Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 15:06
|
|
Citaat: Ook genoeg voorbeelden van het tegenovergestelde natuurlijk. Denk aan Liverpool dat Europees kampioen werd met grabbelaars als Grobbelaar en Dudek, maar met Reina niets wint. Of Twente dat afgelopen seizoen met Mihaylov tweede wordt maar het jaar daarvoor met Boschker kampioen wordt.
Over Liverpool heb je gelijk, hoewel Liverpool datzelfde seizoen met Dudek in de Premier League overigens niet eens indrukwekkend was, terwijl Manchester United ook in de Premier League een goede indruk achterliet in de seizoenen dat ze de CL wonnen. Boschker vind ik overigens helemaal geen slechte keeper, dus zo gek is het niet dat Twente daar kampioen mee kon worden.
Het gunnen van een kans na jaren van trouwe dienst is geen kul argument, maar zo heel erg is het toch ook niet om een seizoen langer als best betaalde selectiespeler van Ajax door het leven te gaan.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 16:48
|
|
Tja Vermeer is wel goed genoeg en verdient ook zijn kans, Steek is beter natuurlijk. Maar voor 8 mil. laten gaan is erg weinig als je ziet waarvoor Neuer en Courtois vertrekken dan zou Steek zeker 12 a 15 op moeten brengen. Roma speelt het heel handig en haalt em op slinkse wijze voor een mooi bedrag weg, zo te horen is dit morgenvroeg dus wereldnieuws?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 23:26
|
|
Mocht Stekelenburg vertrekken, dan was lange tijd onduidelijk of Ajax een keeper zou aantrekken die de concurrentie met Vermeer aan moet gaan of een meer ervaren keeper die duidelijk de 2e keus wordt achter Vermeer.
Op basis van de quotes van Frank de Boer verwacht ik dat eerste.
"Bij een vertrek van Stekelenburg is Vermeer voorlopig mijn eerste keuze, maar ook hij moet het weer waarmaken."
Ook het feit dat Ajax meer uit de onderhandelingen met AS Roma wil halen onderstreept dit. Ajax heeft volgens de Boer namelijk ook geld nodig om een goede vervanger aan te trekken. Indien Ajax dan voor Babos was gegaan, dan was dit een kul argument geweest.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 23:43
|
|
Velthuizen? Transfervrij maar niet beter dan Vermeer.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 24 jul 2011 23:47
|
|
Ga maar uit van die tweede keuze, Ian. Verhoevens contract loopt in juni af, dus Ajax kan altijd over een jaar weer een nieuwe keeper halen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 20:57
|
|
Citaat: De vergelijking tussen Bojan en Stekelenburg gaat helemaal niet op. Voor spitsen word normaal meer betaald dan voor een keeper. Daarbij heeft de coach van Roma Luis Enrique lang genoeg met Bojan gewerkt dat die de kwaliteiten van Bojan heel goed kan inschatten.
Sinds 2002 heeft Stekelenburg 191 eredivisiewedstrijden gespeeld voor Ajax 1, 22 bekerduels, 26 CL en voorronde CL wedstrijden, 26 Europa League/Uefacupduels, 5 Johan Cruijffschaalduels en 40 interlands met het Nederlands elftal. Ik zou op basis van het beeldmateriaal wat er van beschikbaar is, wel een goed aanbevelingsrapport kunnen schrijven en de scouts van AS Roma weten die kwaliteiten denk ik ook prima in te schatten. Dit is gewoon een transfer waarbij Ajax niet goed genoeg de onderhandelingen is uitgekomen.
Dat er voor een spits zoveel belachelijk meer wordt betaald dan voor een keeper, klopt wel, maar ik vind het een wrange constatering. PSV werd jarenlang kampioen omdat ze Gomes in de goal hadden staan, Manchester United won wel de Champions League met Schmeigel en van der Sar, maar niet met al die grabbelaars die tussendoor in de goal stonden.
