Auteur
|
Bericht
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 16 maa 2010 21:27
|
|
Ik moet zeggen, fan van maarten ben ik nooit geweest. De laatste tijd krijg ik wel steeds meer sympathie voor onze nummer 1. Hij pakt dit seizoen punten, ook in de begin fase zondag tegen PSV had hij een hele goede redding op een inzet van klooivonen. Als hij zo door gaat ben ik bang dat hij deze zomer vertrekt en krijgt Vermeer zijn kans, een keeper waar ik meer fan van ben. Straalt meer uit in de Goal en vind ik beter meevoetballen, en iets beter op hoge ballen. Al groeit steek daar ook wel in laatste tijd.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:01
|
|
Stekelenburg mogelijk naar HSV.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:05
|
|
Als ik Stekelenburg was zou ik niet uit Amsterdam vertrekken om naar HSV te gaan. Die club is natuurlijk wel een grote club in Duitsland maar de kans om daar CL te halen is net zo groot/klein als bij Ajax en aangezien hij hier in Amsterdam redelijk veel verdiend verwacht ik niet dat zijn salaris daar veel hoger zou zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:06
|
|
Oooooooh, yeeeeeeeesssssss!!!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:08
|
|
Citaat: Oooooooh, yeeeeeeeesssssss!!!
Jij zou blij zijn als Stekelenburg vertrekt? Denk je echt dat Ajax een betere keeper zou kunnen kopen? Zo ja waarom zou HSV Stekelenburg dan kopen en niet die keeper die Ajax als zijn vervanger zou halen, hun scoutingsapparaat is niet minder dan die van ons.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:12
|
|
AJAX kan zeker een even goede keeper kopen. Zelfs Az kan het.
Hun scoutingsapparaat is ook niet beter. Atouba...en ze hebben meer geld dan AJAX.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:15
|
|
Ik denk zeker dat dit voor Stekelenburg een uitdaging is. HSV is gewoon een goede ploeg, de lonen liggen ongetwijfeld hoger en het is een sterkere competitie. De kans op CL zal dat niet veel groter zijn, toch is HSV Europees gezien een betere ploeg dan Ajax en werkt HSV met een veel hogere begroting.
Ik vind dat Stekelenburg een sterk seizoen keept, en hij hoeft van mij zeker niet weg. Maar aangezien het financieel niet al te best gaat, zou ik het niet erg vinden om Vermeer volgend jaar als 1ste keeper te zien, en een mooi bedrag op te strijken voor Stekelenburg. Want hij is wel een van de spelers met een (te) hoog loon.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:19
|
|
Citaat: AJAX kan zeker een even goede keeper kopen. Zelfs Az kan het.
Hun scoutingsapparaat is ook niet beter. Atouba...en ze hebben meer geld dan AJAX.
Atouba speelde in zijn eerste seizoen erg goed en veel bij HSV, daarna werd het alleen snel minder. Daarbij hebben ze misschien meer geld maar dat bekend niet meteen dat ze meer voor een bepaalde kwaliteit willen betalen. Romero speelde erg goed vorig seizoen maar dit seizoen vind ik Stekelenburg een betere keeper, hoezo kan AZ dan een betere keeper kopen? Noem jij eens drie keepers die Ajax zou kunnen halen die beter zijn dan Stekelenburg? Natuurlijk is dat niet jouw baan en hoop je dat de Ajax scouting een betere keeper kan vinden maar als je er zelf geen zou kunnen noemen dan zou ik niet zo blij zijn en vertrouwen hebben in de Ajax scouting.
Ik ben bang dat Ajax Stekelenburg verkoopt en Vermeer als eerste keeper gaat gebruiken, daarmee wordt je zeker geen kampioen. Vermeer heeft dezelfde zwaktes als Stekelenburg alleen is hij dan nog minder.
Als ik HSV was zou ik trouwens ook niet voor Stekelenburg gaan maar voor Pyatov of Akinfeev, al is die waarschijnlijk onhaalbaar voor ze.
Mocht Ajax Stekelenburg verkopen dan mogen ze van mij wel naar Krul en Brkic kijken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:29
|
|
Ja, Romero heeft dit seizoen niet goed gekeept, maar vorig seizoen was hij beter dan Stekelenburg ooit zal zijn. De redenen waarom ik hem middelmaat vind heb ik al genoeg aangegeven. Ook zijn salaris en zijn gebrek aan winnaarsmentaliteit zijn mij een doorn in het oog.
