Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » NAC - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: NAC - Ajax
Maker: 343Bekeken: 18067
Status: InactiefBerichten: 340
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Leonel

Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 22 dec 2009 17:14
Of gewoon ff naar Marbella, is ook fijn.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Di 22 dec 2009 17:59
Ajax heeft gewoon prima faciliteiten om thuis te blijven. Dat traningskamp is iets van aantal jaren terug om op goede velden te kunnen trainen en niet in het slechte weer te moeten staan. Ajax heeft een prachtig stadium waar ook een dak bovenop zit, daar is het gewoon goed trainen. Daarnaast hebben ze nog een prima trainingsveld met veldverwarming waar je ook prima kan trainen. Dus ik zie de noodzaak niet om naar het buitenland te moeten vertrekken.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 10:13
Citaat:
Ajax gaat niet naar Zuid-Afrika op trainingskamp en zoekt alternatieven in Europa. Landen als Spanje, Portugal en Turkije behoren tot de mogelijkheden.

Jol wil zijn spelers niet laten trainen in de huidige winterse omstandigheden in Nederland. 'We zijn al druk bezig met het zoeken naar alternatieven, want we kunnen ons niet twee weken voorbereiden op de tweede seizoenshelft in de huidige weersomstandigheden van Nederland', aldus Jol.

AD
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 11 jan 2010 14:53
De avonturen van Nac in Spanje.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Ma 11 jan 2010 16:11
Rofl, ze zijn in Marbella. Het is inderdaad slecht weer geweest. Koud en een paar dagen regen. Maar vandaag is het ok moet ik zeggen.

De accomedatie is in ieder geval wel goed. Goed en mooi complex.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Do 14 jan 2010 12:43
Ik denk dat Jol zondag met een verassing komt:

--------------------------------- Stekelenburg ------------------------------------
--- Van der Wiel ------ Toby ----------- Verthongen ----------------- Urby ---
---------------------- De Zeeuw ------- Anita ------------------------------------
--------------------------------- Erikssen -----------------------------------------
--- Rommedahl ---------------- Suárez -------------------------- Sulejmani --
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Do 14 jan 2010 12:46
Eriksen in de basis? Wat een opportuun. Jongen zit pas voor de eerste keer bij de selectie. Pas wanneer Ajax royaal voor staat verwacht ik wat speelminuten voor Eriksen.
Fregge

Geplaatst: Do 14 jan 2010 12:48
Zo was het toch ook met Donald, zo was het toch ook met Atouba? Zo was het ook met Pantelic toch? Dus waarom zou dat niet kunnen?

Sowieso zegt Jol dit over hem:

[list">- Hij heeft zich moeiteloos aangepast. Hij is een speler die het spel aanvoelt, die overzicht heeft. Hij ziet meer dan de meesten. Die kwaliteiten kunnen we goed gebruiken

- Wat dat betreft heeft Eriksen meer een 'oude ziel'. Toch is hij met zijn 17 jaar nog hartstikke jong.[/list">
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Do 14 jan 2010 12:58
Vind ik niet te vergelijken. Pantelic is wellicht te vroeg ingezet terwijl hij niet honderd procent fit was. Atouba idem, bij een leemte destijds op de linksback positie. Geheel andere situatie, bovendien hadden ze natuurlijk al behoorlijke staat van dienst. En waren het aankopen met het oog op de basis.

Eriksen heeft tot dusver bewezen het niveau aan te kunnen. Kan makkelijk meedoen met de training, maar om hem nou gelijk een basisplaats te geven gaat mij allemaal te snel. Breng hem nou rustig in. Als je voorstaat kan je hem speelminuten geven, zodoende bouw je z'n speeltijd uit. Als hij indruk maakt in z'n invalbeurt, wat Jol aangeeft, kan het hem misschien verder brengen. Zie Lukaku. Maar hij is nog jong en z'n tijd komt wel. Voor Ajax is dit een belangrijk maand. Een maand waar je geen punten mag morsen. Er is druk op de ketel, druk die je i.m.o. niet op de schouders kunt zetten van een zeventienjarige jeugdspeler.
Bart

Geplaatst: Do 14 jan 2010 20:03
Het voordeel is wel dat Eriksen meer scorend vermogen heeft als de andere middenvelders bij Ajax. Daar ligt een groot probleem bij Ajax. Al heb ik ook twijfels over de fysieke gesteldheid van Eriksen. Is regelmatig geblesseerd en daardoor moet je voorzichtig zijn met hem.
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Do 14 jan 2010 20:06
Citaat:
Het voordeel is wel dat Eriksen meer scorend vermogen heeft als de andere middenvelders bij Ajax. Daar ligt een groot probleem bij Ajax. Al heb ik ook twijfels over de fysieke gesteldheid van Eriksen. Is regelmatig geblesseerd en daardoor moet je voorzichtig zijn met hem.

Dat scorend vermogen moet je natuurlijk wel afwachten, mooi hoor dat hij veel scoort in de A maar de Eredivisie is wel een aantal klasse hoger. Ik heb er wel alle vertrouwen in hoor.
Bart

Geplaatst: Do 14 jan 2010 20:19
Het gaat erom dat die veel meer doelgericht is dan de andere middenvelders bij Ajax. Verder heeft die een prachtige traptechniek die altijd voor doelpunten zal zorgen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:21
Ik ga voor de volgende opstelling:

--------------------------------- Stekelenburg ---------------------------------
---Van der Wiel ---Alderweireld ----------- Vertonghen ------------Anita---
---------------------- De Zeeuw -------Lindgren-------------------------------
-------------------------------- Eriksen -----------------------------------------
--- Rommedahl ---------------- Suárez -------------------Emanuelson ------

Bank: Vermeer, Oleguer, Donald, Aissati, De Jong, Sulejmani, Castillion.
Aan de achterhoede zal ik zelf weinig veranderen, maar voorin en op het middenveld moet je wel door blessures van Gabri en Pantelic en omdat Enoh naar de Africa-cup is. Eriksen op 10 waarom zou je het niet proberen, maar De Jong of Aissati is ook mogelijk, wel zou ik hem speelminuten geven. Op de andere middenveldposities is De Zeeuw een zekerheidje. Ik kies zelf voor Lindgren omdat hij blijkbaar een goede indruk maakt en bovendien kun je hem beter wegzetten mocht hij een goede prestatie leveren. Zo snel Enoh en Gabri echter weer volledig terug/hersteld zijn dan denk ik dat het wel weer over is voor Lindgren, mogelijk kan je hem nog verkopen in de laatste week van januari. Stel je Lindgren niet op dan is Donald het enige alternatief. Van Urby of Anita op het middenveld ben ik geen voorstander. Voorin zou ik beginnen met Rommedahl, Suarez en Urby, andere mogelijkheden zijn het inpassen van Sulejmani en Castillion.
Fregge

Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:40
Citaat:

Over de fysieke gesteldheid van Eriksen hoeven we denk ik geen zorgen te maken. Als je Jol hoort over hem, speelt hij als een 23-jarige. Daarbij speelde hij (naar zeggen) een goede partij tegen FC Groningen. Het zou mij iig niks verbazen als Eriksen start zondag.

Citaat:

--------------------------------- Stekelenburg ---------------------------------
-------------------------------- Eriksen -----------------------------------------

Aan de achterhoede zal ik zelf weinig veranderen, maar voorin en op het middenveld moet je wel door blessures van Gabri en Pantelic en omdat Enoh naar de Africa-cup is. Eriksen op 10 waarom zou je het niet proberen, maar De Jong of Aissati is ook mogelijk, wel zou ik hem speelminuten geven. Op de andere middenveldposities is De Zeeuw een zekerheidje. Ik kies zelf voor Lindgren omdat hij blijkbaar een goede indruk maakt en bovendien kun je hem beter wegzetten mocht hij een goede prestatie leveren. Zo snel Enoh en Gabri echter weer volledig terug/hersteld zijn dan denk ik dat het wel weer over is voor Lindgren, mogelijk kan je hem nog verkopen in de laatste week van januari. Stel je Lindgren niet op dan is Donald het enige alternatief. Van Urby of Anita op het middenveld ben ik geen voorstander. Voorin zou ik beginnen met Rommedahl, Suarez en Urby, andere mogelijkheden zijn het inpassen van Sulejmani en Castillion.

