat positiefs, samen met Urby betekenen. Nee, voor mij is dat een heel goed duo op links. Alleen... idd. een echte linksbuiten! Misschien kan Miralem die positie vervullen. Ben daar echter niet van overtuigd. Wellicht een idee om hem eens een paar!!! wedstrijden achter elkaar op die plaats te zetten
Citaat: Aankopen die zijn gedaan ben ik het ook niet mee eens, maar als ik zie dat Ajax nu weer interesse in Huntelaar en Babel heeft. Het zijn prima spelers, maar Ajax moet eerst de zwakkere posities versterken voordat je aanvallers gaat halen. Als Vertonghen of Alderweireld geblesseerd uitvalt heeft Ajax gewoon een dik probleem. Laten ze daarvoor maar eerst een speler halen voordat ze aan aanvallers denken.
Klopt, helemaal mee eens. Maar na de verhuur van Cvitanich gaat zich ook een groot probleem voordoen als Suarez geblesseerd/geschorst is. Ik vond het ook geen goede zet van Jol & co. om Dario te verhuren. Bodul speelt ook nog eens ergens anders. (valt mij trouwens tot nu toe tegen)
Trouwens, een heel ander punt is. ik weet niet of dat al ergens in het forum staat, maar zal het toch even kort aanstippen.
De scouting waar onze club zo bekend om stond. Ik schrijf dit expres in de verleden tijd, want wij worden, nee, ZIJN!! al aan alle kanten door andere clubs gepasseerd op dat gebied. Kijk eens naar de manier waarop bijv. twente bezig is, of heerenveen in het verleden, of een sparta, dat een paar hele goeie gasten heeft rondlopen. Zitten de scouts bij ons te slapen? Ik weet wel, als je naar de selectie kijkt, zitten daar verhoudingsgewijs veel eigen opgeleide jongens in. Maar juist op essentiële posities, spits, buitenspelers en de nummer 10 daar moet AJAX miljoenen uitgeven om een redelijke jongen neer te kunnen zetten. Dat moet toch anders kunnen???
Wat denk jij daarvan?
mzzl
Ben.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 12:18
|
|
Citaat: Wat betreft Sulejmani vermoed ik dat je gelijk hebt. Ik ben er alleen niet zeker van of hij op de buitenplaats of als nr. 10 beter tot zijn recht komt.
Ik zit trouwens al meer dan een seizoen te wachten totdat hij zijn kwaliteiten, die hij zeker heeft, eens laat zien in ons team. Wordt hij niet goed gebruikt door Jol, begrijpen zijn mede spelers hem niet, heeft hij geen zelfvertrouwen??? Ik weet het echt niet, maar ben er van overtuigd dat wij nog geen 25% van de echte Miralem gezien hebben. Hij kan vele malen beter.
Sulejmani komt denk ik het best tot zijn recht als één van de aanvallers in het twee-spitsensysteem. Bij Heerenveen speelde hij veel met Sibon die erg balvast is en Sulejmani kan wegsturen. Dat heeft hij nodig. Bij Ajax speelt Suárez al in een vrije rol. Sulejmani moet dan aan de zijlijn spelen en daar ligt zijn kracht niet. Hij heeft een goed schot en een goede techniek, dus hij komt het best tot zijn recht als hij bij de goal kan komen. Vanaf de zijlijn is dat wat lastiger. Ik verwacht daarom dan ook dat hij pas vanaf het moment dat Suárez weg is en Sulejmani de vrije rol krijgt, hij pas echt gaat schitteren. Want hij kan het wel natuurlijk.
Citaat: Klopt, helemaal mee eens. Maar na de verhuur van Cvitanich gaat zich ook een groot probleem voordoen als Suarez geblesseerd/geschorst is. Ik vond het ook geen goede zet van Jol & co. om Dario te verhuren. Bodul speelt ook nog eens ergens anders. (valt mij trouwens tot nu toe tegen)
Als Suárez niet mee kan doen heeft Jol meerdere opties: Sulejmani, Rommedahl of Kennedy. Cvitanich stond nog achter die 3 in de pikorde bij Jol dus missen doet hij hem waarschijnlijk niet.
Citaat: Trouwens, een heel ander punt is. ik weet niet of dat al ergens in het forum staat, maar zal het toch even kort aanstippen.
De scouting waar onze club zo bekend om stond. Ik schrijf dit expres in de verleden tijd, want wij worden, nee, ZIJN!! al aan alle kanten door andere clubs gepasseerd op dat gebied. Kijk eens naar de manier waarop bijv. twente bezig is, of heerenveen in het verleden, of een sparta, dat een paar hele goede gasten heeft rondlopen. Zitten de scouts bij ons te slapen? Ik weet wel, als je naar de selectie kijkt, zitten daar verhoudingsgewijs veel eigen opgeleide jongens in. Maar juist op essentiële posities, spits, buitenspelers en de nummer 10 daar moet AJAX miljoenen uitgeven om een redelijke jongen neer te kunnen zetten. Dat moet toch anders kunnen???
Wat denk jij daarvan?
Twente heeft ook genoeg miskopen gehad. Alleen deze zomer hadden ze al 10 tot 12 spelers gekocht en daarvan staan er maar 2 in de basis. Heerenveen haalt ook altijd een paar miskopen. Bij subtoppers kunnen die miskopen echter rustig in het tweede spelen en later geruisloos vertrekken. Dat soort spelers zie je dus nooit. Sparta heeft een hele goede jeugdopleiding en de laatste tijd komen daar een paar goede talenten uit. Kijk naar Falkenburg, Strootman en Viergever. Falkenburg en Viergever zouden beide het liefst naar Ajax gaan van de Nederlandse clubs, dus ik zou die twee goed in de gaten houden. Bij ons komen er een paar aanvallende talenten aan. Een nummer 10 (Eriksen), een rechtsbuiten (Josefzoon), een spits (Castillion) en een linksbuiten (Zeegelaar).
mzzl
Koen | | | | |