Auteur
|
Bericht
|
joskeeper
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 10:33
|
|
Citaat: Als ik zie dat Neuer 18 miljoen waard is volgens Transfermarkt.de, dan zal Stekelenburg toch ook wel voor minimaal 15 miljoen vertrekken?
Maar dan zou Maarten maar 6 miljoen waard zijn.
http://www.transfermarkt.de/de/undefine ... n&x=7&y=17
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 10:45
|
|
Citaat: Als ik zie dat Neuer 18 miljoen waard is volgens Transfermarkt.de, dan zal Stekelenburg toch ook wel voor minimaal 15 miljoen vertrekken?
Maar dan zou Maarten maar 6 miljoen waard zijn.
http://www.transfermarkt.de/de/undefine ... n&x=7&y=17
Nou, van die 6 miljoen klopt natuurlijk helemaal niks. Buiten het feit dat hij een geweldig WK speelt, misschien wel de beste keeper van het toernooi, heeft hij ook een geweldig seizoen doorgemaakt. Mocht Bayern Stekelenburg willen overnemen, dan ga ik er van uit dat ze inderdaad met 15 miljoen moeten aankomen. Voor minder zou echt een schande zijn.
Wat ik belangrijker vind, is dat Ajax al vergevorderd is met vervangers voor het geval dat Stekelenburg, Van Der Wiel, Vertonghen en Suarez vertrekken. Of gaan we weer een week voor het sluiten van de tranfsermarkt onze kansen op de CL verpesten en alle seizoenskaarthouders naaien.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 10:47
|
|
Volgens Italiaanse media heeft Milan ook interesse. In de Telegraaf staat dat Vorm voor 2,5 miljoen te koop is - maar of hij aanzienlijk beter is dan Vermeer kan ik niet beoordelen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 10:59
|
|
Citaat: Volgens Italiaanse media heeft Milan ook interesse. In de Telegraaf staat dat Vorm voor 2,5 miljoen te koop is - maar of hij aanzienlijk beter is dan Vermeer kan ik niet beoordelen.
Ik vind Vorm verder dan Vermeer op dit moment (niet vreemd, Vorm speelt veel meer). Maar of Ajax daarvoor zal kiezen betwijfel ik. In potentie is Vermeer namelijk zeker géén mindere keeper dan Vorm.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 11:06
|
|
Vermeer is een Stanley Menzo verhaal, geloofd om zijn katachtige reddingen af en toe maar tegelijkertijd iemand die ook voor onrust zorgt. In de vormdip van Stekelenburg was het meer dan terecht dat hij hem verving maar als vaste eerste keeper wil ik er nog niet aan.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 11:12
|
|
Vorm vind ik een betere keeper dan Vermeer. Vooral op ballen vanaf de zijkant vind ik Vorm een stuk beter dan Vermeer. Vermeer heeft dan weer betere reflexen dan Vorm.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 11:38
|
|
Citaat: Vermeer is een Stanley Menzo verhaal, geloofd om zijn katachtige reddingen af en toe maar tegelijkertijd iemand die ook voor onrust zorgt. In de vormdip van Stekelenburg was het meer dan terecht dat hij hem verving maar als vaste eerste keeper wil ik er nog niet aan.
Helemaal mee eens.
Stekelenburg heeft een prima seizoen en WK gekeept, maar ik ben z'n fouten uit bij PSV en uit bij FC Twente nog niet vergeten. Om het maar niet te hebben over het seizoen daarvoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 12:10
|
|
Stekelenburg is ook nog steeds niet zeker met snelle afdraaiende voorzetten van de zijkant. Wat Julio Cesar gebeurde is ook Steeks zwaktste punt, we mogen ons in de handen knijpen dat weinig teams dat nog geprobeerd hebben. Maar ook dit WK een paar keer aarzelend uitkomen en bijna het deksel op de neus. De bal uit de hoek van Kaka is een leuk fotomoment en een knappe redding, maar er wordt wel erg de nadruk op gelegd.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 13:37
|
|
Citaat: Stekelenburg is ook nog steeds niet zeker met snelle afdraaiende voorzetten van de zijkant. Wat Julio Cesar gebeurde is ook Steeks zwaktste punt, we mogen ons in de handen knijpen dat weinig teams dat nog geprobeerd hebben. Maar ook dit WK een paar keer aarzelend uitkomen en bijna het deksel op de neus. De bal uit de hoek van Kaka is een leuk fotomoment en een knappe redding, maar er wordt wel erg de nadruk op gelegd.
