Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 16:54
|
|
Citaat: In de eerste helft zag je toch dat de verdediging niet helemaal goed staat.
Huh? Ajax werd juist geslacht op het middenveld waardoor de verdediging onder zware druk kwam te staan. Daar zullen best wat foutjes zijn gemaakt, maar er is ook zat tegen gehouden. Het Ajax van vorig seizoen was voor rust al op kansloze achterstand gekomen.
Daat heb je wel gelijk in, maar ik denk nog steeds als je deze verdediging tegen een club zet met een beetje aanvallers dat je het het moeilijk gaat krijgen. De verdediging staat (natuurlijk) beter dan vorig jaar, maar dat is ook niet zo moeilijk. Ik ben gewoon nog niet zo overtuigd van de verdediging, maar misschien, en dat hoop ik, dat ik er na de komende wedstrijden op terug kom.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:00
|
|
Urby deed dingen die hij niet moest doen. Hij liep weer veel te veel met de bal zonder resultaat. Dat is dodelijk. Na de rust deed de bal het werk.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:04
|
|
Citaat: Iets wat me ook kan bekoren is dat we deze lastige uitwedstrijd weten te winnen zonder op de bon geslingerd te worden.. Dit houdt in dat Enoh gewoon speelt tegen Feyenoord volgende week..
Suarez 15 Goals.. ONGELOOFELIJK!! is onze capitan bezig..
Tenzij Enoh donderdag(?) geel haald tegen Dordrecht.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:05
|
|
Emanuelson hoort inderdaad op de linksback positie en als het niet anders kan linksbuiten in een 4-3-3 systeem maar als hij op het middenveld staat probeert hij meer te doen dan hij kan. Als linksback is hij een zeer redelijke speler voor Ajax maar een topper zal hij nooit worden. Daarom hoop ik ook dat hij lekker lang bij Ajax blijft en niet naar een middenmoter in Spanje of Engeland gaat.
|
M(L)....
Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:10
|
|
Citaat: Iets wat me ook kan bekoren is dat we deze lastige uitwedstrijd weten te winnen zonder op de bon geslingerd te worden.. Dit houdt in dat Enoh gewoon speelt tegen Feyenoord volgende week..
Suarez 15 Goals.. ONGELOOFELIJK!! is onze capitan bezig..
Tenzij Enoh donderdag(?) geel haald tegen Dordrecht.
Ja inderdaad, maar misschien speelt Gabri dan voor Enoh? om te zorgen dat Enoh tegen feyenoord kan mee doen? lijkt mij wel een handige oplossing.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:15
|
|
Citaat: ik denk nog steeds als je deze verdediging tegen een club zet met een beetje aanvallers
Dembélé en El Hamdaoui zijn dat niet?
Oei, Ronnie is verschrikkelijk boos..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:21
|
|
Dat is natuurlijk altijd lachen, een boze Koeman, kon ook erg genieten van zijn gezichtsuitdrukking in de tweede helft
|
Fcaa
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:22
|
|
Citaat: Jaa!
1-4 gewonnen.
Gouden wissel van Jol, weg met die Pantelic.
iets te vroeg uitgezet!?!
Op de een of andere manier 2x gepost, mijn excuses.
Klopt, ik zie net dat het 2-4 is geworden. Nogmaals, excuses!
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:24
|
|
Sorry mensen, even laat reageren op dit. Weet ook niet of de vraag is beantwoord of zo. Simpel gezegd geen zin om 5 pagina's door te lezen:
Citaat: Als je countert Pablo, ga je dan uit van balbezit tegenstander of van je eigen balbezit?
Geen van beide eigenlijk. Je gaat uit van het balverlies van je tegenstander.
iig, schitterende 4-2 overwinning
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:35
|
|
Citaat: Jol: "Contrast tussen helften was groot"
25 oktober 2009
Trainer Martin Jol van Ajax stelde zondag na de zege van zijn ploeg bij AZ (2-4) dat hij zelden een wedstrijd mee heeft gemaakt waarin het contrast tussen beide helften zo groot was. "AZ speelde fantastisch in de eerste helft en wij hebben het na rust gelukkig toch nog recht kunnen zetten."
Jol: "In de eerste helft doen de beste spelers van AZ wat ze moeten doen. Dembélé bleef maar gaan en Maarten Martens en Mounir El Hamdaoui waren ook bijna niet te houden. Wij konden daar heel weinig tegenover stellen. Luis Suarez werd niet gevaarlijk, Rommedahl ook niet en Pantelic al helemaal niet. Suarez is normaal gesproken overal dreigend, maar bleef vanaf links bijna onzichtbaar. Gelukkig konden we in de rust enkele dingen omzetten en hebben de wedstrijd alsnog gewonnen."
