Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 15:32
|
|
Citaat: Maxwell. Maar in het verleden was een speler als Henk Groot bijvoorbeeld ook duur.
Maxwell was toch niet een speler met een erg hoog prijskaartje?
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 15:33
|
|
Dat klopt. Maar als je de historie bekijkt is Ajax vrijwel nooit succesvol met aankopen die geld kosten. Een Boerriger, en ook een Janssen kosten geen geld vind ik. Dat is gewoon een fooi. Maar deze 3 spelers zijn de enigste waar Ajax succesvol mee is geweest. En ik denk dat De Jong ook succesvol is. Was maar een suggestie.
|
M
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 15:50
|
|
Als dat jouw fooien zijn kom ik je van het weekend voor slechts een fooi een biertje brengen
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 15:57
|
|
Citaat: Als dat jouw fooien zijn kom ik je van het weekend voor slechts een fooi een biertje brengen
Ik kom hem voor die "fooi" zelfs halen..
3,2 mil is gewoon 5% van de totale begroting zeker geen fooi. Als jij 5% fooi geeft op een rekening in een restaurant is het ook een behoorlijk bedrag..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 17:07
|
|
Jullie snappen best wat ik bedoel. Het was gewoon een koopje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 17:45
|
|
Nouja koopje?
Janssen had een clausule in zijn contract. Wie had er eigenlijk 2 jaar geleden verwacht dat Janssen nog de stap naar Ajax zou kunnen maken voor 3 miljoen? Zonder clausule had Ajax wel al snel 5 tot 7 miljoen mogen neertellen.
Serero komt uit Afrika. Spelers van Afrikaanse clubs zijn qua transfersom (niet qua salaris) relatief goedkoop. Ajax heeft wel een relatief hoog bedrag neergeteld voor een Afrikaan (bron van den Boog), maar hij is wel één van de uitblinkers op het Afrikaanse continent.
Boerrigter komt van een net gepromoveerde eerste divisie club. In de eerste divisie wordt zelden een speler voor meer dan 1 miljoen verkocht en hetzelfde geld voor een promovendus (Honda daargelaten).
Dus, het zijn inderdaad koopjes als je het vergelijkt met de bedragen die je normaal neertelt voor spelers bij clubs als Groningen, Heerenveen, Twente, PSV, Utrecht, AZ en Feyenoord, maar die clubs hebben vaak iets meer speelruimte en minder de noodzaak en kunnen daarom ook iets meer vragen. Bovendien wordt er vaak gesteld dat de gok kleiner is indien spelers zich al op subtop niveau hebben bewezen en dat daardoor de som te verantwoorden is (net als dat de bedragen die neergeteld zijn voor Sneijder, Huntelaar en Suarez te verantwoorden zijn).
PSV handelt wel op deze relatief dure markt van spelers zonder clausule bij subtoppers uit de eredivisie.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 23:07
|
|
Veel clubs interesse in Stekelenburg, Roma heeft zich nog niet gemeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 12:27
|
|
allereerst gun ik Maarten een transfer al had ik hem liever bij Ajax gehouden.
Een keeper als hij zullen we niet snel meer onder de lat hebben vrees ik.
Ik snap alleen de keuze voor AS Roma niet geheel.
Ze spelen geen CL en zijn ook niet bepaald een club die vaak meedoet voor de titel.
Stekelenburg wou weg om bij een grote club te spelen en prijzen te winnen, dat lijkt me bij Roma lastig.
De seria a past volgens mij ook niet bij hem, van dat defensieve onaantrekkelijke voetbal.
Maarten wordt veel met VD Sar vergeleken, die gokte ook verkeerd met de seria a.
Naar mijn idee durft Maarten niet langer te wachten op een andere club en wil hij niet het risico nemen om niet verkocht te worden.
De transfermarkt is pas net open en het duurt nog zo lang voordat hij sluit, waarom niet durven wachten op een topclub.
