| | |
Forum
Onderwerp: Maarten Stekelenburg
Maker: BertjeBekeken: 119029 Status: InactiefBerichten: 2080
|
Auteur
|
Bericht
|
thyza
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 21:29
|
|
Citaat: Ongelofelijk weer hoe hij tekeer ging gisteren, nooit gehoord van zelfreflectie Stekel?
Hij had alle recht om te schelden op de verdediging hoor
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 21:45
|
|
Citaat: Ongelofelijk weer hoe hij tekeer ging gisteren, nooit gehoord van zelfreflectie Stekel?
Iedereen heeft het recht om iets te zeggen, maar het is niet terecht als je zelf ook een blunder maakt. Misschien probeert hij de aandacht af te leiden van z'n eigen blunder?
|
thyza
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 21:49
|
|
Iedereen heeft het recht om iets te zeggen, maar het is niet terecht als je zelf ook een blunder maakt. Misschien probeert hij de aandacht af te leiden van z'n eigen blunder?
Blunder is wel erg overdreven .
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 21:51
|
|
Stekelenburg kan er niks aan doen. Meer als de helft van zijn zicht was afgedekt door Aldeweireld.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 22:19
|
|
Hij móét het zelfs zeggen..
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 23:03
|
|
Citaat: Stekelenburg kan er niks aan doen. Meer als de helft van zijn zicht was afgedekt door Aldeweireld.
Ja, en er lag ook nog een grassprietje in de weg.
Zo kun je alles wel recht praten wat zo krom als een hoepel is.
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 23:13
|
|
No Shit Sherlock. Jij schuift alle schuld van dit tegendoelpunt in Maarten's voetbalschoenen. Maar dat was het zeker niet. "Van de Sar houdt hem er wel uit." Nou word wakker. Maar Van de Sar zit in Manchester, niet in Amsterdam. Ajax heeft een goede keeper met Stekelenburg. Stekelenburg kan aardig keepen. Je moet hem niet steeds afzeiken.
|
Seduction
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 23:30
|
|
Citaat: No Shit Sherlock. Jij schuift alle schuld van dit tegendoelpunt in Maarten's voetbalschoenen. Maar dat was het zeker niet. "Van de Sar houdt hem er wel uit." Nou word wakker. Maar Van de Sar zit in Manchester, niet in Amsterdam. Ajax heeft een goede keeper met Stekelenburg. Stekelenburg kan aardig keepen. Je moet hem niet steeds afzeiken.
Leer toch lezen man. Ik zeg toch een aantal posts geleden dat de verdediging ook niet vrijuit ging? Alleen die bal was gewoon houdbaar, maar zoals al eerder opgemerkt, Stekelenburg is geen puntenpakker. Je hebt namelijk een keeper als laatste redmiddel. Stekelenburg staat er voor de versiering lijkt het wel, want als hij wat te doen krijgt is het 9 van de 10 keer raak.
Daarmee is hij dus NIET goed genoeg voor Ajax.
En ik zeik hem niet af, ik noem gewoon de feiten op waar hij de mist in gaat. Dat jij hem als idool ziet kan ik niks aan doen, maar je moet dingen niet rooskleuriger zien dan dat ze zijn. Dat jij het interpreteert als afzeiken zegt dus genoeg over zijn "onbetwiste" kwaliteiten, want waarom wordt er op ieder Ajax forum dan een discussie gevoerd over Stekelenburg? Kennelijk heeft hij moeite met het overtuigen van zijn "kwaliteiten", die ik nog niet heb gezien overigens.
En van der Sar heb ik niet in mijn mond gehad. Appels met peren vergelijken doe ik niet aan, ik blijf graag bij de feiten.
Nogmaals, het maakt mij niet uit of hij nou Jan, Klaas of Maarten heet, ik wil gewoon een puntenpakkende goede en betrouwbare keeper op het goal. En dat hebben we dus niet.
|
thyza
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 03:32
|
|
Kent iemand het woord azijnzeiken? Nutteloze discussie of stekelenburg er wat aan kon doen of niet. Het is gebeurd. Deze discussie kan beter gevolgd worden @ the topic van de wedstrijd, niet bij topic stekelenburg.
conclusie: Stekelenburg Redde de bal net niet, slecht zicht en dit alles had kunnen voorkomen door: Aissati balverlies. Slechte mandekking. Gewonnen met 4-1 zonder enige problemen . Helaas tegendoelpunt, maar zoals het bijna altijd in voetbal gaat: de meeste doelpunten vallen als je niet alert of goed reageert in bepaalde situaties. Gelukkig maar, anders zagen we 0-0 veel te vaak langskomen bij de samenvattingen. Het is en blijft eredivisie voetbal. Als we zo door gaan kunnen we alles uit analyseren, blijft er weinig over om nog te genieten van de sport voetbal
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 08:28
|
|
Tegengoal zojuist nog even teruggekeken, ik moet zeggen dat Stekelenburg er toch niet heel goed uitziet..natuurlijk moet zon bal weggewerkt worden door de defensie, de Ceulaer doet alles goed, maar op het moment dat hij schiet, zie je Stekelenburg in de houding springen om een hoek in te duiken:
Duidelijk te laat, want hij had moeten zien dat de Ceulaer voor het schot zou gaan..Volgende week zal de Steek meer te doen krijgen, misschien dat we dan een juiste afspiegeling krijgen van zijn huidige vorm.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 09:14
|
|
Citaat: Kent iemand het woord azijnzeiken? Nutteloze discussie of stekelenburg er wat aan kon doen of niet. Het is gebeurd. Deze discussie kan beter gevolgd worden @ the topic van de wedstrijd, niet bij topic stekelenburg.
conclusie: Stekelenburg Redde de bal net niet, slecht zicht en dit alles had kunnen voorkomen door: Aissati balverlies. Slechte mandekking. Gewonnen met 4-1 zonder enige problemen . Helaas tegendoelpunt, maar zoals het bijna altijd in voetbal gaat: de meeste doelpunten vallen als je niet alert of goed reageert in bepaalde situaties. Gelukkig maar, anders zagen we 0-0 veel te vaak langskomen bij de samenvattingen. Het is en blijft eredivisie voetbal. Als we zo door gaan kunnen we alles uit analyseren, blijft er weinig over om nog te genieten van de sport voetbal
Snap jij het begrip discussieforum? Dit topic gaat over Stekelenburg, dus dan is het absoluut nuttig om hier zijn kwaliteiten ter discussie te stellen. Hij keepte uitermate zwak toen hij eindelijk wat te doen kreeg, en daar mag hier dus gewoon over gediscussieerd worden, of het nou van de vorige wedstrijd was of van 10 wedstrijden geleden. Dat het jou niet uitkomt omdat jij een Stekelenburg "fan" bent is dan jouw probleem.
|
thyza
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 11:31
|
|
Citaat: Kent iemand het woord azijnzeiken? Nutteloze discussie of stekelenburg er wat aan kon doen of niet. Het is gebeurd. Deze discussie kan beter gevolgd worden @ the topic van de wedstrijd, niet bij topic stekelenburg.
