Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » [Oefenduel] Nederland - Paraguay
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Oefenduel] Nederland - Paraguay
Maker: 343Bekeken: 1601
Status: InactiefBerichten: 12
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 16 nov 2009 16:32
Citaat:
Van Marwijk steeds dichter bij Oranje-record

Bron: Voetbal International

Langzaam maar zeker krijgt bondscoach Bert van Marwijk een nationaal record in het vizier. De keuzeheer bleef afgelopen zaterdag met Oranje tegen Italië voor de veertiende keer op rij ongeslagen.

Sinds de nederlaag tegen Australië (2-1) van 6 september 2008 won het Nederlands elftal tien competitieve en vriendschappelijke interlands en speelde het vier keer gelijk. Dat is op dit moment de op vijf na langste reeks in de historie van de nationale ploeg.

De langste reeks van Oranje zonder nederlaag kwam tot stand tussen 5 september 2001 (Nederland-Estland 5-0) en 10 september 2003 (Tsjechië-Nederland 3-1), toen Nederland onder leiding van achtereenvolgens Louis van Gaal (drie interlands) en Dick Advocaat (veertien) in totaal zeventien interlands op rij niet verloor.

Bron: De T.
Citaat:
Oranje-Paraguay nog niet uitverkocht

Het oefenduel tussen het Nederlands elftal en Paraguay van aanstaande woensdag is nog altijd niet uitverkocht. Voor het duel, dat in het Abe Lenstra Stadion in Heerenveen wordt gespeeld, zijn nog zo'n drieduizend kaarten beschikbaar.

Het Abe Lenstra Stadion in Heerenveen. Foto: Dijkstra b.v.
Toegangsbewijzen voor het treffen zijn tot en met de wedstrijddag (18.00 uur) te verkrijgen bij de TicketBox-verkooppunten. Via de website van de KNVB (www.Ons Oranje .nl) kunnen supporters nog tot en met dinsdag 18 november (10.00 uur) kaarten bestellen. Er is geen Club Card nodig om een kaartje aan te schaffen.

SNEIJDER NIET TEGEN PARAGUAY

Wesley Sneijder komt niet met het Nederlands Elftal in actie tegen Paraguay. De middenvelder van Internazionale is maandag onderzocht in het Abe Lenstra Stadion en heeft het trainingskamp verlaten. Sneijder heeft last van een lichte verrekking in zijn rechterbovenbeen.
Marco

Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 16 nov 2009 21:07
[list">Van Marwijk roept Otman Bakkal op

PSV'er Otman Bakkal is door bondscoach Bert van Marwijk opgeroepen voor de oefeninterland tegen Paraguay, woensdag in Heerenveen. De middenvelder is opgeroepen nadat Wesley Sneijder onvoldoende hersteld bleek een blessure die hij vorige week in Italië opliep.

Evenals Sneijder is Bakkal een aanvallende middenvelder. Hij behoorde niet eerder tot de groep van Oranje. Pas dit seizoen is hij bij PSV, onder leiding van trainer Fred Rutten, echt doorgebroken. Vorig seizoen kwam hij weinig in actie.

# bron: Telesport[/list">
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Di 17 nov 2009 08:44
Die ik overigens hoger heb zitten dan Mendes, goede ontwikkeling.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 17 nov 2009 11:32
Grappig dat Van Marwijk voor de twee posities achter de nummer 10 controlerende spelers zoekt (Mendes zal dan ook niet vervangen worden door Bakkal), maar hij aanvallend ingesteldee middenvelder Van Bommel er wel blijft opstellen.
stekelfan

Forum berichten: 486
Geplaatst: Di 17 nov 2009 11:45
Ik vind dat Urby die wekelijks sterk speelt bij Ajax een kans verdient bij Oranje.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Di 17 nov 2009 12:34
Citaat:
Grappig dat Van Marwijk voor de twee posities achter de nummer 10 controlerende spelers zoekt (Mendes zal dan ook niet vervangen worden door Bakkal), maar hij aanvallend ingesteldee middenvelder Van Bommel er wel blijft opstellen.

Van Bommel is van nature inderdaad een meer aanvallend, dan verdedigend ingestelde speler. Alleen vervult hij die rol niet in het Nederlands elftal. Hij heeft in de loop der jaren zich in verdedigend opzicht goed ontwikkeld en zich daardoor belangrijk heeft weten te maken voor dit Oranje op die positie met zijn opbouwende kwaliteiten.

