Auteur
|
Bericht
|
stekelfan
Forum berichten: 486
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 31 mei 2008 13:10
|
|
Jeroen ben jij de leukste thuis
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 21:01
|
|
Citaat: Met het vertrek van Erik Heijblok naar De Graafschap vermoed ik dat Stekelenburg komend seizoen vleugels krijgt. Niet langer onder het juk van de eeuwige druk die een dergelijke keeper met z'n aanwezigheid afdwingt krijgt Stekelenburg meer vertrouwen nu er 1 concurrent is vertrokken.
Die druk is er NOOIT geweest. Want hij wist dat ie vaste 1 ste keus was, dat Gentenaar vaste 2de keus was en Heijblock vaste 3de keus.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 11:24
|
|
Wie kan mij vertellen wanneer Maarten Stekelenburg debuteerde in Ajax I?
De Ajax-site zegt 31-03-2002 tegen Vitesse (0-1). Ten eerste eindigde die wedstrijd in 3-1 en ten tweede blijkt dit niet te kloppen, VI en een andere site zeggen dat Grim de volledige wedstrijd keepte.
Wikipedia zegt dat Stekelenburg debuteerde tegen NAC (0-1) op 24-2-2002, maar ook die wedstrijd lijkt niet te kloppen. Didulica speelde de hele wedstrijd, volgens VI en die andere site.
Edit: Debuut was tegen PSV in de wedstrijd om de JC Schaal. Nou maar even ajax mailen dat de ajax site niet klopt. En dat ze zijn echte debuutwedstrijd maar eens juist op de site moeten zetten.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:31
|
|
Citaat: Die druk is er NOOIT geweest. Want hij wist dat ie vaste 1 ste keus was, dat Gentenaar vaste 2de keus was en Heijblock vaste 3de keus.
Anders ga je der ff serieus op in, pff.
Stekelenburg is een hele goede keeper verder, gelukkig blijft hij nog een jaar minstens, en wellicht nog wat langer. En dan eventueel Van der Sar hem nog opvolgen voor een jaartje en tegen die tijd staat er vast wel weer een talent op uit de Jeugdopleiding.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:39
|
|
Citaat: Die druk is er NOOIT geweest. Want hij wist dat ie vaste 1 ste keus was, dat Gentenaar vaste 2de keus was en Heijblock vaste 3de keus.
Anders ga je der ff serieus op in, pff.
Stekelenburg is een hele goede keeper verder, gelukkig blijft hij nog een jaar minstens, en wellicht nog wat langer. En dan eventueel Van der Sar hem nog opvolgen voor een jaartje en tegen die tijd staat er vast wel weer een talent op uit de Jeugdopleiding.
Komst Van der Sar lijkt vrijwel uitgesloten. Zou mooi zijn, maar het zit er gewoon niet in, misschien in de technische staf, maar niet als keeper meer.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:55
|
|
Van der Sar als Keeperstrainer !!
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 16:43
|
|
Citaat: Anders ga je der ff serieus op in, pff.
Stekelenburg is een hele goede keeper verder, gelukkig blijft hij nog een jaar minstens, en wellicht nog wat langer. En dan eventueel Van der Sar hem nog opvolgen voor een jaartje en tegen die tijd staat er vast wel weer een talent op uit de Jeugdopleiding
Waarom prefereer jij van der Sar, boven een jong talent?? Wat het Nederlands voetbal op dit moment nodig heeft zijn jonge keepers.. Van der Sar zou maximaal 1 a 2 jaar dan nog bij Ajax kunnen keepen, en dan mag je weer opzoek naar een vervanger... Aangezien Nederland een chronisch keepers probleem heeft, en er nu eindelijk weer wat talenten rondlopen denk ik gewoon dat ze voor de jongere opties moeten gaan. Denk bijvoorbeeld aan Velthuizen, Krul, of eventueel zelfs Vorm..
Die zijn langer te houden+ je doet het op de echte Ajax manier, Jonge spelers groots maken.
|
skieto
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 23:09
|
|
Citaat: Anders ga je der ff serieus op in, pff.