Snap jij het begrip discussieforum? Dit topic gaat over Stekelenburg, dus dan is het absoluut nuttig om hier zijn kwaliteiten ter discussie te stellen. Hij keepte uitermate zwak toen hij eindelijk wat te doen kreeg, en daar mag hier dus gewoon over gediscussieerd worden, of het nou van de vorige wedstrijd was of van 10 wedstrijden geleden. Dat het jou niet uitkomt omdat jij een Stekelenburg "fan" bent is dan jouw probleem.
De discussie werd uitermate zwak :) en nee ben geen fan van Maarten. Voorbarig doen als je fan bent van Stekelenburg zegt al genoeg over jouw discussie op dit moment.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 11:33
|
|
Een keeper beoordelen is zo makkelijk nog niet. Om eerlijk te zijn ben ik van mening dat er nog maar weinig keeperkennis is binnen de voetbalwereld. Vroeger werden keepers behandeld als een noodzakelijk kwaad zonder echt tijd aan hun training. Ome Henk stond op een achteraf veldje wat ballen te schieten op de keeper. Er werd weinig onderzoek gedaan naar keeperstechniek. Toen de keeper die zo weinig op techniek had getraind ouder werd, was het logisch dat hij zelf ook keeperstrainer zou worden. Gevolg: weer een keeperstrainer met weinig verstand van keeperstechniek.
Soms is het goed eens naar andere sporten te kijken. Zo lopen er binnen het hockey een aantal goede keeperstrainers rond waar men in het voetbal veel van zou kunnen leren. Binnen het hockey zijn er duidelijkere ontwikkeling op het gebied van keeperstechniek geweest.
Er zijn natuurlijk verschillende soorten keepers. Sommigen hebben een geweldige reactie waardoor ze bijna onverslaanbaar zijn, anderen moeten het meer hebben van het neerzetten van hun verdediging en anderen zijn meer technische keepers. Een combi zou mooi zijn.
Een slechte techniek is vaak te zien wanneer een keeper niet reageert op een bal (uitzonderingen daargelaten) omdat hij als 'aan de grond vastgenageld staat'. Nog duidelijker wordt het wanneer de keeper achteruit valt. Een goede keeper valt eigenlijk nooit achteruit!
Om eerlijk te zijn hebben we bij Ajax op het moment weinig geluk met keepers. Er worden nog veel beginnersfouten gemaakt. Zo vind ik Stekelenburg nog steeds als een 'talent' staan keepen, zonder echt een volwassen en betrouwbare sluitpost te zijn. Dit terwijl de beste man nu wel talent-af is en er gewoon moet staan. Het zou helemaal niet verkeerd zijn als Ajax eens op zoek zou gaan naar een betere keeper. Los van mindere verdedigers zijn het aantal tegendoelpunten voor een deel ook de sluitpost aan te rekenen. Helaas blijft deze positie ook tegenwoordig nog steeds de sluitpost op een begroting.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:03
|
|
Of het moeilijk te beoordelen is weet ik niet. Volgens mij beoordeel je iedereen aan de hand van zijn prestaties, en die spreken niet in het voordeel van Stekelenburg. Deze omhoog geschreven keeper heeft absoluut niet de gewenste kwaliteiten om eerste doelman te zijn bij Ajax.
Ik kan niet begrijpen waarom mensen het blijven opnemen voor Stekelenburg, terwijl er overduidelijk te zien is dat hij gewoon niet de kwaliteiten bezit om voor Ajax een betrouwbare sluitpost te worden. Waarom wordt er op ieder Ajaxforum dan discussie gevoerd over de prestaties van Stekelenburg? Zijn deze discussies ook bij bijvoorbeeld Suarez, Enoh, de Zeeuw of Vertonghen aan de orde van de dag? Nee, dat is niet het geval.
Hij bezit alle fysieke eigenschappen om het ver te kunnen schoppen, maar het zit er gewoon niet in bij hem. Met zijn lengte zou je de onbetwiste koning moeten zijn in je vijf meter gebied. Stekelenburg echter, blijft als een bang haasje op zijn lijn staan, met als resultaat dat als er gekopt wordt, de bal in de netten hangt.
Ook valt mij op dat Stekelenburg al vaak een hoek kiest of half op de grond ligt, nog voordat de bal geschoten is. Volgens mij denkt hij dat iedere aanval een strafschop is. Dit heeft niks meer met anticiperen te maken, maar gewoon met op goed geluk een hoek kiezen en hopen dat de bal of naast gaat of tegen hem wordt aangeschoten.
Buiten deze overduidelijke gebreken, is het ook gewoon een persoon wat zelfreflectie totaal niet kent. De manier waarop hij zijn verdediging staat uit te foeteren, de manier waarop hij zich in de pers uitte toen hij terug kwam van zijn blessure over dat hij wel weer even meteen de 1e keeper zou worden en de manier waarop hij begon te stampvoeten als een klein kind toen hij ernaast kwam te staan ten tijde van MvB, maakt dat hij gewoon als een vervelende zelfvoldane, zelfkritiekloze eikel over komt.
Hij straalt niks uit, heeft geen winnaarsmentaliteit en geen topsportmentaliteit. Dit is typerend voor het Ajax van de afgelopen 5 a 6 jaar. Een generatiegenoot genaamd Emanuelson heeft dezelfde kenmerken. Ooit gebombardeerd tot supertalent, maar het lijkt er maar niet uit te komen. Zal geen stap harder lopen als het moet en ontwikkeld zich totaal niet. Ze blijven beide dezelfde kinderlijke fouten maken net zoals ten tijde van hun debuut.
Ik vraag me dus nog steeds af waarom er zoveel discussie is rondom Stekelenburg, terwijl hij al 6 seizoenen onder de lat staat bij Ajax, maar nog niemand heeft kunnen overtuigen (buiten de pro-Stekelenburg mensen).
En nogmaals, het gaat mij er niet om dat het Stekelenburg is. Ik ben geen Stekelenburg basher, maar ik irriteer me aan zijn gedrag, zijn houding, zijn mentaliteit en zijn onkunde. Dit heb ik ook met Sno en Emanuelson. Ook twee jongens die zichzelf een niveau toeschrijven maar waar ze nog geen fractie van kunnen waarmaken.
Enkele citaten:
Ik hoef geen fysieke training te hebben, aldus Sno.
Ik loop niet achter Riquelme aan, dat doet hij maar bij mij, aldus Sno.
Ik ga de concurrentiestrijd niet aan, aldus Stekelenburg.
Ik ben klaar voor de volgende stap naar een andere competitie, aldus Stekelenburg.
Zelfreflectie, wat is dat? Iemand?
Voorts vraag ik me af; waarom is er in al die jaren nog NOOIT serieuze interesse geweest van een topclub voor Stekelenburg?
Doelman van oranje? Dat Timmer geselecteerd is zegt genoeg hoop ik?
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:24
|
|
Okee, allereerst wil ik zeggen dat je een anti-stekelenburg bril ophebt.
Citaat: Of het moeilijk te beoordelen is weet ik niet. Volgens mij beoordeel je iedereen aan de hand van zijn prestaties, en die spreken niet in het voordeel van Stekelenburg. Deze omhoog geschreven keeper heeft absoluut niet de gewenste kwaliteiten om eerste doelman te zijn bij Ajax.
Ik kan niet begrijpen waarom mensen het blijven opnemen voor Stekelenburg, terwijl er overduidelijk te zien is dat hij gewoon niet de kwaliteiten bezit om voor Ajax een betrouwbare sluitpost te worden. Waarom wordt er op ieder Ajaxforum dan discussie gevoerd over de prestaties van Stekelenburg? Zijn deze discussies ook bij bijvoorbeeld Suarez, Enoh, de Zeeuw of Vertonghen aan de orde van de dag? Nee, dat is niet het geval.
Misschien moet dat wel bij Verthongen. Want het is net als Stekelenburg en Emanuelson.: Hij springt er niet uit, maar hij is niet slecht. Maar terug naar Maarten. Je maakt gewoon te veel ophef. Stekelenburg is een geweldige keeper.
Citaat: Hij bezit alle fysieke eigenschappen om het ver te kunnen schoppen, maar het zit er gewoon niet in bij hem. Met zijn lengte zou je de onbetwiste koning moeten zijn in je vijf meter gebied. Stekelenburg echter, blijft als een bang haasje op zijn lijn staan, met als resultaat dat als er gekopt wordt, de bal in de netten hangt.
Ook valt mij op dat Stekelenburg al vaak een hoek kiest of half op de grond ligt, nog voordat de bal geschoten is. Volgens mij denkt hij dat iedere aanval een strafschop is. Dit heeft niks meer met anticiperen te maken, maar gewoon met op goed geluk een hoek kiezen en hopen dat de bal of naast gaat of tegen hem wordt aangeschoten.
Klopt niet wat je zegt over dat hij gelijk gaat liggen. Aan de hand van de beelden Ajax - RKC zie je duidelijk dat hij pas duikt als de bal geschoten wordt. De vrije trap van RKC zit ie goed bij. Was pech geweest als die wel had gezeten na die verlenging. Tegendoelpunt gaat ie stevig op de grond staan (klaar om te duiken, dat wel, maar dat hoort bij keepers) en in een goede reflex heeft hij hem toch. Stekelenburg bewijst hier toch z'n kwaliteiten.
Citaat: Buiten deze overduidelijke gebreken, is het ook gewoon een persoon wat zelfreflectie totaal niet kent. De manier waarop hij zijn verdediging staat uit te foeteren, de manier waarop hij zich in de pers uitte toen hij terug kwam van zijn blessure over dat hij wel weer even meteen de 1e keeper zou worden en de manier waarop hij begon te stampvoeten als een klein kind toen hij ernaast kwam te staan ten tijde van MvB, maakt dat hij gewoon als een vervelende zelfvoldane, zelfkritiekloze eikel over komt.
No shit sherlock. Misschien hoort dat wel. Misschien komt het omdat de verdediging 9 van de 10 keer de bal moet hebben, en niet als makke, laffe, zwakzinnige, debiele hondjes achteruit moet lopen. Dan vind ik het volkomen terrecht dat Stekelenburg er wat van zegt. En ja, heel lief zeggen van: "Meneer Toby, wil je de volgende keer de bal afpakken alsjeblieft" helpt niet.
Citaat: Hij straalt niks uit, heeft geen winnaarsmentaliteit en geen topsportmentaliteit. Dit is typerend voor het Ajax van de afgelopen 5 a 6 jaar. Een generatiegenoot genaamd Emanuelson heeft dezelfde kenmerken. Ooit gebombardeerd tot supertalent, maar het lijkt er maar niet uit te komen. Zal geen stap harder lopen als het moet en ontwikkeld zich totaal niet. Ze blijven beide dezelfde kinderlijke fouten maken net zoals ten tijde van hun debuut.
Ik vraag me dus nog steeds af waarom er zoveel discussie is rondom Stekelenburg, terwijl hij al 6 seizoenen onder de lat staat bij Ajax, maar nog niemand heeft kunnen overtuigen (buiten de pro-Stekelenburg mensen).
Omdat er iemand met de naam Seduction die steeds oplaait.
Citaat: En nogmaals, het gaat mij er niet om dat het Stekelenburg is. Ik ben geen Stekelenburg basher, maar ik irriteer me aan zijn gedrag, zijn houding, zijn mentaliteit en zijn onkunde. Dit heb ik ook met Sno en Emanuelson. Ook twee jongens die zichzelf een niveau toeschrijven maar waar ze nog geen fractie van kunnen waarmaken.
Enkele citaten:
Ik hoef geen fysieke training te hebben, aldus Sno.
Ik loop niet achter Riquelme aan, dat doet hij maar bij mij, aldus Sno.
Ik ga de concurrentiestrijd niet aan, aldus Stekelenburg.
Ik ben klaar voor de volgende stap naar een andere competitie, aldus Stekelenburg.
Zelfreflectie, wat is dat? Iemand?
Voorts vraag ik me af; waarom is er in al die jaren nog NOOIT serieuze interesse geweest van een topclub voor Stekelenburg?
Doelman van oranje? Dat Timmer geselecteerd is zegt genoeg hoop ik?
Paar jaar terug was Tottenham geintereseerd. Geen topclub als Barcalona of Manchester, maar in mijn ogen toch 1, misschien wel 2, stapjes hoger als Ajax.
|
wvisser18
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:25
|
|
Seduction, verval alsjeblieft niet in herhaling, ik denk dat iedere regelmatige bezoeker van dit forum inmiddels je argumenten wel kent. Je probeert alleen het onmogelijke te bereiken: mensen overtuigen van jouw mening. Je wil dat wij de discussie beëindigen en allemaal zeggen dat Stekelenburg weg moet en aan vervanging toe is, terwijl je zojuist nog de bedoeling van een discussieforum aan iemand aan het uitleggen bent.
Je zegt dat iedereen twijfelt aan zijn kwaliteiten (lees: op ieder Ajax-forum) behalve de pro-stekelenburg supporters. Waarom is er laatst in een poll dan door 84% van de leden gestemt voor Stekelenburg? Waarom geeft een bondscoach als van Marwijk Stekelenburg het blinde vertrouwen? Ik wil nou niet zeggen dat van Marwijk overal verstand van heeft, maar ik heb nog altijd meer vertrouwen in zijn voetbalkennis dan in dat van jou.
Bovendien spreek je jezelf met 2 andere argumenten tegen: Enerzijds zeg je dat je je irriteert dat hij andere mensen de schuld geeft en van tegengoals en altijd zo staat te balen en te schreeuwen.
Anderszijds beschuldig je hem van het niet hebben van een winnaarsmentaliteit. Als een keeper een tegendoelpunt krijgt zie ik liever dat hij er ontzettend van baalt, dan dat hij opstaat, balletje uit het net vist, naar de middellijn trapt en weer vrolijk doorgaat. In plaats daarvan probeert hij zijn verdediging scherp en alert te krijgen en zie je dat hij volledig in de wedstrijd opgaat (lees: winnaarsmentaliteit).
Dat je hem een eikel vind, prima. Maar probeer ook eens de positieve kanten van Maarten te belichten. Je gaat me niet vertellen dat alle Ajax trainers het de afgelopen seizoenen allemaal fout zien en jij de enige bent die het goed ziet.
|
wvisser18
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:30
|
|
Citaat: Seduction, verval alsjeblieft niet in herhaling, ik denk dat iedere regelmatige bezoeker van dit forum inmiddels je argumenten wel kent. Je probeert alleen het onmogelijke te bereiken: mensen overtuigen van jouw mening. Je wil dat wij de discussie beëindigen en allemaal zeggen dat Stekelenburg weg moet en aan vervanging toe is, terwijl je zojuist nog de bedoeling van een discussieforum aan iemand aan het uitleggen bent.
Je zegt dat iedereen twijfelt aan zijn kwaliteiten (lees: op ieder Ajax-forum) behalve de pro-stekelenburg supporters. Waarom is er laatst in een poll dan door 84% van de leden gestemt voor Stekelenburg? Waarom geeft een bondscoach als van Marwijk Stekelenburg het blinde vertrouwen? Ik wil nou niet zeggen dat van Marwijk overal verstand van heeft, maar ik heb nog altijd meer vertrouwen in zijn voetbalkennis dan in dat van jou.
Bovendien spreek je jezelf met 2 andere argumenten tegen: Enerzijds zeg je dat je je irriteert dat hij andere mensen de schuld geeft en van tegengoals en altijd zo staat te balen en te schreeuwen.
Anderszijds beschuldig je hem van het niet hebben van een winnaarsmentaliteit. Als een keeper een tegendoelpunt krijgt zie ik liever dat hij er ontzettend van baalt, dan dat hij opstaat, balletje uit het net vist, naar de middellijn trapt en weer vrolijk doorgaat. In plaats daarvan probeert hij zijn verdediging scherp en alert te krijgen en zie je dat hij volledig in de wedstrijd opgaat (lees: winnaarsmentaliteit).
Dat je hem een eikel vind, prima. Maar probeer ook eens de positieve kanten van Maarten te belichten. Je gaat me niet vertellen dat alle Ajax trainers het de afgelopen seizoenen allemaal fout zien en jij de enige bent die het goed ziet.
EDIT: ook nog even deze quote van je gelezen:
Citaat: Ik vraag me dus nog steeds af waarom er zoveel discussie is rondom Stekelenburg, terwijl hij al 6 seizoenen onder de lat staat bij Ajax, maar nog niemand heeft kunnen overtuigen (buiten de pro-Stekelenburg mensen).
Nogmaals: Niemand overtuigen? Iedere Ajax-trainer van de laatste 5 seizoenen, daarnaast altijd 2e keeper geweest achter van der Sar in Oranje en nu duidelijk eerste keus. Er zal best een groep supporters zijn die niet overtuigd is van zijn kwaliteiten (waar jij ook toe behoort) maar in dat geval kunnen we iedere speler wel ter discussie stellen (muv Suarez waarschijnlijk)..
|
thyza
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:31
|
|
Citaat: Ik vraag me dus nog steeds af waarom er zoveel discussie is rondom Stekelenburg, terwijl hij al 6 seizoenen onder de lat staat bij Ajax, maar nog niemand heeft kunnen overtuigen (buiten de pro-Stekelenburg mensen).
Pro Stekelenburg mensen ... Ben je hier om discussie te voeren of om mensen te overtuigen dat je gelijk hebt? Niet iedereen is het met je eens, deal with it. Sommige punten heb je gelijk , maar je drijft het door.. Hij heeft namelijk ook prachtige reddingen gemaakt die belangrijker waren dan een bal op een centimeter missen tegen RKC.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:32
|
|
Ik probeer niet mijn mening op te dringen aan anderen, maar niemand komt hier met goede tegenargumenten waarop ik mogelijkerwijs iets van zijn "onbetwiste" kwaliteiten kan herkennen. Misschien wil jij eens een poging doen de sterke punten van Stekelenburg op te noemen?
Bovendien is een winnaarsmentaliteit dus niet het uitkafferen van je verdediging als je zelf medeschuldig bent aan de tegentreffer of zelfs geheel schuldig. Dat je baalt is prima, maar ik krijg bij Stekelenburg altijd het idee dat hij op die manier zijn eigen missers probeert te verdoezelen.
Dat je wederom die poll als argument aanvoert vind ik niet sterk. Daar heb ik de vorige keer al uitgebreid op geantwoord. Neem eens een wat uitgebreider kijkje op diverse fora en zie dat er meerdere mensen met een goed onderbouwde mening laten blijken dat ze Stekelenburg liever kwijt dan rijk zijn.
Zoals ik al zei omtrent oranje, met de selectie van Henk Timmer kun je de basisplaats van Stekelenburg toch niet als serieus argument aanvoeren?
Voorlopig zijn we met al die trainers van de afgelopen jaren nog geen enkele keer kampioen geworden. De laatste keer dat we kampioen waren was met een andere keeper, Lobont genaamd, die zogenaamd niet goed genoeg was. Ik pretendeer hiermee niet meer kennis van voetbal te hebben, maar soms lijkt het wel dat de prioriteit alleen maar op de veldspelers ligt en niet op de keeper, want hoe je het ook went of keert, met Stekelenburg en Vermeer hebben wij een magere bezetting tussen de palen.
|
thyza
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:38
|
|
Waterreus had een goede opmerking in studio voetbal over het opvallen van keepers en dat mensen kritischer geworden zijn omtrent de prestaties van keepers.
Een keeper valt pas op als hij een misser maakt. Als hij de 0 houd en een paar reddingen maakt is dat normaal. Laat hij er 1 door , dan is het de gebeten hond.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 15:39
|
|
Citaat: Ik probeer niet mijn mening op te dringen aan anderen, maar niemand komt hier met goede tegenargumenten waarop ik mogelijkerwijs iets van zijn "onbetwiste" kwaliteiten kan herkennen. Misschien wil jij eens een poging doen de sterke punten van Stekelenburg op te noemen?
Het is toch een soort coach achterin. Toen hij nog keepte voordat hij geblesseerd raakte, stond er een organisatie, die is later overgenomen door Verthongen toen hij geblesseerd raakte vermoed ik zo. Anders krijg je niet in de helft van de competitie maar 17 tegendoelpunten.
Citaat: Bovendien is een winnaarsmentaliteit dus niet het uitkafferen van je verdediging als je zelf medeschuldig bent aan de tegentreffer of zelfs geheel schuldig. Dat je baalt is prima, maar ik krijg bij Stekelenburg altijd het idee dat hij op die manier zijn eigen missers probeert te verdoezelen.
Zoals gezegd: Stekelenburg maakt amper fouten. Gister werd het opgenoemd in Studio Voetbal: Keepers zijn tegenwoordig niet meer goed genoeg omdat de camera's her en der staan. RKC had misschien wel 3 doelpunten kunnen maken, als Stekelenburg echt zo slecht was als jij zegt.
Citaat: Dat je wederom die poll als argument aanvoert vind ik niet sterk. Daar heb ik de vorige keer al uitgebreid op geantwoord. Neem eens een wat uitgebreider kijkje op diverse fora en zie dat er meerdere mensen met een goed onderbouwde mening laten blijken dat ze Stekelenburg liever kwijt dan rijk zijn.
Waarom zouden we op andere fora's MOETEN kijken? We kunnen prima onze eigen mening vormen door wat wij zien. Daar hoeven we jou of andere meningen niet voor te hebben.
Citaat: Zoals ik al zei omtrent oranje, met de selectie van Henk Timmer kun je de basisplaats van Stekelenburg toch niet als serieus argument aanvoeren?
Simpele redenering die wel ergens op slaat: Timmer stond gewoon goed te keepen bij Feyenoord. Als Timmer niet in de goal stond tegen Ajax, was het minimaal 5-0 geworden.
Citaat: Voorlopig zijn we met al die trainers van de afgelopen jaren nog geen enkele keer kampioen geworden. De laatste keer dat we kampioen waren was met een andere keeper, Lobont genaamd, die zogenaamd niet goed genoeg was. Ik pretendeer hiermee niet meer kennis van voetbal te hebben, maar soms lijkt het wel dat de prioriteit alleen maar op de veldspelers ligt en niet op de keeper, want hoe je het ook went of keert, met Stekelenburg en Vermeer hebben wij een magere bezetting tussen de palen.
Dat hoeft niet eens met de trainer te maken (ja wel een groot gedeelte) maar je hebt een team nodig om kampioen te worden. Vorig seizoen stond er geen team, terwijl wel steeds gezegd werd dat Ajax de beste papieren heeft voor het kampioenschap. Net als dit jaar overigens, want ik zie in 2 wedstrijden Eredivisie dat Jol het al beter doet als Van Basten.
|
wvisser18
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 16:29
|
|
Citaat: Ik probeer niet mijn mening op te dringen aan anderen, maar niemand komt hier met goede tegenargumenten waarop ik mogelijkerwijs iets van zijn "onbetwiste" kwaliteiten kan herkennen. Misschien wil jij eens een poging doen de sterke punten van Stekelenburg op te noemen?
Ok, hierbij een poging, al zul je waarschijnlijk al mijn argumenten weer proberen onderuit te halen..maar dat is dan ook weer het leuke aan een discussieforum
Stekelenburg straalt tijdens de wedstrijd rust uit, en twijfelt nooit in zijn keuzes. Zijn keuzes zijn niet altijd goed, maar ik zie liever dat een keeper vol uitkomt en een fout maakt, dan dat hij nerveus naar voren en achter loopt en kijkt hoe de bal alsnog in het net beland. in de eerste situatie leert hij er namelijk van, bij twijfel weet hij nog steeds niet wat hij in een volgende situatie wel had moeten doen.
Dode spelmomenten: Tegendoelpunten vallen bij Ajax 9 van de 10 keer uit veldgoals. Corners en vrije trappen worden zelden gepromoveerd tot goals door de tegenstander en grootste verantwoordelijke hiervoor is Maarten: het neerzetten van de muur, de verdediging, het afdekken van de hoeken etc. etc. Niks op aan te merken wat mij betreft. Ook heeft hij aangetoond een penalty te kunnen stoppen.
Ik weet dat jij qua atletish vermogen niet onder de indruk bent van Maarten maar naast Vermeer en Romero zie ik geen keeper in de eredivisie die een beter atletisch vermogen heeft. Sprongkracht en reflexen kunnen nog beter, maar ik vind zijn niveau nog altijd beter dan de meeste keepers.
Balvast. Klem is klem. En als hij hem niet kan klemmen stompt hij m 9 van de 10 keer in de goede richting (tegen Atletico niet, ok) of geeft hij een corner weg. Hij behandelt de bal iig niet als een hete bitterbal.
Uittrappen..ik weet dat het geen noodzakelijke kwaliteit is, maar Vermeer weet nog regelmatig (minstens 1x per wedstrijd) een bal vergeten te 'drukken' waarna deze hoog over de zijlijn de tribune opvliegt. Dit resulteert in een inworp voor de tegenpartij en balverlies. Daarnaast weet Stekelenburg de rust te bewaren wanneer hij de bal vast heeft en het overzicht te houden. Hij weet het verschil tussen wanneer een snelle hervatting nodig is en wanneer rust en het herpakken van de posities gewend is.
Daarnaast is hij hierin zeer precies: In mijn tijd als steward moest ik regelmatig direct achter het doel van Maarten staan tijdens de warming up en daarin viel mij altijd het verschil op tussen Maarten en Kenneth. Kenneth staat zo rond de middellijn en Stekelenburg weet vanuit zijn doelgebied de bal zo te plaatsen dat Kenneth max. 1m naar links of rechts moet om de bal te ontvangen. Wanneer Kenneth de bal vervolgens terug moest schieten, zag ik Maarten regelmatig uitwijken naar de rand van het strafschopgebied omdat Kenneth zo scheef schoot.
Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat je ook regelmatig trainingen bezoekt, zo niet dan raad ik je dat eens aan. Let vooral op de oefening waarbij l'Ami de keepers omstebeurt op doel plaatst (1e,2e,3e) en ballen vuurt vanaf een meter of 15 vanuit allerlei verschillende hoeken. Dan zul je zien waarom Maarten 1e keeper bij Ajax is en wat mij betreft Ajax-waardig.
Tot zover mijn argumenten, ik kijk vooruit naar je commentaar
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 17:02
|
|
Ok, hierbij een poging, al zul je waarschijnlijk al mijn argumenten weer proberen onderuit te halen..maar dat is dan ook weer het leuke aan een discussieforum
Stekelenburg straalt tijdens de wedstrijd rust uit, en twijfelt nooit in zijn keuzes. Zijn keuzes zijn niet altijd goed, maar ik zie liever dat een keeper vol uitkomt en een fout maakt, dan dat hij nerveus naar voren en achter loopt en kijkt hoe de bal alsnog in het net beland. in de eerste situatie leert hij er namelijk van, bij twijfel weet hij nog steeds niet wat hij in een volgende situatie wel had moeten doen.
Dode spelmomenten: Tegendoelpunten vallen bij Ajax 9 van de 10 keer uit veldgoals. Corners en vrije trappen worden zelden gepromoveerd tot goals door de tegenstander en grootste verantwoordelijke hiervoor is Maarten: het neerzetten van de muur, de verdediging, het afdekken van de hoeken etc. etc. Niks op aan te merken wat mij betreft. Ook heeft hij aangetoond een penalty te kunnen stoppen.
Ik weet dat jij qua atletish vermogen niet onder de indruk bent van Maarten maar naast Vermeer en Romero zie ik geen keeper in de eredivisie die een beter atletisch vermogen heeft. Sprongkracht en reflexen kunnen nog beter, maar ik vind zijn niveau nog altijd beter dan de meeste keepers.
Balvast. Klem is klem. En als hij hem niet kan klemmen stompt hij m 9 van de 10 keer in de goede richting (tegen Atletico niet, ok) of geeft hij een corner weg. Hij behandelt de bal iig niet als een hete bitterbal.
Uittrappen..ik weet dat het geen noodzakelijke kwaliteit is, maar Vermeer weet nog regelmatig (minstens 1x per wedstrijd) een bal vergeten te 'drukken' waarna deze hoog over de zijlijn de tribune opvliegt. Dit resulteert in een inworp voor de tegenpartij en balverlies. Daarnaast weet Stekelenburg de rust te bewaren wanneer hij de bal vast heeft en het overzicht te houden. Hij weet het verschil tussen wanneer een snelle hervatting nodig is en wanneer rust en het herpakken van de posities gewend is.
Daarnaast is hij hierin zeer precies: In mijn tijd als steward moest ik regelmatig direct achter het doel van Maarten staan tijdens de warming up en daarin viel mij altijd het verschil op tussen Maarten en Kenneth. Kenneth staat zo rond de middellijn en Stekelenburg weet vanuit zijn doelgebied de bal zo te plaatsen dat Kenneth max. 1m naar links of rechts moet om de bal te ontvangen. Wanneer Kenneth de bal vervolgens terug moest schieten, zag ik Maarten regelmatig uitwijken naar de rand van het strafschopgebied omdat Kenneth zo scheef schoot.
Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat je ook regelmatig trainingen bezoekt, zo niet dan raad ik je dat eens aan. Let vooral op de oefening waarbij l'Ami de keepers omstebeurt op doel plaatst (1e,2e,3e) en ballen vuurt vanaf een meter of 15 vanuit allerlei verschillende hoeken. Dan zul je zien waarom Maarten 1e keeper bij Ajax is en wat mij betreft Ajax-waardig.
Geweldig verhaal. Je hebt helemaal gelijk. Stekelenburg is gewoon een Ajax waardige keeper en terecht eerste keus bij Ajax, Ik heb een seizoenskaart bij Ajax en zie elke thuiswedstrijd de warming up van o.a de keepers en ga vaak naar de trainingen van Ajax dus snap precies wat je bedoelt.
|
Seduction
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 09:52
|
|
Allereerst bedankt dat jij de enige bent die de moeite en tijd neemt met duidelijke argumenten komt, waar ik met sommige argumenten het zelfs eens ben.
Citaat: Stekelenburg straalt tijdens de wedstrijd rust uit, en twijfelt nooit in zijn keuzes. Zijn keuzes zijn niet altijd goed, maar ik zie liever dat een keeper vol uitkomt en een fout maakt, dan dat hij nerveus naar voren en achter loopt en kijkt hoe de bal alsnog in het net beland. in de eerste situatie leert hij er namelijk van, bij twijfel weet hij nog steeds niet wat hij in een volgende situatie wel had moeten doen.
Dit ben ik deels met je eens. Bij Stekelenburg is het vaak dat hij niet twijfelt bij het maken van een keuze. Het punt dat Stekelenburg er van leert ben ik niet met je eens, puur gebaseerd op het feit dat hij zijn fouten blijft herhalen. Zijn spelhervattingen zijn dramatisch. Van de 10 uittrappen komen er 9 bij de tegenstander. Hij komt nooit uit bij hoge ballen. Duikt vaak al naar de grond nog voordat de bal geschoten is. Dit zijn fouten waar je van zou moeten leren, maar Stekelenburg leert er niet van.
Citaat: Dode spelmomenten: Tegendoelpunten vallen bij Ajax 9 van de 10 keer uit veldgoals. Corners en vrije trappen worden zelden gepromoveerd tot goals door de tegenstander en grootste verantwoordelijke hiervoor is Maarten: het neerzetten van de muur, de verdediging, het afdekken van de hoeken etc. etc. Niks op aan te merken wat mij betreft. Ook heeft hij aangetoond een penalty te kunnen stoppen.
Bij directe vrije trappen valt er zelden een goal. Ben ik met je eens. Stekelenburg zet in mijn optiek de muur vaak goed neer. Met corners echter komt hij dus nooit van zijn doellijn. Uit corners vallen vaak dus wel tegendoelpunten, sla de archieven er maar op na. Penalty's stoppen heeft hij vaker gedaan, maar op het gebied van algemene keeperskwaliteiten zou ik hem daar niet op selecteren. Hoe vaak komt dat nou voor?