Dat is het verschil tussen Ajax en FC Porto. Lef en een grote bek hebben tegen de topclubs. FC Porto vraagt 100M voor Hulk. Ben benieuwd voor, als hij vertrekt, hoeveel Falcao gaat. Is in mijn ogen evenveel waard als Suarez bij Ajax was. Ajax krijgt een vast bedrag van iets meer dan 20M voor Suarez. Dat verschil is het. Van der Vaart (ondanks éénjarig contract?), Ibrahimovic (vlak voor sluiten transferwindow en ná DE GOAL)?
10M voor een talent van Genk? 20M voor De Gea en Neuer? Stekelenburg heeft een éénjarig contract, maar is beter. Staat er meteen. Meer ervaring (jouw statistieken) Uitblinker op het WK (finale) en de Champions League. 25M, anders blijft hij maar lekker nog een jaartje bij ons.
Natuurlijk moet je hem bij 15M laten gaan dan. Maar iets meer lef mag je wel tonen. Stekelenburg is in mijn ogen na Casillias de beste keeper ter wereld. Als hij een éénjarig contract had zou hij gewoon 50M kosten hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 21:21
|
|
Nieuwe ontwikkelingen omtrent Stekelenburg.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 22:22
|
|
Niet te vergelijken, Guy. Porto hoeft niet te verkopen. Het stikt daar van het zwart geld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 16:24
|
|
Er lijkt licht aan het einde van de tunnel.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=143292
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 18:02
|
|
Iemand een idee wat de transfersom nu gaat bedragen ?
|
Felixvdw
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 23:23
|
|
Citaat: Iemand een idee wat de transfersom nu gaat bedragen ?
Volgens nu.nl bedraagt de transfersom 6 miljoen, met eventuele bonussen.
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 08:55
|
|
Werkelijk belachelijk. Ik weet niet wie het al eerder had gezegd maar: Weten die mensen van AS Roma eigenlijk wel wie Maarten Stekelenburg is? Ik geloof best dat jonge talenten als de Gea en Courtois veel kosten, maar Stekelenburg moet dan echt minstens 20 miljoen opbrengen!
|
Nikos85
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 10:25
|
|
Citaat: Werkelijk belachelijk. Ik weet niet wie het al eerder had gezegd maar: Weten die mensen van AS Roma eigenlijk wel wie Maarten Stekelenburg is? Ik geloof best dat jonge talenten als de Gea en Courtois veel kosten, maar Stekelenburg moet dan echt minstens 20 miljoen opbrengen!
Dat was ik op een nieuwsbericht, dit lijkt gewoon nergens op. En ben bang dat Ajax het misschien wel zelf in de hand werkt door zich niet hard genoeg op te stellen (ze willen te graag geld verdienen aan Steek) Roma ziet dat, speelt vanaf Kameni al een spelletje om de prijs voor Steek te drukken en Ajax trapt er gewoon keihard in. Gewoon vasthouden aan 10 mil. zonder bonusregelingen en anders niet. Dan ben je al 2 a 3 mil. lager gaan zitten dan je vraagprijs oorspronkelijk was, meer marge mag er gewoon niet in inzitten.
Romero kost 5 mil. tja dan vind ik dat Steek zeker 10 moet kostten, eigenlijk meer mar goed we zullen maar realistisch blijven. Vandaag zou de boel rond komen toch?
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 12:24
|
|
Ik snap het ook niet echt. In de winter Suarez vertrokken voor veel geld en een extratje gekregen voor Urby. Nu de Zeeuw die al vertrokken is. Dat is een kleine 30 miljoen aan inkomsten. Als je dan bedenkt dat er veel salaris kosten bespaard worden dan kom je tot de conclusie dat Ajax financieel gewoon gezond is. Dan hoef je Maarten toch niet voor een spotprijsje te verkopen? 6 miljoen naar een club die nauwelijks een stap vooruit is. Snap ook niet dat Maarten daar zelf naartoe wil.
