Auteur
|
Bericht
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 20:57
|
|
Citaat: En ik neem aan dat de reactie van Roger Garcia één van sarcastische aard is.
Inderdaad. Ze krijgen al 7 jaar krediet.
Het is kredietcrisis, dus krijgen ze geen krediet meer.. Presteren of transfereren voor de desbetreffende spelers..
Dat hadden beide spelers al niet meer van mij voor er uberhaupt sprake was van een crisis. Typerende voorbeelden van de Ajax lichting waar we vanaf moeten.
Ik zie dan ook graag naast deze twee nog onze talentvolle rechtsback bij "jaxie" verdwijnen.
En ja, het klinkt misschien raar. Iemand die roept dat een talent mag vertrekken. Ik zal niet ontkennen dat van der Wiel talent heeft, maar als iemand niets met dat talent doet, dan alleen wanneer het hem uitkomt, heb je daar gewoon geen ene drol aan. Binding met de club Ajax is sowieso nul, anders noem je het gewoon Ajax in plaats van Jaxie, dus ik vermoed dat dit helder licht alleen inzet toont tegen clubs die een naam hebben in de voetbalwereld. En daar komt hij dan duidelijk weer voor tekort.
En ik denk, dat als je naar zijn PES game kijkt, van der Wiel in Catalonië speelt, als je begrijpt wat ik bedoel
|
Tim89
Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:20
|
|
Citaat: Liet gisteren weer prima zien waarom wij nooit Wereldkampioen kunnen worden. Elke hoge bal is gevaarlijk en billenknijpen. Natuurlijk stond Bocanegra vrij, maar Stekelenburg blundert natuurlijk weer.
Hoezo was het een blunder? Had hij er eerder moeten zijn? Had ie beter positie moeten kiezen? In welk opzicht vond je het een blunder ?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:21
|
|
Hij komt uit zijn doel, dus moet hij de bal hebben. Nu kan die Amerikaan zo inkoppen, in een leeg doel.
|
Seduction
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:41
|
|
Citaat: Hij komt uit zijn doel, dus moet hij de bal hebben. Nu kan die Amerikaan zo inkoppen, in een leeg doel.
KNAL!!!!
Daar ging weer een roze ballon van een Stekelenburg fan.
|
Tim89
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:47
|
|
Nee. Als ie een fout maakt is het echt niet zo dat ik het weiger te geloven, maar als ie was blijven staan was het zeer waarschijnlijk ook ingegaan. Het enige wat je hem misschien kunt verwijten is dat hij beter had moeten organiseren/coachen.
|
Seduction
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:49
|
|
Citaat: Nee. Als ie een fout maakt is het echt niet zo dat ik het weiger te geloven, maar als ie was blijven staan was het zeer waarschijnlijk ook ingegaan. Het enige wat je hem misschien kunt verwijten is dat hij beter had moeten organiseren/coachen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Daarom vind ik het dus ook een prutser. Het maakt niet uit wat hij doet, ze vliegen er meestal toch wel in.
|
Tim89
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:52
|
|
Nou vind ik niet. Ik vind hem sterk keepen dit seizoen. Tuurlijk is het geen topkeeper, maar het beste wat AJAX op het moment te bieden heeft.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:55
|
|
Ik vond het eigenlijk niet eens de fout van Stekelenburg, geen enkele Oranje speler liet met die Amerikaan mee en daarom moest Stekelenburg op het laatste moment komen want anders was de bal er ook in gegaan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:56
|
|
Dat hij het beste is wat Ajax momenteel te bieden heeft maakt hem natuurlijk nog geen degelijke keeper. Dat zegt meer over de overige keepers.
|
Tim89
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 22:00
|
|
En toch vind ik hem zeker wel een degelijke keeper. Maar Bertje mijn vraag aan jou is; wie zou jij dan graag bij AJAX in het doel willen zien? Als je Stekelenburg niet goed genoeg vind?
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 22:09
|
|
Ik vind Stekelenburg een van zijn beste seizoenen keepen dit seizoen. Het is ook aan hem te danken dat Ajax zo weinig doelpunten tegen krijgt. Vooral bij de thuisdoelpunten was elke wereldkeeper 100% kansloos geweest. Ook die goal van de VS, hoe kan je het een fout van Stekelenburg noemen als een speler zó vrij kan staan in de 16.
Daarnaast kan ik geen enkele keeper noemen uit de eredivisie die ik liever bij Ajax zou zien. Boschker maakt ook zijn foutjes. Isakson is een uitstekende lijnkeeper maar mijn hartslag zou 3x rond draaien bij elke terugspeelbal en de overige komen helemaal niet in de buurt van Stekelenburg. Stekelenburg keept een heel constant seizoen en heeft Ajax een aantal keer goed in de wedstrijd gehouden!
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 22:10
|
|
Binnen Nederland? Romero. Tyton schijnt het goed te doen, maar daar heb ik nog te weinig van gezien.
|
Tim89
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 22:33
|
|
Romero heeft 1 seizoen goed gespeeld. Vind hem nu ook niet zo denderend. Van Tyton zie ik ook wel goede dingen ja, even afwachten of hij een beetje constant is.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 22:40
|
|
Liever een wisselvallig talent dan iemand die constant is in zijn matigheid.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 22:45
|
|
Citaat: Jongens denken jullie nou echt dat Ajax een betere keeper kan halen als vervangen van Stekelenburg? Ik zie het liefst dat hij voor 5 seizoenen bijtekend want hij is dan misschien geen topkeeper voor Ajax en de Eredivisie is hij goed genoeg. Mocht hij vertrekken dan hoop ik niet dat Jol denkt dat Vermeer als eerste keeper goed genoeg voor Ajax is.
