Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:52
|
|
Ja, dat is simpel. Vermeer ging in de fout bij het 2de tegendoelpunt. Silva deed gewoon verdedigend werk, dat is niet altijd perfect. Als je verdediging perfect werkt verricht, kun je nu ook Padt opstellen.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:54
|
|
Citaat: Heerlijk hier die discussies.
Nou, om tot zaken te komen: Stekelenburg als eerste doelman heeft bewezen een paar klasse beter te zijn dan Vermeer als eerste doelman. Stekelenburg is een goede keeper. Die tegendoelpunten tegen Atletico bijvoorbeeld. We pakken 1 voor 1 er bij.
We pakken dit filmpje om te analyseren:
http://www.youtube.com/watch?v=Ei7EHpi0jl0
Juist, eerste tegendoelpunt. je ziet het net niet, maar Emanuelson staat helemaal vrij. Waar de eerste pass ook heen gaat, die gast staat helemaal vrij. Waarom staat daar niemand? Stekelenburg kon hem NIET klemmen, dus is wegtikken het enige probleem, maar waarom loopt Wielaert daar? Waarom raakt hij hem aan waardoor Atleltico in kan tikken?
Tweede tegendoelpunt. Duidelijke communicatie fout. Je ziet van der Wiel appeleren voor buitenspel, waar Wielaert veel sneller doorloopt als van der Wiel. Stel dat het niet de afpsraak was: Van de Wiel staat niks te dekken. Bal komt bij de aanvaller, heeft alle tijd om te kijken waar hij wil schieten, het is dat van de Wiel / Wielaert hem aanraakt, anders had Stekelenburg hem denk ik.
3de tegendoelpunt. Groot dekkings fout. Aldewereild komt er zich mee bemoeien, terwijl die centraal had moeten staan. De bal komt goed aan, na een schitterende steekpass (Aldewereild had hem kunnen onderscheppen, waardoor je z'n fout had kunnen accepteren). Dit is een 1 op 1 situatie, 7 van de 10 keer wint de aanvaller. Geen fout dus voor Stekelenburg.
Conclusie: Bij de 3 tegendoelpunten, gaat Stekelenburg vrijuit.
Je ontkracht je eigen betoog met zinnetjes als; Anders had Stekelenburg hem wel gehouden denk ik.
Bij het eerste doelpunt is Stekelenburg zeer zeker wel medeschuldig. Wegstompen van een bal voor je eigen goal? Hou toch op, dit leer je bij de Fjes al.
Bij het tweede doelpunt wil ik hem nog voordeel van de twijfel geven.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:57
|
|
Hoezo ontkracht ik het? Ik zeg: ALS Van der Wiel en/of Wielaert hem niet aanraakte DAN had Stekelenburg hem gehad denk ik. Lees eerst eens. Die bal zou trouwens niet zo schuin zijn gelopen als Wielaert hem niet had aangeraakt. Lees eerst eens voordat je weer gaat posten okay ;)
|
Seduction
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:59
|
|
Citaat: Hoezo ontkracht ik het? Ik zeg: ALS Van der Wiel en/of Wielaert hem niet aanraakte DAN had Stekelenburg hem gehad denk ik. Lees eerst eens. Die bal zou trouwens niet zo schuin zijn gelopen als Wielaert hem niet had aangeraakt. Lees eerst eens voordat je weer gaat posten okay ;)
Ik heb je al een keer uitgelegd dat je niet zo quasi slim en bijdehand moet doen. Als je goede argumenten hebt, is dat allemaal niet nodig.
Ik lees wel degelijk goed, en ik vind "denk ik" nogal twijfelachtig overkomen. Als zijnde suggereren weet je wel?
Dat is hetzelfde als; "ik loop de 100 meter in 10 seconden, denk ik". Lekker twijfelachtig dus.
Aan speculaties heb je niks als je een betoog houdt, dus hou het voortaan gewoon bij feiten.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:59
|
|
Citaat: Heerlijk hier die discussies.
Nou, om tot zaken te komen: Stekelenburg als eerste doelman heeft bewezen een paar klasse beter te zijn dan Vermeer als eerste doelman. Stekelenburg is een goede keeper. Die tegendoelpunten tegen Atletico bijvoorbeeld. We pakken 1 voor 1 er bij.
We pakken dit filmpje om te analyseren:
http://www.youtube.com/watch?v=Ei7EHpi0jl0
Juist, eerste tegendoelpunt. je ziet het net niet, maar Emanuelson staat helemaal vrij. Waar de eerste pass ook heen gaat, die gast staat helemaal vrij. Waarom staat daar niemand? Stekelenburg kon hem NIET klemmen, dus is wegtikken het enige probleem, maar waarom loopt Wielaert daar? Waarom raakt hij hem aan waardoor Atleltico in kan tikken?
Tweede tegendoelpunt. Duidelijke communicatie fout. Je ziet van der Wiel appeleren voor buitenspel, waar Wielaert veel sneller doorloopt als van der Wiel. Stel dat het niet de afpsraak was: Van de Wiel staat niks te dekken. Bal komt bij de aanvaller, heeft alle tijd om te kijken waar hij wil schieten, het is dat van de Wiel / Wielaert hem aanraakt, anders had Stekelenburg hem denk ik.
3de tegendoelpunt. Groot dekkings fout. Aldewereild komt er zich mee bemoeien, terwijl die centraal had moeten staan. De bal komt goed aan, na een schitterende steekpass (Aldewereild had hem kunnen onderscheppen, waardoor je z'n fout had kunnen accepteren). Dit is een 1 op 1 situatie, 7 van de 10 keer wint de aanvaller. Geen fout dus voor Stekelenburg.
Conclusie: Bij de 3 tegendoelpunten, gaat Stekelenburg vrijuit.
Je ontkracht je eigen betoog met zinnetjes als; Anders had Stekelenburg hem wel gehouden denk ik.
Bij het eerste doelpunt is Stekelenburg zeer zeker wel medeschuldig. Wegstompen van een bal voor je eigen goal? Hou toch op, dit leer je bij de Fjes al.
Bij het tweede doelpunt wil ik hem nog voordeel van de twijfel geven.
Mee eens, eerste doelpunt is Stekelenburg mede schuldig, behalve dat de bal misschien zelfs wel te klemmen was, stomp je nooit richting het midden - altijd naar buiten...
Maar Seduction, overdrijven is ook een vak..'voordeel van de twijfel', bij tweede goal? de verdeging faalt wanneer een aanvaller 1 op 1 komt te staan met een keeper..in zo'n geval moet de keeper vaak een keuze maken, links of rechts..als dat verkeerd uitpakt is het gewoon pech..
EDIT: Excuus, ik dacht dat je hem voordeel van de twijfel gaf bij derde doelpunt..niet goed gelezen, foutje 2e goal idd voordeel van de twijfel is een mening waar ik mij ook in kan vinden..
EDIT: Zit filmpje nog even te kijken, wat een heerlijke voorzet van Sulejmani toch eigenlijk..panklaar, buitenkantje links, om Johnny heen gecurved...heerlijk
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:00
|
|
Mensen die Stekelenburg niet mede de schuld geven aan dat eerste doelpunt zijn of niet objectief of hebben er geen verstand van.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:25
|
|
Tja, da's Stekelenburg.. Veel momenten die je geen blunders of opzichtige fouten kunt noemen, maar waarvan je wel het idee hebt dat ie het anders had moeten doen. Wijzen naar andere factoren kan, maar het neemt de twijfel omtrent Stekelenburg's ingrijpen niet weg.
|
Fcaa
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:31
|
|
Dat quote knopje is behoorlijk irritant.
|
Fcaa
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:31
|
|
EDIT: Zit filmpje nog even te kijken, wat een heerlijke voorzet van Sulejmani toch eigenlijk..panklaar, buitenkantje links, om Johnny heen gecurved...heerlijk
Dat was ook de eerste goede voorzet die hij ooit bij Ajax heeft gegeven.
Ik snap niet waarom iedereen zo positief is over het AT. Ik kon er wel om huilen, zo slecht! En Sulejmani moet nog heel wat doen om in vorm te komen.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:37
|
|
Als je de 2 wedstrijden vergelijkt op het AT vond ik Stekelenburg erg rustig overkomen vergeleken met Vermeer. Dit is niet een aanstart voor een Vermeer vs Stekelenburg.
Ik zie Stekelenburg zeker nog een betere keeper worden. Hij is erg jong en zoals zo velen keepers beginnen ze vanaf hun 28e een echte stabiele factor te worden in een team. Helaas duurt dat nog even maar ik zie Maarten wel als een clubspeler die nog jaren blijft.
Op dit moment verdient Ajax een betere keeper. Gewoon ook het feit dat de verdediging best veel fouten maakt en dat de keeper die moet opvangen met genialiteit die ik maar met vlagen zie bij Maarten. Daarentegen heeft hij ook z'n wedstrijden dat hij er staat met passie en skill, zoals de Amstel cup finale tegen AZ 2 seizoenen terug. Dan geniet je echt van een keeper zoals we ook deden toen v.d Sar in het goal stond.
Progressie is nu het toverwoord voor Maarten. Zien we dat niet , gaat z'n carriere behoorlijk zwaar worden. Hij heeft het in zich.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:56
|
|
Citaat: EDIT: Zit filmpje nog even te kijken, wat een heerlijke voorzet van Sulejmani toch eigenlijk..panklaar, buitenkantje links, om Johnny heen gecurved...heerlijk
Ik snap niet waarom iedereen zo positief is over het AT. Ik kon er wel om huilen, zo slecht! En Sulejmani moet nog heel wat doen om in vorm te komen.
ik ben absoluut niet positief over het AT, kon in de rust tegen Benfica ook wel janken..ik heb het alleen over deze voorzet als liefhebber van het voetbal en om aan te geven dat Sulejmani wel degelijk voetbalgogme heeft en dat het talent nog steeds in hem zit..Nu moet ie nog laten zien dat ie dit seizoen in ieder geval beter presteert als het vorige..
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:59
|
|
Citaat: EDIT: Zit filmpje nog even te kijken, wat een heerlijke voorzet van Sulejmani toch eigenlijk..panklaar, buitenkantje links, om Johnny heen gecurved...heerlijk
Ik weet niet wie jij bedoelt met iedereen, maar hier is de meerderheid zeker niet positief over het AT. De kranten waren ook niet positief. Dus ik vraag me af wie jij met iedereen bedoelt.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:05
|
|
Ik vind Stekelenburg een hele goede keeper voor Ajax. Hij kon ook weinig doen aan die tegengoals hoor. Hij keepte de eerste seizoenshelft goed, en de 2 jaar ervoor ook.
Ik vind alleen dat hij iets explosiever moet worden, Casillias is t goede voorbeeld.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 07:55
|
|
Citaat: Stekelenburg onder de lat
Maarten Stekelenburg verdedigt morgen in Groningen tijdens de eerste competitiewedstrijd het doel van Ajax. Dat was de voornaamste conclusie die uit het grote partijspel kon worden getrokken tijdens de gedeeltelijk besloten training in de Amsterdam ArenA.
Met Martin Jols keuze voor de doelman van Oranje komt er voor Stekelenburg een definitief einde aan een vervelende periode, waarin Marco van Basten de voorkeur gaf aan Kenneth Vermeer. Die zal nu genoegen moeten nemen met een rol als reserve.
Overigens weigert Jol van een eerste en tweede keeper te spreken, omdat ook het Champions Leagueduel van FC Twente - met de rode kaart voor Sander Boschker - weer eens aantoonde dat situaties door schorsingen, blessures of vormverlies snel kunnen veranderen.
Telesport.nl
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:04
|
|
Toch weer een typisch Stekelenburg-moment bij de goal van RKC; te licht om het een blunder te noemen, te zwaar om te zeggen dat het geen fout is. Het is, zoals zo vaak, in ieder geval niet overtuigend.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:07
|
|
Citaat: Toch weer een typisch Stekelenburg-moment bij de goal van RKC; te licht om het een blunder te noemen, te zwaar om te zeggen dat het geen fout is. Het is, zoals zo vaak, in ieder geval niet overtuigend.
Zoals de commentator op NOS langs de Lijn vertelde: van de Sar had die bal gehad..
Kan het vinden in jou commentaar Marco, het was allerminst overtuigend. Steek ging wel erg gemakkelijk naar de grond..
|
Fregge
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:13
|
|
Nee, ik vind het zeker geen fout van Steek, maar van de verdediging. Als je daar kort op zit, krijgen niet eens de kans om te schieten.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 21:21
|
|
Citaat: Nee, ik vind het zeker geen fout van Steek, maar van de verdediging. Als je daar kort op zit, krijgen niet eens de kans om te schieten.
Aanleiding was niet Maarten z'n fout, maar hij schiet hem wel in de korte hoek die een keeper juist hoort te dekken in zo'n situatie, dus hij is niet helemaal onschuldig
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 22:41
|
|
Citaat: Toch weer een typisch Stekelenburg-moment bij de goal van RKC; te licht om het een blunder te noemen, te zwaar om te zeggen dat het geen fout is. Het is, zoals zo vaak, in ieder geval niet overtuigend.
Precies mijn gedachte Marco. Dit is ook de reden waarom veel mensen liever iemand anders zien in het doel.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 15:29
|
|
Zoals de commentator op NOS langs de Lijn vertelde: van de Sar had die bal gehad..
Kan het vinden in jou commentaar Marco, het was allerminst overtuigend. Steek ging wel erg gemakkelijk naar de grond..
Maar noch Stekelenburg noch Vermeer zijn geen Vd Sar !
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 16:21
|
|
Citaat: Nee, ik vind het zeker geen fout van Steek, maar van de verdediging. Als je daar kort op zit, krijgen niet eens de kans om te schieten.
Aanleiding was niet Maarten z'n fout, maar hij schiet hem wel in de korte hoek die een keeper juist hoort te dekken in zo'n situatie, dus hij is niet helemaal onschuldig
Precies. Dat anderen de hoofdschuldigen waren aan de goal, betekent nog niet dat er niet naar Stekelenburg gekeken moet worden. In de tweede helft had hij overigens ook een raar moment. Ging een bal over de verdediging heen, hij kwam, liep terug en liet vervolgens een gat van twee meter in z'n linker hoek. En dat was notabene de dichtstbijzijnde hoek. Het is dat Benson die bal vreselijk slecht raakte.
|
Seduction
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 19:05
|
|
Goh, Stekelenburg oogde weer erg stabiel. Goede uittrappen en natuurlijk die "onhoudbare" bal.
Nee, zonder gekkigheid, het is weer pijnlijk duidelijk geworden dat Stekelenburg niet de keeper is die Ajax moet hebben. 6 jaar lang keeper bij Ajax en dan nog zulke kinderlijke fouten maken.
Natuurlijk gaat de verdediging hier niet vrijuit, maar je hebt een keeper op het goal staan om de fouten van de verdediging goed te maken, en dat is nou net het onderdeel dat Stekelenburg altijd nalaat.
Zelfreflectie is deze man trouwens nog steeds vreemd, want wat stond hij weer te tieren en te brullen. Ongelofelijk.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 19:20
|
|
Was natuurlijk een fout van de verdediging, maar Steek had hem wel mogen en kunnen houden. Was wat ongelukkig omdat hij de andere hoek verwachtte.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 19:23
|
|
Citaat: Goh, Stekelenburg oogde weer erg stabiel. Goede uittrappen en natuurlijk die "onhoudbare" bal.
Nee, zonder gekkigheid, het is weer pijnlijk duidelijk geworden dat Stekelenburg niet de keeper is die Ajax moet hebben. 6 jaar lang keeper bij Ajax en dan nog zulke kinderlijke fouten maken.
Natuurlijk gaat de verdediging hier niet vrijuit, maar je hebt een keeper op het goal staan om de fouten van de verdediging goed te maken, en dat is nou net het onderdeel dat Stekelenburg altijd nalaat.
Zelfreflectie is deze man trouwens nog steeds vreemd, want wat stond hij weer te tieren en te brullen. Ongelofelijk.
Het is misschien geen wereld keeper, maar beter dan Vermeer. En ik vind het ook logisch dat hij 1ste keeper is in het Nederlands elftal. Van der Sar is gestopt en verder zijn er gewoon geen betere; Spanje heeft Cassilias (de beste van de wereld), en Reina (geweldige keeper). Maar in Nederland loopt gewoon niks beters rond op Romero na. En scouten weten we allemaal hoe dat gaat..
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 20:05
|
|
Ongelofelijk weer hoe hij tekeer ging gisteren, nooit gehoord van zelfreflectie Stekel?
|