Van Marwijk speelt trouwens ook zelden met 2 pure defensieve middenvelders, maar daar hebben we op dit moment ook maar ééntje van niveau van: De Jong.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 17 nov 2009 12:37
Citaat:
Ik vind dat Urby die wekelijks sterk speelt bij Ajax een kans verdient bij Oranje.

Wat voor rol zie jij dan voor Urby precies? Als linksback komt hij op dit moment tekort, als defensieve middenvelder laat hij te vaak zijn mannetje lopen en voor de linkervleugel hebben we Robben, Elia en Babel.

Wanneer hij zich volledig zal gaan richten op de linksbackpositie zie ik voor hem toekomst in Oranje, maar ik denk niet dat hij zich in die rol schikt...
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Di 17 nov 2009 12:38
Citaat:

Wat voor rol zie jij dan voor Urby precies? Als linksback komt hij op dit moment tekort, als defensieve middenvelder laat hij te vaak zijn mannetje lopen en voor de linkervleugel hebben we Robben, Elia en Babel.

Wanneer hij zich volledig zal gaan richten op de linksbackpositie zie ik voor hem toekomst in Oranje, maar ik denk niet dat hij zich in die rol schikt...

Nou, laten we het zo zeggen: Urby komt te kort voor LB, maar Van Bronckhorst al helemaal.
AFCA Niels

Geplaatst: Di 17 nov 2009 12:42
Ben ik het mee eens. Ik denk ook sterk dat zijn aanvoerderschap de enige reden is voor zijn basisplaats in Oranje. Daarom blijf ik hopen dat spelers als Emanuelson, Drenthe en Braafheid zich zodanig gaan ontwikkelen dat zij wel fatsoenlijk en vooral rustig op die positie kunnen spelen. Alleen zie ik het niet gebeuren... En als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor een ervaren leider.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Di 17 nov 2009 13:50
Plus het feit dat we toch geen wereldkampioen worden kan je Urby gerust testen eigenlijk. Na Zuid-Afrika zijn we van Gio af.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Do 19 nov 2009 19:30
Ik erger me altijd aan Dirk Kuijt. Hij houdt het spel alleen maar op, vooral door zijn gebrekkige inzicht en techniek. Dan loopt hij net iets te ver door of controleert hij de bal niet goed. Hij corrigeert wel veel met zijn werklust en dan krijgt hij weer volop complimenten omdat hij de bal afpakt. Echt een Feyenoord-speler.

Verder vind ik het Oranje van Van Marwijk erg saai spelen. De Jong én Van Bommel vind ik te verdedigend op het middenveld. De Zeeuw of Schaars zou veel beter zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Do 19 nov 2009 20:33
En dan vooral Mark TIKKIE TERUG van bommel.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Do 19 nov 2009 21:45
Dat er gister met 0-0 gelijk is gespeeld kun je vooral op het conto van van Marwijk schrijven. Je weet dat Paraguay massaal gaat verdedigen en wat doe je maar 1 echte aanvaller opstellen..

Komt er een aanval over links dan stond er maar 1 iemand voor de goal kuyt. Affelay moet dan bijsluiten maar die kreeg een vrije rol van Bertje waardoor hij alleen maar naar binnen trok op de verkeerde momenten.. Liep vd Vaart zijn ruimtes dicht..

Kuyt vind ik een ideale speler aan de zijkant waarom, loopvermogen om een back op te vangen, komt bij een aanval van de andere kant in de 16 waardoor er 2 aanspeelpunten daar zijn de centrumspits en kuyt.

Verder met 6 verdedigende mensen spelen tegen 3 hoogstens 4 Paraguayanen... Ik had anders gespeelt en wel zo:

Steek
Wiel, Heitinga, Mathijssen, Gio
De Jong, Affelay
Kuyt, vd Vaart, Elia
Huntelaar

Affelay doet het namelijk uitstekend bij PSV in de rol van spelverdeler.. Vind hem daar een goede ontwikkeling doormaken.. Verder durft Ibi vooruit te spelen iets wat ik Mark van brommelman niet heb zien doen..
Ik zie graag 1 controleur en daarnaast een meer voetballende persoon. Dat gaat mits je Kuyt op de flanken hebt lopen, de rest over dirkie Kuyt heb ik hierboven al uitgelegd.. KJH had er gewoon minstens 1 gemaakt mits hij 90 minuten mocht spelen, was er de 2de helft dicht bij een paar keer..

Maar op de een of andere manier heeft V. Marwijk een lichte voorkeur voor oud-feyenoorders en vriendjes van hem(lees schoonzoon)..
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.375.912 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » [Oefenduel] Nederland - Paraguay
Ga
Zoeken: