Plus het feit dat er in die 5 jaar 2 keer op de laatste speeldag het kampioenschap is 'verspeeld'. 1 keer zelfs met 1 doelpunt te weinig. Oftewel: de aanval moest toen gewoon meer scoren.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:15
Citaat:
Plus het feit dat er in die 5 jaar 2 keer op de laatste speeldag het kampioenschap is 'verspeeld'. 1 keer zelfs met 1 doelpunt te weinig. Oftewel: de aanval moest toen gewoon meer scoren.
Of de verdediging minder doelpunten doorlaten, aangezien we toen beide seizoenen de meeste goals voor hadden.. Dat is nooit het probleem, echter het aantal tegengoals wel..
Geregistreerd: 13-05-2009 Forum berichten: 499 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Enscheday
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:40
Citaat:
Of de verdediging minder doelpunten doorlaten, aangezien we toen beide seizoenen de meeste goals voor hadden.. Dat is nooit het probleem, echter het aantal tegengoals wel..
Aan het doelsaldo zal het nu niet gaan liggen en Maarten is niet de oorzaak van het niet pakken van het kampioenschap. Het elftal is nooit in evenwicht geweest, dan weer geen stabiel middenveld, dan weer zwakke flanken, dan weer waardeloze backs. We hebben ook jarenlang last gehad van veel blessures. Stekelenburg is juist een man die er altijd staat. Is redelijk constant, maakt helaas wel eens een foutje, maar is over het algemeen een degelijke keeper. Ik denk niet dat Ajax zo makkelijk een betere optie kan vinden.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:53
Een degelijke keeper die in 5 jaar tijd nog geen stappen heeft gemaakt. Ik heb even wat fragmenten van Stekelenburg bekeken van de afgelopen jaren en ik heb nog een punt van kritiek:
- Stekelenburg is erg zwak in de communicatie met zijn mede-spelers. Hij coacht ze niet/nauwelijks. Als door de zwakke communicatie een goal voortkomt is hij kwaad. Echter zie je hem bijna nooit zijn verdediging coachen. Ook het neerzetten van de verdedigers bij een corner doet hij zwak ( b.v.vd Wiel-Ruiz)..
Geregistreerd: 19-08-2009 Forum berichten: 908 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:55
Citaat:
Ajax was in die jaren telkens de meest scorende ploeg. Waar ligt dan het probleem? Juist, bij de achterhoede want dat betekent dat je van de titelkandidaten ook de meeste tegengoals hebt.
Roda - Ajax (2-2)
1-1 fout van Enoh en De Zeeuw en schot van richting veranderd, 2-1 fout van Emanuelson, al had Stekelenburg die bal volgens mij moeten hebben.
Twente-Ajax (1-0)
Zeer zwak gedekt voor Van der Wiel, Stekelenburg komt niet uit.
PSV - Ajax (4-3)
1-1 - hard schot van Dzsudzsak, had hij die moeten hebben?
2-2 -Vrijstaande Bakkal scoort. Dzsudzsak dolde Van der Wiel makkelijk en Wielaert verdedigde amateuristisch.
3-2 - enorme blunder van Stekelenburg, stond totaal verkeerd.
4-3 - Bakkal zeer gemakkelijk vrij gelaten. Wielaert bewees opnieuw zijn amateurisme.
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 12:42
Citaat:
Dan moet je bij Twente - Ajax vertellen dat het een fout was van Enoh, Onnodige overtreding.
Zo'n overtreding kan gebeuren, is onnodig maar die gebeuren vaker op die posities.. Dat mag echter niet leiden tot een doelpunt zoals dat wel gebeurd..
Nee, op de achterlijn mag nooit een overtreding worden gemaakt. Dat is gewoon precies hetzelfde als een corner. En waar is dit Ajax zo slecht in? Precies: Spelhervattingen!
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 12:46
Citaat:
Nee, op de achterlijn mag nooit een overtreding worden gemaakt. Dat is gewoon precies hetzelfde als een corner. En waar is dit Ajax zo slecht in? Precies: Spelhervattingen!
