Auteur
|
Bericht
|
Rinus

Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 11:15
|
|
Woensdag 23 December staat WHC - Ajax op het programma, tenminste, als ze in Zwolle genoeg sneeuwruimers kunnen vinden.
Weet iemand iets meer over deze tegenstander? Ze staan 11de in Zaterdag Hoofdklasse C.
Ajax heeft al 1 keer tegen ze geoefend, in juli 2005, het werd 3-4 voor Ajax.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 11:39
|
|
Ik weet dat ze uit Wezep komen. En ik was bij de vorige wedstrijd van hun in de beker tegen Gemert. Vooral die Keeper van hun vond ik heel erg goed. Hij pakte een bal eruit waarvan ik dacht dat dat helemaal niet kon en bij de penalty-serie raakte hij elke bal. Dat zegt opzich nog niet zo heel veel natuurlijk maar hij pakte heel veel moeilijke ballen. Verder moet Ajax natuurlijk gewoon winnen met 6-0.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 11:40
|
|
Citaat: Sneeuwruimen gaat beginnen
Door WHC voorzitter Henri van Beek is vanuit het FC Zwolle Stadion het groene licht gegeven om het veld in het FC Zwolle Stadion sneeuwvrij te maken. Men krijgt ter plekke eerst een instructie door de voorzitter. Bij deze roepen we mensen op om alsnog naar het FC Zwolle Stadion te gaan. Voor koek en zopie wordt gezorgd. Ook is er gluhwein en gaat men gezamenlijk aan de snert.
Later op de dag foto's van het sneeuwruimen. Wanneer het veld sneeuwvrij is zal het veld worden afgedekt met een groot dekzeil wat men via Heracles heeft bemachtigd.
WHC-wezep.nl
Ik verwacht dat het toch niet zal doorgaan, al hoop ik het wel want anders krijg je na de winterstop al meteen een druk programma. Mocht het toch dor gaan dan zou ik kansen geven aan een Sulejmani op links, Eriksen op 10, Jozefzoon op rechts. Voor de rest zou ik het team zou compleet mogelijk houden, omdat je voor de rest weinig wissel mogelijkheden hebt.
|
Rinus

|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 11:51
|
|
2 jeugspelers in één keer bij de selectie in één keer in de basis? Ik denk niet dat Jol zoiets zou doen.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 12:00
|
|
De jeugdspelers zijn sinds vorige week vrijdag op vakantie. Ze komen op 7 januari weer terug volgens mij.
|
Dijk

|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 13:09
|
|
Citaat: De jeugdspelers zijn sinds vorige week vrijdag op vakantie. Ze komen op 7 januari weer terug volgens mij. Klopt, dat de meeste jeugdspelers van Ajax op vakantie hebben. Maar liet Eriksen afgelopen twee weken niet in een interview doorschemeren dat die toch beschikbaar was voor het bekerduel. Volgens heb ik dat ergens gelezen op een Deense site. Verder is het ook eerder hoop van mijn kant.
|
Rinus

|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 15:34
|
|
Citaat: Martin Jol hoopt woensdagavond in Zwolle het jaar met een goed gevoel af te sluiten. Ajax gaat dan op bezoek bij amateurhoofdklasser WHC, die het onderkomen van de eerstedivisionist hebben afgehuurd om meer toeschouwers te kunnen herbergen. Geluk daarbij is dat het stadion beschikt over een kunstgrasmat, waardoor het weer weinig invloed lijkt te hebben op het wel of niet doorgaan van de confrontatie.
“Ik denk dat het wel goed komt”, zei Jol dinsdag tijdens de persconferentie. “Ze zijn drukdoende met sneeuwruimen. Daarbij helpt het denk ik ook dat Zwolle een kunstgrasveld met verwarming heeft. Een dergelijke ondergrond is doorgaans goed sneeuwvrij te maken. Daarnaast heb ik begrepen dat ze een soort zeil van Heracles Almelo hebben geleend ter bescherming van het veld. Kortom; ik heb goede moed.”
Ondanks dat het verschil in theorie groot moet zijn tussen de nummer elf van de hoofdklasse C en de nummer drie van de Eredivisie, heeft Ajax niks aan het toeval overgelaten. Zo is WHC zowel live als met behulp van videobeelden uitvoerig bestudeerd. Wel beseft Jol dat de loting minder gekund had. “We hadden deze dagen ook Feyenoord of AZ kunnen treffen. Wat dat betreft is dit voor ons een goede loting. Voor WHC geldt denk ik hetzelfde, want we spelen morgen in een uitverkocht huis.”
De oefenmeester gaf tevens aan dat Ajax naar alle waarschijnlijkheid met een ‘A-elftal’ aan zal treden in de hoofdstad van Overijssel. “Ik ben niet van plan spelers te sparen. Op Gabri en Atouba na zijn we compleet. Iedereen is fit.”
Selectie
Martin Jol heeft zijn selectie voor het KNVB bekerduel met WHC Wezep bekendgemaakt. Oleguer moet het bekerduel missen. De verdediger speelt dinsdagavond met het Catalaans voetbalelftal een oefenwedstrijd tegen Argentinië.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende achttien spelers:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Ismail Aissati
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Toby Alderweireld
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Daley Blind
Dennis Rommedahl
Mitchell Donald
Demy de Zeeuw
Kennedy
De bekerwedstrijd WHC - Ajax begint woensdagavond om 18.30 uur in het stadion van FC Zwolle.
|
Dijk

