Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 13:35
|
|
Het lijkt mij dat Vermeer niet wil blijven als hij weer achter Stekelenburg plaats moet maken. Het is beter voor zijn ontwikkeling om te blijven keepen. Ik heb het al eerder aangehaald: ik vind Stekelenburg helemaal geen gigant. Ook niet in wording. Ik vind Vermeer met vlagen er al bovenuit steken. Ik zou Vermeer houden en Stekelenburg verkopen. Daar krijg je toch wel 7 a 8 miljoen euro voor en heb je extra cash voor aankopen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 14:15
|
|
Dat eerste bedoelde ik ook, 343. Ik denk dat noch Stekelenburg noch Vermeer na dit seizoen snel genoegen zal nemen met een rol als tweede keeper. Persoonlijk blijf ik de lengte van Vermeer een probleem vinden. Zowel hij als Stekelenburg zijn prima keepers, maar geen van beiden worden ze top. Mocht Ajax Vermeer en Stekelenburg als gelijkwaardig zien, dan zou ik Stekelenburg aan het einde van het seizoen verkopen en er indien nodig een nieuw talent bij halen.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 15:32
|
|
Precies mijn idee. Ik vind ze momenteel ongeveer gelijkwaardig. Stekelenburg is qua doorgroeimogelijkheden in het voordeel door zijn lengte, Vermeer door zijn leeftijd. Ik verwacht niet dat een van beiden ooit echt veel beter zal worden dan de ander, en aangezien geen van beiden normaliter genoegen zal nemen met een plek op de bank voor langer dan een half jaar (tot de zomerstop) zou ik degene met de hoogste marktwaarde verkopen: Stekelenburg.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 15:34
|
|
Dan hebben we geen enkele Oranje-international meer. Dat zou echt een schande zijn als Ajax-zijnde.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 17:56
|
|
Ja, dat is maar een bijzaak. Daar moet je niet aan denken. Meerendeels uit het Nederlands elftal heeft een Ajax historie. Verder hebben we genoeg international uit andere landen.
Stekelenburg hoeft voor mij niet te vertrekken. Maar ik neem genoegen met Vermeer, hij doet het prima. Als er een prima bod komt, mag Maarten wat mij betreft weg. Maar zelf heeft hij al aangegeven dat hij nog niet uitgevoetbald is bij Ajax.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 19:51
|
|
Stekelenburg moet natuurlijk eerste keeper zijn!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 20:01
|
|
Ik denk dat Stekelenburg ook wel 1e keeper wordt. Van Basten wil niet nog een keeper kwijt raken en Vermeer is een goede keeper. Hij laat ze concurreren tot de transferwindow gesloten is en roept Stekelenburg dan uit tot 1e keeper.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 20:32
|
|
Stekelenburg zal het uiteindelijk ook wel winnen van Vermeer. Dat mag duidelijk zijn. Maar wat keeper betreft hebben wij gewoon luxe probleem
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 20:40
|
|
Als Stekelenburg 1e keeper blijft dan vertrekt Vermeer denk ik. Ik denk dat hij dan geen zin meer heeft om 2e keeper te blijven. Hij heeft ook wel bewezen dat hij op niveau mee kan.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 20:53
|
|
Vermeer heeft zelf gezegt vd week dat Stekel : in alles veel verder is dan dat hij is ! en uiteindelijk zal Vermeer misschien wel eerder vertrekken dan Stekel of niet maar wij hebben gewoon genoeg goede keepers in de selectie met Stekel als terechte nummer 1 hoop ik !
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 23:44
|
|
Citaat: Dan hebben we geen enkele Oranje-international meer. Dat zou echt een schande zijn als Ajax-zijnde.
Goede opmerking!
Dit is nou precies de reden dat voetballers zoals Aissati voor mij mogen vertrekken, aangezien ik in hem echt geen toptalent zie, en ik liever een paar Nederlandse jongens die voor Oranje mogen spelen klaargestoomd zie worden voor het "grote" werk.
Ik ben voor zoveel mogelijk Nederlanders bij Ajax zodat ons nationale elftal (dat zijn wij ook) op peil blijft.
Ik denk dat Marco overigens ook een beetje in deze richting denkt, omdat hij nou 2 Nederlandse jongens bij Twente wil weghalen.
|
Rooie
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 23:50
|
|
Citaat: Vermeer heeft zelf gezegt vd week dat Stekel : in alles veel verder is dan dat hij is ! en uiteindelijk zal Vermeer misschien wel eerder vertrekken dan Stekel of niet maar wij hebben gewoon genoeg goede keepers in de selectie met Stekel als terechte nummer 1 hoop ik !
Ik vind dit een terechte en normale uitspraak van Vermeer, ik had ook niet anders verwacht.
Als hij gezegd zou hebben dat hij zichzelf beter dan Stekelenburg vind dan kwam hij arrogant en eikelig over....zeg maar in de arrogante van Gaal stijl... de man die denkt dat hij het voetbal ongeveer heeft uitgevonden....voor mij had van Gaal beter in de klas bij een aantal kleuters kunnen blijven staan want daar hadden ze nog wel een beetje begrip voor zo een stom gedrag.
Maar ophouden...want ik wijk af....ik heb het helaas even gehad met die die "allesweter"
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 00:20
|
|
Trouwens ( mss komt het omdat ik niks om het NL elftal geef maar) wat maakt het uit dat we geen spelers meer hebben die in het NL moeten staan. we hebben al zo veel ex ajacieden er in staan(stonden) .
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 11:35
|
|
Citaat: Stekelenburg rekent op basisplaats Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De wedstrijd Ajax-Stuttgart (2-3) was ook het 'duel' tussen de jarige Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg. Van Basten zei nog geen keuze te hebben gemaakt en gaf beide doelmannen een helft speeltijd.
Vermeer had geen schuld aan de Stuttgart-goals. "Maar ik reken tegen NEC wel op een basisplaats", aldus Stekelenburg. "Ik was achter Huntelaar reserveaanvoerder en ben international. Voor mijn schouderblessure keepte ik alles."
Telesport.nl
Ik verwacht ook wel dat Stekelenburg een basisplaats tegen Nec.Vermeer heeft wel een goede stap gemaakt, maar zit nog niet op het niveau van Stekelenburg.
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 12:19
|
|
Als de uitspraken van Stekelenburg kloppen.....ja dan staat hij zondag gewoon in de basis.
Anders kan je dit soort praat niet gaan verkopen tegenover Vermeer die het volgens de statistieken beter doet als dat Stekelenburg heeft gedaan de afgelopen jaren.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 12:21
|
|
Lijkt me duidelijk dat Steekie weer in de basis speelt. Tenminste, als hij echt weer goed fit is. En inderdaad, hij kwam na zijn blessure erin, en hij kreeg gelijk de aanvoerdersband, dat valt wel op. Dus het moge duidelijk zijn dat Steek dan in de basis begint. Ik hoop dat hij weer écht de oude is, dan keept hij de sterren van de hemel. En hij heeft de lengte ook mee! :) C'mon Steek!
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 12:29
|
|
Citaat: Lijkt me duidelijk dat Steekie weer in de basis speelt. Tenminste, als hij echt weer goed fit is. En inderdaad, hij kwam na zijn blessure erin, en hij kreeg gelijk de aanvoerdersband, dat valt wel op. Dus het moge duidelijk zijn dat Steek dan in de basis begint. Ik hoop dat hij weer écht de oude is, dan keept hij de sterren van de hemel. En hij heeft de lengte ook mee! :) C'mon Steek!
Heb jij beelden gezien van de wedstrijd?
Zo ja waar? want ik wil ze ook wel zien.
Ps. ik wil wel wat zeggen over die lengte van hem...die gebruikt hij bijna niet omdat hij bang is om uit te komen bij een bal die verder dan 2 meter van hem vandaan komt.....dit is een van de redenen dat hij beslist geen topkeeper is...daarbij genomen heeft hij een te langzaam motoriek, hij heeft niet zo een soort katachtige reflex zoals Vermeer en een vd Sar wel hebben.
Het is een keeper die zijn plaats mede moet verdienen door zijn voordeel in zijn lengte uit te buiten...aangezien hij dit niet kan,tel ik zijn grotere lengte dan ook niet mee, en zodoende vind ik Vermeer beter omdat hij een betere "grondkeeper" is.
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 12:40
|
|
Ik denk dat Stekelenburg (terecht) 1e keeper wordt en Vermeer gewoon aanblijft als 2e keeper.
Stekelenburg heeft de afgelopen tijd meer ervaring opgedaan en ook zijn vele schoonheidsfoutjes behoren bijna tot het verleden. Vermeer zit een beetje in die fase die Stekelenburg een paar jaar geleden doormaakte (niks om voor te schamen ik heb die periode ook bij van de Sar gezien) maar heeft het wel in zich om net zo goed of ooit beter te kunnen worden dan Stekelenburg. Lengte vind ik met stip op nr 1 het slechtse argument om daar een keus op te baseren , "als je langer bent duurt het langer voordat je bij de grond bent", dat tegenargument klinkt voor mij net zo vaag in de oren... Barthez, Casillas, Kahn zijn oa 3 keepers die de 1.80 niet halen maar prima reflexen en sprongkracht in de benen hebben/hadden. Vermeer heeft laten zien dat hij goed kan relativeren dus ik denk dat hij zich wel schikt in zijn rol als 2e sluitpost.
|
Lexafca
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 13:10
|
|
Ik vind Stekel denk ik toch wel 1 mss wel 2 klasse beter dan Vermeer .. Ik weet niet maar ik ben niet zo'n fan van Vermeer.