Tja maar dat is toch ook logisch? Wie heeft het nog over de goals van de Ghanees Gyan? Niemand toch, alleen zijn penalty op de lat is een blijvertje. Wie heeft het nog over de schitterende aanvallen van Argentinie tegen o.a. Zuid_Korea? Niemand toch, wat blijft hangen is de 4-0 nederlaag. Wie heeft het nog over de schitterende pass van Melo bij de goal van Robinho? Ook niemand, die kopbal bij de goal en de rode kaart blijven hangen. Wat vooralsnog bij Stekelenburg blijft hangen is die mooie redding op dat schot van Kaka, geheel begrijpelijk want als die bal er wel ingegaan was dan had Nederland nu thuisgezeten ipv in Kaapstad.
Mocht Nederland de finale halen en Van Persie scoort een heel belangrijke goal, wat denk je dat dan blijft hangen? Zie Gullit 12 jaar terug
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 13:47
|
|
Citaat: Tja maar dat is toch ook logisch? Wie heeft het nog over de goals van de Ghanees Gyan? Niemand toch, alleen zijn penalty op de lat is een blijvertje. Wie heeft het nog over de schitterende aanvallen van Argentinie tegen o.a. Zuid_Korea? Niemand toch, wat blijft hangen is de 4-0 nederlaag. Wie heeft het nog over de schitterende pass van Melo bij de goal van Robinho? Ook niemand, die kopbal bij de goal en de rode kaart blijven hangen. Wat vooralsnog bij Stekelenburg blijft hangen is die mooie redding op dat schot van Kaka, geheel begrijpelijk want als die bal er wel ingegaan was dan had Nederland nu thuisgezeten ipv in Kaapstad.
Natuurlijk, en dat is ook volstrekt logisch. Waar ik op doel, is dat doordat die safe 20 keer herhaald wordt er nu voldoende 'analysten' gaan roepen dat Stekelenburg de beste keeper op het WK is. Dat het moment herhaald wordt is nogmaals logisch, maar het probleem is dat je Stekelenburgs algehele werk wel in perspectief moet plaatsen. Bij Inter zagen ze ooit Van der Meyde een mooie pegel erin leggen tegen AS Roma en toen had men daar ook een ander beeld van onze Andy.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 14:53
|
|
Laten we hopen dat ze dat beeld ook van 'Steek' hebben nu
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 14:56
|
|
Citaat: Laten we hopen dat ze dat beeld ook van 'Steek' hebben nu
Ik speel zelf ook met de gedachte dat een kapitaalinjectie van circa 15 miljoen best welkom zou zijn voor Ajax. Stekelenburg en Van der Wiel zijn natuurlijk een gemis, maar financieel kan Ajax er wel een beetje mee uit het dal klimmen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 15:21
|
|
Vijftien miljoen? Denk je echt dat Stekelenburg zo veel opbrengt? Dat is meer dan Gomes!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 15:23
|
|
Citaat: Vijftien miljoen? Denk je echt dat Stekelenburg zo veel opbrengt? Dat is meer dan Gomes!
Als ze zo gek zijn om het te betalen waarom niet Bertje.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 15:33
|
|
Citaat: Laten we hopen dat ze dat beeld ook van 'Steek' hebben nu
Ik speel zelf ook met de gedachte dat een kapitaalinjectie van circa 15 miljoen best welkom zou zijn voor Ajax. Stekelenburg en Van der Wiel zijn natuurlijk een gemis, maar financieel kan Ajax er wel een beetje mee uit het dal klimmen.
Dat is zeker een pre, maar als Ajax vervolgens de CL mist speel je min of meer quitte. Dus tja...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 16:01
|
|
Klopt maar het gaat wel wat verder dan dat, wat Ajax moet doen is verder een stevig dieet op vlak van contracten, na volgend seizoen lopen er weer een hele boel overbodige contracten af. Dan heb je i.i.g. weer een iet of wat gezondere financiële huishouding, een transfersom nu kan wat dat betreft al een goede impuls geven om straks niet te diep te moeten hakken. Stekelenburg overigens pas verkopen wanneer kwalificatie voor de CL dit seizoen uitgesloten, eerder niet.