Als je ziet dat een Neuer, in dezelfde situatie als Steek en zeker niet minder, 20 miljoen opbrengt dan moet Maarten dat toch ook kunnen opbrengen. Oke, hij speelt in een kleinere competitie, maar dat mag geen 14 miljoen verschil maken. Gewoon vasthouden aan een vraagprijs van 12-14 miljoen en als ze hem daarvoor niet willen, so be it. Biedt hem een topcontract aan. Als je al 10 jaar bij het eerste zit en de belangrijkste speler bent geworden dan verdien je het ook om meer te verdienen dan de rest. Wat mij betreft mag hij best 3 miljoen per jaar verdienen. Dan hoeft hij voor het geld niet meer naar die oude corrupte stinkstad met lege stadions. Maarten verdient beter!
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 12:29
|
|
Wat een onrealisme toch weer in dit topic.
Neuer hetzelfde geval als Stekelenburg? Totaal anders.
Stekelenburg maarzo even 3 miljoen per jaar geven, en daarmee een miljoen boven je salarisplafond gaan? Krijg je wel een beetje scheve gezichten en willen de spelers bij Ajax nog meer verdienen. Stekelenburg 3 miljoen? Doe mij dan maar 2.5 miljoen denkt Vertonghen of Janssen dan, om maar even een voorbeeld te noemen.
Sowieso, keepers uit de Eredivisie zijn niets waard. Meer dan 12 miljoen zul je hier niet vangen. Was Stekelenburg nu 24 en had hij een contract tot 2015 dan was 15 echt het maximale voor een keeper. Hij is nu 28, heeft een contract dat nog 1 jaar doorloopt, dus is 8 echt het maximale dat je kunt vangen voor hem, als er zich geen andere clubs melden. En daar lijkt het dus niet op. Anders waren de topclubs er al wel geweest om te strijden met Roma.
Sowieso, "eventjes 6-8 miljoen weigeren omdat we financieel gezond zijn" dat is belachelijk. Je moet gewoon doorgaan met beleid voeren. Voor die 8 miljoen kun je 8 Eriksens halen, of 4 Serero's. Of in ons geval een talentvolle centrale verdediger en een rechtsbuiten!!!
|
JustFerro
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 13:01
|
|
Citaat: Wat een onrealisme toch weer in dit topic.
Neuer hetzelfde geval als Stekelenburg? Totaal anders.
Nee, het is hetzelfde geval. Beide topkeepers en beide nog een eenjarig contract. Oke, Neuer is iets jonger dan Steek, maar de situaties lijken toch behoorlijk op elkaar
Citaat: Stekelenburg maarzo even 3 miljoen per jaar geven, en daarmee een miljoen boven je salarisplafond gaan? Krijg je wel een beetje scheve gezichten en willen de spelers bij Ajax nog meer verdienen. Stekelenburg 3 miljoen? Doe mij dan maar 2.5 miljoen denkt Vertonghen of Janssen dan, om maar even een voorbeeld te noemen.
Als Vertonghen 10 jaar in het eerste van Nederland speelt en niet te vervangen is dan verdient hij dit ook. Echter staat hij pas 2/3 jaar in de basis. Janssen is net nieuw bij Ajax, dus heeft op deze uitschieter zowieso geen recht. Laat hem zich eerst maar eens bewijzen. Steek is de aanvoerder, de belangrijkste pion in dit elftal. Dan mag je ook een bijzonder contract verdienen. Als het maar terecht is. Kijk, een Luque destijds een topsalaris bieden terwijl hij nog niks bewezen had? Dat zorgt voor scheve gezichten. Maar de belangrijkste speler die het grootste salaris krijgt. Niks mis mee.
Citaat: Sowieso, keepers uit de Eredivisie zijn niets waard. Meer dan 12 miljoen zul je hier niet vangen. Was Stekelenburg nu 24 en had hij een contract tot 2015 dan was 15 echt het maximale voor een keeper. Hij is nu 28, heeft een contract dat nog 1 jaar doorloopt, dus is 8 echt het maximale dat je kunt vangen voor hem, als er zich geen andere clubs melden. En daar lijkt het dus niet op. Anders waren de topclubs er al wel geweest om te strijden met Roma.
Dat zeg ik ook. Omdat het de eredivisie is zal hij minder waard worden. Maar moet dat minder dan 1/3 van de prijs van Neuer zijn. Verdrievoudigd de prijs van een speler als ie naar Duitsland gaat? Lijkt me niet. Natuurlijk kan Ajax hier geen 20 miljoen vragen, maar 10-12 miljoen moet je gewoon aan vasthouden.
Citaat: Sowieso, "eventjes 6-8 miljoen weigeren omdat we financieel gezond zijn" dat is belachelijk. Je moet gewoon doorgaan met beleid voeren. Voor die 8 miljoen kun je 8 Eriksens halen, of 4 Serero's. Of in ons geval een talentvolle centrale verdediger en een rechtsbuiten!!!
Je kan nog zo veel talentvolle spelers halen. Een topkeeper met veel ervaring is ook belangrijk. En ik bedoel maar, we zijn financieel gezond, dus we hoeven niet a la Feyenoord onze belangrijkste spelers voor spotprijsjes weg te doen. 6 miljoen voor de keeper van Oranje die zich bewezen heeft tegen landen als Brazilie, Uruguay, Spanje. Dat vind ik een spotprijsje, ook al heeft hij maar een eenjarig contract.
|
Nikos85
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 13:08
|
|
Ben het met bovenstaande redelijk eens, dat wel. Maar 8 miljoen is nog steeds magertjes als je ziet wat er voor Neuer en Courtois is betaald. Ik vind 10 een heel nette prijs, niet teveel, zeker niet te weinig. Vooruit 8 plus 2/3mil. aan bonusregelingen dan. met die transfer kan je je inderdaad nog een beetje extra begeven op de transfermarkt. een CV en een aanvallende impuls zou niet misstaan (mits jong en talentvol, geen Boulikin en Mathijssen bijv.!) Courtois word voor dit bedrag (8mil.)gehaald om nog 4 a 5 jaar door te groeien! Steek is er allang en mag daarom echt wel een kleine meerprijs hebben, want hij staat er meteen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 13:16
|
|
Ik vraag me af of Stekelenburg het afgelopen jaar naar de CL wedstrijden van AS Roma heeft gekeken, om nog maar te zwijgen over de gemidelde Serie A wedstrijd. Beetje een dode bedoeling in dat afschuwelijke stadion met die sintelbaan. Kan je nagaan dat ze niet eens Cl spelen ( ). Zou Stekelenburg doorhebben dat hij tweede keus is achter een of andere Afrikaan van Espanyol?
|
JustFerro
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 13:16
|
|
Citaat: Ben het met bovenstaande redelijk eens, dat wel. Maar 8 miljoen is nog steeds magertjes als je ziet wat er voor Neuer en Courtois is betaald. Ik vind 10 een heel nette prijs, niet teveel, zeker niet te weinig. Vooruit 8 plus 2/3mil. aan bonusregelingen dan. met die transfer kan je je inderdaad nog een beetje extra begeven op de transfermarkt. een CV en een aanvallende impuls zou niet misstaan (mits jong en talentvol, geen Boulikin en Mathijssen bijv.!) Courtois word voor dit bedrag (8mil.)gehaald om nog 4 a 5 jaar door te groeien! Steek is er allang en mag daarom echt wel een kleine meerprijs hebben, want hij staat er meteen.
