Auteur
|
Bericht
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 10:56
|
|
Korte hoek hoort altijd voor de keeper te zijn. Desnoods tik je hem als corner eruit, maar dit was gewoon van amateur niveau. Natuurlijk gaat het mis in de verdediging en op het middenveld, maar dit doelpunt had nooit mogen zitten en dat kun je deels Stekelenburg aanrekenen.
Ik zal zo even terugkomen op je andere punten. Er moet ook nog gewerkt worden
EDIT:
In mijn optiek ben je als keeper kansloos als de bal het 5 meter gebied binnenkomt en er kan gekopt worden door de tegenstander. Als keeper zijnde hoor je de baas te zijn in je 5 meter gebied. Zeker met zijn lengte zou hij gewoon veel vaker moeten uitkomen.
Over reflexen kan ik kort zijn. Kijk eens naar Verhoeven. Ook niet de kleinste op het veld, is nog zwaarder dan Stekelenburg, maar heeft fantastische reddingen verricht vorig seizoen.
Ik ben nu even niet in staat om een uitgebreide reactie en opsomming van beelden te geven. Ik zal binnenkort eens wat beelden opzoeken waar ik vind dat Stekelenburg gewoon de foute keuze maakt.
Ik prefereer een uitgooi altijd boven een uittrap. Puur om het feit dat je dan rustig kan opbouwen en de bal sowieso in de ploeg blijft. Als je weet dat je spelers niet balvast genoeg zijn of fysiek niet sterk genoeg om dit soort duels te kunnen winnen, moet er toch een belletje gaan rinkelen dat iedere uittrap een grote kans van mislukken heeft?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 16:07
|
|
Wat vonden jullie van Stekelenburg vandaag? Ik vond hem erg solide keepen, en op die domme actie op het eind van de wedstrijd na, heb ik hem geen fouten zien maken. Hij zat 3 keer bij de bal toen de goal viel, maar voor de rest hield hij alles er netjes uit.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 16:30
|
|
Ik heb al zo m'n twijfels bij die eerste vrije trap van Dzsudzsák, het is per slot van rekening zijn hoek waar die bal binnen slaat, maar die tweede vrije trap moet ie er echt uitranselen. Hij haalt nog wel een kopbal aardig uit de hoek, maar dat verbleekt bij de Hongaarse goals.
Bij Stekelenburg is het bijna wekelijks hetzelfde liedje. Op de momenten dat een keeper zich kan onderscheiden, doet hij dat niet.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 16:44
|
|
Citaat: Ik heb al zo m'n twijfels bij die eerste vrije trap van Dzsudzsák, het is per slot van rekening zijn hoek waar die bal binnen slaat, maar die tweede vrije trap moet ie er echt uitranselen. Hij haalt nog wel een kopbal aardig uit de hoek, maar dat verbleekt bij de Hongaarse goals.
Bij Stekelenburg is het bijna wekelijks hetzelfde liedje. Op de momenten dat een keeper zich kan onderscheiden, doet hij dat niet.
Die eerste vond ik geen fout van Stekelenburg, een keeper verwacht die bal niet aan die kant en ik denk dat hij alleen maar zzzoooeeefff hoorde. Soms is een vrije trap gewoon onhoudbaar en prachtig ingeschoten. Die 2e was absoluut een fout, hier stond hij te ver in de korte hoek EN te ver van zijn lijn af. Vermeer staat ook altijd verkeerd opgesteld bij een vrije trap dus dat zou lood om oud ijzer zijn. Valt me trouwens zowiezo op hoevaak keepers slecht opgesteld staan.
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 17:35
|
|
Maar voor de rest stond Stekelenburg echt redelijk te keepen. Ik vond het toch aardig hoe die een aantal vrije trappen pakte enzo.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 17:47
|
|
Citaat: Maar voor de rest stond Stekelenburg echt redelijk te keepen. Ik vond het toch aardig hoe die een aantal vrije trappen pakte enzo.
Leuk dat 'voor de rest', wat koop je daarvoor? Dat een keeper eens een keer een 'foutje' maakt dat kan gebeuren. Structurele fouten daarentegen, mogen niet voorkomen bij een keeper van Ajax 1 die zichzelf nog eens geweldig vindt ook.