Moet hij dan de bal laten voorgooien? Zodat Stekelenburg op zijn lijn blijft staat en alsnog geklopt wordt? ..
Nu kan je bij die overtreding nog de organisatie goed zetten, echter is Stekelenburg ook zwak in de communicatie zoals ik al had aangegeven.. Dat hij dan vd Wiel bij Ruiz zet..
Geregistreerd: 26-08-2009 Forum berichten: 917 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 13:14
Citaat:
Moet hij dan de bal laten voorgooien? Zodat Stekelenburg op zijn lijn blijft staat en alsnog geklopt wordt? ..
Nu kan je bij die overtreding nog de organisatie goed zetten, echter is Stekelenburg ook zwak in de communicatie zoals ik al had aangegeven.. Dat hij dan vd Wiel bij Ruiz zet..
Inderdaad. Dat probeerden De Zeeuw en Enoh tegen Roda, waarna Roda scoorde. Stekelenburg komt gewoon nooit uit en dat kost punten.
Geregistreerd: 25-08-2007 Forum berichten: 11824 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 13:18
Dat Enoh een domme beslissing neemt betekent natuurlijk nog niet dat Van der Wiel en Stekelenburg vervolgens niets hoeven te doen om die fout te herstellen.
Stekelenburg is een prima keeper voor Ajax op dit moment. Natuurlijk is het geen topkeeper. Maar goed genoeg voor de Eredivisie. Zeker met die nieuwe keeperstrainer zet hij nu stappen. Misschien de laatste om tot een topkeeper uit te groeien.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 15:55
Citaat:
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de mening van de meeste hier is over Stekelenburg.
Ik vind namelijk dat er echt een zichtbare groei in zijn spel is dit seizoen. Hij oogt zekerder en pakt ook punten voor ons nu.
Meestal is zijn niveau mwa.. kan er mee door.
Gisteren was hij wat meer aanwezig en ook bezig met de coaching dan blijkt het een uitstekende keeper. Het blijft een groot talent maar er zijn een aantal dingen die hij beter moet doen en de meeste zijn gelukkig ook trainbaar.
Geregistreerd: 16-04-2009 Forum berichten: 951 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:38
Hij zal ook wat meer zelfvertrouwen hebben, doordat hij als eerste keeper naar het W.K zal gaan. Daarbij is het allemaal leuk en aardig dat die wat meer bij hoge ballen wil pakken, maar gisteren zat die ook wel een keer mis bij een bal vanaf de zijkant. Als je uitkomt moet je de bal hebben. Hij draait een redelijk seizoen, maar heb mijn twijfels over Stekelenburg. Hij is wel een stuk beter dan Vermeer.
Stekelenburg heeft dit seizoen geen punten kost en ook geen punten gered. Stekelenburg maakt meestal cruciale reddingen als Ajax al met 3-0 voor staat. Hij speelt solide, is betrouwbaar en regelrechte verbetering tov vorig jaar.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 19:36
Stekelenburg zal nooit een Europese topkeeper worden maar voor in de Eredivisie is hij gewoon van een goed niveau en mocht hij nog 7 seizoenen bij Ajax keepen dan zou ik daar, nu vooraf gezien, erg blij mee zijn. Vermeer is geen verbetering en ik betwijfel of Ajax een betere keeper dan Stekelenburg zou kunnen kopen.
Geregistreerd: 26-01-2009 Forum berichten: 1354 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 21:18
Citaat:
Hij zal ook wat meer zelfvertrouwen hebben, doordat hij als eerste keeper naar het W.K zal gaan. Daarbij is het allemaal leuk en aardig dat die wat meer bij hoge ballen wil pakken, maar gisteren zat die ook wel een keer mis bij een bal vanaf de zijkant. Als je uitkomt moet je de bal hebben. Hij draait een redelijk seizoen, maar heb mijn twijfels over Stekelenburg. Hij is wel een stuk beter dan Vermeer.