|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 16:38
|
|
Zo jammer dat Jol maar blijft kiezen voor de oudere spelers. Je had perfect Sarpong mee kunnen nemen deze in plaats van Kennedy. Zo zal Ajax niet verder komen in de ontwikkeling van de spelers als Jol deze spelers blijft kiezen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 16:46
|
|
Citaat: Zo jammer dat Jol maar blijft kiezen voor de oudere spelers. Je had perfect Sarpong mee kunnen nemen deze in plaats van Kennedy. Zo zal Ajax niet verder komen in de ontwikkeling van de spelers als Jol deze spelers blijft kiezen.
Hopelijk neemt Jol Jozefzoon, Eriksen en Castillion mee naar Zuid-Afrika want dan kunnen die zich misschien bewijzen en kan Jol jongens als Kennedy en Rommedahl uit de selectie gooien.
|
Dijk

|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 16:51
|
|
Citaat: Hopelijk neemt Jol Jozefzoon, Eriksen en Castillion mee naar Zuid-Afrika want dan kunnen die zich misschien bewijzen en kan Jol jongens als Kennedy en Rommedahl uit de selectie gooien. Ik vind Jol steeds meer een conservatieve trainer. Het lijkt wel af die niet graag met de jeugd werkt. Hij praat dan wel aardig over de jeugd, maar doet er volgens niks mee. Wat kan nou kwaad om een paar jeugdspelers in je selectie op te nemen. Je hoeft ze dan nog niet te laten spelen, maar een beetje er aan proeven kan volgens mijn geen kwaad.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 17:03
|
|
Je kunt Jol eigenlijk amper iets kwalijk nemen. Het is denk ik ongeveer hetzelfde verhaal als met Romero bij AZ. Als je die op de bank zet, is het kapitaalvernietiging volgens of VI of Studio Voetbal. Dat zou eigenlijk hetzelfde zijn als de oudere spelers bij Ajax niet meenemen. En kapitaalvernietiging bij een beursgenoteerd bedrijf zal niet goed staan bij de aandeelhouders.
|
Rinus

|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 17:23
|
|
Foto's van het sneeuw ruimen in Zwolle
|
Dijk

|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 18:05
|
|
Citaat: Je kunt Jol eigenlijk amper iets kwalijk nemen. Het is denk ik ongeveer hetzelfde verhaal als met Romero bij AZ. Als je die op de bank zet, is het kapitaalvernietiging volgens of VI of Studio Voetbal. Dat zou eigenlijk hetzelfde zijn als de oudere spelers bij Ajax niet meenemen. En kapitaalvernietiging bij een beursgenoteerd bedrijf zal niet goed staan bij de aandeelhouders. De situatie is heel anders tussen Romero en Kennedy, Rommedahl. Kennedy en Rommedahl hebben allebei geen toekomstperspectief binnen Ajax en het ziet er niet naar uit dat een club ze ook maar wil hebben. Je kunt ze wel op de bank houden, maar dat staat allen maar de jeugdspelers in de weg. Of je nou beurs genoteerd staat of niet maakt helemaal niks uit. Je moet gewoon zorgen voor dat je makkelijk wint en dan zijn ze daar ook tevreden.
|
Rinus