Stekelenburg is een hele goede keeper verder, gelukkig blijft hij nog een jaar minstens, en wellicht nog wat langer. En dan eventueel Van der Sar hem nog opvolgen voor een jaartje en tegen die tijd staat er vast wel weer een talent op uit de Jeugdopleiding
Waarom prefereer jij van der Sar, boven een jong talent?? Wat het Nederlands voetbal op dit moment nodig heeft zijn jonge keepers.. Van der Sar zou maximaal 1 a 2 jaar dan nog bij Ajax kunnen keepen, en dan mag je weer opzoek naar een vervanger... Aangezien Nederland een chronisch keepers probleem heeft, en er nu eindelijk weer wat talenten rondlopen denk ik gewoon dat ze voor de jongere opties moeten gaan. Denk bijvoorbeeld aan Velthuizen, Krul, of eventueel zelfs Vorm..
Die zijn langer te houden+ je doet het op de echte Ajax manier, Jonge spelers groots maken.
Bovendien heeft Van der Sar aangegeven dat hij hoogwaarschijnlijk zijn carriere bij ManU zal beeindigen. Maar Kenneth Vermeer zal stekelenburg moet opvolgen vind ik. Nog even een paar jaartjes wachten tot maarten uitgevoetbald is bij Ajax, en dan kan Kenneth beginnen. Speelde goed al die tijd bij Jong Nederland, wisselvallig bij Willem II. Maar nog wat ervaring opbouwen en hij is klaar voor Ajax I
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 12:23
|
|
Als Ajax slim is proberen ze Tim Krul nu al als opvolger voor Stekelenburg te halen en verhuren ze hem dan twee seizoenen uit. Tim Krul heeft echt heel erg veel potentieel en is kwa keeper veel veelzeidiger dan Vermeer. Misschien wilt Newcastle wel ruilen Krul -> Vermeer. En anders zal hij toch niet erg veel kosten aangezien hij wel 4de keeper is in Newcastle.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:01
|
|
Kenneth is een voetballende keeper, tenminste daarin een speciale. Alleen ik betwijfel of hij wereldtop kan worden, dat lijkt me niet als je bij Willem2 niet de eerste keus bent. Al zegt dat nog niets, want die hadden zijn manier van keepen niet nodig. Die wouden gewoon een keeper die er stond voor het tegenhouden, hij was toch iemand die ook betrokken wilde worden in het voetballende. Maarja, hij is nog jong en ik vind dat zo'n jongen ook een kans verdient in een samenstelling.
Krul zou ik niet halen als opvolger van Stekelenburg. Als een soortgelijke keeper die hem kan gaan opvolgen zie ik Sergio Padt(Jong Ajax), waarover ik goede dingen heb gehoord(ikzelf heb hem nog nooit bewust gezien en gevolgd). Als je dan Krul haalt dan blokkeer je de ontwikkeling van jouw eigen keeperstalenten, die als het goed is beter zijn dan andere. Trouwens staat zijn houding mij ook niet aan, van Krul dan hè. Trouwens heb ik van een vriend gehoord dat zowel door Feyenoord en door PSV is geinformeerd naar hem. Een vervelend en akelig mannetje, past beter bij die kakkerlakken. Totaal geen carnavalslamp, die kunnen beter Veldhuizen kopen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:09
|
|
Houding maakt me minder uit, als hij die ballen er maar uitrost.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:12
|
|
Citaat: Houding maakt me minder uit, als hij die ballen er maar uitrost.
Snap ik ook wel.. Alleen ik zie veel liever een eigen opgeleide speler(zelfs als hij ietsjes minder is) in de goal dan zo'n bloedkop in mijn ogen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:13
|
|
Tja, daar kunnen meningen over verdeeld zijn. Ik zou een moord doen voor bijvoorbeeld een Gomes. Maar die zijn er helaas maar 1 á 5 op de wereld. Verder vind ik ook dergelijk weinig verschil tussen Kenneth en Tim, dus ik zou voor Kenneth kiezen. NIet onnodig gaan betalen en Kenneth heeft al wat meer ervaring opgedaan bij Willem II.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:25
|
|
Citaat: Tja, daar kunnen meningen over verdeeld zijn. Ik zou een moord doen voor bijvoorbeeld een Gomes. Maar die zijn er helaas maar 1 á 5 op de wereld. Verder vind ik ook dergelijk weinig verschil tussen Kenneth en Tim, dus ik zou voor Kenneth kiezen. NIet onnodig gaan betalen en Kenneth heeft al wat meer ervaring opgedaan bij Willem II.