Nou Steek en topkeeper zul je nimmer nooit worden, in het veld niet en buiten het veld ook niet.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 17:52
|
|
Je klinkt alsof het de fout is van stekelenburg dat we verloren hebben. Zal ik je wat zeggen . Collectief falen. Erg veel kansen tegen gehad en stekelenburg had een paar goede reddingen en had de bal een paar keer klem. Ik denk dat we blij kunnen zijn dat we maar met 3-4 hebben verloren...
De 2e vrije trap trouwens werd z'n zicht geblokkeerd. Hij zag de bal te laat aankomen, maar zat nog dichtbij. Isakkson was pas slecht. Stekelenburg krijgt van mij een 6.5 voor z'n optreden
Hij mag wel wat gaan doen aan zijn uittrappen. Steeds de lange bal als je geen controle over de wedstrijd heb vraag je om problemen.
|
Seduction
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 18:10
|
|
Het zal natuurlijk niet als een verrassing komen dat ik weer ga afgeven op onze keeper.
De vrije trappen waren DRA MA TISCH. Hij stapt uit zijn eigen hoek en kiest de hoek van de muur, en uitgerekend in zijn eigen hoek komt de bal. Goal.
De tweede was gewoon houdbaar, behalve voor onze wereldkeeper.
3-2 een blunder van jewelste.
Daarna houdt hij wel een bal met een 4-3 stand, maar dan is het al te laat. Dan heeft hij de wedstrijd al verkloot met zijn zwakke optreden. Totaal geen bezieling, gaat totaal niet voor de bal en is nog te beroerd om zijn hand uit te steken om een poging te wagen de bal tegen te houden.
Alsjeblieft Jol, ik hoop nu dat je hebt gezien waarom Stekelenburg onder van Basten ernaast stond. Zet AUB deze trend door en ga op zoek naar een goede keeper, want dit wordt op deze manier weer een jaar vol verloren punten door deze "keeper".
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 18:40
|
|
2 blunders de eerste en de derde, de 2e word wel slecht ingeschoten door Bakkal maar vind ik niet meteen een blunder want hoe kan Bakkal daar zo vrijstaan , mss door de geweldige coachende kwailiteiten van Wielaert? of is het gewoon onkunde?
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 19:28
|
|
Als die bij de 1e goal op z'n voorvoeten stond te springen had hij hem makkelijk gehad.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 19:32
|
|
Bij het eerste doelpunt verwacht hij een bal over de muur. Om daar te komen maakt hij een klein hupje naar de voor hem rechter kant. Door dat kleine hupje is hij in beweging naar de verkeerde kant en komt hij er in "zijn" hoek niet meer bij. Puur een inschattingsfout als het mij vraagt.
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 19:39
|
|
En dan nog. Schot was onthoudbaar.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 19:47
|
|
Hij was absoluut niet onhoudbaar.
|
Seduction
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 20:49
|
|
Citaat: En dan nog. Schot was onthoudbaar.
Als Stekelenburg dat onnodige hupje naar rechts niet had gemaakt was de bal klemvast geweest. Zonder twijfel. Zelfs door Stekelenburg.
Door het hupje was hij gewoon veel en veels te laat.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 22:27
|
|
Denk niet dat er in NL een keeper is (op Romero na misschien) die het beter had gedaan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 22:28
|
|
Citaat: Ik heb al zo m'n twijfels bij die eerste vrije trap van Dzsudzsák, het is per slot van rekening zijn hoek waar die bal binnen slaat, maar die tweede vrije trap moet ie er echt uitranselen. Hij haalt nog wel een kopbal aardig uit de hoek, maar dat verbleekt bij de Hongaarse goals.
Die eerste vond ik geen fout van Stekelenburg, een keeper verwacht die bal niet aan die kant en ik denk dat hij alleen maar zzzoooeeefff hoorde. Soms is een vrije trap gewoon onhoudbaar en prachtig ingeschoten. Die 2e was absoluut een fout, hier stond hij te ver in de korte hoek EN te ver van zijn lijn af. Vermeer staat ook altijd verkeerd opgesteld bij een vrije trap dus dat zou lood om oud ijzer zijn. Valt me trouwens sowieso op hoevaak keepers slecht opgesteld staan.
Het ergste is nog dat hij bij die derde tegengoal gewoon gewoon in houdt. Hij strekt zich niet eens voor die bal omdat hij inschat dat de bal over gaat. Kijk, als dat je gebeurt bij een verdwaalde voorzet uit een vloeiende aanval kan ik het me nog enigszins voorstellen, maar dit was een dood spelmoment. Dramatisch weer.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 22:52
|
|
Seduction...meerdere malen heb ik Stekelenburg verdedigd tegenover jouw kritiek, maar ik ben een eerlijk man. Ik moet toegeven: vandaag was het niet om aan te zien. Bij zo'n beetje ieder punt dat ik vorige week had opgenoemd, schitterde hij vandaag in onkunde. Opeens denkt ie Braziliaanse uittrappen te kunnen nemen, weet hij niet meer wanneer de rust is en inderdaad, om maar niet te spreken over de vrije trappen (vooral de tweede, eerste was gewoon keihard, doch houdbaar). Ik begin me zo langzamerhand toch het één en ander af te vragen.
|
Seduction
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 22:58
|
|
Citaat: Seduction...meerdere malen heb ik Stekelenburg verdedigd tegenover jouw kritiek, maar ik ben een eerlijk man. Ik moet toegeven: vandaag was het niet om aan te zien. Bij zo'n beetje ieder punt dat ik vorige week had opgenoemd, schitterde hij vandaag in onkunde. Opeens denkt ie Braziliaanse uittrappen te kunnen nemen, weet hij niet meer wanneer de rust is en inderdaad, om maar niet te spreken over de vrije trappen (vooral de tweede, eerste was gewoon keihard, doch houdbaar). Ik begin me zo langzamerhand toch het één en ander af te vragen.
Wvisser, eerlijk is eerlijk, ik vind het erg sportief van je. Het gaat mij natuurlijk niet om mijn gelijk, maar om de frustratie dat Ajax elke keer op deze manier net naast de pot piest. Ik zou ook liever zien dat we met Stekelenburg een wereldkeeper in huis zouden hebben, maar helaas is dat niet het gegeven momenteel.
Ik vind het van klasse getuigen dat je toch weet te reageren hierop!
Waren er maar meer mensen zoals jij op diverse fora, dan gaat het tenminste nog ergens over en heeft het toegevoegde waarde, in tegenstelling tot bepaalde anderen hier.
Hoe dan ook, het is natuurlijk flink balen dat we de eerste punten hebben verloren.
EDIT:
Citaat: Maarten Stekelenburg, doelman van Ajax, werd in de wedstrijd tussen PSV en Ajax (4-3) tot tweemaal toe gepasseerd door een vrije trap van Balasz Dzsudzsak. Tegenover Goal.com spreekt de doelman over zijn fout bij de tweede vrije trap.
"Ik denk dat hij er maar twee van de tien zo inschiet", doelt de doelman over de eerste vrije trap. "Hij raakte hem vol en precies. Bovendien zag ik de bal pas laat aankomen."
De Ajacied geeft toe dat hij de tweede bal had kunnen hebben. "Die moet ik gewoon hebben. Ik deed een stap naar voren, omdat ik een voorzet verwachtte. Maar iedereen maakt fouten, dus ik ben niet bang voor mijn positie."
Stekelenburg vindt het jammer dat Ajax geen gat heeft geslagen tot zeven punten van PSV. "Het is jammer dat we ze niet op zeven punten hebben gezet. Na de 3-3 kon het duel beide kanten op."
Wat moeten we hier nou in godesnaam van denken? Wat zijn dit nou voor opmerkingen?
