Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 11:23
|
|
In de tijd van Hiddink bij PSV speelde ze ook gewoon goed voetbal. Daarna is het weer even terug gezakt onder Koeman en Stevens, maar nu onder Rutten spelen ze zeer degelijk voetbal en staan ze terecht boven Ajax.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 11:29
|
|
Je hebt gelijk hoor, maar bij goed voetbal horen (vind ik) overwinningen van 3 á 4-0. Niet met 1-0 winnen en scoren in de 80ste minuut.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 14:46
|
|
[list">Trainer Martin Jol heeft zaterdag negentien Ajacied geselecteerd voor de inhaalwedstrijd tegen NAC. Onder hen de talentvolle A-junior Christian Eriksen. Voor hem ligt een shirt met rugnummer 51 klaar. Onder dit nummer had Ajax hem aan het begin van het seizoen bij de UEFA aangemeld.
Ook George Ogararu maakt deel uit van de voorlopige wedstrijdselectie. Zondag zal een van de negentien geselecteerden op de tribune moeten plaatsnemen. De negentien spelers die voor de wedstrijd tegen NAC, zondagmiddag om 14.30 uur in Breda, zijn geselecteerd zijn:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaďl Aissati
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Dennis Rommedahl
Gabri
Toby Alderweireld
Siem de Jong
George Ogararu
Vurnon Anita
Kennedy
Demy de Zeeuw
Christian Eriksen
http://www.ajax.nl[/list">
Ik neem aan dat Ogararu afvalt? Wat doet die gast eigenlijk in de selectie? Dit zou mijn basisopstelling zijn:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita
Gabri-Aissati-De Zeeuw
Rommedahl-Suárez-Emanuelson
Bank: Vermeer, Oleguer, Lindgren, De Jong, Sulejmani, Eriksen, Kennedy
Bij nader inzien vind ik het onnodig om 3 10's in de selectie te nemen en zou ik De Jong laten afvallen en Ogararu erbij nemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 15:12
|
|
Leuke selectie, inderdaad ik vind 3 mensen voor op 10 ook te veel, maar het zijn 19 spelers heh dus er moet er nog 1 afvallen. Lijkt me inderdaad verstandig als dat Siem de Jong wordt
|
Bart

|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 16:04
|
|
Siem de Jong kan ook op het middenveld spelen en kan eventueel ook in de spits spelen. Ik verwacht wel dat de Jong bij de selectie blijft. Verder opvallend dat Donald is afgevallen in plaats daarbij komt Lindgren die het blijkbaar toch goed heeft gedaan in Portugal
Mijn opstelling zou zo zijn
Stekelenburg
van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson
de Zeeuw, Anita, Aissati
Rommedahl, Suarez, Sulejmani
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 16:06
|
|
Stekelenburg
vdWiel - Alderweireld - Vertonghen - Anita
Gabri - de Jong - de Zeeuw
Rommedahl - Suarez - Emanuelson
Rommedahl omdat Pantelic er niet bij is. Suarez is nl de enige capabele spits die we hebben naast Pantelic. de Jong zou ik op 10 zetten omdat ik hem een betere 10 vind dan Aissati. Houdt snelheid in het spel, heeft een goede aanname en kan een doelpunt maken. De rest van de opstelling spreekt voor zich. Gabri voor Enoh als hij fit genoeg is, anders met Lindgren starten, blijkbaar maakte hij een sterke indruk op het trainingskamp.
|
M(L)....

Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 16:17
|
|
Citaat: Stekelenburg
Rommedahl omdat Pantelic er niet bij is. Suarez is nl de enige capabele spits die we hebben naast Pantelic. de Jong zou ik op 10 zetten omdat ik hem een betere 10 vind dan Aissati. Houdt snelheid in het spel, heeft een goede aanname en kan een doelpunt maken. De rest van de opstelling spreekt voor zich. Gabri voor Enoh als hij fit genoeg is, anders met Lindgren starten, blijkbaar maakte hij een sterke indruk op het trainingskamp.
Ik denk niet dat Gabri de hele wedstrijd kan spelen. Zou ik in elk geval niet riskeren. Ik hoop stiekem dat Lindgren spontaan helemaal in vorm raakt als hij een keer invalt, dan heb je in elk geval zekerheid op de bank, nu Enoh er niet is.
ik hoop stiekem wel dat in de rust Eriksen er in gezet wordt.
|
M(L)....

Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 16:34
|
|
Citaat: Stekelenburg
Ik denk niet dat Gabri de hele wedstrijd kan spelen. Zou ik in elk geval niet riskeren. Ik hoop stiekem dat Lindgren spontaan helemaal in vorm raakt als hij een keer invalt, dan heb je in elk geval zekerheid op de bank, nu Enoh er niet is.
ik hoop stiekem wel dat in de rust Eriksen er in gezet wordt.
Sorry mijn fout, op Ajaxlife staat dat Gabri wel 90 minuten kan spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 18:29
|
|
Ik vind het opvallend dat gister op de hoofdpagina van deze website een selectie werd bekend gemaakt met Donald maar zonder Oleguer en Ogararu.
De vraag is welke selectie is gebaseerd op de werkelijkheid.
|
Bart

|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 18:42
|
|
De selectie die vandaag bekend is geworden die moet je aan houden, Ian.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 18:44
|
|
Citaat:
Ik neem aan dat Ogararu afvalt? Wat doet die gast eigenlijk in de selectie?
Bij nader inzien vind ik het onnodig om 3 10's in de selectie te nemen en zou ik De Jong laten afvallen en Ogararu erbij nemen.
Eerst geef je aan dat Ogararu niet bij de selectie hoort, en daarna toch weer wel omdat er 3 aanvallend ingestelde middenvelders bij de selectie zitten.
Ik zeg de jeugd heeft de toekomst, en Ogararu zeker niet. Laat hem maar thuis, als er een verdediger uitvalt hebben wel altijd Oleguer nog.
Voor Eriksen is dit natuurlijk een geweldige ervaring..
En een Siem de Jong kan ook best wat verdedigender spelen naast de Zeeuw, waarom niet??
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 10:22
|
|
Matchday! Ik heb er weer zin in.
De laatste jaren zijn we sterk tegen NAC:

Stukje van VI.nl:
[list">Ajax hervat de Eredivisie zondag met een inhaalwedstrijd tegen NAC Breda. De Amsterdammers zijn de laatste jaren in aanvallend opzicht bijzonder op dreef wanneer ze in het Rat Verlegh Stadion aantreden.
De Amsterdammers kwamen in hun laatste zeven uitwedstrijden tegen NAC telkens tot minimaal twee doelpunten (drie keer drie goals, vier keer twee). Sowieso leverden de elf meest recente bezoekjes aan Breda altijd minimaal een Ajax-doelpunt op. De laatste keer dat een Amsterdams doelpunt uitbleef in West-Brabant, was op 17 november 1996 (2-0 nederlaag).
Ajax-aanvaller Luis Suarez hervat tegen NAC Breda zijn doelpuntenjacht in de Eredivisie. Halverwege de competitie voert de Uruguayaan de topscorerslijst aan met achttien treffers uit zeventien wedstrijden. De defensie van de Bredanaars moet dus op zijn hoede zijn, mede vanwege het feit dat Suarez in zijn laatste drie optredens tegen NAC telkens het net wist te vinden.
De spelers van NAC en Ajax kunnen zich verheugen op een prima bespeelbare grasmat. 'Het veld ligt er geweldig bij', zegt Peter van Roozendaal, facilitair medewerker van de Bredase club, op de website van de club. 'Er ligt geen sneeuw op en de veldtemperatuur is zestien graden. We gaan het zondag voor de wedstrijd zelfs nog een keer maaien. Alleen hevige sneeuw of een fikse regenbui kort voor de wedstrijd kan roet in het eten gooien.' [/list">
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 10:57
|
|
Eindelijk spelen we weer. Ik verwacht dat de winterstop ons wel goed heeft gedaan na zo'n druk programma en dat we er fel op zitten.
Mooi die statistieken zo al zegt dat natuurlijk niet heel veel maar het geeft wel vertrouwen.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 11:33
|
|
Meestal -vorig seizoen juist niet- zetten we een geweldige reeks neer na de winterstop. Hopelijk nu weer! Kan me die wedstrijden met Ten Cate nog goed herinderen.
Verbaast me niks als Eriksen gewoon in de basis staat..
------------------------Stekelenburg---------------------
Van der Wiel- Alderweireld- Verthongen- Emanuelson
-----------------Gabri- De Zeeuw- Lindgren------------
--------------------------Eriksen--------------------------
--------------------Suárez- Sulejmani-------------------
Zo zou ik het doen.. Helaas hebben we geen fatsoenlijke linksback, maar Emanuelson is immers de beste linksback van Nederland, toch Jol?
Aissati of De Jong kunnen ook op 10 spelen maar Eriksen is veel sneller/beweglijker. En ik denk niet dat hij iets onderdoet voor die twee. Daarbij heeft hij defensieve zekerheid in z'n rug.
|
tasdfm