Het ga je goed Maarten, bedankt voor al die jaren en je geweldige inzet voor onze club.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 12:59
|
|
Misschien iets te voorbarig in mijn vorige post
http://www.nusport.nl/eredivisie/255495 ... repen.html
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 13:13
|
|
Ajax is toch ook niet zo gek om Stekelenburg voor 7 miljoen aan te bieden? Ik heb altijd het idee dat deze berichten worden in de media gepland om de som omlaag te krijgen. Als Ajax verstandig is vragen ze 15 miljoen +, want Stekelenburg is één van de weinige spelers die mee zal kunnen op CL niveau.
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 13:40
|
|
Ik gun Steek het beste ja. Maar als ik hem was zou ik ook voor de sportieve uitdaging gaan. Hij moet zelf kiezen, maar ik snap wel dat ie weg wil.
Bedankt voor de inzet, Steek!
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 16:37
|
|
Ik denk eerder dat dit gewoon een gerucht is. En dat hij niet vertrekt voor AS Roma. Als ik Arsenal was had ik het allang wel geweten...
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 17:32
|
|
Citaat: Ik denk eerder dat dit gewoon een gerucht is. En dat hij niet vertrekt voor AS Roma.
Geruchten van een dergelijke omvang en die verder gaan dan een berichtje op goal.com lopen maar zelden met een sisser af, leert de ervaring.
En verder zagen we dit toch allang aankomen? Maarten vertrekt, en niets te laat. Alle tijd nog om eraan te wennen.
Citaat: Als ik Arsenal was had ik het allang wel geweten...
Eindelijk de Franse connectie afgebroken? Ik ook.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 21:01
|
|
Citaat: Ajax is toch ook niet zo gek om Stekelenburg voor 7 miljoen aan te bieden? Ik heb altijd het idee dat deze berichten worden in de media gepland om de som omlaag te krijgen. Als Ajax verstandig is vragen ze 15 miljoen +, want Stekelenburg is één van de weinige spelers die mee zal kunnen op CL niveau.
We moeten niet op korte termijn denken maar op lange termijn, je meot je niet afstemmen op de CL of de Eredivisie, maar je moet gewoon op de lange termijn een goed team neer kunnen zetten, en dat kan beter met de verkoop van Stekelenburg, omdat je best een prima keeper hebt in Vermeer, en Stekelenburg anders transfervrij de deur uitloopt.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 22:00
|
|
De mening over Vermeer deel ik niet. Het ene moment pakt hij punten, het andere moment verliest hij punten dus je wint er niets mee. Stekelenburg straalt iets uit; vind ik vrij belangrijk voor een keeper. Bij hem, en ook bij Casillas en Buffon bijvoorbeeld denk je ''WOW" als je als spits zijnde het veld op komt. Bij Vermeer denk ik eerder iets van ''mafkees''. Hij is na Stekelenburg een van de beste keepers in de Eredivisie. Maar dat is gezien het niveau van de andere niet echt moeilijk. Romero, Tyton, Vorm en Cillessen zijn de enige Eredivisie waardige keepers.
Ik vind Vermeer te goed voor de bank, maar te kort komen voor de basis.
Bij Genk keept volgens mij wel een aardig talent.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 22:19
|
|
Citaat:
Bij Genk keept volgens mij wel een aardig talent.
Thibaut Courtois gaat naar Chelsea FC.
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 23:01
|
|
Citaat: Ajax is toch ook niet zo gek om Stekelenburg voor 7 miljoen aan te bieden? Ik heb altijd het idee dat deze berichten worden in de media gepland om de som omlaag te krijgen. Als Ajax verstandig is vragen ze 15 miljoen +, want Stekelenburg is één van de weinige spelers die mee zal kunnen op CL niveau.
We moeten niet op korte termijn denken maar op lange termijn, je moet je niet afstemmen op de CL of de Eredivisie, maar je moet gewoon op de lange termijn een goed team neer kunnen zetten, en dat kan beter met de verkoop van Stekelenburg, omdat je best een prima keeper hebt in Vermeer, en Stekelenburg anders transfervrij de deur uitloopt.
