Auteur
|
Bericht
|
Eline
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 09:12
|
|
Citaat: Laat ik dat vervolg maar geven dan, Toby. Ik hoop dat Ajax na deze zomer afscheid neemt van Maarten Stekelenburg en het geld gaat gebruiken voor linksbenige verdediger. Stekelenburg zal nooit top worden en Vermeer is niet aanduidend minder.
Mee eens. Vermeer gaat namelijk ook nog beter geworden, gezien het feit dat hij nu weinig speelt. Als hij wekelijks op niveau speelt, gaat ie beter worden en ik vind hem al van hetzelfde niveau als Steek (reflex is beter, hoge ballen minder). En Stekelenburg kan dan eindelijk een keer naar zijn buitenlandse club, Ajax vangt geld en iedereen tevreden.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 12:49
|
|
Citaat: Hij zal nooit top worden inderdaad, maar goed genoeg voor Ajax.
Om op je signature in te haken: Weg met die nepfans die zeggen dat Ajax geen top meer kan worden!
|
Ewaldie
Forum berichten: 29
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 13:19
|
|
Om op je signature in te haken: Weg met die nepfans die zeggen dat Ajax geen top meer kan worden!
Helemaal mee eens!
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 14:34
|
|
Vandaag op de training was heel duidelijk te zien waarom Stekelenburg nummer één is. Die man pakt ballen die Vermeer niet pakt. Kenneth is nog teveel een clown, met alle respect. Het feit dat Vermeer telkens, 'pfoe netjes Maarten', 'klasse Maarten' en 'knappe save Maarten', moet zeggen spreekt boekdelen. En Vermeer is een aardige gozer en een redelijke doelman, maar Stekelenburg is nog veruit nummer één.
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 15:18
|
|
Helemaal mee eens!
Idem
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 15:20
|
|
Citaat: Vandaag op de training was heel duidelijk te zien waarom Stekelenburg nummer één is. Die man pakt ballen die Vermeer niet pakt. Kenneth is nog teveel een clown, met alle respect. Het feit dat Vermeer telkens, 'pfoe netjes Maarten', 'klasse Maarten' en 'knappe save Maarten', moet zeggen spreekt boekdelen. En Vermeer is een aardige gozer en een redelijke doelman, maar Stekelenburg is nog veruit nummer één.
Hoe was Suk? En trainde Lodeiro mee?
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 16:32
|
|
Citaat: Vandaag op de training was heel duidelijk te zien waarom Stekelenburg nummer één is. Die man pakt ballen die Vermeer niet pakt. Kenneth is nog teveel een clown, met alle respect. Het feit dat Vermeer telkens, 'pfoe netjes Maarten', 'klasse Maarten' en 'knappe save Maarten', moet zeggen spreekt boekdelen. En Vermeer is een aardige gozer en een redelijke doelman, maar Stekelenburg is nog veruit nummer één.
Hoe was Suk? En trainde Lodeiro mee?
Suk was aanwezig. Hij was fel, bleef langer op het veld als de meeste. Na afloop ging een groep (Urby, Kennedy, Pantelic, Demy, Eriksen, Toby, Sulejmani) buiten om wat vrije trappen te nemen op Vermeer. Hopeloze vrije trappen trouwens! Aissati en Suk stonden midden op het veld wat te trucken, maar ik richtte me toen niet op hen. Uiteindelijk bleven Pantelic, Demy, Eriksen en Suk over om nog wat pingels te nemen. Suk schoot de laatste fraai binnen. Koreaanse specialiteit noemde hij het, althans dat zei De Zeeuw. Maar eerlijk gezegd heb ik met een half oog naar hun gekeken, aangezien de doelmannen pal voor me trainden en ik, als oud-doelman, daar ook altijd wel in geinteresseerd bent.
Lodeiro was niet van de partij.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 19:20
|
|
Het enige punt waar ik Vermeer beter in vind dan Stekelenburg vind ik zijn reflexen. Zijn minpunten zijn daarnaast dat hij nog veel te onzeker in het doel staat en hij slecht in de lucht is. Dat hij, naarmate hij meer speelt, beter zal worden gaat bij mij nog niet helemaal op, aangezien zijn niveau onder MvB vorig seizoen daalde met de wedstrijd.
Stekelenburg is voor dit Ajax een ideale keeper en een net zo goede of betere vervanger voor hem vinden wordt ontzettend moeilijk. Het niveau 'top Europa' is denk ik inderdaad net iets te hoog gegrepen voor hem, maar voor Vermeer al helemaal naar mijn mening. Al zal er ook nog wel minimaal 10 jaar over heen gaan als Ajax daadwerkelijk dat niveau haalt.
Nog steeds snap ik daarom niet waarom zoveel mensen liever Vermeer op doel zien staan. Stekelenburg is nu één van onze betere spelers en is dit seizoen bijna foutloos. Zou het dan niet juist geweldig zijn als zo'n speler zijn carriëre bij Ajax zou afsluiten?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 21:33
|
|
Ik hoor hier iedereen dat Vermeer slecht in de lucht is, maar Stekelenburg is ondanks zijn lengte ook zeker zo zwak in de lucht. Bij ballen in zijn eigen vijf blijft hij meestal nog liever in zijn kooi, dan dat hij eruit komt.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 22:18
|
|
Citaat: Ik hoor hier iedereen dat Vermeer slecht in de lucht is, maar Stekelenburg is ondanks zijn lengte ook zeker zo zwak in de lucht. Bij ballen in zijn eigen vijf blijft hij meestal nog liever in zijn kooi, dan dat hij eruit komt.
Heb ik de laatste 10 wedstrijden niets van gemerkt. Tegen NAC had hij bijvoorbeeld deze lastige bal gewoon klem (minuut 1:35):
http://www.youtube.com/watch?v=MODlSVCjmpY
Ik vind Steek dit seizoen, vooral omdat hij zo constant speelt, misschien wel de beste speler van Ajax.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 22:28
|
|
De eerste paar ballen tegen NAC die in de 5 werden gegooid werden allemaal weggekopt door Ajacieden gelukkig, maar het zag er weer hachelijk uit. Kijk de wedstrijd maar terug. 100% zeker.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 22:30
|
|
Ik heb ook het idee dat Stekelenburg dit seizoen iets zekerder is geworden.
Nog altijd niet het niveau wat hij zou moeten hebben voor hoge ballen (zeker met zijn lengte), maar het lijkt te zijn verbeterd.
Voorbeeld van die bal tegen NAC is toevallig, want dat was wel een hoge bal waar ik zenuwachtig van werd toen die kwam (met Stekelenburg zijn 'onzekere' geschiedenis).
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 22:41
|
|
Citaat: De eerste paar ballen tegen NAC die in de 5 werden gegooid werden allemaal weggekopt door Ajacieden gelukkig, maar het zag er weer hachelijk uit. Kijk de wedstrijd maar terug. 100% zeker.
Ik vind dat je nu niet echt objectief een speler aan 't beoordelen bent. Ik heb die wedstrijd live gezien, alleen niet met bovengemiddelde interesse voor Stekelenburg. Die wedstrijd heb ik Stekelenburg niet kunnen betrappen op een fout. Nu heb ik de samenvatting nog een keer bekeken en ik kan Stekelenburg nog steeds bij geen enkele kans van NAC betrappen op een fout.
Citaat: Voorbeeld van die bal tegen NAC is toevallig, want dat was wel een hoge bal waar ik zenuwachtig van werd toen die kwam (met Stekelenburg zijn 'onzekere' geschiedenis).
Waarom is dat toevallig? Deze bal pakt hij toch gewoon goed, net zoals hij dat de laatste weken doet? Ik heb laatst op dit forum gehoord (weet niet meer door wie en in welk topic) dat we Maarten moesten verkopen en Romero moesten halen! Daar zakt mijn broek dan echt van af als je ziet hoe die staat te keepen...
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 22:59
|
|
Citaat:
Citaat: Voorbeeld van die bal tegen NAC is toevallig, want dat was wel een hoge bal waar ik zenuwachtig van werd toen die kwam (met Stekelenburg zijn 'onzekere' geschiedenis).
Waarom is dat toevallig? Deze bal pakt hij toch gewoon goed, net zoals hij dat de laatste weken doet? Ik heb laatst op dit forum gehoord (weet niet meer door wie en in welk topic) dat we Maarten moesten verkopen en Romero moesten halen! Daar zakt mijn broek dan echt van af als je ziet hoe die staat te keepen...
Toevallig dat je die hoge bal noemt want dat was de eerste hoge bal waar ik aan dacht toen ik jullie discussie las.
Bedoelde dus aan te geven dat hij deze bal inderdaad goed en sterk pakte (wat vorig seizoen minder was). Ik ondersteun je alleen maar hoor, Niels . Vind dat Stekelenburg ook sterker oogt in de lucht (al kan het nog steeds beter).
Romero halen...Tsja, dan ga je van de regen in de drup, want die gozer staat ook te schutteren bij het leven. Daar ga je niet mee vooruit, hooguit dat Romero wat jonger is.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 23:14
|
|
Sorry, verkeerd verwoord. Wat het moet zijn: Hij zal nooit top worden inderdaad, maar op dit moment is hij goed genoeg (/ top) voor Ajax.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 00:35
|
|
Ajax-supporters zijn inmiddels zo gewend aan Stekelenburg dat ze een goede keeper niet eens meer herkennen. Wat...een...zoutzak...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 09:40
|
|
En niet alleen goede keepers, maar goede spelers ook. Wat verwacht je? Een 18 jarige was 6 in 1998(99) en dat was het laatste jaar dat AJAX nog echt goede spelers had. Die generatie supporters denken dat Stekelenburg, Van der Wiel en Emanuelson helemaal 'da siiijjjiiiit' zijn omdat ze in het Ned XI spelen/hebben gespeeld.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 12:03
|
|
Sommige mensen hier moeten hun ogen eens een keer open doen en het huidige Ajax niet steeds vergelijken met vroeger. Natuurlijk was Ajax vroeger een echte topclub, maar dat gebeurt gewoon niet meer.
1995 was een incident. Een incident waar wij zo'n 10 jaar de vruchten van hebben mogen plukken door veel geld te verdienen en goede spelers aan te trekken. Allemaal willen we natuurlijk de toekomstige Messi's en Ronaldo's bij Ajax zien, maar die zijn tegenwoordig voor ons gewoon niet haalbaar meer. Nederland is een te klein voetballand. We zullen het nu de komende jaren gewoon even moeten doen met Stekelenburg, Emanuelson en Van der Wiel. Spelers die op dit moment gewoon een meerwaarde voor Ajax zijn. Nu is het zaak te bouwen, spelers als Suarez bij je te houden en de rotte appels kwijt te raken. Iets wat de afgelopen jaren, door wanbeleid dus, nooit lukte. Laat Jol maar lekker 3 jaar een beetje experimenteren.
Noem mij eens een keer een paar echte argumenten waarom Vermeer nou beter is dan Stekelenburg. Ik heb er al genoeg gehoort, maar elke keer weer is het van die anti-Stekelenburg onzin. Een keeper als Van der Sar zullen we misschien nooit meer krijgen en Maarten staat niet voor niets in het Nederlands elftal. Nog steeds vind ik hem een bijna foutloos seizoen keepen en de kritiek die hij krijgt, krijgt hij alleen op basis van ’t verleden waarin hij niet altijd sterk keepte.
Met Van der Wiel hebben we een prima talentvolle rechtsback. Een speler waar elke Ajacied 2 jaar geleden vol lof over sprak. Nu staat hij rechtsback, komt veelal mee op, maar maakt aanvallend, maar vooral verdedigend wel eens een verkeerde keuze. Beseffen jullie wel hoe jong deze jongen is en hoelang hij op het hoogste niveau speelt? Zoals onze voormalige held Van Gaal zei is verdedigen gewoon aan te leren. Die jongen komt er wel.
Alderweireld een prima kopsterke rechtsbenige verdediger met een prachtige pass, die het in zijn debuutseizoen geweldig doet met zo’n wisselvallige Vertonghen naast hem.
De Zeeuw was de afgelopen jaren de missing link op het middenveld en ik denk dat hij, gezien zijn leeftijd, nog best lang bij Ajax zal blijven.
Suarez, onze sterspeler: Gelukkig in Nederland en bij Ajax. Heeft aangegeven alleen voor de absolute top weg te gaan en vreemd genoeg is hij één van de weinigen die ik ook echt geloof. Aangezien ook de top van Europa krap bij kas zit droom ik nog steeds van nog een seizoen Suarez.
Als Boilesen en Eriksen nou echt zo goed zijn en worden als men beweerd hebben we voor volgend seizoen onze linksbenige centrale verdediger en nummer 10. Met Enoh naast De Zeeuw hebben we een redelijke ijzervreter. Dan zijn onze zorgenpostjes nog de linksback, de vleugelaanvallers en de spits. Hoe het met de ontwikkeling van Zeegelaar staat heb ik geen idee van, maar misschien dat hij binnenkort eindelijk de stap kan maken.
Wanneer je dan Pantelic langer aan je bindt, eindelijk eens een ‘echte’ linksback haalt, er vol voor gaat om dit team nog een seizoen bij elkaar probeert te houden, dan ben ik er van overtuigd dat Ajax kampioen kan worden en tot de beste 16 van Europa kunnen rijken in de Champions League.
Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Boilesen, ???; De Zeeuw, Eriksen, Enoh; Suarez, Pantelic, Zeegelaar.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 12:12
|
|
Citaat: 1995 was een incident
Dat was géén incident. Dat was een kwestie van een uitgebalanceerd team met mensen die keihard voor elkaar werkte. ELKE wedstrijd!
AZ dat kampioen werd vorig seizoen is een incident. Als je in '95 de CL wint en het jaar daarop finale en daarna halve finale haalt dan is het géén incident.
Verder is natuurlijk de mentaliteit bij Ajax behoorlijk veranderd ten opzichte van vroeger.
Ik geef je wél gelijk dat het altijd terugkijken naar de resultaten uit het verleden niet goed is. Ik vind alleen wel dat Ajax weer terug moet naar het beleid wat in het verleden werd gevoerd.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 12:14
|
|
Ajax was in die tijd genoodzaakt de jeugd een kans te geven, omdat er weinig geld was. Gelukkig hadden we toen een topcoach in handen en een gouden jeugd. Iets wat Feyenoord nu in mindere mate heeft.
Dat het beleid bagger is klopt inderdaad, dat is beter geweest.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 12:37
|
|
Citaat: Ajax was in die tijd genoodzaakt de jeugd een kans te geven, omdat er weinig geld was. Gelukkig hadden we toen een topcoach in handen en een gouden jeugd. Iets wat Feyenoord nu in mindere mate heeft.
Dat het beleid bagger is klopt inderdaad, dat is beter geweest.
Onzin, Ajax kon destijds ook ene Ronaldo halen voor 12 miljoen gulden maar men gaf na lang wikken en wegen de voorkeur aan ene Patrick Kluivert. Geld was er wel om spelers te halen maar destijds koos men ervoor om alleen spelers te halen die kwalitaief een meerwaarde waren tov wat je al had. Enkele voorbeelden hiervan:
Litmanen en Petersen mochten strijden om de erfenis van de vertrokken Dennis Bergkamp, mede door blessures bij de favoriete Deen kon Litmanen zich ontpoppen tot de geweldige nummer 10 die hij was. Aangezien niemand uit de eigen jeugd zich aandiende had Ajax daar 2 jonge buitenlanders voor gehaald.
Louis zocht twee buitenspelers omdat er geen geschikt exemplaar voor handen was in de jeugd. Bij Willem 2 pikte hij de jonge en razendsnelle Overmars op die hij van draver omvormde tot levensgevaarlijke winger. Voor de andere positie liet hij drie buitenlanders op proef komen: Finidi, Petrov & Mrkela. Iedereen lachte zich dood om Finidi en verwachtte dat het Mitar Mrkela zou worden. Ronald de Boer heeft hier zelfs in een interview nog over gerept ivm een verloren weddenschap. Het werd de grote onbekende Finidi waarin alleen Clemens Westerhof (bondscoach Nigeria) en Van Gaal iets in zagen.
Van Gaal zocht een powerhouse voor op de linkerflank, dit was echter niet prio 1 dus hij bedong een eerste optie op de multifunctionele Bogarde ipv hem meteen te halen. MSV Duisburg meldde zich echter voor Bogarde bij Sparta dus Ajax moest wel handelen en haalde hem per direct naar Amsterdam. Ook deze Bogarde, die bij Sparta furore maakte als kractige linksbuiten) maakte een duidelijke ontwikkeling door onder Van Gaal.
Op een jeugd WK hadden de scouts ene Nwankwo Kanu zien excelleren. Met alleen Patrick Kluivert in aantocht en Ronald de Boer die daar kon spelen, was de spoeling dun. Kanu was een betaalbaar grot talent die het maar met Kluivert moest uitvechten. Anders dan bij Ronaldo ging het dus niet om heel veel geld en ook niet om een strijd die bijvoorbaat in het voordeel van de aankoop beslist zou worden.
Van Gaal miste een rechtsback in de selectie en ook in de jeugd vond hij die niet. Hij besloot de verhuurde Wijnhard en Reiziger een kans te geven door ze om te scholen tot rechtsback. Beide kwame tekort op hun originele positie dus waarom deze win-win situatie niet proberen. Als het mislukte kon Louis altijd nog iemand kopen, Wijnhard (keuze 1) weigerde en Reiziger (2e keus) hapte toe. Louis kwam, zag en overwon ook hier......
Kortom: beleid is alleen spelers halen als zij een directe versterking/ zeer groot talent zijn (en dus niet voor de breedte!) EN een gat invullen in het systeem wat je wil spelen. Het systeem wat de lange termijn vertegenwoordigt bepaald de aankopen, en niet andersom (de korte termijn). Eigen jeugd krijgt de kans zich te ontwikkelen en er wordt eerst in eigen land gekeken voordat men overzees kijkt. Voorts herkent het technische kader (scouts en staf) talent ipv het alleen te erkennen. Oftewel kijk eerst intern en daarna pas extern.........
DAT was het beleid van die tijd en dat had niets met geld te maken!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 12:47
|
|
Prima verhaal, Peter. Ik ergerde mij ook al aan dat zinnetje geschiedvervalsing. Overigens zat van Gaal er ook wel eens naast, omdat ie wel degelijk kon uitgeven. Grote aankopen als van den Brom en van Vossen zaten op de bank.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 13:07
|
|
Erg mooi verhaal Peter! En precies iets waarmee je aantoont dat het toen een kwestie van beleid was en dus NIET een incident.
Wel is het natuurlijk zo dat het gehele voetbal veranderd is sinds het bosman-arrest. Maar nog steeds denk ik dat je met het beleid van toen successen kan behalen, nationaal en internationaal.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 13:08
|
|
Citaat: Prima verhaal, Peter. Ik ergerde mij ook al aan dat zinnetje geschiedvervalsing. Overigens zat van Gaal er ook wel eens naast, omdat ie wel degelijk kon uitgeven. Grote aankopen als van den Brom en van Vossen zaten op de bank.
Absoluut, Van Vossen was een hype waarvan iedereen kon zien dat die jongen niet bij Ajax zou passen. Dat Vd Brom niet zou slagen hadden minder mensen verwacht denk ik, die jongen deed het bij Vitesse fantastisch en de rek leek er nog lang niet uit. Zelfde beetje met een Boerebach bij PSV destijds. Tja soms zit je er naast natuurlijk, je kunt niet allemaal voltreffers hebben. Als de filosofie achter de aankoop maar goed is dan is dat natuurlijk niet catastrofaal. Het wordt pas een probleem als je filosofie achter aankopen ver te zoeken is, voorbeelden te over in het betaalde voetbal (men neme bijvoorbeeld het Feyenoord en Ajax van de afgelopen 10 jaar).
Peter van Vossen was een van de weinig Van Gaal aankopen die ik in welk opzicht dan ook, nooit heb kunnen begrijpen. Die jongen was een hype en verder heeft ie nooit in welke filosofie dan ook gepast.
Verder heeft de poster waar ik op reageerde helaas wel een beetje gelijk want een goed beleid is helaas de afgelopen 20 jaar een incident gebleken......... Nou ja eigenlijk 2 incidenten want de tandem Co/ Leo had ook zeer goede en doordachte ideeeen. Jammer alleen dat Koeman trainer werd want een goede trainer had veel meer uit die gerenoveerde selectie vol met talent gehaald.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 13:09
|
|
Ok, zit ik er op dat punt naast. Heb die tijd niet echt mee gemaakt, maar wel veel over gelezen en gekeken. Had dus ook gelezen dat mede door de slechte financiële status Ajax genoodzaakt was om de jeugd een kans te geven, wat dus perfect uitpakte. Maarja. Voor de rest blijf ik bij mijn bovenstaande verhaal...
|