Jol was wel erg tevreden met de uitslag. "In de aanloop van onze nederlaag tegen PSV speelden we op donderdag ook een belangrijke wedstrijd in de Europa League. Nu hebben we donderdag veel moeten geven tegen Dinamo Zagreb. En over twee weken moeten we voor de uitwedstrijd tege FC Twente nog even naar Zagreb toe. Dat is allemaal lekker bedacht. Gelukkig hebben we nu van AZ gewonnen. In de tweede helft hebben we het heel goed gedaan."
Bron: FCUPDATE.NL
Heerlijke opmerking van Jol weer, er valt elke week wel wat te lachen met die man.
|
Johnny Guitar
Forum berichten: 101
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:35
|
|
Leuke reply Fregge... Ha-ha? Maar ga even terug naar de KNVB cursus... Je gaat uit van het balbezit van je tegenstander, want je plaatst een TEGENaanval. Dus iemand die de bal in de ploeg houdt is dan geen meerwaarde. Temeer omdat je met countervoetbal speculeert op een snelle balverplaatsing.
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:40
|
|
Nee tuurlijk niet. Als de verdediging achterin een bal vasthoud, heeft de ploeg ook balbezit toch? Dan is het meer zoiets van: oh, de verdediging van de tegenstander heeft de bal, wij gaan nu counteren. Counteren heeft zelfs weinig met balbezit te maken. Eerder met fouten van de tegenstander. Die onderschep jij, en je gaat er mee razendsnel aan de slag.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:41
|
|
Citaat: De eerste helft was meer dan dramatisch, ga ik verder ook geen woorden aan vuil maken. Was een goede wissel van Jol om pantelic eruit halen, vond het jammer dat Gabri erin kwam maar het pakte goed uit.
De 1-1 was natuurlijk helemaal niet de bedoeling van Urby om die bal op goal te schieten( iig dat leek mij zo) De 2-1 was natuurlijk ook dramatisch van Swerts de 3-1 was een hele goed val van De Zeeuw. En de 4-1 was heel erg goed van Gregory. In mijn ogen was de 4-2 gevaarlijk spel maar daar zal ik niet wakker van liggen. Trouwens de Zeeuw moet wel echt een preek gekregen hebben in de rust, die was in zijn eentje tegen Az aan het spelen de eerste helft, de tweede was hij wel goed. Steek had ook weer een paar goede ballen, maar had ondanks dat Van der Wiel de bal aanraakt de eerste misschien wel kunnen hebben het was geen blunder maar helemaal goed was het niet. In de eerste helft zag je toch dat de verdediging niet helemaal goed staat. Rommedahl had nog wel een paar leuke voorzetjes, maar hij op links? zet er dan gewoon Sulejmani neer zou ik zeggen. Nouja in de eerste helft alleen Steek in voldoende in de tweede helft bijna iedereen een dikke voldoende. Denk dat we deze wedstrijd ( alsnog) wonnen door Pantelic er uit te halen en niet zo zeer door dat Gabri erin kwam wat het publiek wel riep.
Geweldig deze uitslag! az is einde verhaal. De wedstrijd werd inderdaad gewonnen door de omzetting van Jol en door een toevalsgoal. Die goal maakt urby nooit meer en was een grove blunder van romero. Het was ook geen bewuste goal zoals urby na afloop beweerde.
Maar het ging zoals je zegt alleen niet om gabri en pantelic, maar om suarez die in het centum kwam te spelen en doordat we op het middenveld een man meer kregen. Publiekslieveling Gabri zal nu de credits krijgen van veel mensen maar dat is niet terecht.
Wat ik overigens wel vind, is dat jol te lang heeft gewacht met deze ingreep. Zoals ik vind dat hij sowieso vaak lang wacht met ingrijpen. Deze wissel pakte overigens ook zo goed uit omdat koeman hier niet goed op inspeelde. Daar begreep ik niets van, maar was niet vervelend:)
|
Johnny Guitar
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:44
|
|
Fregge, alsjeblieft zeg... Een wedstrijd heeft twee zogenaamde hoofdmomenten. BALBEZIT (BB) en BALBEZIT TEGENSTANDER (BBT). Als jij countert ga je ervan uit dat jij over gaat nemen bij balverlies van je tegenstander. Voordat je dat kan doen moet BBT eerst aanwezig zijn. Ga je uit van opbouwen van achteruit en vanuit die opbouw domineren en creëren, dan ga je uit van BB. Bij countervoetbal stel je je ploeg in op BBT. Ik raad je aan om eerst eens trainerscursusjes te doen voor je dit soort dingen gaat roepen.