Ik vind 7 miljoen veel te weinig voor een basiself international van het Nederlands elftal die nog jaren mee kan. Bovendien gaat het niet om bijvoorbeeld een rechtsback, maar om een doelman (één van de belangrijkste posities in je elftal).
Korte termijn denken? Je kunt hem in de winterstop ook nog verkopen als je niet overwintert in Europa. Met Vermeer in dit elftal zul je Europees voetbal wel veilig moeten stellen, maar is Champions League voetbal nog lang geen zekerheidje. Bij Stekelenburg durf ik met 90% zekerheid te stellen dat Ajax 1e of 2e wordt.
|
Vienna
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 23:28
|
|
Citaat: Korte termijn denken? Je kunt hem in de winterstop ook nog verkopen als je niet verwintert in Europa.
Nee toch... Als er iets is wat je altijd moet vermijden is dat het wel, hoe een algemeen geaccepteerd fenomeen het tegenwoordig ook is. Een club van een beetje kaliber en met ambitie verkoopt geen basisspelers, laat staan steunpilaren midden in z'n seizoen. Geef je bovendien zó'n slecht signaal mee af over hoe je de rest van je seizoen ziet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 2 jul 2011 23:46
|
|
De verkoop van Suarez gaf volgens mij geen zwak signaal af. Het ligt er aan hoe je het brengt. Rutte is meteen in zak en as, nadat Lazovic of Afellay vertrokken is. De Boer blijft de weg in slaan die hij op wil gaan.
Een club van een beetje kaliber verkoopt geen A-internationals voor een prijs van een subtopper.
|
Vienna
|
Geplaatst: Zo 3 jul 2011 12:02
|
|
Citaat: De verkoop van Suarez gaf volgens mij geen zwak signaal af.
Het was een dramatisch signaal. Voor nu staan we bekend als een een club die te vermurwen is en waar je altijd terecht kunt. Zo blijven clubs op voor ons ongunstige momenten terugkomen. Suarez is een held maar als het gevolg van het weigeren van z'n transfer was geweest dat-ie was gaan dwarsliggen dan was dat maar zo. Porto, dat een prijskaartje van €100m op het hoofd van Hulk plakt. Onrealistisch natuurlijk en dat zullen ze zelf ook wel snappen maar het schept wel duidelijkheid. Wij bepalen wanneer, waar naartoe en voor hoeveel. En dat kan nooit aan het einde van de winterstop zijn omdat de zittende algemeen directeur wel wat op hem afstralend positief nieuws kan gebruiken.
Nog los van het sportieve. Want wat heb je aan een dergelijke transfersom als je er vervolgens niks meer mee kunt? Lekker ook, voor een net begonnen beginnend trainer die halverwege de rit z'n beste speler onder z'n reet vandaan getrokken ziet worden, en voor ploeggenoten, die anderhalf jaar lang alles op hem afgestemd hebben gezien. Die hun houvast zien vertrekken in een seizoen waarin het toch al niet draaide en er nog even kampioen geworden moest worden. Dat het wonder boven wonder nog goed afliep was meer geluk dan wijsheid en heeft weinig met zie-je-wel-dat-het-kan te maken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 3 jul 2011 16:40
|
|
Het was een dramatisch signaal. Voor nu staan we bekend als een een club die te vermurwen is en waar je altijd terecht kunt. Zo blijven clubs op voor ons ongunstige momenten terugkomen. Suarez is een held maar als het gevolg van het weigeren van z'n transfer was geweest dat-ie was gaan dwarsliggen dan was dat maar zo. Porto, dat een prijskaartje van €100m op het hoofd van Hulk plakt. Onrealistisch natuurlijk en dat zullen ze zelf ook wel snappen maar het schept wel duidelijkheid. Wij bepalen wanneer, waar naartoe en voor hoeveel. En dat kan nooit aan het einde van de winterstop zijn omdat de zittende algemeen directeur wel wat op hem afstralend positief nieuws kan gebruiken.