Ik moest wel lachen na die opstelling. Waarom? Lindgren. Tribune klant, en in eens staat die in de basis 'zodat die zichzelf in de kijk kan spelen'. Onzin natuurlijk. Want daarvoor stel je zo'n speler niet op in de basis in zo'n vrij belangrijke wedstrijd. Maar ik moest nog ergens om lachen: De bank. Je hebt (van de veld spelers) 2 verdedigende spelers er in staan. Het kan natuurlijk, maar dan moet je wel multi inzetbare spelers hebben zoals Urby. Al is het maar verdedigend middenvelder en verdediger. Ik zou zelfs m'n geld er op leggen dat 2 van de 19 spelers die jij daar opnoemt niet worden opgenomen in de wedstrijd selectie.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 14 jan 2010 23:02
Citaat:

Over de fysieke gesteldheid van Eriksen hoeven we denk ik geen zorgen te maken. Als je Jol hoort over hem, speelt hij als een 23-jarige. Daarbij speelde hij (naar zeggen) een goede partij tegen FC Groningen. Het zou mij iig niks verbazen als Eriksen start zondag.

Citaat:

Ik moest wel lachen na die opstelling. Waarom? Lindgren. Tribune klant, en in eens staat die in de basis 'zodat die zichzelf in de kijk kan spelen'. Onzin natuurlijk. Want daarvoor stel je zo'n speler niet op in de basis in zo'n vrij belangrijke wedstrijd. Maar ik moest nog ergens om lachen: De bank. Je hebt (van de veld spelers) 2 verdedigende spelers er in staan. Het kan natuurlijk, maar dan moet je wel multi inzetbare spelers hebben zoals Urby. Al is het maar verdedigend middenvelder en verdediger. Ik zou zelfs m'n geld er op leggen dat 2 van de 19 spelers die jij daar opnoemt niet worden opgenomen in de wedstrijd selectie.

Daar heb jij gelijk in, maar gedurende de wedstrijd kun je ook positiewisselingen doorvoeren, mocht Anita uitvallen dan kan Urby naar linksback en zet je Sulejmani er in. Oleguer kun je centraal opstellen wanneer Alderweireld of Vertonghen uit zouden vallen, maar ook rechtsback (daar speelde hij veelal bij Barcelona). Eventueel zou je mocht Vertonghen uitvallen ook Lindgren een linie terug kunnen halen en Donald er in brengen. Het enige waar ik over twijfel is om zowel Aissati als De Jong mee te nemen. Maar welke alternatieven heb je verder in de selectie, Kennedy Bakircioglu (nog een aanvaller dus), Wielaert (ajb zeg) en Ogararu die nog geen minuut heeft gespeeld dit jaar. Vergeet ook niet dat Silva en Blind al zijn vertrokken en Atouba niet fit is. Ik ga er zelf altijd van uit om het elftal in balans te houden, en niet persé de bank.
Hoe Jol zal selecteren dat moet nog blijken, of ik er geld op zou inzetten dat denk ik niet, maar dit zou mijn persoonlijke keuze zijn.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 07:27
Citaat:
Over Pantelic is nog niks bekent, die zou als t meezit nog wel kunnen spelen.
Maar inderdaad Atouba is geblesseerd mijn fout, komt omdat ik eerst de ideale opstelling er wou neerzetten, maar kwam der achter dat Enoh er natuurlijk niet is.

Maar dan inderdaad is jou opstelling ook nie slecht (als Pantelic niet mee doet) maar zou ik Donald ipv Anita zetten

Hier verder over de wedstrijd van komende zondag tegen NAC, Dit is namelijk het juiste topic.

Waarom Donald ipv Anita? Ik zou dat persoonlijk niet doen. Op het middenveld heb je ook iemand nodig die primair verdedigend denkt. Donald is dat niet, de Zeeuw zou dat kunnen maar ik vind hem gevaarlijker als hij speelt als verbindingsspeler. Anita kan prima een man uitschakelen, een echt kuitenbijtertje (zie tegen Honda, Ben Arfa)
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 15 jan 2010 10:30
Citaat:
Over Pantelic is nog niks bekent, die zou als t meezit nog wel kunnen spelen.
Maar inderdaad Atouba is geblesseerd mijn fout, komt omdat ik eerst de ideale opstelling er wou neerzetten, maar kwam der achter dat Enoh er natuurlijk niet is.

Maar dan inderdaad is jou opstelling ook niet slecht (als Pantelic niet mee doet) maar zou ik Donald ipv Anita zetten

Hier verder over de wedstrijd van komende zondag tegen NAC, Dit is namelijk het juiste topic.