Voor exeptionele spelers van andere plekken is altijd plaats, uiteraard. Maar dan moet de aanwas heel sober zijn. Ik bijvoorbeeld zie liever Stekel dan Gomes. Gomes is een clown, maar wel bijzonder goed(al vind ik het in NL wel heel erg overdreven, ook hij maakt af en toe beslissende fouten). Stekel moest zich nog flink ontwikkelen, maar is nu een zeer goede sluitpost. Al moet hij nog wel groeien in de overtuiging als hij in de goal staat, want dat heeft een geruststellend effect op de verdediging en een wanhopig effect op de aanvallers. En dan met vol overtuiging keepen, ik weet zeker dat hij punten eruit gaat slepen.
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 15:21
|
|
Citaat: Houding maakt me minder uit, als hij die ballen er maar uitrost.
Houding kan ook belangrijk zijn, want voetbal is een teamsport. Als zijn houding wat minder is, dan kan dat botsen tegen medespelers, bijv een woordenwisselen die niet zo prettig is lijkt me.
|
stekelfan
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 18:51
|
|
Een intervieuw met Stekelenburg van www.ajax.nl
'Steek' kent voorwaarden voor succes
Sunderland, 02 aug 2008
Maarten Stekelenburg wacht komend seizoen twee missies. De 25-jarige doelman rekent op topprestaties bij Ajax én het Nederlands elftal. ‘Steek’ wil revanche voor het voorbije en prijsloze clubseizoen. Bij Oranje wacht hem de erfenis van Edwin van der Sar.
De carrière van de geboren Haarlemmer is op een belangrijke tweesprong beland. Kan de uitstekende vorm die hij het afgelopen seizoen had, worden voortgezet? Op beslissende momenten stond Stekelenburg pal voor zijn ploeg. De 1.94 meter lange doelman pakte (liefst 4) penalty’s en punten voor Ajax. ,,Maar als je dan na zo’n lekker seizoen tóch met lege handen staat, kijk je met een zuur gevoel terug’’, vertelt Stekelenburg in het trainingskamp van zijn club in Wales. ,,Wat vorig seizoen is gebeurd, moeten we vergeten. Het gaat erom dat je ieder jaar stappen maakt.’’
De bekroning van een, in ieder geval persoonlijk, geslaagd seizoen kreeg de Ajacied anderhalve maand terug. Nederland – Roemenië was de eerste interland die hij keepte op een eindtoernooi. De 12-voudig international lijkt de gedoodverfde opvolger van de bij Oranje gestopte Van der Sar. ,,Dan moet de nieuwe bondscoach me eerst nog selecteren’’, verwijst Stekelenburg naar Bert van Marwijk, de nieuwe keuzeheer in Zeist. Als de nieuwe bondscoach even veel vertrouwen heeft in de kunsten van de goalie als zijn voorganger Van Basten, dan lijkt Stekelenburg mooie voetbaljaren tegemoet te gaan. De juiste afslag op de tweesprong lijkt nauwelijks te missen.
Later deze maand roept Van Marwijk zijn eerste selectie bijeen. In Moskou is Rusland de vriendschappelijke tegenstander. Oranje mag zich revancheren voor de EK-uitschakeling door de ploeg van bondscoach Guus Hiddink.
Maarten Stekelenburg bewees afgelopen seizoen al belangrijke stappen in zijn ontwikkeling te hebben gemaakt.
De supporters zullen hoe dan ook moeten wennen aan een Oranje zonder oud-Ajacied Van der Sar. Stekelenburg: ,,Edwin is altijd belangrijk geweest voor Oranje. De mensen zijn heel erg aan hem gewend geraakt. En niet alleen omdat hij als aanvoerder vaak met zijn hoofd op tv kwam. Men is gewend geraakt aan zijn kwaliteiten. Vergeet niet dat Van der Sar dertien jaar op ‘Oranje-niveau’, dus op topniveau heeft gepresteerd.’’
Marco van Basten liet Stekelenburg op 3 september 2004 debuteren in Oranje. Liechtenstein werd die avond met 3-0 verslagen. De doelman die op zijn dertiende debuteerde in de jeugdopleiding van Ajax speelde al zijn twaalf interland onder de trainer die nu zijn clubcoach is. Als Ajax-trainer wees Van Basten Stekelenburg aan als reserve-aanvoerder. Het vertrouwen moet Stekelenburg goed doen. ,,De onderlinge verstandhouding tussen ons is altijd goed geweest. Dat was zo bij Oranje en dat is nu zo bij de club. Aanvoerder zijn is mooi. Huntelaar is eerste aanvoerder. Als hij een keer geen aanvoerder kan zijn dan ben ik het. Daar moet ook niet te zwaar aan getild worden.’’
In de oefenwedstrijd tegen Cardiff City (0-0) keerde de Ajax-doelman terug onder de lat. Inmiddels zijn de Ajacieden neergestreken in het Noord-Engelse Sunderland. Na de komende oefenduels tegen Sunderland (zondag), Internazionale, Arsenal (beide Amsterdam Tournament) en Murcia moeten de Amsterdammers klaar zijn voor de eerste échte klus. In Tilburg opent Ajax het seizoen in de Eredivisie tegen Willem II.
,,In die wedstrijd moeten we er staan, daar werken we nu hard naar toe. In het trainingskamp in De Lutte was ik er voor het eerst weer bij. Het was pittig. Maar dat is alleen maar goed. We hebben de tijd. Eind augustus moet iedereen weer honderd procent fit zijn.’’
De vorm van de Ajacieden groeit gestaag. Ook omdat de nieuwkomers langzaam maar zeker hun draai vinden. Met zes jaar ervaring in de selectie van Ajax 1 weet Stekelenburg als weinig andere ploeggenoten wat nodig is om het seizoen goed te starten. ,,De sfeer moet goed zijn’’, benoemt de goalie een belangrijke factor om tot prestaties te kunnen komen. ,,En je moet naar elkaar toe kunnen zeggen waar het op staat. Alleen dan kunnen er nog mooie dingen gebeuren komend seizoen
Hier een link naar het intervieuw waar nog 2 foto's bij staan:
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67008
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 13:22
|
|
Het wordt tijd voor echt succes..
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 13:24
|
|
Als je niets te melden hebt, zoals hier, zeg dan niets. Je hoeft niet overal te reageren, Wza.
|
stekelfan
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 18:01
|
|
Stekelenburg zkkr de beste ajacied op het AT !
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 18:21
|
|
Citaat: Stekelenburg zkkr de beste ajacied op het AT ! Inderdaad, hij had een paar zeer mooie reddingen al ging hij bij de 2-1 van Arsenal niet voluit.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 19:19
|
|
Ik vond de beste Ajacied Luis Suárez. Tegen Arsenal erg dreigend en goed spelend. Verder verbaasde Vurnon Anita mij en ook Gregory van der Wiel haalde een prima niveau.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 20:31
|
|
Citaat: Ik vond de beste Ajacied Luis Suárez. Tegen Arsenal erg dreigend en goed spelend. Verder verbaasde Vurnon Anita mij en ook Gregory van der Wiel haalde een prima niveau. Suarez speelde maar een wedstrijd en ik vond v.d. Wiel helemaal niet zo super. Hij speelde passes heel slap in en verzorgde geen enkele opbouw. Anita was goed maar speelde in andere wedstrijden een tikje beter.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 20:32
|
|
Niet de beste Ajacied (ik zou zo snel niet weten wie wel), maar Leonardo vond ik behoorlijk spelen gisteren
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 03:42
|
|
Citaat: Niet de beste Ajacied (ik zou zo snel niet weten wie wel), maar Leonardo vond ik behoorlijk spelen gisteren
Hij had een paar goede momenten op de vierkante meter en gaf de strakke bal voor die Cvitanich tegen Rivas opknalde, maar verder vond ik het veelal te speels. Toch denk ik dat het geen drama zou zijn als Ajax niet van Leonardo afkomt. Martina is vooralsnog geen haar beter en ik zie liever Leonardo dan Rommedahl of Luque. Toen Leonardo binnenkwam bij Ajax zag ik wel een rol voor hem weggelegd in onze selectie en in principe kan hij dat nog steeds bewerkstelligen.
|
stekelfan
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 11:18
|
|
Ik denk dat de verdediging aankomend seizoen sterker staat en dan heeft Stekelenburg ook meer rust.
|