@Lex en JL10:
Die goal was zo ontzettend WEL bewust heh... Kijk de beelden nog maar eens terug.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:46
|
|
Citaat:
Geweldig deze uitslag! az is einde verhaal. De wedstrijd werd inderdaad gewonnen door de omzetting van Jol en door een toevalsgoal. Die goal maakt urby nooit meer en was een grove blunder van romero. Het was ook geen bewuste goal zoals urby na afloop beweerde.
Maar het ging zoals je zegt alleen niet om gabri en pantelic, maar om suarez die in het centum kwam te spelen en doordat we op het middenveld een man meer kregen. Publiekslieveling Gabri zal nu de credits krijgen van veel mensen maar dat is niet terecht.
Wat ik overigens wel vind, is dat jol te lang heeft gewacht met deze ingreep. Zoals ik vind dat hij sowieso vaak lang wacht met ingrijpen. Deze wissel pakte overigens ook zo goed uit omdat koeman hier niet goed op inspeelde. Daar begreep ik niets van, maar was niet vervelend:)
Het klopt dat hij in deze wedstrijd iets eerder in had kunnen grijpen, maar ik ben absoluut geen voorstander van spelers heel vroeg wisselen zoals Van Basten dat regelmatig deed. Daarmee vermoord je het zelfvertrouwen van een speler(al kan Pantelic best wat zelfvertrouwen missen )
En waar haal je vandaan dat die bal van Urby niet bewust was? Heb je dat schot überhaubt wel gezien? Je kunt aan zijn hele lichaamshouding zien dat die gewoon op goal bedoeld was.
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:53
|
|
Citaat: Een wedstrijd heeft twee zogenaamde hoofdmomenten. BALBEZIT (BB) en BALBEZIT TEGENSTANDER (BBT). Als jij countert ga je ervan uit dat jij over gaat nemen bij balverlies van je tegenstander. Voordat je dat kan doen moet BBT eerst aanwezig zijn. Ga je uit van opbouwen van achteruit en vanuit die opbouw domineren en creëren, dan ga je uit van BB.
Klopt, dit klopt HELEMAAL. Dan is deze zin weer echt jammer:
Citaat: Bij countervoetbal stel je je ploeg in op BBT.
Zoals ik al zei, BBT heeft een ploeg ook als het opbouwt van achteruit. Als je het opbouwen nou eens in momenten opstelt: het vrijlopen en het passen. (dit is van de tegenstander, de ploeg is op dit moment aanvallend ingesteld, en jou ploeg verdedigend) Nummer 4 heeft de bal, ziet nummer 7 vrijlopen en vervolgens speelt 4 naar 7. Nummer 7 ziet weer nummer 9 vrij lopen, speelt de bal weer daar naartoe. Enzovoorts enzovoorts. Dit is BBT. Nu het volgende: Nummer 7 kreeg de bal van nummer 4, ziet 9 vrijlopen en speelt de bal, maar de nummer 3 van jou ploeg onderschept de pass omdat die of slecht was, of doorzien. Dit is een fout van de tegenstander, waardoor jullie razendsnel omschakelen, omdat er ruimte ligt voor jou ploeg. En DAT is counteren. Je gaat dus uit van een fout van je tegenstander.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 17:59
|
|
Stijn Schaars:
[list">„Het had alles te maken met die omzetting. We hadden de tweede bal niet meer, verloren de duels en liepen daardoor achter de feiten aan. Ajax heeft ons in de tweede helft weggespeeld. En dat alleen maar omdat een middenvelder in het veld kwam voor een aanvaller, dan mag dit niet gebeuren. In de eerste helft hebben we laten zien wat we kunnen, in de tweede helft konden we er eigenlijk niets meer van.”[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 18:13
|
|
Heeft Demy vanmiddag eigenlijk nog te maken gehad met spreekkoren? Ik hoorde ze alleen fluiten en heb geen spreekkoren meegekregen, maar Driessen zei wel een keer dat er werd omgeroepen dat de spreekkoren moesten stoppen, dan ging over De Zeeuw lijkt me?
|
Johnny Guitar
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 18:13
|
|
Citaat: Een wedstrijd heeft twee zogenaamde hoofdmomenten. BALBEZIT (BB) en BALBEZIT TEGENSTANDER (BBT). Als jij countert ga je ervan uit dat jij over gaat nemen bij balverlies van je tegenstander. Voordat je dat kan doen moet BBT eerst aanwezig zijn. Ga je uit van opbouwen van achteruit en vanuit die opbouw domineren en creëren, dan ga je uit van BB.