Nog los van het sportieve. Want wat heb je aan een dergelijke transfersom als je er vervolgens niks meer mee kunt? Lekker ook, voor een net begonnen beginnend trainer die halverwege de rit z'n beste speler onder z'n reet vandaan getrokken ziet worden, en voor ploeggenoten, die anderhalf jaar lang alles op hem afgestemd hebben gezien. Die hun houvast zien vertrekken in een seizoen waarin het toch al niet draaide en er nog even kampioen geworden moest worden. Dat het wonder boven wonder nog goed afliep was meer geluk dan wijsheid en heeft weinig met zie-je-wel-dat-het-kan te maken.
Ajax is helemaal niet een club waar je altijd terecht komt. Huntelaar, Suarez, Ibrahimovic, Sneijder, Chivu, Vermaelen, Heitinga, allemaal werden ze verkocht voor 10 miljoen en hoger. In mijn ogen past Stekelenburg ook in dat rijtje. Zullen we dan om een signaal af te geven ook maar een prijskaartje van 100 miljoen op Stekelenburg plakken? Dan weet je in ieder geval dat je een doelman hebt waar je op bijna zeker kampioen mee kunt worden. Dat kan ook, maar 7 miljoen betaal je voor debuterend international Strootman of voor Mertens, maar toch niet voor de doelman die afgelopen zomer schitterde op het WK in Zuid Afrika?
Persoonlijk denk ik dat Ajax meer baat heeft gehad dit seizoen van zijn duidelijke spelopvatting van de Boer, dan van de grillen van Suarez. We weten ook allemaal dat Ajax onder Jol en van Basten vaak niet presteerde als Suarez niet in zijn vel zat. Met uitzondering van de periode met Pantelic.
|
Vienna
|
Geplaatst: Zo 3 jul 2011 18:14
|
|
Citaat: Ajax is helemaal niet een club waar je altijd terecht komt.
Niet? Jawel. Op 31 augustus, 3 dagen voor je Champions League-kwalificatiewedstrijd of vlak voor het sluiten van het wintertransferwindow. Medewerking gegarandeerd. Terwijl, bij andere clubs gaat op zo'n moment de hoorn van de haak.
Citaat: Huntelaar, Suarez, Ibrahimovic, Sneijder, Chivu, Vermaelen, Heitinga, allemaal werden ze verkocht voor 10 miljoen en hoger.
Het gaat hier over het tijdstip. We hebben er geen enkel sportief belang bij Stekelenburg in de winter te verpatsen. Dat vind ik dan ook een belachelijk voorstel: de Champions League zit erop dus we kunnen uitbollen richting mei.
Citaat: Persoonlijk denk ik dat Ajax meer baat heeft gehad dit seizoen van zijn duidelijke spelopvatting van de Boer, dan van de grillen van Suarez. We weten ook allemaal dat Ajax onder Jol en van Basten vaak niet presteerde als Suarez niet in zijn vel zat. Met uitzondering van de periode met Pantelic.
Allemaal waar maar De Boer was net in functie en ondanks z'n prima opvattingen was de situatie er niet naar. Op dat moment was het nog het elftal van Jol onder zijn leiding en zonder Suarez.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 3 jul 2011 20:48
|
|
Citaat: Ajax is helemaal niet een club waar je altijd terecht komt.
Niet? Jawel. Op 31 augustus, 3 dagen voor je Champions League-kwalificatiewedstrijd of vlak voor het sluiten van het wintertransferwindow. Medewerking gegarandeerd. Terwijl, bij andere clubs gaat op zo'n moment de hoorn van de haak.
Ja als er 20 miljoen of meer wordt betaald, voorheen in ieder geval niet voor 7 miljoen op 31 augustus.
Citaat: Het gaat hier over het tijdstip. We hebben er geen enkel sportief belang bij Stekelenburg in de winter te verpatsen. Dat vind ik dan ook een belachelijk voorstel: de Champions League zit erop dus we kunnen uitbollen richting mei.