Waarom Donald ipv Anita? Ik zou dat persoonlijk niet doen. Op het middenveld heb je ook iemand nodig die primair verdedigend denkt. Donald is dat niet, de Zeeuw zou dat kunnen maar ik vind hem gevaarlijker als hij speelt als verbindingsspeler. Anita kan prima een man uitschakelen, een echt kuitenbijtertje (zie tegen Honda, Ben Arfa)

Ja maar tegen Nac speelt die tegen Kwakman en die maakt meer meters dan Honda en Ben Arfa.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 10:36
Ik denk dat Kwakman eerder tegen de Zeeuw zal komen te spelen.
Anita zal meer die kakkerlak(Lurling) moeten volgen, verwacht dat die als aanvallende middenvelder zal opereren. Dan is Anita uitermate geschikt om uit de wedstrijd te spelen. Anita beschikt trouwens ook over een uitstekend loopvermogen, veel beter dan Donald (die ik vooral sloom vindt ogen)

Ook is er meer "balans" op een middenveld De Zeeuw-Anita-Aisatti dan De Zeeuw-Donald-Aisatti.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 15 jan 2010 10:43
Citaat:
Ik denk dat Kwakman eerder tegen de Zeeuw zal komen te spelen.
Anita zal meer die kakkerlak(Lurling) moeten volgen, verwacht dat die als aanvallende middenvelder zal opereren. Dan is Anita uitermate geschikt om uit de wedstrijd te spelen. Anita beschikt trouwens ook over een uitstekend loopvermogen, veel beter dan Donald (die ik vooral sloom vindt ogen)

Ook is er meer "balans" op een middenveld De Zeeuw-Anita-Aissati dan De Zeeuw-Donald-Aissati.

Ik ben ook geen grote fan van Donald, maar ik zie liever Lindgren, te meer omdat je anders ook weer met het ontbreken van een linksback zit.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 12:51
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Vurnon Anita
Dennis Rommedahl - Rasmus Lindgren - Demy de Zeeuw - Urby Emanuelson
Luis Suarez - Miralem Sulejmani

Marko Pantelic is namelijk niet fit voor deze wedstrijd. Nu lekker counteren, want die overijverige jongens van NAC zullen wel komen. Teveel drang om zich te revancheren, en dan kunnen wij met Suarez heerlijk counteren.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 13:26
Citaat:

Nu lekker counteren, want die overijverige jongens van NAC zullen wel komen. Teveel drang om zich te revancheren, en dan kunnen wij met Suarez heerlijk counteren.

Pardon?!?!?!??!?!?!?!??!?! Counteren? We spelen tegen NAC ! Niet tegen (bijv.) Juventus.
Tegen NAC eis ik dat Ajax het spel maakt en aanvallend speelt, niet dat ze counteren.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 13:29
Citaat:

Nu lekker counteren, want die overijverige jongens van NAC zullen wel komen. Teveel drang om zich te revancheren, en dan kunnen wij met Suarez heerlijk counteren.

Pardon?!?!?!??!?!?!?!??!?! Counteren? We spelen tegen NAC ! Niet tegen (bijv.) Juventus.
Tegen NAC eis ik dat Ajax het spel maakt en aanvallend speelt, niet dat ze counteren.

Ik niet. De punten zijn nu wat belangrijker dan wat dan ook....
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 15 jan 2010 15:43
Citaat:

Citaat:

Er zijn inderdaad 2 spelers niet opgenomen in de wedstrijd selectie, maar
Jol heeft daarbij niet jou commentaar in ogenschouw genomen. Oleguer en Castillion zijn er niet bij, in plaats daarvan Gabri (van wie ik verwacht had dat hij niet fit zou zijn) en Kennedy. Zonder Oleguer zit er dus helemaal geen verdediger op de bank.
Bart

Geplaatst: Za 16 jan 2010 10:39
Citaat:

Ik niet. De punten zijn nu wat belangrijker dan wat dan ook....Eens, maar als je goed voetbal speelt dan zullen de punten vanzelf komen. Ajax kan niet op de verdediging spelen, omdat ze daar gewoon te zwak zijn.
deadbysunrise

Forum berichten: 228
Geplaatst: Za 16 jan 2010 11:16
Citaat:

Ik niet. De punten zijn nu wat belangrijker dan wat dan ook....Eens, maar als je goed voetbal speelt dan zullen de punten vanzelf komen. Ajax kan niet op de verdediging spelen, omdat ze daar gewoon te zwak zijn.

Elk jaar blijkt maar weer dat PSV-voetbal meer punten oplevert dan mooi Ajax-voetbal....

Het andere punt, dat van de verdediging, ben ik dan wel met je eens.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.887.250 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » NAC - Ajax
Ga
Zoeken: