Auteur
|
Bericht
|
Scio
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 13:35
|
|
Citaat:
Sterke punten: Lengte, (voorheen)Penalty killer, doel/uittrappen, corners
De minpunten vul je zelf wel in, die heb je genoeg zo te horen..
Corners? Als je jezelf compleet belachelijk wilt maken dan moet je vooral zeggen dat Stekelenburg goed is op corners.
Ach joh,
Ik ben geen fan van Steek, maar noemde de dingen die bij me opkwamen. Ik dacht zegmaar in vergelijking met Vermeer. En die komt iig wel vaak tekort qua corners..
Stekelenburg komt ook vaak tekort bij corners en hoge ballen, dat is juist zijn aller zwakste punt. Vermeer en Stekelenburg ontlopen elkaar op dat gebied helemaal niets, en daar moet Stekelenburg met zijn extra lengte zich voor schamen.
Kwam vaak tekort. Heb de afgelopen tijd een beetje erop gelet en moet zeggen dat voorzetten en corners opvallend vaak in de handen van de uitkomende Stekelenburg vallen. Noem me maar gek maar ik zie vooruitgang de laatste tijd. Toenemend zelfvertrouwen?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 14:04
|
|
Citaat:
Sterke punten: Lengte, (voorheen)Penalty killer, doel/uittrappen, corners
De minpunten vul je zelf wel in, die heb je genoeg zo te horen..
Corners? Als je jezelf compleet belachelijk wilt maken dan moet je vooral zeggen dat Stekelenburg goed is op corners.
Ach joh,
Ik ben geen fan van Steek, maar noemde de dingen die bij me opkwamen. Ik dacht zegmaar in vergelijking met Vermeer. En die komt iig wel vaak tekort qua corners..
Stekelenburg komt ook vaak tekort bij corners en hoge ballen, dat is juist zijn aller zwakste punt. Vermeer en Stekelenburg ontlopen elkaar op dat gebied helemaal niets, en daar moet Stekelenburg met zijn extra lengte zich voor schamen.
Kwam vaak tekort. Heb de afgelopen tijd een beetje erop gelet en moet zeggen dat voorzetten en corners opvallend vaak in de handen van de uitkomende Stekelenburg vallen. Noem me maar gek maar ik zie vooruitgang de laatste tijd. Toenemend zelfvertrouwen?
Hier nog een. Ik krijg het idee dat Steek weer wat beter in vorm aan het komen is. Heb weer wat meer vertrouwen in hem de laatste tijd.
Misschien dat dit ook een gevolg is van het feit dat hij een goed blok voor zich heeft staan?
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 15:24
|
|
Laat het duidelijk zijn dat ik ook nog altijd hoop dat Stekelenburg wel naar een hoog niveau groeit, laat hem mijn ongelijk maar bewijzen.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 22:58
|
|
Sorry hoor, maar wat stond hij weer slecht te keepen.
Nee, eerlijk is eerlijk. Stekelenburg heeft een aantal goede reddingen verricht. Ik hoop dat hij deze lijn blijft doorzetten.
Nog geen hosanna, maar dit heeft hij goed gedaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 23:10
|
|
Ja, best goed. Alleen typisch de uitspraak van Vertonghen op Canvas: "Ik dacht dat de keeper kwam." Niet dus.
|
Seduction
|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 23:13
|
|
Citaat: Ja, best goed. Alleen typisch de uitspraak van Vertonghen op Canvas: "Ik dacht dat de keeper kwam." Niet dus.
Ja, dat moet je dan maar voor lief nemen. Het is typerend hoe Stekelenburg niet communiceert. Hij schreeuwt alleen maar.
Toch heb ik hem een aantal sterke reddingen zien maken.
Dat mag ook gezegd worden.
Dit betekent overigens niet dat ik het nu wel opeens zie zitten, want nee, ik vind het nog steeds een klotekeeper.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 00:33
|
|
Citaat: Ja, best goed. Alleen typisch de uitspraak van Vertonghen op Canvas: "Ik dacht dat de keeper kwam." Niet dus.
Ja, dat moet je dan maar voor lief nemen. Het is typerend hoe Stekelenburg niet communiceert. Hij schreeuwt alleen maar.
Toch heb ik hem een aantal sterke reddingen zien maken.
Dat mag ook gezegd worden.
Dit betekent overigens niet dat ik het nu wel opeens zie zitten, want nee, ik vind het nog steeds een klotekeeper.
Je bent ook niet te overtuigen heh Dat klotekeeper stukje kan teniet gedaan worden als Maarten deze lijn kan voorttrekken. Hoop dat je er wel voor openstaat, want ik ben nog steeds van mening dat Maarten het in zich heeft. Nu nog laten zien op lange termijn
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 01:32
|
|
Vind ik een beetje makkelijk van Vertonghen. Hij werkt de bal enorm zwak weg (weigert hij nou te werken aan die rechter van hem of wat?) en laat vervolgens Legear lopen.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 05:43
|
|
Stekelenburg keepte een uitstekende wedstrijd, Als hij die lijn door kan trekken zou dat geweldig zijn. En Vertonghen ging zoals iemand al zei niet vrijuit bij dat doelpunt, Stekelenburg red in eerste instantie maar dan vliegt die bal er alsnog in. Jah dat is erg zuur want we hadden 3 punten verdiend.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 09:02
|
|
Vind ik een beetje makkelijk van Vertonghen. Hij werkt de bal enorm zwak weg (weigert hij nou te werken aan die rechter van hem of wat?) en laat vervolgens Legear lopen.
Ik heb de tegengoal even in een flits gezien omdat ik bier aan het halen was maar was het juist niet Alderweireld die twee stappen naar achter deed bij Lukaku vandaan waardoor die helemaal vrij komt te staan en die omhaal kan maken? Vertonghen heb ik even in die flits niet gezien geloof ik, verder blijft het natuurlijk een domme, halfzachte en 'veel te mooi willen doen' actie van Suarez voordat die bal de 16 inkomt.
|
AFCAmuiden
Forum berichten: 67
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 10:04
|
|
Citaat: Alleen verder blijft het natuurlijk een domme, halfzachte en 'veel te mooi willen doen' actie van Suarez voordat die bal de 16 inkomt.
Daar heb ik mij de gehele wedstrijd aan zitten ergeren, maar dat is nou eenmaal Suarez..
Als die acties wel lukken is iedereen vol lof en opgewekt en als ze mislukken is het gewoonweg zuur, omdat het allemaal een stuk gemakkelijker kan.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 11:48
|
|
Citaat:
Je bent ook niet te overtuigen heh Dat klotekeeper stukje kan teniet gedaan worden als Maarten deze lijn kan voorttrekken. Hoop dat je er wel voor openstaat, want ik ben nog steeds van mening dat Maarten het in zich heeft. Nu nog laten zien op lange termijn
Zeg grappenmaker, ik wacht al een tijdje op excuus van jou voor je valse beweringen dat ik Stekelenburg afkraak op een interview, een interview dat ik helemaal niet had gelezen en waar ik ook helemaal niets over heb gezegd.
On topic: Geen enkele aanmerkingen op Stekelenburg gisteren.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 12:20
|
|
Keepte uitstekend, zeker weten. Hij bewijst maar weer eens dat hij een echte reflex-keeper is. Desondanks vraag ik me soms nog steeds af waarom hij de bal niet gewoon al lang heeft, als die wat verder in de zestien komt. In tegenstelling tot Vermeer is Maarten geen meevoetballende keeper, helaas.
Overigens vind ik dat hij op basis van deze wedstrijd mij wel gewoon overtuigt heeft dat hij de eerste man is. Dankzij Stekelenburg hebben we nog enigzins een punt gewonnen, terwijl we er eigenlijk twee verloren.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 12:32
|
|
Citaat:
Zeg grappenmaker, ik wacht al een tijdje op excuus van jou voor je valse beweringen dat ik Stekelenburg afkraak op een interview, een interview dat ik helemaal niet had gelezen en waar ik ook helemaal niets over heb gezegd.
On topic: Geen enkele aanmerkingen op Stekelenburg gisteren.
Waarom zou ik excuses aanbieden over een feit? Je bent echt een bloedzuigertje af en toe vriend.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 12:36
|
|
Verder on-topic, Robusto & thyza. Off-topic posts worden gewoon compleet verwijderd, dus het heeft geen zin.
|
AFCAmuiden
Forum berichten: 67
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 12:59
|
|
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat Stekelenburg gewoon een goede keeper is. Hij heeft afentoe zijn minpunten maar keept (naar mijn mening) gewoon lekker.
En ik vind dat Vermeer een stuk risicovoller is in het doel dan Maarten..
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 13:05
|
|
[list">Stekelenburg: 'We stonden als een huis'
De verdediging van Ajax capituleerde in Brussel vijf minuten voor tijd alsnog (1-1). Toch stond de achterhoede de hele avond als een huis, vond Maarten Stekelenburg. De man van de achterste linie is content. "We raken steeds beter op elkaar ingespeeld."
Het was een redding die hij niet meer dacht te hoeven maken. Ajax speelde immers met een man meer, door de rode kaart voor Jelle van Damme, tien minuten voor tijd. Toch bonkte Anderlecht ineens nadrukkelijk op de deur, die Ajax een wedstrijd lang ferm gesloten had weten te houden.
Het schot kwam van ver. Stekelenburg dook naar links, laag naar de grond. Met zijn hand tikte hij de bal weg van zijn doel. ''Dan denk je, dit is het; de winst is binnen,'' aldus de keeper die naar eigen zeggen stukje bij beetje weer naar zijn topvorm groeit.
Even viel het publiek achter hem stil, maar bij de volgende Brusselse aanvalsgolf, begon de harde kern van Anderlecht weer uit volle borst te zingen en te roepen. Stekelenburg hoort het niet meer. Daarvoor heeft hij al te veel meegemaakt, zegt hij. Nu hij weer zeker is van zijn basisplaats, is 'de ruis in het hoofd' weer verdwenen.
Na zijn knappe redding stuurde hij zijn verdediging weer aan, zoals hij dat voor de wedstrijd ook al had gedaan. In de kleedkamer neemt hij een leidersrol op zich, zegt Urby Emanuelson. ''Hij is de meest ervaren speler van de verdediging. Hij pakt ons één voor één apart, en wijst ons op het belang van de nul houden. Daar zijn we nu echt mee bezig. Eerst hadden we individueel goede verdedigers. Nu hebben we een goede verdediging.''
Organisatorisch staat het steeds beter bij Ajax. Er groeit iets, zegt Stekelenburg. ''De verdediging staat als een huis. De kampioen is vaak ook de ploeg met het minst aantal doelpunten tegen. Dat beseffen we steeds beter. We winnen nu met 6-0 van NAC. Dat zou vorig seizoen best wel eens 6-2 geweest kunnen zijn.''
Jan Vertonghen en Toby Alderweireld krijgen de meeste lof toegespeeld voor het slinkende aantal tegendoelpunten. Dat vindt Stekelenburg te kort door de bocht. Hij wijst op het goede spel van de vleugelverdedigers Urby Emanuelson en Gregory van der Wiel, maar prijst vooral de rol van Demy de Zeeuw. ''Verdedigen begint voorin. Demy is zo slim, hij weet precies wanneer je druk moet zetten.''
Toch kon ook De Zeeuw niet voorkomen dat Anderlecht met nog een paar stuiptrekkingen gevaarlijk kon worden. Vier minuten voor tijd moest Stekelenburg toezien hoe al zijn verdedigers vergaten het zestienjarige wonderkind Lukaku voor de voeten te lopen. De spits mocht op slechts enkele meters van het doel de bal vrij aannemen alvorens tot een schot te komen. ''Dat mag niet op dit niveau,'' aldus Stekelenburg, die de volley van Lukaku nog wel met zijn vuisten kraakte, maar in de rebound alsnog gepasseerd werd door Jonathan Legear.
Na het laatste fluitsignaal had Stekelenburg slechts een korte ruk nodig om het klittenband van zijn rechterhandschoen los te trekken. De ontblote hand was bedoeld voor de scheidsrechter, maar woelde onderweg naar de middenstip eerst nog kort door het haar van Alderweireld, die met gehurkte knieën verslagen naar het gras staarde.
De troost van Stekelenburg was oprecht, want van paniek wil hij niks weten, zei hij met het besef dat de Europese campagne nog vier wedstrijden duurt. Dat belette de doelman echter niet om terug in de kleedkamer de jonge verdediger wel de les te lezen. ''De bal was lang onderweg. Daar moest iemand naar toe,'' aldus Stekelenburg. ''Maar ik moet zeggen: ondanks het tegendoelpunt stond de verdediging weer als een huis. Alleen het resultaat is zuur.'' (THOMAS RIJSMAN)
# bron: Parool[/list">
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 20:45
|
|
http://www.oranje.nn.nl/Video.htm?contentid=7215
Een intervieuw met Stekelenburg.
|
Seduction
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 11:48
|
|
Gelukkig hebben we Stekelenburg op het goal, anders had het gisteren zomaar 2-0 kunnen zijn.
De gehele wedstrijd heeft hij niks te doen gehad tegen een serieuze tegenstander. Er komt 1 kans en hij hangt weer in de netten.
Zoals ik al eerder zei, de 0 houden tegen de clubjes waar we de afgelopen weken tegen moesten spelen is geen kunst.
Ik ben benieuwd hoe hij zich tegen de andere "serieuze" tegenstanders zal gaan manifesteren.
Willem 2, ado, vvv en nog meer van zulke ongein zijn natuurlijk niet te vergelijken met de komende wedstrijden.
Uiteraard hoop ik dat Stekelenburg de sterren van de hemel zal keepen en punten pakt. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat het dan deels een verdienste van Stekelenburg is dat we dan die wedstrijden hebben gewonnen.
Gezien zijn enige en ontstellend zwakke optreden van gisteren heb ik er alleen een hard hoofd in.
Of heb ik gisteren weer teveel azijn in mijn sla gedaan?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 11:54
|
|
Mwah ik denk dat je wel iets te veel azijn op je sla hebt gedaan. In eerste instantie dacht ik ook dat hij zich inhield, maar in de herhaling is te zien dat hij er gewoon echt niet bij kan. Het was vooral een fout van de verdediging vond ik. Anita liet hem lopen, maar niemand neemt over.
|
Seduction
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 11:57
|
|
Citaat: Mwah ik denk dat je wel iets te veel azijn op je sla hebt gedaan. In eerste instantie dacht ik ook dat hij zich inhield, maar in de herhaling is te zien dat hij er gewoon echt niet bij kan. Het was vooral een fout van de verdediging vond ik. Anita liet hem lopen, maar niemand neemt over.
Los van het feit dat de verdediging de speler liet lopen, stond Stekelenburg te ver uit zijn goal. Bovendien dook hij, zoals zovaak, weer retetraag naar de grond.
Op die manier is het inderdaad onmogelijk om die bal te houden ja, maar dat is iets wat Stekelenburg met al zijn ervaring op nationaal en internationaal gebied zou moeten beheersen en gewoon zou moeten kunnen uitspelen.
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 13:22
|
|
Vond het wel meevallen hoer ver hij uit z'n goals stond. Bij mijn weten op de 5-meterlijn. Da's een prima positie als de tegenstander niet in je 16 is...en je kunt bij een lob nog aardig snel teruglopen. Verder dek je de verre hoek af. Gewoon erg goed ingeschoten....hard...verdekt geschoten en laag over de grond.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 14:25
|
|
Niemand valt dit op, maar je moet er wel naar opzoek zijn. Ik ben hartstikke blij met deze man op de goal, want hij is op dit moment gewoon de beste doelman uit de eredivisie. Je kunt hem wel vergelijken met Van der Sar of zo, maar tegen Manchester United was dat schot niet gekomen, das nou eenmaal nog de onervarenheid van onze ploeg. Anita die niet meer kan denkt ach laat maar. Alderweireld stapt niet uit en die jongen mag in alle vrijheid schieten. En wij reageren hier heel wat af op een keeper, maar die moeten we buiten beschouwing houden. Je mag alleen reageren als hij fouten maakt als Dida en Cassilias. Want die maken er wel een potje van. Hij niet, want dit is gewoon een oorzaak gevolg verhaal.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 15:22
|
|
Citaat: Niemand valt dit op, maar je moet er wel naar opzoek zijn. Ik ben hartstikke blij met deze man op de goal, want hij is op dit moment gewoon de beste doelman uit de eredivisie. Je kunt hem wel vergelijken met Van der Sar of zo, maar tegen Manchester United was dat schot niet gekomen, das nou eenmaal nog de onervarenheid van onze ploeg. Anita die niet meer kan denkt ach laat maar. Alderweireld stapt niet uit en die jongen mag in alle vrijheid schieten. En wij reageren hier heel wat af op een keeper, maar die moeten we buiten beschouwing houden. Je mag alleen reageren als hij fouten maakt als Dida en Cassilias. Want die maken er wel een potje van. Hij niet, want dit is gewoon een oorzaak gevolg verhaal.
Precies! Anita die niet wil ingrijpen omdat hij dan zijn 2e geel kreeg. Alderweireld die niet uitstapt (om wat voor reden dan ook) en de speler die een mooie geplaatste schuiver in de hoek legt.
Vind juist dat Stekelenburg zich de laatste tijd weer goed manifesteert. Hij lijkt een stuk scherper als de periode die hij vorig seizoen had.
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 15:24
|
|
Citaat: Niemand valt dit op, maar je moet er wel naar opzoek zijn. Ik ben hartstikke blij met deze man op de goal, want hij is op dit moment gewoon de beste doelman uit de eredivisie. Je kunt hem wel vergelijken met Van der Sar of zo, maar tegen Manchester United was dat schot niet gekomen, das nou eenmaal nog de onervarenheid van onze ploeg. Anita die niet meer kan denkt ach laat maar. Alderweireld stapt niet uit en die jongen mag in alle vrijheid schieten. En wij reageren hier heel wat af op een keeper, maar die moeten we buiten beschouwing houden. Je mag alleen reageren als hij fouten maakt als Dida en Cassilias. Want die maken er wel een potje van. Hij niet, want dit is gewoon een oorzaak gevolg verhaal.
Precies! Anita die niet wil ingrijpen omdat hij dan zijn 2e geel kreeg. Alderweireld die niet uitstapt (om wat voor reden dan ook) en de speler die een mooie geplaatste schuiver in de hoek legt.
Vind juist dat Stekelenburg zich de laatste tijd weer goed manifesteert. Hij lijkt een stuk scherper als de periode die hij vorig seizoen had.
Goal viel omdat De Zeeuw riep dat Vertonghen uit moest stappen, en Vertonghen riep dat de man voor De Zeeuw was (Bron: Demy zelf)
|