Klopt, dit klopt HELEMAAL. Dan is deze zin weer echt jammer:
Citaat: Bij countervoetbal stel je je ploeg in op BBT.
Zoals ik al zei, BBT heeft een ploeg ook als het opbouwt van achteruit. Als je het opbouwen nou eens in momenten opstelt: het vrijlopen en het passen. (dit is van de tegenstander, de ploeg is op dit moment aanvallend ingesteld, en jou ploeg verdedigend) Nummer 4 heeft de bal, ziet nummer 7 vrijlopen en vervolgens speelt 4 naar 7. Nummer 7 ziet weer nummer 9 vrij lopen, speelt de bal weer daar naartoe. Enzovoorts enzovoorts. Dit is BBT. Nu het volgende: Nummer 7 kreeg de bal van nummer 4, ziet 9 vrijlopen en speelt de bal, maar de nummer 3 van jou ploeg onderschept de pass omdat die of slecht was, of doorzien. Dit is een fout van de tegenstander, waardoor jullie razendsnel omschakelen, omdat er ruimte ligt voor jou ploeg. En DAT is counteren. Je gaat dus uit van een fout van je tegenstander.
Over jammer gesproken... Je omschrijft precies wat ik bedoel man! Je stelt je ploeg zo in dat je kan overnemen. Dus is je tactiek ingesteld op WAT JE PLOEG MOET DOEN ALS DE TEGENSTANDER BALBEZIT HEEFT. Ik denk: ik zet het maar even in hoofdletters, misschien dat je het dan wel kan lezen.
Nogmaals: ga eerst eens trainerscursusjes doen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 18:19
|
|
Citaat: Heeft Demy vanmiddag eigenlijk nog te maken gehad met spreekkoren? Ik hoorde ze alleen fluiten en heb geen spreekkoren meegekregen, maar Driessen zei wel een keer dat er werd omgeroepen dat de spreekkoren moesten stoppen, dan ging over De Zeeuw lijkt me?
'Demy is de hoer van Amsterdam'
'Demy is een kankerjood'
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 18:33
|
|
Ik hoop dat iedereen ook zag dat een middenveld met De Zeeuw, Gabri en Enoh best kan.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 18:44
|
|
Ja, beviel erg goed zelfs. Wat meer duelkracht, rust en loopvermogen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 18:52
|
|
Citaat: Over jammer gesproken... Je omschrijft precies wat ik bedoel man! Je stelt je ploeg zo in dat je kan overnemen. Dus is je tactiek ingesteld op WAT JE PLOEG MOET DOEN ALS DE TEGENSTANDER BALBEZIT HEEFT. Ik denk: ik zet het maar even in hoofdletters, misschien dat je het dan wel kan lezen.
Begrijp je het dan nog niet? Je zegt niet wat je ploeg moet doen als je tegenstander balbezit heeft, maar als ze balverlies lijden. Dus eigenlijk meer op als JOU PLOEG balbezit hebt.
|
Starring
Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 19:09
|
|
Citaat: Ik hoop dat iedereen ook zag dat een middenveld met De Zeeuw, Gabri en Enoh best kan.
Mwah, dan leun je in mijn ogen wel iets te veel op De Zeeuw in opbouwende/aanvallende zin. Wellicht een optie bij de op papier wat 'moeilijkere uitwedstrijden' die dit seizoen nog zullen volgen...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 19:26
|
|
Citaat: Ik hoop dat iedereen ook zag dat een middenveld met De Zeeuw, Gabri en Enoh best kan.
Mwah, dan leun je in mijn ogen wel iets te veel op De Zeeuw in opbouwende/aanvallende zin. Wellicht een optie bij de op papier wat 'moeilijkere uitwedstrijden' die dit seizoen nog zullen volgen...
Het zijn allemaal keuzes die je maakt inderdaad. Het probleem bij Ajax vind ik eerder dat de ploeg in aanvallend opzicht (Aissati, De Jong - deels ook Emanuelson -) ook niet dwingend genoeg is. Daardoor zijn we in de aanval daar minder belangrijk. Ergens heeft Ajax in mijn ogen juist ook behoefte aan iemand die daar meer druk op de tegenstander kan zetten, niet door afjagen of fysieke kwaliteiten maar door z'n technische spel.
|