Forum berichten: 350
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 11:53
|
|
Citaat:
Van der Wiel- Alderweireld- Vertonghen- Emanuelson
Leuke opstelling... Hoop dat ze zo spelen. Hoop wel dat Eriksen start, want verwacht veel van hem.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 12:18
|
|
Citaat: Meestal -vorig seizoen juist niet- zetten we een geweldige reeks neer na de winterstop. Hopelijk nu weer! Kan me die wedstrijden met Ten Cate nog goed herinderen.
Verbaast me niks als Eriksen gewoon in de basis staat..
Van der Wiel- Alderweireld- Vertonghen- Emanuelson
Zo zou ik het doen.. Helaas hebben we geen fatsoenlijke linksback, maar Emanuelson is immers de beste linksback van Nederland, toch Jol?
Aissati of De Jong kunnen ook op 10 spelen maar Eriksen is veel sneller/beweglijker. En ik denk niet dat hij iets onderdoet voor die twee. Daarbij heeft hij defensieve zekerheid in z'n rug.
Mag toch hopen dat dat hem niet gaat worden. Jol zou wel gek zijn om Eriksen te laten debuteren in een lastige uitwedstrijd meteen na de winterstop. Hoe bedoel je een groot afbraakrisico...... Dit is een wedstrijd met een heel erg groot belang, Jol zal dus voor zekerheidjes kiezen qua karakter dus Rommedahl zal gewoon starten. Ook verwacht ik De Jong en/ of Aisatti in de basis.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 12:33
|
|
Ik heb er weer zin in!!! Gelukkig begint de competitie weer, lekker zondagmiddag banken.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 13:04
|
|
Eriksen start in de basis. Ik ben heel erg benieuwd!
|
Daann

Forum berichten: 9
|
|
|
Volgens van Gangelen staat Eriksen in de basis, achter Suarez.
Zeker leuk, maar natuurlijk wel heeeel apart...
|
Geraldo

|
|
|
Bij Eredivisie Live word aangegeven dat Eriksen in de basis zal starten achter Suarez!!
|
Bart

|
|
|
Toch wel verrassend dat Eriksen in de basis begint bij Ajax. Had het niet verwacht van Martin Jol. Hij is daarmee toch erg voorzichtig.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 13:06
|
|
Weer goed nieuws dus vanuit Ajax!!! Eriksen die doorkomt. Geweldig dat hij mag starten.
Ik ben ook wel nieuwsgierig of Jol inderdaad de jeugd nu wat meer de kans zal gaan geven de komende wedstrijden. Bijvoorbeeld Zeegelaar/Castillion/Suk die minuten mogen maken.
Zal voor Aissati toch wel een tegenvaller zijn dat Eriksen start. Toch een teken dat Eriksen nu al verder is als Aissati.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 13:08
|
|
Eriksen gaat vandaag scoren. Ik voel het gewoon.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 13:11
|
|
Lindgren start ook... Lekker rechtlijnig die Jol! Maargoed, beter dan Donald in ieder geval.
|
Geraldo

|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 13:11
|
|
Ook Lindgren en Kennedy in de basis, die laatste vind ik wat minder..
|