Citaat: Balvast. Klem is klem. En als hij hem niet kan klemmen stompt hij m 9 van de 10 keer in de goede richting (tegen Atletico niet, ok) of geeft hij een corner weg. Hij behandelt de bal iig niet als een hete bitterbal.
Klemvast is klemvast. Ben ik met je eens, voor het gros van de ballen die hij pakt. Helaas komt dit niet zo vaak voor, omdat er nogal vaak gescoord wordt. Bij afstandsschoten op het goal (die relatief makkelijk te keepen zijn) pakt hij ze, bij lage schoten, kopballen en geschoten ballen binnen de 16 is het 8 van de 10 keer raak bij Stekelenburg.
Citaat: Uittrappen..ik weet dat het geen noodzakelijke kwaliteit is, maar Vermeer weet nog regelmatig (minstens 1x per wedstrijd) een bal vergeten te 'drukken' waarna deze hoog over de zijlijn de tribune opvliegt. Dit resulteert in een inworp voor de tegenpartij en balverlies. Daarnaast weet Stekelenburg de rust te bewaren wanneer hij de bal vast heeft en het overzicht te houden. Hij weet het verschil tussen wanneer een snelle hervatting nodig is en wanneer rust en het herpakken van de posities gewend is.
Ik vind de spelhervattingen van beide keepers van dramatisch niveau. Vermeer heeft afzwaaiers, Stekelenburg levert ze direct weer in bij de tegenstander. Misschien moeten ze beide maar eens wat DVD'tjes van Edwin van der Sar bekijken. Het verschil herkennen wanneer rust of tempo nodig is leuk, maar dan moet je nog wel de kwaliteiten bezitten om er iets goeds mee te doen. Beiden ontberen dit.
Vergeet bovendien niet dat Vermeer nog een hoop te leren heeft, gezien hij nog een stuk jonger is dan Stekelenburg. Stekelenburg zou op zijn leeftijd dit soort simpele dingen moeten kunnen, maar dat lijkt nog niet echt te lukken.
Citaat: Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat je ook regelmatig trainingen bezoekt, zo niet dan raad ik je dat eens aan. Let vooral op de oefening waarbij l'Ami de keepers omstebeurt op doel plaatst (1e,2e,3e) en ballen vuurt vanaf een meter of 15 vanuit allerlei verschillende hoeken. Dan zul je zien waarom Maarten 1e keeper bij Ajax is en wat mij betreft Ajax-waardig.
Bezocht inderdaad. Daarin viel mij op dat het niveau van de keepers dramatisch was, maar de reflexen van Vermeer vielen mij daarin wel positief op. Helaas heeft hij op een hoop andere punten nog veel te leren.
Stekelenburg echter liet vaak ballen door en dat waren echt geen moeilijke ballen. Natuurlijk zijn dat momentopname's, maar ik werd er niet vrolijk van. Diezelfde Stekelenburg zie ik ook in het veld terug. Neem de wedstrijd tegen RKC als recent voorbeeld. Dat mag op zijn leeftijd en niveau gewoon niet gebeuren. En dat is het hem nou net, dit soort doelpuntjes vallen veels te vaak. Ik zeg niet dat het met Vermeer beter zal gaan, ik zeg wel dat we gewoon werk moeten maken van een nieuwe keeper.
|
wvisser18
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 10:54
|
|
Citaat: Allereerst bedankt dat jij de enige bent die de moeite en tijd neemt met duidelijke argumenten komt, waar ik met sommige argumenten het zelfs eens ben.
Ik ga graag de discussie aan.
Citaat: Stekelenburg straalt tijdens de wedstrijd rust uit, en twijfelt nooit in zijn keuzes. Zijn keuzes zijn niet altijd goed, maar ik zie liever dat een keeper vol uitkomt en een fout maakt, dan dat hij nerveus naar voren en achter loopt en kijkt hoe de bal alsnog in het net beland. in de eerste situatie leert hij er namelijk van, bij twijfel weet hij nog steeds niet wat hij in een volgende situatie wel had moeten doen.
Dit ben ik deels met je eens. Bij Stekelenburg is het vaak dat hij niet twijfelt bij het maken van een keuze. Het punt dat Stekelenburg er van leert ben ik niet met je eens, puur gebaseerd op het feit dat hij zijn fouten blijft herhalen. Zijn spelhervattingen zijn dramatisch. Van de 10 uittrappen komen er 9 bij de tegenstander. Hij komt nooit uit bij hoge ballen. Duikt vaak al naar de grond nog voordat de bal geschoten is. Dit zijn fouten waar je van zou moeten leren, maar Stekelenburg leert er niet van.
Het uitkomen bij hoge ballen is vaak een risico: Heb je hem, dan voorkom je een potentieel gevaarlijke situatie, heb je hem niet, ligt ie 9 van de 10 keer in het netje. En daar waar Kenneth nog regelmatig loopt te grabbelen bij hoge ballen, kiest Maarten vaak voor de 'middenweg': Geen risico nemen door de hoge bal proberen te pakken, maar de tegenstander en verdediger het luchtduel aan te laten gaan. Daar waar we (tegenwoordig) redelijk kopsterke verdedigers hebben, is de kans groot dat de verdediger wint en er geen gevaarlijke situatie ontstaat. Wint de tegenstander het luchtduel, dan staat Maarten in elk geval in positie om de kopbal eventueel nog van de lijn te halen. Natuurlijk is het vertrouwen op je teamgenoot, maar hiermee laat Stekelenburg eigenlijk zien dat hij zijn eigen gebreken kent (daar waar jij hem vaak beschuldigt van gebrek aan zelfreflectie). Het is net hoe je het wilt zien. Ik vind het een redelijke oplossing, het liefst zou ik natuurlijk een Romero willen zien die iedere hoge bal zou pakken, maar van die keepers heb je nou niet bepaald 12 in een dozijn.
Citaat: Dode spelmomenten: Tegendoelpunten vallen bij Ajax 9 van de 10 keer uit veldgoals. Corners en vrije trappen worden zelden gepromoveerd tot goals door de tegenstander en grootste verantwoordelijke hiervoor is Maarten: het neerzetten van de muur, de verdediging, het afdekken van de hoeken etc. etc. Niks op aan te merken wat mij betreft. Ook heeft hij aangetoond een penalty te kunnen stoppen.
Bij directe vrije trappen valt er zelden een goal. Ben ik met je eens. Stekelenburg zet in mijn optiek de muur vaak goed neer. Met corners echter komt hij dus nooit van zijn doellijn. Uit corners vallen vaak dus wel tegendoelpunten, sla de archieven er maar op na. Penalty's stoppen heeft hij vaker gedaan, maar op het gebied van algemene keeperskwaliteiten zou ik hem daar niet op selecteren. Hoe vaak komt dat nou voor?
