Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 14 dec 2009 15:06
|
|
20/12/09 - 14:30 u
NAC - Ajax.....het gaat weer een zware worden. Beetje vergelijkbaar met Utrecht uit. Er zal gewonnen moeten worden willen we nog een kansje maken op de titel en ook om Feyenoord nog niet dichterbij te laten komen. Ik zie het niet te positief in.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 14 dec 2009 15:07
|
|
Ik ben er eerlijk gezegd even een beetje klaar mee. Na Utrecht-Ajax is er toch iets geknakt.
Ik kan wel een winterstop gebruiken, maar niet voordat Ajax deze pot wint, uiteraard!
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 14 dec 2009 15:09
|
|
Citaat: Ik ben er eerlijk gezegd even een beetje klaar mee. Na Utrecht-Ajax is er toch iets geknakt.
Ik kan wel een winterstop gebruiken, maar niet voordat Ajax deze pot wint, uiteraard!
Er is iets geknakt? Waar ben je klaar mee?
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 14 dec 2009 15:28
|
|
Yo, gast, waar lullen we hier godverdomme nou 24/7 over? Ajax natuurlijk!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 14 dec 2009 15:33
|
|
Gaat vast wel weer over. Het Ajax-virus draagt een ongeneeslijke ziekte bij zich
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 21:35
|
|
Zaak is tegen NAC natuurlijk dat er gewonnen wordt, maar ook dat een paar spelers beslist geen geel pakken (Vertonghen, Alderweireld, De Zeeuw en Suarez) met het oog op AZ thuis en Feyenoord uit.
Met het idee dat Vertonghen en Alderweireld vaak hun kaarten pakken doordat ze aan de handrem moeten trekken en ook de gedachte dat Demy en Luis uiterst gemakkelijk hun gele vriend pakken kunnen we er jammer genoeg vanuit gaan dat Ajax gewoon punten gaat verspelen. Misschien niet tegen NAC, maar wel tegen de twee ploegen die volgen. Simpelweg omdat we geen degelijke vervanger hebben voor spelers die zo belangrijk zijn op hun positie.
Oleguer, Wielaert is een bekend verhaal. Logische vervanger voor Demy lijkt Donald of Gabri, alleen hebben zijn niet de aanvallende kwaliteiten van de De Zeeuw, wat al de achilleshiel is op het middenveld de laatste paar wedstrijden: Een creatieve aanvallende impuls. Suarez zal dan vervangen worden door Rommedahl of Sulejmani. Iedere keer weer schreeuwd het publiek om Mickey, maar w��r stelde hij meteen al vanaf zijn eerste balcontact teleur tegen NEC.
Het kampioenschap is officieel verspeeld, als dat al niet bekend was na Utrecht...
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 21:43
|
|
Citaat: Iedere keer weer schreeuwd het publiek om Mickey, maar w��r stelde hij meteen al vanaf zijn eerste balcontact teleur tegen NEC.
Hij wilde tenminste een actie maken. Sulejmani was erg actief tijdens zijn invalbeurt. Hij dook overal op: rechts, links, op 10 en zelfs op eigen helft. Als zijn eerste actie mislukt, zit hij natuurlijk niet lekker in de wedstrijd. Maar normaal maakt hij dat soort acties niet, dus dat hij het nu begint te proberen is gewoon een vooruitgang.
Citaat: Het kampioenschap is officieel verspeeld, als dat al niet bekend was na Utrecht...
Dit weekend kunnen Twente en PSV zomaar punten verspelen. Twente moet na een zwaar Europa League (uit ook nog) in Utrecht spelen. Als Utrecht met dezelfde felheid speelt die ze ook hadden tegen Ajax en PSV, gaat Twente daar punten verspelen. PSV moet tegen angstgegner Roda JC-uit.
Als wij deze winnen en op de andere velden loopt het ook naar wens, sluiten we dit jaar af met een achterstand die niet onoverbrugbaar is. En we krijgen die twee ook nog thuis, dan pakken we ze sowieso.
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 21:49
|
|
Twente en PSV zullen ook heus nog wel punten verspelen, maar Ajax gaat gewoon de komende 19 wedstrijd geen 57 punten pakken...
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 22:17
|
|
Citaat: Twente en PSV zullen ook heus nog wel punten verspelen, maar Ajax gaat gewoon de komende 19 wedstrijd geen 57 punten pakken...
Klopt want het zijn nog 17 wedstrijden.. Verder krijgen wij nog angstgegner Sparta-uit, Het kampioenschap is geen niet meer binnen handbereik. Er meot gewoon ook al min of meer gebouwt worden aan een lange termijn.
NAC-uit moet natuurlijk gewonnen worden.. AZ en Feyenoort komen pas na de winterstop, waar we overigens meer thuis zullen spelen dan uit.. Snel uit mn hoofd zeg ik nog 9 x thuis en 8x uit?
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 22:20
|
|
Owja, klopt, even in de war ;) Bedoel er gewoon inderdaad mee te zeggen dat het kampioenschap dat seizoen een droom is, die normaalgesproken niet meer in vervulling komt. Maarrr, de weg die Jol inslaat bevalt me zeer en ik kijk daarom, vooral met het oog op de lichting van de A-jeugd, met zeer veel vertrouwen naar de toekomst!
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:58
|
|
Ik zie de bui na gisteren al weer hangen en denk dat we zeker punten gaan verspelen.
|
Farang

Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 14:08
|
|
Deze wedstrijd is niet zomaar gewonnen. Het valt me op dat Ajax al jaren een maand heeft waarin het alles weggooid. Daarnaast is de selectie niet in Balans. Echter is dit van het begin al bekend. Als het bestuur Jol niet te tijd geeft om te bouwen dat gaat Ajax een hele zware en moeilijke tijd tegemoet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 14:10
|
|
(Vooral) hier welkom op het forum, Farang! Dank je wel en ik hoop dat je het naar je zin zult hebben op het forum!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 14:35
|
|
0-4, AJAX heeft wat goed te maken.
Jol: "Ik ben diep teleurgesteld ..... dus laat nu zien waarom je dit rood-witte shirt mag dragen"
Opstelling:
Stekelenburg, V/D Wiel, Alderweireld, Verthongen, Urby, Aissati, De Zeeuw, De Jong, Sulejmani, Suarez, Rommedahl
FF geen Pantalic, ik ben tevreden over hem, maar Zwaanswijk en Penders hebben het veel moeilijker tegen een bewegelijke speler als Suarez.
Snelheid op de flanken met Rommedahl en Sulejmani, die overigens ook altijd alles uit de kast halen om ook mee te verdedigen.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 17:05
|
|
[list">Martin Jol heeft zaterdag zijn selectie voor het competitieduel met NAC Breda bekendgemaakt. Daley Blind behoort tot de 18-koppige wedstrijdselectie.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:
[list">Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Ismail Aissati
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Toby Alderweireld
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Daley Blind
Mitchell Donald
Dennis Rommedahl
Demy de Zeeuw[/list">
NAC Breda - Ajax begint zondag om 14.30 uur.[/list">
Bron: Ajax.nl
Blind is toch wel opvallend. Volgens mij is dit de eerste keer dat hij bij de selectie zit.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 17:14
|
|
Inderdaad opvallend dat Blind het is geworden. Maar nadat Bruno Silva bijna weg gaat bij Ajax moest er op die plaats een verdedigende speler in de selectie worden opgevuld. Dit is ook een teken voor Wielaert dat ze helemaal niet in het plan voorkomt bij Ajax. Je had eventueel Ogararu op die plaats in de selectie kunnen opvullen, maar aangezien die ook waarschijnlijk in de winterstop weggaat kun je beter aan een jongere speler een kans geven. Ik verwacht trouwens niet dat Blind minuten gaat pakken deze wedstrijd. Verder heb je wel een matige bank zitten en moet je er niet aan denken als er een blessuregolf komt bij Ajax. Verder ook goed dat Kennedy niet bij de selectie zit
Ik zou verder voor deze opstelling gaan.
Stekelenburg
van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita
de Zeeuw, Enoh, Aissati
Suarez, Pantelic, Emanuelson
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 20:10
|
|
Tja Dijk, dan gaan we richting feyenoord-kant op... Iets wat niemand graag ziet gebeuren maar dan zal er toch echt jeugd voor de leeuwen gegooid moeten worden.
|
Dijk