En ja ik denk dat Stekelenburg wel 15 miljoen opbrengt. Vergelijken met Gomes is natuurlijk zinloos, een keeper die zo intern heeft lopen trappen was helemaal niet houdbaar binnen PSV. PSV moest wel verkopen en dat drukt de transferprijs. Omdat Stekelenburg nog een meerjarig contract heeft, een zwaar contract heeft en een goed WK keept met meerdere geïnteresseerde partijen, is 15 miljoen geen gek bedrag. Zelfs voor reservekeepers wordt door clubs al aardig betaald; kijk naar Fabianski die in Polen speelde maar zijn club wel 4,5 miljoen Euro opleverde. Idem met Tomasz Kuszac.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 16:11
|
|
Gomes ging voor een transfersom die vaststond in zijn contract. Had verder niets met trappen te maken.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 16:15
|
|
Als Stekelenburg dit WK zo blijft keepen, zou ik het ronduit slecht vinden van Ajax wanneer ze hem voor minder dan 15 miljoen laten gaan. Het is toch duidelijk dat de transferprijzen de afgelopen tijd weer enorm zijn gestegen. Er wordt nu door de crisis welliswaar minder verkocht, maar voor de betere spelers zijn de (redelijk) gezonde topclubs toch nog bereidt hoge bedragen te betalen. Vóór het WK werd er al met miljoenen gesmeten door Barca voor David Villa, terwijl die met Messi, Ibrahimovic en Pedro in potentie dé aanval van de wereld hebben. Tijdens het WK werd Di Maria al voor 25 miljoen gekocht, terwijl ik die op dit 'hoogste' toneel nou niet buitengewoon indrukwekkend vond ofzo.
Vermeer als vervanger zie ik nog steeds niet zitten. Heb hem al een tijdje niet meer zien keepen, maar ik zie in hem toch steeds niets meer dan een redelijke keeper, met een bovengemiddeld reactievermogen. Er straalt absoluut geen rust vanaf wanneer hij het doel uitkomt en zijn trap vind ik ook onder de maat. Het is natuurlijk allemaal trainbaar, dat zien we met Maarten Stekelenburg. Maar wil je met zijn geringe lengte net zo goed worden, dan moet je wel héél veel talent bezitten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 16:25
|
|
Citaat: Gomes ging voor een transfersom die vaststond in zijn contract. Had verder niets met trappen te maken.
Ach laten we het maar niet over het clausulebeleid van PSV hebben dan, dat hoef ik toch ook niet uit te leggen hoop ik?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 16:26
|
|
Ik denk het ook.
Dit zijn ook nog eens WK'sterren'.
Suarez: 30 miljoen.
Stekelenburg: 15 miljoen.
Van der Wiel: 15 miljoen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 16:30
|
|
Goed, we zullen het zien Pushkin.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 17:21
|
|
Citaat: Ik denk het ook.
Dit zijn ook nog eens WK'sterren'.
Suarez: 30 miljoen.
Stekelenburg: 15 miljoen.
Van der Wiel: 15 miljoen.
V.d. Wiel: 20 miljoen zou ik zeggen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 19:30
|
|
Citaat: V.d. Wiel: 20 miljoen zou ik zeggen.
Dat gaat er totaal aan liggen hoe hij speelt in een (aankomende?) finale. De eerste helft tegen Brazilië speelde hij ronduit zwak, wat hij de 2e helft gelukkig goed compenseerde.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 19:58
|
|
Citaat: Vijftien miljoen? Denk je echt dat Stekelenburg zo veel opbrengt? Dat is meer dan Gomes!
Stekelenburg doet niet onder voor Neuer - die maakt ook zo z'n fouten en als Neuer 20 miljoen moet kosten, dan zou Stekelenburg eigenlijk eenzelfde prijskaartje moeten krijgen.
Als niemand dat wilt betalen, dan zul je mij niet horen. We hebben geen geschikte vervanger en ik wil toch eigenlijk wel weer eens een CL-duel bijwonen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 20:04
|
|
Zoals je zelf aan aangeeft: een vraagprijs is iets anders dan wat een speler daadwerkelijk opbrengt.
|