|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 18:10
|
|
Vooruitblik op WHC - Ajax
Gaat Suarez Vertonghen nou achterna met een sneeuwbal?
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 18:43
|
|
Ja Rinus. Dat doet Luís.
Citaat: Je kunt Jol eigenlijk amper iets kwalijk nemen. Het is denk ik ongeveer hetzelfde verhaal als met Romero bij AZ. Als je die op de bank zet, is het kapitaalvernietiging volgens of VI of Studio Voetbal. Dat zou eigenlijk hetzelfde zijn als de oudere spelers bij Ajax niet meenemen. En kapitaalvernietiging bij een beursgenoteerd bedrijf zal niet goed staan bij de aandeelhouders.
De situatie is heel anders tussen Romero en Kennedy, Rommedahl. Kennedy en Rommedahl hebben allebei geen toekomstperspectief binnen Ajax en het ziet er niet naar uit dat een club ze ook maar wil hebben. Je kunt ze wel op de bank houden, maar dat staat allen maar de jeugdspelers in de weg. Of je nou beurs genoteerd staat of niet maakt helemaal niks uit. Je moet gewoon zorgen voor dat je makkelijk wint en dan zijn ze daar ook tevreden.
Ik denk toch dat je situatie vergelijkbaar heeft. Helaas ligt in de voetbalwereld tegenwoordig de nadruk vooral op geld. Was dat niet zo, dan zaten Kennedy en Ogararu allang bij Jong Ajax.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 18:49
|
|
Onzin. Romero is in potentie een topkeeper, Kennedy is bruikbaar. Niet meer, niet minder.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 11:00
|
|
Romero was vorig seizoen een van de belangrijkste spelers in het kampioenselftal. Bij AZ weten ze dat ze met hem een topper in huis hebben. Bij Ajax hoort iedereen te weten dat ze met Kennedy een prutser in huis hebben. Vreemde vergelijking.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 17:28
|
|
Citaat: Ajax begint om half zeven aan de bekerwedstrijd tegen WHC in Zwolle. Lees hier de opstellingen van de beide teams en vanaf de aftrap de hoogtepunten van de wedstrijd.
WHC: Verhoef, Bosch, Koele, Te Boekhorst, Huberts, Bloemen, Mud, Stel, Mahmudov, H. Daalmeijer, Schoenmakers
Wissels: Van der Weg, Mazouz, Füchten, Veldhoen, Luchtenberg, Potkamp
Ajax: : Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; Enoh, Aissati, De Zeeuw; Kennedy, Pantelic, Suarez
Wissels: Vermeer, Sulejmani, De Jong, Anita, Blind, Rommedahl, Donald
http://www.ajax.nl
Opeens Emanuelson weer linksback? En wat doet Kennedy in de basis terwijl Rommedahl en Sulejmani allebei beter zijn?
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 17:30
|
|
Ik raad u aan om u voor te bereiden op een enorme kut partij..
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 17:32
|
|
Waarom neemt Jol nou Shakison niet op in de selectie en laat hij hem lekker spelen. Dan kan Emanuelson linksbuiten blijven staan en Suarez rechtsbuiten.
Als Emanuelson nu definitief linksback wordt gezet oke maar dan moet hij daar ook na de winterstop spelen.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 17:35
|
|
OMG, Kennedy. Hoe krijg je het voor mekaar.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 17:37
|
|
Blijkbaar zien de trainers toch iets in hem wat wij, de buitenwereld, niet zien.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 17:37
|
|
De keuze van Emanuelson vind dan wel weer prima. Alleen onbegrijpelijk dat Kennedy in de basis staat. Verwacht verder niet veel van de wedstrijd.
|
yk_93

Forum berichten: 546
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 17:40
|
|
Ik verwacht ook een zeer matige wedstrijd die Ajax wel gewoon gaat winnen, maar dat moet ook wel.
Maar ik hoop dat ze nog wel even iets willen laten zien aan het publiek na de wanvertoning in de ArenA tegen Anderlecht. Dus stiekem hoop ik op een leuke wedstrijd met technische hoogstandjes van suarez en mooie passen van de zeeuw en aissatie.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 17:41
|
|
Kennedy boven Sulejmani. Zegt meteen hoeveel vertrouwen Jol in Sulejmani heeft. In de media zeggen dat je blij bent dat je hem hebt, hem een "heel groot talent" noemen.
|