Iedereen maakt fouten, dus ik ben niet bang voor mijn positie? Kom op, deze man ontbeert echt iedere vorm van zelfkennis. Hoe vreselijk verkeerd zelfbeeld kun je hebben zeg. Wanneer komt hier een eind aan?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 23:42
|
|
En die man is dan bijna 27 jaar oud. Tsja, iedereen maakt fouten. Helaas heb ik het idee dat ook jongens als Vertonghen en Van der Wiel over de Stekelenburg/Emanuelson-mentaliteit beschikken. Welke speler uit de eigen jeugd van Ajax gaat eens op de knie van de tegenstander staan wanneer die wat te brutaal wordt? Het klinkt smerig, en dat is het ook, maar de Ajax-opleiding brengt vrijwel alleen maar watjes voort.
Verder is het zoals ik al in de wedstrijdtopic stelde: Stekelenburg = Isaksson. Alleen staat Isaksson te trillen als een rietje van de zenuwen en vindt Stekelenburg zichzelf helemaal te waus.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 00:10
|
|
Citaat: En die man is dan bijna 27 jaar oud. Tsja, iedereen maakt fouten. Helaas heb ik het idee dat ook jongens als Vertonghen en Van der Wiel over de Stekelenburg/Emanuelson-mentaliteit beschikken. Welke speler uit de eigen jeugd van Ajax gaat eens op de knie van de tegenstander staan wanneer die wat te brutaal wordt? Het klinkt smerig, en dat is het ook, maar de Ajax-opleiding brengt vrijwel alleen maar watjes voort.
Verder is het zoals ik al in de wedstrijdtopic stelde: Stekelenburg = Isaksson. Alleen staat Isaksson te trillen als een rietje van de zenuwen en vindt Stekelenburg zichzelf helemaal te waus.
Tja wat wil je, Stekelenburg zit in de allerhoogste salarisschaal wordt al jaren de nieuwe Van der Sar genoemd en heeft een basisplek in Oranje. Als je niet zo kijken naar de collectieve keeperarmoede dan zou je bijna denken dat het een veelbelovende speler is. Stekelenburg heeft jaren Fred Grim als keeperstrainer gehad, ik dacht voorheen dat daar het voornaamste probleem zat. Toen L'Ámi kwam zag ik kleine vorderingen maar Stekelenburg is weer terug bij af. Waar dat aan ligt? Voornamelijk z'n houding. Het verongelijkte toen hij vorig jaar reserve stond is daarbij exemplarisch.
Je zou bijna verlangen naar keepers zoals Waterreus, die zich kapot trainden wanneer ze concurrentie hadden. Vermeer heeft dat trouwens ook wel, die stelt z'n contractverlenging ook weer uit nu ie geen basisspeler is. En met een weinig zelfkritische houding blijf je fouten maken, want als je die fouten ogenschijnlijk niet bij jezelf legt ..Die twee goals van Dsudszak waren een voorbeeld van je slecht opstellen. Zeker bij die eerste goal moet je daar minimaal een hand tegenaan kunnen zetten. Ik bekijk de zaak dus ook technisch, Stekelenburg zat ook niet een beetje in de buurt (idem met die andere goal). Over de voortzettingen zal ik het niet eens hebben verder; om te huilen zo slecht.
Ergens zijn spelers zoals Stekelenburg een belemmering voor een kampioensschap, ze z hebben te veel reputatie om ze er zomaar uit te halen en te passeren. Maar tegelijkertijd weet je dat je ze als basisspeler niet verder zullen brengen, wat andere clubs ook zien. Stekelenburg wordt ook niet weggekocht of iets dergelijks er is amper belangstelling voor hem geweest.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 00:12
|
|
Dat is toch een generatiekloof, denk ik. Zelfs de supporters gaan mee in de mentaliteit van de spelers...
En die uitspraken vielen me ook weer op. Verrassend was het niet meer. Daarvoor heeft Stekelenburg al te veel aangegeven niet over een topsportmentaliteit te beschikken. Daarom zal hij nooit de top bereiken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 00:41
|
|
Citaat: Dat is toch een generatiekloof, denk ik. Zelfs de supporters gaan mee in de mentaliteit van de spelers...
En die uitspraken vielen me ook weer op. Verrassend was het niet meer. Daarvoor heeft Stekelenburg al te veel aangegeven niet over een topsportmentaliteit te beschikken. Daarom zal hij nooit de top bereiken.