Sinds Stekelenburg eerste keeper is zijn we geen kampioen meer geworden! Stekelenburg is niet goed genoeg voor de eredivisie. Hij is van het niveau FC Utrecht.
Het kan geen toeval zijn dat we met Stekelenburg geen kampioenschap meer hebben binnengehaald. De laatste 2 kampioenschappen werden gehaald met Grim (2002) en Lobont (2004).
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 10:13
|
|
Je kunt er ook te veel achter zoeken ssvoogel. Want vorig jaar heeft Stekelenburg het halve seizoen gekeept, en toen zijn we ook geen kampioen geworden. Toeval?
|
Seduction
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 10:31
|
|
Citaat: Je kunt er ook te veel achter zoeken ssvoogel. Want vorig jaar heeft Stekelenburg het halve seizoen gekeept, en toen zijn we ook geen kampioen geworden. Toeval?
Nee, dat was geen toeval, gezien het feit dat toen Stekelenburg weer onder de lat kwam te staan na zijn blessure het goed mis ging.
We kregen weer tegentreffers, daar waar Vermeer het doel schoon wist te houden.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 10:32
|
|
Dat was lang niet Stekelenburg zijn schuld. Toen Vermeer de voorkeur weer kreeg, toen is het pas goed mis gegaan.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 10:33
|
|
Citaat: Je kunt er ook te veel achter zoeken ssvoogel. Want vorig jaar heeft Stekelenburg het halve seizoen gekeept, en toen zijn we ook geen kampioen geworden. Toeval?
Nee, dat was geen toeval, gezien het feit dat toen Stekelenburg weer onder de lat kwam te staan na zijn blessure het goed mis ging.
We kregen weer tegentreffers, daar waar Vermeer het doel schoon wist te houden.
Neem dan de volgende dingen mee:
1. Stekelenburg kwam net terug van een blessure van (ik geloof) 2 maanden
2. Stekelenburg had wedstrijdritme van 0,0
3. Van Basten zat op de bank.
Do I need to say more?
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 10:58
|
|
Stekelenburg doet het momenteel redelijk, zeker in vergelijking tot de afgelopen seizoen. Al valt dit misschien ook deels af te schrijven aan de klaarblijkelijk sterk presterende verdediging. Persoonlijk vind ik onze verdediging helemaal niet sterk ogen, maar het aantal geďncasseerde goals bewijst het tegendeel.
Stekelenburg, Emanuelson zijn spelers van de ''oude garde'' waar ik geen probleem mee zou hebben als ze vertrekken. Ik ben er van overtuigd dat het team sterker wordt zonder hun. Ik zou alleen niet weten wie Stekelenburg moet vervangen. Vermeer deed het leuk tegen Fiorentina, maar toen hij daadwerkelijk een basisplaats verwierf, keepte hij zeer wisselvallig.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:07
|
|
Ajax zit financieel in een slechte periode. Als je Stekelenburg en Emanuelson verkoopt heb je waarschijnlijk het verlies van 15 miljoen weggewerkt, maar moet je wel 2 vervangers zoeken. Ik durf niet op Vermeer te gokken als eerste keeper voor een heel seizoen, dus moet je iemand halen. Ervaren keepers kosten geld en dat heeft Ajax niet. Dan kom je dus uit bij een jonge Zuid-Amerikaan of Oost-Europeaan. Die moet dan weer een paar jaar wennen etc. In dat geval zit je weer een paar seizoenen met een matige keeper die geen punten pakt. Moeilijke kwestie dus.
Emanuelson is denk ik wel op te vangen door wisselend Lodeiro, Anita en Eriksen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:09
|
|
Wat je dan wel zou kunnen doen, is Stekelenburg een seizoen houden, en toch een jonge keeper halen. Die kan ondertussen wennen, Steek weg in de winter. En nieuwe keeper staat er.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:10
|
|
Citaat: In dat geval zit je weer een paar seizoenen met een matige keeper die geen punten pakt. Moeilijke kwestie dus.
Stekelenburg doet dat ook niet en is duurbetaald. Dat is het hem nou juist.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:12
|
|
Citaat:
Sinds Stekelenburg eerste keeper is zijn we geen kampioen meer geworden! Stekelenburg is niet goed genoeg voor de eredivisie. Hij is van het niveau FC Utrecht.
Het kan geen toeval zijn dat we met Stekelenburg geen kampioenschap meer hebben binnengehaald. De laatste 2 kampioenschappen werden gehaald met Grim (2002) en Lobont (2004).
Come on wat een onzin heeh, heb je de selecties van de afgelopen paar jaar wel bekeken? De jaren dat we geen kampioen zijn geworden stond ook Emanuelson in de basis..
Tuurlijk ik vind Stekelenburg ook niet de beste keeper van de wereld, maar om nou te zeggen dat we dankzij Stekelenburg de laatste jaren geen kampioen zijn geworden is bullshit.
We lopen al jaren te kloten met zwakke selecties, miskopen en geen talenten uit de eigen jeugd (sinds Sneijder) die doorbreken.
Tuurlijk Stekelenburg is geen geweldenaar, maar de andere 5/6 (misschien meer) basisspelers zijn dat ook niet..
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:14
|
|
Citaat: In dat geval zit je weer een paar seizoenen met een matige keeper die geen punten pakt. Moeilijke kwestie dus.
Stekelenburg doet dat ook niet en is duurbetaald. Dat is het hem nou juist.
Ik zeg toch ook 'weer'.
Stekelenburg is wel beter dan bijvoorbeeld Gomes en Romero in hun eerste seizoen in de Eredivisie. Bij dat soort spelers kom je dan uit.
|