Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:37
|
|
In 1 woord samen te vatten die steunactie voor Stekelenburg, belachelijk!
Die jongen heeft zich 6 jaar lang kunnen bewijzen en heeft het gewoon niet waargemaakt klaar. vd Sar bewees zich direct. Vermeer geeft mij ook niet het gevoel wow wat een wereldkeeper. Heb het idee dat ook Vermeer het over een paar jaar moet afleggen tegen Padt..
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:56
|
|
Citaat: vd Sar bewees zich direct
Daar dacht Marciano Vink heel anders over! Then again, hij dacht ook dat Ajax kort daarna richting middenmoot zou wegzakken.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 23:10
|
|
Citaat: vd Sar bewees zich direct
Daar dacht Marciano Vink heel anders over! Then again, hij dacht ook dat Ajax kort daarna richting middenmoot zou wegzakken.
Ja, en dat was zo'n geweldige speler. Lekker voor die zooi in Eindhoven gespeeld ook.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 23:47
|
|
Was ook een goede speler. Alleen jammer dat hij de verkeerde keuzes heeft gemaakt. Waar het aan lag (gebrek aan)? Karakter? Intelligentie?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 02:05
|
|
Citaat: Niet dat ik tegen de beslissing van mijn naamgenoot ben, maar Vermeer is ook allesbehalve foutloos.
Klopt. Ook bij Vermeer is het geenszins zeker dat hij en topkeeper wordt. Van Stekelenburg weet je echter al zeker dat hij geen topper wordt. Tel daarbij de fase na de winterstop op waarin hij blunder op blunder stapelde en ik kan volledig begrip opbrengen voor de beslissing. Nu is het zaak Vermeer goed te beoordelen zodat Ajax in de zomer weet of er een nieuwe keeper moet worden aangetrokken.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 00:09
|
|
Citaat: Dat mogen jullie beide vinden, maar ik leef al een flink aantal jaren met de wetenschap dat Ajax heel slecht draait. Die frustratie komt er nu uit, mede doordat het komt door middelmatige spelers als Stekelenburg met een belabberde inzet.
Het feit dat hij gelijk begint te huilen nadat hij op de bank mocht plaatsnemen is voor mij typerend voor hem. Een grote waffel, maar als hij een tik op zijn neus krijgt is het huilen en loopt hij voor de feiten weg. Dat is ook de reden dat Stekelenburg niet veel zal groeien, omdat hij totaal geen zelfreflectie heeft.
Als je kijkt naar Vermeer en hoe bescheiden hij wist te reageren, staat daar voor mij een keeper die het verdient om in de basis te starten.
Voorts wil ik even kwijt dat ik de "steunactie" voor Stekelenburg op touw gezet door de AFCA supportersclub misplaatst, onnozel en raar vind. Niemand is groter dan Ajax, en ook al speel je jaren bij de club, als je je zo weet uit te laten in de pers omdat het even niet mee zit, ben je voor mij het prachtige Ajax shirt niet waard. Bovendien geef je hier ook een totaal verkeerd signaal aan Vermeer.
Ik zie Stekelenburg dan ook liever gisteren dan vandaag vertrekken.
Ik hoop dat je blij bent..de onervarenheid en het gebrek aan lengte heeft ons vanavond de overwinnig gekost..
er waren nog 2 verdedigers bij Niang en Vermeer komt zen goal uit..blunder Vermeer..1-1
Gebrek aan lengte bij de 2e goal speelt m dit keer parten, hij zat helemaal mis, ging voor de speler, niet voor de bal..2-2, uitgeschakeld..Als je Stekelenburg een middelmatige keeper vind, dan is Vermeer zeker ook een middelmatige keeper..
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 00:14
|
|
Citaat: Dat mogen jullie beide vinden, maar ik leef al een flink aantal jaren met de wetenschap dat Ajax heel slecht draait. Die frustratie komt er nu uit, mede doordat het komt door middelmatige spelers als Stekelenburg met een belabberde inzet.
Het feit dat hij gelijk begint te huilen nadat hij op de bank mocht plaatsnemen is voor mij typerend voor hem. Een grote waffel, maar als hij een tik op zijn neus krijgt is het huilen en loopt hij voor de feiten weg. Dat is ook de reden dat Stekelenburg niet veel zal groeien, omdat hij totaal geen zelfreflectie heeft.
Als je kijkt naar Vermeer en hoe bescheiden hij wist te reageren, staat daar voor mij een keeper die het verdient om in de basis te starten.
Voorts wil ik even kwijt dat ik de "steunactie" voor Stekelenburg op touw gezet door de AFCA supportersclub misplaatst, onnozel en raar vind. Niemand is groter dan Ajax, en ook al speel je jaren bij de club, als je je zo weet uit te laten in de pers omdat het even niet mee zit, ben je voor mij het prachtige Ajax shirt niet waard. Bovendien geef je hier ook een totaal verkeerd signaal aan Vermeer.
Ik hoop dat je blij bent..de onervarenheid en het gebrek aan lengte heeft ons vanavond de overwinnig gekost..
er waren nog 2 verdedigers bij Niang en Vermeer komt zen goal uit..blunder Vermeer..1-1
Gebrek aan lengte bij de 2e goal speelt m dit keer parten, hij zat helemaal mis, ging voor de speler, niet voor de bal..2-2, uitgeschakeld..Als je Stekelenburg een middelmatige keeper vind, dan is Vermeer zeker ook een middelmatige keeper..
Vermeer glijdt uit voor hij weg wil sprinten. Gebeurt dat niet dan is hij eerder bij de bal dan Niang. kanker maar op het veld ipv Vermeer svp.
En ehm voor de speler gaan? Wil hij de speler opzettelijk verwonden door er met 2 vuisten in te vliegen?
Zo makkelijk om nou te lopen zeiken...beetje jammer gast....
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 00:15
|
|
Haha, het is nu heel verleidelijk om met jou manier van discussieren mee te gaan, en het liefst schop ik je nu onder de zoden, maar ik hou me in.
Vermeer zat naast het eerste doelpunt, helemaal mee eens. Al zat Oleguer ook te slapen en liep veels te laat het gat dicht.
Tweede doelpunt was kansloos en onbegrijpelijk dat die speler vrij kon lopen. Wederom stapte Oleguer te laat in, of liever gezegd terug. Ik vind niet dat Vermeer hier op aan te rekenen is.
Wat ik tegen jou nog te zeggen heb is het volgende: Jammer dat je na een verloren wedstrijd op deze manier denkt je gelijk te halen. Erg jammer. Het is dat je wel heel snel reageerd na de wedstrijd, anders zou ik denken dat je Stekelenburg zelf bent.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 00:37
|
|
Citaat: [
Wat ik tegen jou nog te zeggen heb is het volgende: Jammer dat je na een verloren wedstrijd op deze manier denkt je gelijk te halen. Erg jammer. Het is dat je wel heel snel reageerd na de wedstrijd, anders zou ik denken dat je Stekelenburg zelf bent.
Tegenwoordig kan je heel veel met een mobiele telefoon.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 00:59
|
|
Citaat: Vermeer zat naast het eerste doelpunt, helemaal mee eens. Al zat Oleguer ook te slapen en liep veels te laat het gat dicht.
Tweede doelpunt was kansloos en onbegrijpelijk dat die speler vrij kon lopen. Wederom stapte Oleguer te laat in, of liever gezegd terug. Ik vind niet dat Vermeer hier op aan te rekenen is.
Ik ben het met Seduction eens. Die eerste goal was zwak gekeept. Wanneer een speler met de bal aan de voet op je af komt moet je proberen zo lang mogelijk te blijven staan. Sterker nog, daar krijg je van mij nog de nodige complimenten voor. Bij een loopactie richting bal moet je echter vol glijden naar de bal. De verdedigers zaten er verder ook erg slecht bij, maar Vermeer maakte een fout.
De tweede goal was dramatisch gedekt. Vermeer verwachtte volgens mij dat die rechtsback van Marseille de bal zou schieten en gleed dus wat lager in, maar het is echt onzin om Vermeer de schuld te geven van die goal.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 02:53
|
|
Haha, het is nu heel verleidelijk om met jou manier van discussieren mee te gaan, en het liefst schop ik je nu onder de zoden, maar ik hou me in.
Vermeer zat naast het eerste doelpunt, helemaal mee eens. Al zat Oleguer ook te slapen en liep veels te laat het gat dicht.
Ik weet dat het verleidelijk is, zoek namelijk graag de confrontatie op..Dit is overigens de eerste keer dat we het ergens over eens zijn, de eerste goal was een fout.
Maar als je goed leest, zie je dat ik Vermeer bij de 2e goal ook niet de schuld geef, hij kan er niks aan doen dat ie lengte tekort komt..het enige wat ik daarmee wil zeggen is dat ik van mening ben dat Maarten een dergelijke bal wel had gehad, maar dat is natuurlijk alleen speculeren, ik geef toe, heb hier geen grondig argument voor..
En dat je dat jammer vind, prima..ik ben alleen net zo kritisch op Vermeer als jij bent op Stekelenburg..gelijke kansen, gelijke behandeling..
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 09:28
|
|
Vermeer had het overzicht bij de 2e goal moeten bewaren, hij had gerust nog een meter naar voren kunnen lopen, hij had kunnen zien dat er rechts van hem iemand vrijliep.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 10:20
|
|
Dat kan je ook fataal zijn NR. 10. Want als ze vanaf de penaltystip inkoppen hoog in het doel ben je kansloos als keeper als je verder voor je goal staat.
Het begint al met Schilder die het kopduel verliest. Een 2de bal in de 16 moet altijd voor de verdedigende partij zijn. Dit was niet het geval en wanneer dit gebeurd is het bijna altijd een doelpunt voor de aanvallende partij, let daar maar eens op.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 10:23
|
|
Toen Taiwo kopte zag je al aan hem dat hij hem niet vol kon raken en dat hij hem in een boog zou koppen, dit zou je genoeg tijd moeten geven om dan weer terug te lopen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 10:34
|
|
Citaat: Vermeer had het overzicht bij de 2e goal moeten bewaren, hij had gerust nog een meter naar voren kunnen lopen, hij had kunnen zien dat er rechts van hem iemand vrijliep.
Mwah, een keeper moet juist naar de bal kijken in zo'n situatie. De bal had namelijk door Taiwo al op goal gekopt kunnen worden. Waarom Silva, Oleguer en ik meen Schilder echter alleen maar aan 't ball watchen waren is me een raadsel. Die hadden namelijk een tegenstander moeten DEKKEN. Vermeer werd in de steek gelaten.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 10:41
|
|
Vind ik ook Enganche, Als keeper moet je wanneer een bal in de 16 is zoveel mogelijk je goal beschermen, die bal kan er op elk moment invliegen.
Als je uitkomt moet je hem hebben anders ben je de pineut... Er stonden 3 spelers van ajax lucht te dekken bij die 2de goal...
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 14:35
|
|
Is het niet handiger om één centraal topic over de keepers te hebben? Nu heb je er 3 terwijl het vaak over hetzelfde gaat. Of zie ik dat verkeerd?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 14:39
|
|
Citaat: Is het niet handiger om één centraal topic over de keepers te hebben? Nu heb je er 3 terwijl het vaak over hetzelfde gaat. Of zie ik dat verkeerd?
Ben ik het wel mee eens, maar een spelerstopic kun je niet sluiten. Ik zou het topic Stekelenburg/Vermeer wel sluiten, verdere discussie's over de keepers kunnen in hun eigen topic.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 16:46
|
|
Citaat: Vermeer zat naast het eerste doelpunt, helemaal mee eens. Al zat Oleguer ook te slapen en liep veels te laat het gat dicht.
Ik ben het met Seduction eens. Die eerste goal was zwak gekeept. Wanneer een speler met de bal aan de voet op je af komt moet je proberen zo lang mogelijk te blijven staan. Sterker nog, daar krijg je van mij nog de nodige complimenten voor. Bij een loopactie richting bal moet je echter vol glijden naar de bal. De verdedigers zaten er verder ook erg slecht bij, maar Vermeer maakte een fout.
De tweede goal was dramatisch gedekt. Vermeer verwachtte volgens mij dat die rechtsback van Marseille de bal zou schieten en gleed dus wat lager in, maar het is echt onzin om Vermeer de schuld te geven van die goal.
En helemaal los daarvan begint het bij Schilder die vergeet om een diepe bal voor de stuit te verwerken en dus een overtreding moet maken... Anders was er vermoedelijk niet eens een kans gekomen en nu kwam dus de onfortuinlijke vrije trap.
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 16:51
|
|
Was inderdaad twijfelende actie van Schilder waardoor hij te laat kwam.
Ik had echter voor Stekelenburg gekozen en dan volgend jaar Vermeer eerste keus en Stekelenburg verkopen. Nu doe je aan kapitaal vernietiging en moet je één keeper zwaar teleurstellen. Vermeer had de keuze wel begrepen denk als hij dan volgend seizoen eerste keeper zou worden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 16:55
|
|
Alleen had je met die keuze in de zomer nog steeds niet geweten hoe je nieuwe eerste keeper er voor staat. Nu kan Ajax Vermeer uitgebreid beoordelen en weet men of het straks in de zomer nodig is om een nieuwe doelman aan te trekken.
Daarbij is die kapitaalvernietiging natuurlijk slechts relatief. Als Vermeer het goed doet en Ajax daardoor tweede wordt en de Champions League haalt, dan hebben we het niet meer over dat miljoentje dat je minder krijgt voor Stekelenburg.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 17:13
|
|
Wat ik vreemd vind , nu Vermeer wat foutjes maakt en er word op gezeurt zegt iemand : Zeur maar op het veld ipv Vermeer
Nou dat heb ik niemand horen zeggen na de foutjes van Steek.
Bij Steek zijn het blunders, bij Vermeer ligt het aan het veld. Dat vind ik niet terecht. Dat Vermeer in de goal kwam kon ik wel mee leven, maar ik had voor Steek gekozen, want ik vond het niet echt blunders van Steek maar : Foutjes die een heleboel keepers maken na een blessure.
Maarja we zullen wel zien hoe het afloopt.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 17:37
|
|
Citaat: Wat ik vreemd vind , nu Vermeer wat foutjes maakt en er word op gezeurt zegt iemand : Zeur maar op het veld ipv Vermeer
Bij Steek zijn het blunders, bij Vermeer ligt het aan het veld. Dat vind ik niet terecht. Dat Vermeer in de goal kwam kon ik wel mee leven, maar ik had voor Steek gekozen, want ik vond het niet echt blunders van Steek maar : Foutjes die een heleboel keepers maken na een blessure.
Lex, je hebt toch zelf het veld gezien? Ongelooflijk veel glijpartijen. Iedere speler is op zijn minst 1 keer uitgegleden.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 20 maa 2009 11:10
|
|
Citaat: Wat ik vreemd vind , nu Vermeer wat foutjes maakt en er word op gezeurt zegt iemand : Zeur maar op het veld ipv Vermeer
Lex, je hebt toch zelf het veld gezien? Ongelooflijk veel glijpartijen. Iedere speler is op zijn minst 1 keer uitgegleden.
Ja, dat klopt inderdaad. Woensdag was het wel extreem hoor. Ze lieten ook een heel klein filmpje zien over glijpartijtjes. Ongeveer 5 spelers zag je uitglijden. Ik geloof dat dat iets van 20% was van alle glijpartijen.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Vr 20 maa 2009 13:49
|
|
Citaat: ZEIST - Bondscoach Bert van Marwijk van het Nederlands elftal houdt voorlopig vertrouwen in Maarten Stekelenburg. Hij heeft de tweede doelman van Ajax opgenomen in zijn definitieve selectie voor de thuiswedstrijden in de WK-kwalificatie tegen Schotland (28 maart) en Macedonië (1 april). Henk Timmer en Michel Vorm zijn de andere keepers in de groep van 23 spelers.
Stekelenburg heeft bij Ajax zijn basisplaats aan Kenneth Vermeer verloren. Bondscoach Van Marwijk geeft voorlopig wel de voorkeur aan de doelman. „Hij is in mijn ogen de beste doelman voor de goal en heeft ook de meeste ervaring.”
Van Marwijk polste onlangs ook Edwin van der Sar voor een terugkeer. De recordinternational keerde vorig jaar in de WK-kwalificatieduels met IJsland (2-0) en Noorwegen (1-0) tijdelijk terug bij het Nederlands elftal. Dit keer bedankte hij voor de eer. „Dat moet ik accepteren”, zei de bondscoach die Jan Vennegoor of Hesselink en Orlando Engelaar niet heeft opgeroepen.
Selectie Nederlands elftal:
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord) en Michel Vorm (FC Utrecht).
Defensie: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Edson Braafheid (FC Twente), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Atletico Madrid), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (Hamburger SV), Gregory van der Wiel (Ajax) en André Ooijer (Blackburn Rovers).
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Mark van Bommel (Bayern München), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas Jan Huntelaar (Real Madrid), Dirk Kuyt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid).
Bron: telesport.
|