Vermeer zijn probleem is dat hij niet constant is vooralsnog. Hij keepte zijn ene wedstrijd dit seizoen heel erg goed.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 17:49
|
|
Ik kan er ook niet zo mee zitten als Stekelenburg vertrekt, redelijke keeper maar zeker voor verbetering vatbaar. Ik had best met Stekelenburg doorgewild maar ik vind zijn instelling gewoon laakbaar en dat is al jaren zo. Gebrek aan zelfkritiek, zien we bij Stekelenburg al tijden en dat is de belangrijkste beperking.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 18:03
|
|
Vind steek de laatste tijd erg goed keepen dus zou ik het jammer vinden als hij zou vertrekken. Als je Vermeer eerste keeper maakt, dan ga je er zeker op achteruit. Zou verder ook niet weten wie Ajax zou moeten kopen om hem te vervangen. Elke andere keeper in de eredivisie is minder. Voor een hoog bod zou ik hem laten gaan, anders niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 21:20
|
|
Stekelenburg keept zijn beste seizoen ooit, en dan meteen verkopen? Ik denk zelf dat Stekelenburg alleen nog maar verder kan groeien. Grootste mankement van hem is dat hij niet altijd even alert was bij ballen van de zijkant, maar daar lijkt die steeds beter op te worden. Vermeer is leuk voor op de bank en goed in de reflexen, maar daarentegen is hij niet heel groot en te wisselvallig.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 21:25
|
|
Zoals ik al langer zeg over Stekelenburg, van mij mag hij zijn gehele carriere als voetballer bij Ajax blijven. Hij kan nog zeker 7 seizoenen op het hoogste niveau keepen en die laatste jaren zullen waarschijnlijk pas zijn beste zijn. Echte Ajacieden zie ik altijd het liefst zo lang mogelijk blijven, zeker als ze kwalitatief duidelijk het niveau aankunnen.
Hetzelfde geld voor Emanuelson maar ik ben bang dat die zijn contract niet wilt verlengen. Daarom wordt Ajax jammer genoeg genoodzaakt hem te verkopen.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 21:33
|
|
Citaat: Zoals ik al langer zeg over Stekelenburg, van mij mag hij zijn gehele carriere als voetballer bij Ajax blijven. Hij kan nog zeker 7 seizoenen op het hoogste niveau keepen en die laatste jaren zullen waarschijnlijk pas zijn beste zijn. Echte Ajacieden zie ik altijd het liefst zo lang mogelijk blijven, zeker als ze kwalitatief duidelijk het niveau aankunnen.
Hetzelfde geld voor Emanuelson maar ik ben bang dat die zijn contract niet wilt verlengen. Daarom wordt Ajax jammer genoeg genoodzaakt hem te verkopen.
Ik lees hier een aantal zaken die ik niet helemaal kan rijmen met de realiteit.
Het betreft o.a.:
- Keepen op het hoogste niveau
- Echte Ajacied
- Emanuelson in de context met echte Ajacied
Gaarne een duidelijkere verklaring omtrent bovenstaande zaken.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 22:44
|
|
Citaat: Als je Vermeer eerste keeper maakt, dan ga je er zeker op achteruit.
Wat is er op achteruit gaan? Vermeer met z'n ene optreden tegen AZ heeft meer punten gepakt dan Stekelenburg in een heel seizoen. Die sleept je al jaren nergens doorheen en pakt pas sinds kort ballen waar je van verwacht dat een keeper bij Ajax ze pakt, zoals die van Toivonen. In Eindhoven kost-ie je gewoon de overwinning of tenminste een gelijkspel, wat achteraf cruciaal is gebleken.
En inderdaad zelden te betrappen op enige zelfkritiek, integendeel. Met z'n gemekker nadat Van Basten een keer Vermeer liet staan. Eventueel verkopen en kiezen voor Vermeer maar sowieso geen keeper van buitenaf halen, dat is zinloos.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 22:48
|
|
Achteraf cruciaal? Kijk eens op de ranglijst, we staan gewoon boven PSV hoor. Plus het feit dat hij tegen PSV, voor de 1-0 een aantal fikse reddingen maakte hoor.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 23:01
|
|
Uhm, maar Ajax staat nog wel 4 punten achter Twente. Als Stekelenburg die fout niet had gemaakt, dan was dat verschil dus kleiner geweest. Daarnaast ging Stekelenburg ook in de fout bij de 1-0 in Enschede.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 23:04
|
|
Citaat: Achteraf cruciaal? Kijk eens op de ranglijst, we staan gewoon boven PSV hoor. Plus het feit dat hij tegen PSV, voor de 1-0 een aantal fikse reddingen maakte hoor.
