Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 23 feb 2009 17:54
|
|
Stekelenburg had inderdaad daar een blunder, wat Pindaboy noemde.
En ook de 1-0 was eigenlijk een blunder van Steek. Je zag Maarten uitkomen, dus Lindgren denkt, die heeft hem wel dus ik houd in en bied me aan. Maar daarentegen stapt Stekelenburg weer terug en rent naar zijn kooi. Lindgren moet dus weer op snelheid komen, wat dus niet lukt. Hierbij kan de voorzet worden gegeven en direct worden ingeschoten. Met dat Stekelenburg nog een beetje op het verkeerde been stond en er niet bij kon. Goed ingeschoten overigens, maar het was toch echt wel een fout van oa Steek.
|
PindaBoy
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 07:27
|
|
Als steek had gekeept hadden we denk meer doelpunten tegen gehad dan zonder hem en Vermeer op doel, Vermeer bewijst weer dat hij beter is vandaag.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 12:24
|
|
Stekelenburg zal niet gemakkelijk hebben toegekeken bij deze wedstrijd. Hij weet waarschijnlijk ook dat als hij had gekeept, Ajax nu tranen met dikke tuiten zou huilen.
Als telt niet in het voetbal, en daar ben ik nu heel blij mee.
Tijd voor Stekelenburg om eens uit te kijken naar een mooie middenmoter in de Duitse competitie.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 12:42
|
|
Ik ben echt benieuwd op wat voor een manier Stekelenburg gisteren nou naar de wedstrijd heeft gekeken. Hij moet natuurlijk erg blij zijn met de reflexen van Vermeer + het resultaat :). Maar zijn positie als eerste doelman komt nu toch wel heel erg in gevaar. Of hij dit (super) erg vind weet ik niet het is allemaal moeilijk in te schatten. Het is gewoon zijn laatste seizoen bij Ajax dat is wel duidelijk.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 15:05
|
|
Toch vind ik het meer een luxe dan een probleem om 2 goede keepers in de selectie te hebben. Kan feyenooit nog wat van leren.
Ik prefereer op dit moment Vermeer, maar ja Stekelenburg is een topper en International . luxe luxe luxe
|
Seduction
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 15:30
|
|
Citaat: Toch vind ik het meer een luxe dan een probleem om 2 goede keepers in de selectie te hebben. Kan feyenooit nog wat van leren.
Ik prefereer op dit moment Vermeer, maar ja Stekelenburg is een topper en International . luxe luxe luxe
Grapje zeker?
|
thyza
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 18:21
|
|
Citaat: Toch vind ik het meer een luxe dan een probleem om 2 goede keepers in de selectie te hebben. Kan feyenooit nog wat van leren.
Grapje zeker?
NOPE. Oh hij heeft een paar blunders gemaakt. Nou Nou poe poe. Ik heb van de Sar zn bal in zn eigen doel zien gooien .... Schrijf die jongen nou niet zo af man...
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 18:26
|
|
Grapje zeker?
NOPE. Oh hij heeft een paar blunders gemaakt. Nou Nou poe poe. Ik heb van de Sar zn bal in zn eigen doel zien gooien .... Schrijf die jongen nou niet zo af man...
Ik vind dat je gelijk hebt! Stekel heeft misschien een moeilijke start gehad na de winterstop, maar kwam de afgelopen week toch zichtbaar weer in vorm en vond het voor hem sneu dat hij uitgerekend ziek is op de dag dat Ajax tegen Fiorentina speelde en tuurlijk heeft Vermeer hem goed vervangen!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 18:33
|
|
Hihi conclusie: Maarten mag zijn laatste wedstrijdjes bij Ajax op de bank plaatsnemen en leren van Vermeer.
|
PindaBoy
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 18:57
|
|
Grapje zeker?
Ik vindt dat je gelijk hebt ! Stekel heeft misschien een moeilijke start gehad na de winterstop maar kwam de afgelopen week toch zichtbaar weer in Vorm en vondt het voor hem sneu dat hij uitgerekent ziek is op de dag dat ajax tegen Fiorentina speelde en tuurlijk heeft Vermeer hem goed vervangen !
Vermeer heeft hem beter vervangen, als vermeer er niet was waren we denk niet door hoor, want hij heeft zoiezo een paar reddingen die stekelenburg zeker weten door had gelaten
|
Seduction
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 21:35
|
|
Grapje zeker?
Ik vind dat je gelijk hebt! Stekel heeft misschien een moeilijke start gehad na de winterstop, maar kwam de afgelopen week toch zichtbaar weer in vorm en vond het voor hem sneu dat hij uitgerekend ziek is op de dag dat Ajax tegen Fiorentina speelde en tuurlijk heeft Vermeer hem goed vervangen!
Haha, om jullie kan ik alleen maar lachen. Niet serieus te nemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 21:48
|
|
Citaat: NOPE. Oh hij heeft een paar blunders gemaakt. Nou Nou poe poe. Ik heb van de Sar zn bal in zn eigen doel zien gooien .... Schrijf die jongen nou niet zo af man...
Een paar? Van der Sar heeft nooit een bal in zijn eigen doel gegooid. Hij gooide de bal tegen Sion en die scoorde. (Groningen-AJAX 95) en toe had Van der Sar allang aangetoond dat hij een geweldige keeper was en al flink krediet opgebouwd. (Wat Stekelenburg na 5(!!!) jaar nog niet gelukt is. Dat had hij voor mij al aangetoond toen hij Menzo verving in het seizoen 90/91.) Ik hoopte toen al dat hij bleef staan. Dat had ik het seizoen daarvoor met Storm ook al, maar dat is een ander verhaal.
Sorry, maar Stekelenburg is een hele modale keeper in vergelijking met Van der Sar. Tsja, Sar wachtte even te lang met het trappen van een bal en Vinkie werd kwaad. Dat herinneren mensen zich nog, maar feit was dat hij Menzo snel en met gemak in de vergetelheid heeft gespeeld.
De Van der Sar van 1991 was al beter dan Stekelenburg nu.
Het niveau van Van der Sar zal hij nooit en te nimmer halen. Hij is van het niveau Galjé, Didulica....leuk, maar geen top.
|
thyza
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 00:10
|
|
Hij is lang niet zo goed als Sar nee. Maar hij maakte ook zn blunders.
ff geheugen opfrissen dan maar (Maarten)
http://www.youtube.com/watch?v=0DyrzJBTm0g
Natuurlijk, dit zijn alleen z´n mooiste momenten. Als een keeper niet lekker in z´n fel zit is het geen goed idee hem op de bank te zetten.. Laatste pot stond hij er gewoon weer en hield hij de 0 in Florence...
Laat hem zijn laatste seizoen bij Ajax uitspelen . Hij zat en stond er altijd wanneer hij nodig was. En dan genieten we dubbel van Vermeer volgend seizoen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 12:51
|
|
Stekelenburg heeft al meer fouten gemaakt dan Van der Sar in zijn hele loopbaan, thyza.
|
PindaBoy
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 15:37
|
|
Citaat: Stekelenburg heeft al meer fouten gemaakt dan Van der Sar in zijn hele loopbaan, thyza.
Ja en meer dan Vermeer in de laatste wedstrijden na de winterstop, dus Vermeer moet er gewoon in..
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 17:01
|
|
Citaat: Hij is lang niet zo goed als Sar nee. Maar hij maakte ook zn blunders.
ff geheugen opfrissen dan maar (Maarten)
http://www.youtube.com/watch?v=0DyrzJBTm0g
Natuurlijk, dit zijn alleen z´n mooiste momenten. Als een keeper niet lekker in z´n fel zit is het geen goed idee hem op de bank te zetten.. Laatste pot stond hij er gewoon weer en hield hij de 0 in Florence...
Laat hem zijn laatste seizoen bij Ajax uitspelen . Hij zat en stond er altijd wanneer hij nodig was. En dan genieten we dubbel van Vermeer volgend seizoen
Je hebt kwa dat je Stekelenburg niet op de bank moet zetten helemaal gelijk !
|
GoalkeeperNiels
Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 17:44
|
|
Ik ben het een beetje zat dat iedereen zegt dat vermeer beter is dan stekelenburg,,,
tuurlijk is hij een zeer goede keeper en is ajax dankzij hem door, maar dit wil toch nog niet zeggen dat hij beter is dan stekelenburg, hij heeft er voor gezorgt dat we vorige week niet verloren hadde bij fiorentina;)
Stekelenburg heeft er altijd gestaan als we hem nodig hadden, nu Vermeer 1 goede reeks wedstrijden erop heeft zitten vind iedreen opeens hem de nummer 1 keeper.
Laat stekelenburg gewoon dit seizoen bij ajax afmaken en daarna vermeer als eerste keeper!!!
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 17:54
|
|
Welkom GoalkeeperNiels,
Let iets meer op je hoofdletter, punten, comma's en uitroepteken gebruik!
Ik begrijp wat je zegt, alleen ik denk dat Vermeer vele heeft overtuigd dat hij alleen nog beter kan worden. Beter dat Maarten ooit was, is of ooit word. Bij Jong Oranje heeft hij ook al prachtige dingen laten zien. En zeker, na alles wat hij gedaan heeft, verdient hij een basisplaats bij Ajax.
|
GoalkeeperNiels
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 17:58
|
|
Je zegt het inderdaad goed: hij alleen nog beter kan worden. Hij moet het inderdaad nog worden ja, naar mijn mening is op dit momment Stekelenburg gewoon nog steeds een betere keeper.
Vermeer krijgt zeker zijn kans en zal ook zeker een zeer goede keeper worden, maar laat hem dit dan gewoon doen in dit soort inval wedstrijden en dan volgend seizoen gewoon laten spelen.
Ik denk dat hier ook wel voor word gekozen om Stekelenburg dit seizoen af te laten maken.
|
Seduction
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 18:16
|
|
Citaat: Je zegt het inderdaad goed: hij alleen nog beter kan worden. Hij moet het inderdaad nog worden ja, naar mijn mening is op dit momment Stekelenburg gewoon nog steeds een betere keeper.
Vermeer krijgt zeker zijn kans en zal ook zeker een zeer goede keeper worden, maar laat hem dit dan gewoon doen in dit soort inval wedstrijden en dan volgend seizoen gewoon laten spelen.
Ik denk dat hier ook wel voor word gekozen om Stekelenburg dit seizoen af te laten maken.
Naar jouw mening ja. De feiten liggen toch echt even net iets anders.
En nu ben ik klaar met die discussie, want volgens mij hebben bepaalde personen meer "liefde" voor Stekelenburg dan voor Ajax. Vraag me dan ook af of deze mensen als Stekelenburg hopelijk volgend jaar vertrekt nog wel die "binding" met ajax hebben.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 18:22
|
|
Stekelenburg is een redelijke keeper staat daarom ook niet voor niets als eerste doelman van oranje. Echter is hij heel erg zwak op het coachen en het uitkomen op hoge ballen.
Vermeer is qua coaching heb ik het idee al verder dan Stekelenburg. Hij laat zich ook meer horen richting zijn spelers, dit merkte ik tijdens de afgelopen thuiswedstrijd. Het viel me zo op dat Vermeer gewoon letterlijk de verdedigers toeschreeuwt waar ze moeten staan bij standaardsituaties. Dit ontbrak wel eens bij Maarten.
Verder is Maarten niet bijzonder sterk in het uitkomen op hoge ballen (vrije trappen, corners en voorzetten). Hierin twijfelt hij wel eens waardoor de verdediging onnodig zenuwachtig wordt.
Ook bij het inschatten of hij wel of niet uit z'n goal kan komen gaat het wel eens mis.
Vermeer daarintegen is meer atletischer en sneller dan Maarten. Hij heeft ook een geweldige reflex ( De "zwarte" Gomes, genoemt door Aisatti zegt boekdelen daarover.
Ik heb geen tijd anders zou ik een lijstje maken van wie waarin beter is.
|
Rein
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 18:42
|
|
Citaat: Je zegt het inderdaad goed: hij alleen nog beter kan worden. Hij moet het inderdaad nog worden ja, naar mijn mening is op dit momment Stekelenburg gewoon nog steeds een betere keeper.
Hij kan inderdaad nog beter worden. Hij is nog in de groei. Maar op dit moment ís hij al beter en verder dan Stekelenburg. En Stekelenburg kan, denk ik, niet veel beter meer worden. Vermeer kan de één-van-de-betere keepers worden. Terwijl Stekelenburg inderdaad een goede keeper is, maar niet (voor in de toekomst) bij een topclub in Spanje, Engeland. En ik denk dat Vermeer dat wel kan worden. Vermeer is al minstens evengoed als Stekelenburg, maar Vermeer kan nog veel beter worden. Bovendien is Kenneth Vermeer 24(dit jaar jarig geweest) en Maarten Stekelenburg 27(dit jaar nog niet jarig geweest).
En inderdaad, je bent als keeper op je hoogtepunt als je wat ouder bent. Zie Van der Sar, en ik denk ook Buffon(nu 31, misschien zijn betere jaren al gehad, dat weet ik niet precies). Bovendien is Petr Cech evenoud als Maarten Stekelenburg. Ik zeg niet als je evenoud bent dat je dan bij een Engelse topclub moet voetballen, maar dat zie ik eerder Vermeer doen dan Stekelenburg.
Maar ik ben bang dat jij net zo'n subjectieve poster bent qua Stekelenburg als Stekelfan. Dus dan houdt het op met overtuigen..
En inderdaad, Vermeer, durft te komen bij voorzetten, corners, vrije trappen. Bovendien herinnert iedereen ook wel de redding tegen Fiorentina vroeg in de wedstrijd. 2 reddingen eigenlijk. De eerste was goed uitgekomen, en de 2e sprong hij er als een kat voor. Lekker atletisch. Wat hij dus ook is, i.t.t. Maarten.
|
GoalkeeperNiels
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 18:44
|
|
Oke ik ben het met je eens;)
|
Rein