|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 20:31
|
|
Zo zou je het kunnen noemen. Maar ik zie een heel groot verschil tussen Ajax en Feyenoord. Feyenoord had al een toren hoge schuld, maar daarna hebben ze bij Feyenoord een gok genomen door oudere spelers met een hoog salaris te halen, waar geen meerwaarde op deze namen stonden. Ze wouden inkomsten halen uit de C.L. We weten hoe dat is afgelopen. Nu bij Ajax hebben we dat de vorige transferperiode ook gedaan door Atouba, Pantelic te halen. Maar ze zien nu op tijd in dat ze meer op de toekomst moeten gaan richten, in plaats van oudere spelers te halen. Ajax nog wel wat geld in kas maar toch richten ze meer op jongere spelers. Het is altijd afwachten als Ajax in nood wat ze gaan doen. Dat kan komen door slechte resultaten en dan is het te hopen dat ze toch voor de jongere spelers gaan in plaats van anderen.
Dan ga ik nu maar weer ontopic. Ik had na de wedstrijd tegen Anderlecht een beetje de hoop dat deze wedstrijd zou worden afgelast. Bij Ajax lopen de belangrijkere spelers tegen kleine blessures aan. Een week rust was voor die spelers geen overbodige luxe geweest. Daar zullen wel meer teams last van hebben, dan alleen Ajax.
|
Dijk

|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 09:29
|
|
Citaat: NAC - Ajax op losse schroeven
Van onze Telesportredactie
Breda - Het is nog maar de vraag of het duel tussen NAC Breda en Ajax vanmiddag doorgaat. Scheidsrechter Kevin Bom zal in overleg met de locale autoriteiten een beslissing nemen. Het veld ligt vol sneeuw, maar de ondergrond is zacht. NAC denkt dat het veld op tijd sneeuwvrij kan worden gemaakt. Door de hevige sneeuwval in Breda zijn de omstandigheden op de tribunes en rond het stadion echter van dien aard dat naar de veliigheid van de supporters moet worden gekeken.
Telesport.nl
Zou voor Ajax niet verkeerd zijn mocht het afgelast worden.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 09:33
|
|
http://www.buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx
Volgens mij gaat het in ieder geval niet sneeuwen tot 12:30 in Breda. Alles gaat er net langs, lijkt het. Na 12:30 lijkt het er ook op dat er niks meer gaat vallen in Breda.
Is een groot voordeel voor ons natuurlijk. Aangezien onze dames het vaak moeilijk hebben bij slechte weersomstandigheden.
NEC-Vitesse is wel afgelast.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 10:06
|
|
Groningen - Heerenveen alsnog afgelast (besluit KNVB).
|
D_skilled

|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 10:12
|
|
Citaat: Om 10.30 komt de lokale driehoek bijeen in het stadion van NAC. De burgemeester, de politiechef en de officier van justitie besluiten dan in overleg met NAC of het duel door kan gaan. Gezien de toestand op de toegangswegen en op de tribunes zijn de vooruitzichten niet goed.
|
D_skilled

|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 10:26
|
|
NAC-Ajax is officieel afgelast pag 818
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 10:37
|
|
Terechte beslissing van de KNVB. Ik denk dat alle wedstrijden van vandaag niet doorgaan.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 10:48
|
|
Vindt het niet eens zo erg. Iedereen was toe aan de winterstop. Dit zou een zware wedstrijd worden en ik had puntverlies verwacht.
Ik zie net op NOS Teletekst dat alle wedstrijden van vandaag zijn afgelast.
|