Sportief ga je er sowieso op achteruit als je Stekelenburg laat vertrekken. Een betere keeper is voor Ajax onbetaalbaar. Het belang is financieel en als de scouting haar werk doet kun je een deel van het ontvangen geld in een betaalbare versterking investeren. Daar heeft Ajax dus ook sportief baat bij. Voor 7 miljoen haal je zelden een sterkhouder die er meteen staat, daarom kun je beter wachten op een club die de hoofdprijs betaalt voor Stekelenburg. Niet nu, dan op een later tijdstip. Wel moet Ajax dan vast contacten aanhalen met spelers die men op het oog heeft.
In mijn ogen was het niet fout dat Ajax Valencia afwees voor een bod op Sneijder, om te wachten op een hoger bod van Real Madrid. De fout was dat ten Cate en van Geel het niet nodig achtte om een vervanger aan te trekken terwijl Perez ook al verkocht was, plus dat de scouting die niet meteen op het oog had.
Twente daarentegen wist Wielaert een half jaar te behouden, verkocht Wielaert voor niet heel veel minder in de winterstop en trok de iets betere Wisgerhof aan als vervanger.
Citaat: Allemaal waar maar De Boer was net in functie en ondanks z'n prima opvattingen was de situatie er niet naar. Op dat moment was het nog het elftal van Jol onder zijn leiding en zonder Suarez.
De Boer wist die situatie sneller dan verwacht om te buigen. Al in de wedstrijd tegen AC Milan zag je dat de intenties anders waren dan onder Jol.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 3 jul 2011 21:30
|
|
Ik ben het 100% met je eens. Toevallig werden we nog kampioen. Maar je beste, of in ieder geval belangrijkste, speler sinds ruim 10 jaar verkopen geeft inderdaad een ambitieloos signaal af. Ook het moment waarop, en dan doel ik op de vorm van Suarez. Ajax moet wat dat betreft wat brutaler zijn ten opzichte van andere clubs. Een voorbeeld nemen aan de Portugese en Franse topclubs kan geen kwaad. Ajax doet ruig met zeggen dat hij 35 miljoen waard is. Maar ze moeten letterlijk zeggen ''Als Carrol 50 miljoen waard is, Benzema 40, Di Maria 36, en Torres in deze vorm 60 miljoen is. Dan betalen jullie voor Suarez minimaal 70 miljoen. Anders blijft hij toch lekker bij ons.'' Hij is beter dan Di Maria of Hulk en vergelijkbaar nivau met Falcao. Dus waarom kunnen Benfica en Porto wel deze bedragen krijgen en wij niet?
Stekelenburg 7 miljoen is een lachertje voor één van de vijf beste keepers ter wereld. Dat is verdomme evenveel als Strootman en Mertens! Zoveel hebben wij ongeveer voor Cvitanich betaalt! Omdat hij nog maar één jaar contract heeft? Bij een keeper werkt het sowieso iets moeilijker, maar; gewoon zeggen dat je er 20 voor wil. Vanaf dat de competitie is begonnen komt er per speelronde 5 miljoen bij. En voor 15 kan je hem misschien laten gaan. Clubs lopen dan misschien weg, maar dan zeggeen we toch gewoon: ''Prima, dan haal je toch gewoon een betere keeper voor minder geld! Succes!'' Komen ze een kwatier later terug.
Edit: Ibrahimovic, nog zo'n geval. Verkoop je na drie speelrondes, op 31 augustus dacht ik, aan Juventus. Hij had nog een contract voor twee jaar. Dan mag je wel iets meer vangen dan 16 miljoen..
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Zo 3 jul 2011 21:51
|
|
Ibrahimovic is natuurlijk wel met afstand de slechtste verkoop allertijden als je het bedrag + tijdstip + zijn contractduur neemt. Die had op dat moment minimaal 30 miljoen moeten opbrengen.
|