Op welke uitspraken doel je precies 343?
Wat je met die mentaliteitskwestie noemt herken ik, al denk ik dat ik nog van de zeikerige oude stempel ben als supporter. Ik mis al een hele tijd dat spelers getergd zijn om te winnen.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 08:04
|
|
Citaat: Seduction...meerdere malen heb ik Stekelenburg verdedigd tegenover jouw kritiek, maar ik ben een eerlijk man. Ik moet toegeven: vandaag was het niet om aan te zien. Bij zo'n beetje ieder punt dat ik vorige week had opgenoemd, schitterde hij vandaag in onkunde. Opeens denkt ie Braziliaanse uittrappen te kunnen nemen, weet hij niet meer wanneer de rust is en inderdaad, om maar niet te spreken over de vrije trappen (vooral de tweede, eerste was gewoon keihard, doch houdbaar). Ik begin me zo langzamerhand toch het één en ander af te vragen.
Wvisser, eerlijk is eerlijk, ik vind het erg sportief van je. Het gaat mij natuurlijk niet om mijn gelijk, maar om de frustratie dat Ajax elke keer op deze manier net naast de pot piest. Ik zou ook liever zien dat we met Stekelenburg een wereldkeeper in huis zouden hebben, maar helaas is dat niet het gegeven momenteel.
Ik vind het van klasse getuigen dat je toch weet te reageren hierop!
Waren er maar meer mensen zoals jij op diverse fora, dan gaat het tenminste nog ergens over en heeft het toegevoegde waarde, in tegenstelling tot bepaalde anderen hier.
Hoe dan ook, het is natuurlijk flink balen dat we de eerste punten hebben verloren.
Tsja je kan wel met een positieve kijk het vertrouwen houden in Stekelenburg, maar als je zo hard met je neus op de feiten wordt gedrukt, maak je alleen maar jezelf belachelijk door te volharden. Ik ben Ajacied, maar bekijk het allemaal wel objectief. Ik hoop alleen dat Maarten nu eindelijk de negatieve spiraal waar hij vorig seizoen in is beland weet te doorbreken, want ik acht het onwaarschijnlijk dat er nog een nieuwe keeper komt dit seizoen, we zullen het met Maarten moeten doen. Daarnaast ben ik wel nog steeds van mening dat we kampioen kunnen worden met Maarten, want als je naar de tegengoals kijkt, is de verdediging van Ajax momenteel natuurlijk lachwekkend. Mag hopen dat hier gauw verandering in komt, één wissel lijkt mij in ieder geval een logische: Vertonghen achterin, Wielaert op de tribune..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 09:13
|
|
Tot aan het moment dat we een betere keeper hebben gevonden moeten we achter Stekelenburg blijven staan. Vermeer is in ieder geval geen betere keeper, dus dan zal er een keeper aangekocht moeten worden.
Ik moet wel zeggen dat de grens wat mij betreft bereikt is. Ik heb hem lang verdedigd, maar al die, volgens mij, houdbare ballen begin ik goed zat te worden. Helaas is hij niet het grootste probleem bij Ajax, maar de 4 mensen voor hem..
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 10:23
|
|
Citaat: En die man is dan bijna 27 jaar oud. Tsja, iedereen maakt fouten. Helaas heb ik het idee dat ook jongens als Vertonghen en Van der Wiel over de Stekelenburg/Emanuelson-mentaliteit beschikken. Welke speler uit de eigen jeugd van Ajax gaat eens op de knie van de tegenstander staan wanneer die wat te brutaal wordt? Het klinkt smerig, en dat is het ook, maar de Ajax-opleiding brengt vrijwel alleen maar watjes voort.
Hier heb ik zelf ook al meerdere malen over de hardheid van onze spelers geklaagd. Maar wat wil je ook dat wanneer je een schopje in de jeugd krijgt er meteen een fysio/verzorger op afrent en je verzorgt alsof je een beenbreuk hebt. Terwijl je eigenlijk zou moeten zeggen opstaan en verder gaan.
Mietjes! Dat kunnen we inderdaad rustig concluderen. Waar zijn die smerige ratten als Witschge en Davids.
|