Maar volgens de laatste berichten gaat het om 6 miljoen + bonussen he. En het is maar de vraag of Roma die prestaties gaat leveren, want ik schat met name Inter en AC toch veeeel hoger in. Mijn verwachting is dat het dus op 6 miljoen blijft wat natuurlijk een schande is.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 13:19
|
|
@Justferrero: Onzin ten top, ben blij dat jij de bedrijfsvoering bij Ajax niet doet zeg. Je kunt spelers bij Ajax niet meer dan 2 miljoen geven, anders ga je boven je salarisplafond met als gevolg dat iedere topspeler bij Ajax boven de 3 miljoen gaat verdienen. Het ligt hier echt niet aan geld, maar aan de wil om bij een andere Europese club te gaan spelen.
|
JustFerro
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 13:27
|
|
Citaat: @Justferrero: Onzin ten top, ben blij dat jij de bedrijfsvoering bij Ajax niet doet zeg. Je kunt spelers bij Ajax niet meer dan 2 miljoen geven, anders ga je boven je salarisplafond met als gevolg dat iedere topspeler bij Ajax boven de 3 miljoen gaat verdienen. Het ligt hier echt niet aan geld, maar aan de wil om bij een andere Europese club te gaan spelen.
Lees op zijn minst mijn reactie even. Ik beredeneer een paar posts eerder uitgebreid waarom Stekelenburg juist wel boven dat salarisbudget uitkomt en waarom andere spelers daar (nog) geen recht op hebben.
Dat Stekelenburg wat nieuws wil kan ik heel goed begrijpen. Daar zeg ik ook helemaal niks over. Mijn kritiek is gericht op het enorm lage bedrag dat daarmee gemoeid is.
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 14:08
|
|
Je kan nog zo veel talentvolle spelers halen. Een topkeeper met veel ervaring is ook belangrijk.
Inderdaad. Het lijkt wel of veel mensen hier alleen nog maar jonge spelers bij Ajax willen. Maar daar red je het niet mee.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 14:12
|
|
Citaat: @Justferrero: Onzin ten top, ben blij dat jij de bedrijfsvoering bij Ajax niet doet zeg. Je kunt spelers bij Ajax niet meer dan 2 miljoen geven, anders ga je boven je salarisplafond met als gevolg dat iedere topspeler bij Ajax boven de 3 miljoen gaat verdienen. Het ligt hier echt niet aan geld, maar aan de wil om bij een andere Europese club te gaan spelen.
Lees op zijn minst mijn reactie even. Ik beredeneer een paar posts eerder uitgebreid waarom Stekelenburg juist wel boven dat salarisbudget uitkomt en waarom andere spelers daar (nog) geen recht op hebben.
Dat Stekelenburg wat nieuws wil kan ik heel goed begrijpen. Daar zeg ik ook helemaal niks over. Mijn kritiek is gericht op het enorm lage bedrag dat daarmee gemoeid is.
Je snapt er ook helemaal niks van, he? Jezus...
Als Stekelenburg boven het salarisplafond uitkomt krijg je hele scheve gezichten binnen een selectie + nieuwe topspelers die je van buitenaf aantrekt willen tegen het salarisplafond aanzitten dat dan ineens met een miljoen is opgeschoven...
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 14:29
|
|
JustFerro, een salaris staat altijd in verhouding tot andere salarissen. Weliswaar heeft Stekelenburg volgens jouw redenering - waar wel wat op aan te merken valt, maar goed - wellicht recht op een hoog salaris, maar dan redeneren andere spelers dat zij óók recht hebben op meer dan ze nu hebben. Misschien niet zo veel als Stekelenburg, maar als Stekelenburg anderhalf keer zo veel gaat verdienen - om even bij jouw voorbeeld te blijven - dan willen zij ook anderhalf keer hun huidige salaris.
Komt bij dat de ongeveer twee miljoen die Stekelenburg momenteel op jaarbasis krijgt al een behoorlijk zware last voor Ajax is.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 15:07
|
|
Scheve gezichten? Lijkt mij sterk. Als Suarez 5M had verdient had iedereen het moeiteloos geaccepteerd. Als je presteerd en het verschil maakt hoor je niemand erover.
|