Tuurlijk. Puntje meer, PSV er twee af en zie'ns waar je dan staat... Dan hadden ze in Eindhoven met twee punten uit drie wedstrijden een compleet andere start van het seizoen gekend dan nu het geval was, zonder die twee vrije trappen.
Sympathieke jongen, daar niet van, maar niet onvervangbaar. Zeker die vrije trap die over'm heen bij de tweede paal binnen draaide had er niet in gemogen. Plus dat het geld wat-ie opbrengt elders erg goed besteed kan worden, zo onevenwichtig als de selectie momenteel in elkaar steekt.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 23:10
|
|
Citaat: Achteraf cruciaal? Kijk eens op de ranglijst, we staan gewoon boven PSV hoor. Plus het feit dat hij tegen PSV, voor de 1-0 een aantal fikse reddingen maakte hoor.
Behoorlijk kort door de bocht benaderd. Zoals eerder aangehaald, Twente doet in dit rijtje ook nog mee. Had je de wedstrijd tegen eindhoven in eindhoven niet verloren, had je er nu heel anders voor gestaan.
Uiteraard is dat mosterd na de maaltijd, maar wel relevant om te noemen als het over de prestaties van onze wereldkeeper gaat.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 23:23
|
|
Zo, niks veranderd op dit forum zo te lezen Seduction is nog lekker Steekie aan t bashen ook al heeft ie er dit seizoen slechts 18 doorgelaten, haha!
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 08:44
|
|
Behoorlijk kort door de bocht benaderd. Zoals eerder aangehaald, Twente doet in dit rijtje ook nog mee. Had je de wedstrijd tegen eindhoven in eindhoven niet verloren, had je er nu heel anders voor gestaan.
Uiteraard is dat mosterd na de maaltijd, maar wel relevant om te noemen als het over de prestaties van onze wereldkeeper gaat.
Ik zeg toch niet dat het een wereldkeeper is? Ik zeg dat het een goede keeper voor Ajax op dit moment is. Dat je nu op hem kunt gaan verdienen (zo'n 3 a 4 miljoen lijkt me redelijk, na een goed WK misschien wel 6 a 7 miljoen) is alleen maar meegenomen.
En als je iemand de schuld gaat geven over dat doelpunt in Enschede, geef dan de schuld aan Enoh of Van der Wiel. Enoh omdat die een domme overtreding maakt op een gevaarlijke positie, van der Wiel omdat die überhaupt het luchtduel niet aanging.
Maar ik ga niet meer met jou in discussie, ik heb namelijk geen zin in een ban.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 08:47
|
|
Citaat: Als je Vermeer eerste keeper maakt, dan ga je er zeker op achteruit.
Wat is er op achteruit gaan? Vermeer met z'n ene optreden tegen AZ heeft meer punten gepakt dan Stekelenburg in een heel seizoen. Die sleept je al jaren nergens doorheen en pakt pas sinds kort ballen waar je van verwacht dat een keeper bij Ajax ze pakt, zoals die van Toivonen. In Eindhoven kost-ie je gewoon de overwinning of tenminste een gelijkspel, wat achteraf cruciaal is gebleken.
En inderdaad zelden te betrappen op enige zelfkritiek, integendeel. Met z'n gemekker nadat Van Basten een keer Vermeer liet staan. Eventueel verkopen en kiezen voor Vermeer maar sowieso geen keeper van buitenaf halen, dat is zinloos.
Volgens mij pakte Steek toch echt wel punten tegen Psv (thuis). Er zijn meerdere wedstrijden dat hij in het begin een paar goede ballen red waardoor het 0-0 bleef, als we dan uit eindelijk met 5-0 winnen heeft niemand het erover dat Steek punten heeft gepakt. Maar dan kan Steek bijna geen punten pakken omdat we pas 1x met 1 doelpunt verschil hebben gewonnen en dat was met Vermeer in de goal.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 12:39
|
|
Stekelenburg is overigens helemaal niet sympathiek.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 12:50
|
|
Als je een mooie prijs ervoor kan krijgen dan moet je dit meteen doen. +5 miljoen en ik ben tevreden. Daarnaast gaan de loonkosten ook flink omlaag, wat ook belangrijk is in deze financiele situatie.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 12:56
|
|
Citaat: Ik lees hier een aantal zaken die ik niet helemaal kan rijmen met de realiteit.
Het betreft o.a.:
- Keepen op het hoogste niveau
- Echte Ajacied
- Emanuelson in de context met echte Ajacied
Beide lopen al zeer lange tijd bij Ajax rond en Stekelenburg geeft zelfs nu nog aan niet te hoeven vertrekken. Jongens uit eigen jeugdopleiding die ook daarna nog zo lang voor hun club spelen zijn echte Ajacieden.
|