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 13:40
|
|
Citaat: Ik denk dat Stekelenburg (terecht) 1e keeper wordt en Vermeer gewoon aanblijft als 2e keeper.
Stekelenburg heeft de afgelopen tijd meer ervaring opgedaan en ook zijn vele schoonheidsfoutjes behoren bijna tot het verleden. Vermeer zit een beetje in die fase die Stekelenburg een paar jaar geleden doormaakte (niks om voor te schamen ik heb die periode ook bij van de Sar gezien) maar heeft het wel in zich om net zo goed of ooit beter te kunnen worden dan Stekelenburg. Lengte vind ik met stip op nr 1 het slechtse argument om daar een keus op te baseren , "als je langer bent duurt het langer voordat je bij de grond bent", dat tegenargument klinkt voor mij net zo vaag in de oren... Barthez, Casillas, Kahn zijn oa 3 keepers die de 1.80 niet halen maar prima reflexen en sprongkracht in de benen hebben/hadden. Vermeer heeft laten zien dat hij goed kan relativeren dus ik denk dat hij zich wel schikt in zijn rol als 2e sluitpost.
Ik heb het eigenlijk niet over schoonheidsfoutjes, maar over een permanent gebrek bij Stekelenburg...zoals ik al zei, hij is zwak in de lucht omdat hij niet zoals een keeper als Gomez of die keeper van Az, Romero (die ook beter dan hem is) ook naar ballen toerent die 7 a 8 meter bij hun vandaan komen...door dit te doen haalt een keeper al bijna al het gevaar uit de voorzet/aanval doordat deze niet meer door een tegenstander gekopt of aangenomen kan worden, bij Stekelenburg hebben tegenstanders nog alle vrijheid om een bal die meer dan 3 meter bij hem vandaan komt te bewerken zodat het alsnog een gevaarlijk moment wordt omdat je een keeper hebt die niet durft uit te komen.
Deze zwakte van Stekelenburg is wat velen niet zien, het lijkt net alsof hij een fout niet maakt omdat hij niet uitkomt en dan is het makkelijk om een verdediger de schuld in de schoenen te schuiven omdat Stekelenburg niet de capacititen heeft om het gevaar al eerder weg te halen.
In werkelijkheid is Stekelenburg de enigste die een blunder maakt als hij zich bij hoge ballen tot een meter of 7 a 8 van doel niet in de strijd mengt.
Hij krijgt van mij ook zelden een hoge waardering en is daardoor alles behalve een topkeeper omdat deze fout/blunder praktisch in iedere wedstrijd zich openbaart...
Nou, ik moet wel zeggen dat ik Barthez (1.83 meter) ook alles behalve een goede keeper vond...en Kahn is 1.88 meter!...Cassilas is 1.85!, Cassilas is trouwens bij hoge ballen altijd behoorlijk zwak en daardoor krijgt Madrid ook behoorlijk wat tegen doelpunten omdat hij ook niet heerst in de lucht.
Ik vind lengte i.t.t. jou wel heel belangrijk voor een keeper, en het aspect dat het langer duurt totdat hij bij de grond komt vind ik dus ook niet juist, omdat de lange keeper wel tot in de hoek komt en de kleine keeper niet, en wat betreft de sprongkracht in de benen zie ik geen enkele reden waarom grotere keepers die niet zouden hebben, misschien hebben de lange jongens zelfs wel meer sprongkracht in de benen?
Ik kan natuurlijk ook wel een aantal keepers uit "losse pols" opnoemen die wel lang zijn en bij topclubs spelen. zoals o.a. van de Sar, Toldo, Cech, Buffon, Gomez, Dida, Lehmann, Almunia.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 13:48
|
|
Citaat: Trouwens ( mss komt het omdat ik niks om het NL elftal geef maar) wat maakt het uit dat we geen spelers meer hebben die in het NL moeten staan. we hebben al zo veel ex ajacieden er in staan(stonden) .
Ajax staat bekend om zijn goede opleiding. Dan moeten er toch genoeg spelers zijn die bij Ajax en het Nederlands Elftal spelen. Ik denk dat de jeugdopleiding toch niet zo goed is als iedereen denkt. Of er moet binnen een paar jaar een lichting met nieuwe Heitinga's, Sneijder's en Stekelenburg's opstaan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 14:36
|
|
Eens met Rooie wat Stekelenburg betreft. Hij blijft vooral erg bang bij het uitkomen voor hoge ballen. Hij heeft z'n lichaam mee, maar toch gaat het vaak mis. Op 7-8 meter hoeft hij wat mij betreft nog niet eens uit te komen en in die zin ben ik het weer niet eens met Rooie. Als er dan iets mis gaat en een tegenstander kan vrij inkoppen dan vind ik het zeker ook de fout van de verdediging. Maar ik heb Stekelenburg ook wel eens mensen in z'n 5-meter gebied laten inkoppen. Dat is erg kwalijk.
|
Pariah
Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 14:39
|
|
Citaat: Ik denk dat Stekelenburg (terecht) 1e keeper wordt en Vermeer gewoon aanblijft als 2e keeper.
Ik heb het eigenlijk niet over schoonheidsfoutjes, maar over een permanent gebrek bij Stekelenburg...zoals ik al zei, hij is zwak in de lucht omdat hij niet zoals een keeper als Gomez of die keeper van Az, Romero (die ook beter dan hem is) ook naar ballen toerent die 7 a 8 meter bij hun vandaan komen...door dit te doen haalt een keeper al bijna al het gevaar uit de voorzet/aanval doordat deze niet meer door een tegenstander gekopt of aangenomen kan worden, bij Stekelenburg hebben tegenstanders nog alle vrijheid om een bal die meer dan 3 meter bij hem vandaan komt te bewerken zodat het alsnog een gevaarlijk moment wordt omdat je een keeper hebt die niet durft uit te komen.
Deze zwakte van Stekelenburg is wat velen niet zien, het lijkt net alsof hij een fout niet maakt omdat hij niet uitkomt en dan is het makkelijk om een verdediger de schuld in de schoenen te schuiven omdat Stekelenburg niet de capacititen heeft om het gevaar al eerder weg te halen.
In werkelijkheid is Stekelenburg de enigste die een blunder maakt als hij zich bij hoge ballen tot een meter of 7 a 8 van doel niet in de strijd mengt.
Hij krijgt van mij ook zelden een hoge waardering en is daardoor alles behalve een topkeeper omdat deze fout/blunder praktisch in iedere wedstrijd zich openbaart...
Nou, ik moet wel zeggen dat ik Barthez (1.83 meter) ook alles behalve een goede keeper vond...en Kahn is 1.88 meter!...Cassilas is 1.85!, Cassilas is trouwens bij hoge ballen altijd behoorlijk zwak en daardoor krijgt Madrid ook behoorlijk wat tegen doelpunten omdat hij ook niet heerst in de lucht.
Ik vind lengte i.t.t. jou wel heel belangrijk voor een keeper, en het aspect dat het langer duurt totdat hij bij de grond komt vind ik dus ook niet juist, omdat de lange keeper wel tot in de hoek komt en de kleine keeper niet, en wat betreft de sprongkracht in de benen zie ik geen enkele reden waarom grotere keepers die niet zouden hebben, misschien hebben de lange jongens zelfs wel meer sprongkracht in de benen?
Ik kan natuurlijk ook wel een aantal keepers uit "losse pols" opnoemen die wel lang zijn en bij topclubs spelen. zoals o.a. van de Sar, Toldo, Cech, Buffon, Gomez, Dida, Lehmann, Almunia.
Nu vraag ik me toch af hoe iemand die zo fanatiek achter Vermeer staat en tegen Stekelenburg is de wedstrijd tegen VFB Stuttgard heeft gezien?
Een eerste helft waarbij Vermeer op doel staat en er 3 tegen krijgt en de 2e helft waarbij stekelenburg erin komt de aanvoerdersband krijgt en er niet 1 doorlaat? Ga het niet op beginnersgeluk schuiven of een momentopname aub.
|
Lexafca
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 14:49
|
|
Oow ja en Vermeer duikt wel 7 a 8 meter zijn doel uit? heb ik hem ook nog niet zien doen? en bij voorzetten heeft Vermeer nog steeds de nodige problemen die Stekel een paar jaar geleden had. Stekel heeft zich daar in sterk verberterd, dus niet helemaal mee eens.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 15:43
|
|
Mij maakt het weinig uit wie er in doel staat. Zo veel verschil zit er niet tussen onze 2 keepers. Allebei hebben ze hun voor- en nadelen.
|