Akkoord met penalty's stoppen, het is niet iets waar je een keeper op selecteert, maar het is wel handig als je een goede keeper heb die dat er ook nog bij kan. Daarnaast ben ik bij het schrijven van vorig topic (dit is geen bullshit) op zoek gegaan naar statistieken van tegendoelpunten uit corners, maar vi.nl en elfvoetbal.nl bestempelen een doelpunt uit corner als kopbal (bijv. tegendoelpunt Tomasson (kopbal) ipv Tomasson (corner)). Dan moet ik dus een beroep doen op mijn geheugen en ik kan me nou geen (recente) periode herinneren dat er veel werd gesproken over 'hoe kwetsbaar is Ajax bij dode spelmomenten' (vaak wordt dit toch ook in de media opgepikt). Misschien kan je me hierbij helpen herinneren aan een aantal situaties?
Citaat:
Citaat: Balvast. Klem is klem. En als hij hem niet kan klemmen stompt hij m 9 van de 10 keer in de goede richting (tegen Atletico niet, ok) of geeft hij een corner weg. Hij behandelt de bal iig niet als een hete bitterbal.
Klemvast is klemvast. Ben ik met je eens, voor het gros van de ballen die hij pakt. Helaas komt dit niet zo vaak voor, omdat er nogal vaak gescoord wordt. Bij afstandsschoten op het goal (die relatief makkelijk te keepen zijn) pakt hij ze, bij lage schoten, kopballen en geschoten ballen binnen de 16 is het 8 van de 10 keer raak bij Stekelenburg.
Ik vind dit een beetje oneerlijk, en je verwacht hier ook Casillas-achtige eigenschappen. Hoeveel keepers ken jij die lage schoten (in de hoek) kunnen klemmen? Zie bijvoorbeeld Sulejmani's doelpunt tegen FCG: Suarez schiet de bal dusdanig dat Luciano er maar met één hand aan kan komen, en dit resulteert in een tegendoelpunt. Ik denk dat geen keeper dat had kunnen voorkomen. Bovendien is het eredivisieniveau nog wel dusdanig redelijk dat de meeste spitsen binnen de 16 een behoorlijk schot kunnen lossen. In zo'n geval heeft een keeper een fractie van een seconde om te reageren en dan mag je (vind ik) allang blij zijn als hij de bal weet te parreren. Bij het geval ´schot binnen de 16´ vind ik het ook een fout van de verdediging. Geen enkele tegenstander zou binnen de 16 de kans moeten krijgen een schot te lossen, en als ze dat wel doen moet de verdediging er in ieder geval voor zorgen dat ze op ed juiste plek staat om een eventuele losse bal weg te werken.
Citaat: Uittrappen..ik weet dat het geen noodzakelijke kwaliteit is, maar Vermeer weet nog regelmatig (minstens 1x per wedstrijd) een bal vergeten te 'drukken' waarna deze hoog over de zijlijn de tribune opvliegt. Dit resulteert in een inworp voor de tegenpartij en balverlies. Daarnaast weet Stekelenburg de rust te bewaren wanneer hij de bal vast heeft en het overzicht te houden. Hij weet het verschil tussen wanneer een snelle hervatting nodig is en wanneer rust en het herpakken van de posities gewend is.
Ik vind de spelhervattingen van beide keepers van dramatisch niveau. Vermeer heeft afzwaaiers, Stekelenburg levert ze direct weer in bij de tegenstander. Misschien moeten ze beide maar eens wat DVD'tjes van Edwin van der Sar bekijken. Het verschil herkennen wanneer rust of tempo nodig is leuk, maar dan moet je nog wel de kwaliteiten bezitten om er iets goeds mee te doen. Beiden ontberen dit. Vergeet bovendien niet dat Vermeer nog een hoop te leren heeft, gezien hij nog een stuk jonger is dan Stekelenburg. Stekelenburg zou op zijn leeftijd dit soort simpele dingen moeten kunnen, maar dat lijkt nog niet echt te lukken.
Stekelenburg heeft deze kwaliteit naar mijn mening toch al een aantal keer laten zien.
Denk aan de uittrap van twee seizoenen geleden tegen AZ. Bal stuitert paar keer goed, Suarez kan de bal over Romero wippen, doelpunt.
http://www.youtube.com/watch?v=uo_WX3XbIxo op 1:52
Natuurlijk is dit een heel overduidelijk voorbeeld, maar ik begrijp ook niet waar jouw argument vandaan komt dat Stekelenburg ze steeds 'inlevert'. Wanneer hij uittrapt, is het de bedoeling een medespeler te vinden. Deze wordt 9 van de 10 keer gedekt en moet het luchtduel aangaan. Als hij deze niet weet te winnen, is het dan de fout van de keeper, of van de speler die het luchtduel verliest? Bovendien wordt een luchtduel pas beslist op het moment dat de afvallende bal wordt opgepikt. Is dit de tegenpartij, dan staat het middenveld niet goed.
Citaat: Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat je ook regelmatig trainingen bezoekt, zo niet dan raad ik je dat eens aan. Let vooral op de oefening waarbij l'Ami de keepers omstebeurt op doel plaatst (1e,2e,3e) en ballen vuurt vanaf een meter of 15 vanuit allerlei verschillende hoeken. Dan zul je zien waarom Maarten 1e keeper bij Ajax is en wat mij betreft Ajax-waardig.
Bezocht inderdaad. Daarin viel mij op dat het niveau van de keepers dramatisch was, maar de reflexen van Vermeer vielen mij daarin wel positief op. Helaas heeft hij op een hoop andere punten nog veel te leren.
Stekelenburg echter liet vaak ballen door en dat waren echt geen moeilijke ballen. Natuurlijk zijn dat momentopname's, maar ik werd er niet vrolijk van. Diezelfde Stekelenburg zie ik ook in het veld terug. Neem de wedstrijd tegen RKC als recent voorbeeld. Dat mag op zijn leeftijd en niveau gewoon niet gebeuren. En dat is het hem nou net, dit soort doelpuntjes vallen veels te vaak. Ik zeg niet dat het met Vermeer beter zal gaan, ik zeg wel dat we gewoon werk moeten maken van een nieuwe keeper.
Ga me nou niet zeggen dat je Maarten het doelpunt tegen RKC aanrekent. ok, met wat geluk had hij hem misschien kunnen hebben maar dit is geen 'fout'. Aissati zat fout, en Alderweireld zat fout.
En bij deze heb je de twijfelachtige eer om gequote te worden in mijn 100e post
|
| | | |
|
|
|