Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 13:25
|
|
Nu Van 't Schip is vertrokken....Wie zie jij als de vervanger van Schippie? Het wordt in ieder geval iemand van binnen de organisatie.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 13:30
|
|
Ik verwacht een van onze jeugdige trainers, zal niet echt een voltijd taak worden:
- Dennis Bergkamp
- Frank de Boer
- Gerrie Vink ( aangezien hij een techniektrainer is met de filosofie van Wiel Curver">)
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 13:39
|
|
Ik hoop dat ze Vink in de opleiding houden. Laten we onze beste jeugdtrainers (naar het schijnt) vooral daar houden waar ze het meeste hun stempel kunnen drukken.
De Boer lijkt wel voor de hand te liggen. Heeft al eerder aangegeven dat hij een baan bij een hoogste elftal ambieert. Daarnaast hoor ik, behalve verhalen over zijn trainerstalent, toch ook voldoende verhalen dat men als jeugdtrainer niet helemaal tevreden over hem is.
Bergkamp zit er net. Lijkt me onwaarschijnlijk.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 20:46
|
|
Nou, ik zou eerder Bergkamp verwachten dan De Boer eerlijk gezegd. Bergkamp was een aanvaller, en De Boer was verdediger. Blind was ook een verdediger. Maar ja, je weet maar nooit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 21:49
|
|
Ik neig ook naar De Boer, ondanks dat hij in de zomer aangaf dat nog niet te willen. Bergkamp zou natuurlijk belachelijk zijn, die komt net kijken.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 11:18
|
|
Citaat: Nou, ik zou eerder Bergkamp verwachten dan De Boer eerlijk gezegd. Bergkamp was een aanvaller, en De Boer was verdediger. Blind was ook een verdediger. Maar ja, je weet maar nooit. Dat is natuurlijk flauwekul. Bergkamp is geen assistent, hij is veel meer een jeugd/techniektrainer. Dus laat hem maar lekker in de jeugd, daar komt hij het beste tot zijn recht. Frank de Boer is veel meer een assistent. Ik zou het super vinden als De Boer de taken van Van 't Schip overneemt, naast dat hij de kwaliteiten heeft, kan hij zo mooi rijpen voor uiteindelijk het hoofdtrainerschap bij Ajax. Bovendien heeft hij al aardig wat kennis van de jeugdteams, dus weer een goede zaak voor Castillion en Van Rhijn enzo.
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 14:58
|
|
Ik wist niet waar ik dit moest zetten dus doe ik het maar hier.
De geruchten dat Guus Hiddink zijn trainerskwaliteiten zou laten zien bij Ajax gingen de laatste jaren veel de ronde. In een interview met Sportweek geeft de oefenmeester toe dat hij zichzelf wel ziet vertrekken richting de Amsterdamse club.
"Laat voorzitter Uri Coronel me nou bellen namens de club, dan blijft het overzichtelijk", vertelt Hiddink. "Plannen we een afspraak met Rik van den Boog. Natuurlijk zit ik nu vast aan Rusland, maar ik zou in de toekomst best door Ajax heen willen knuppelen." Eerdere plannen om de Varssevelder aan te trekken als hoofdtrainer van de club liepen op niks uit vanwege het ontbreken van een bedrijfsmatige aanpak, zo vertelt Hiddink tegenover het sportmedium.
Hiddink is als trainer onder meer actief geweest voor clubs als PSV, Valencia, Real Madrid en Chelsea en de nationale elftallen van Nederland, Zuid-Korea en Australië. Momenteel is hij actief als bondscoach van het Russisch nationale elftal.
Bron: Sportweek.
Oeps ik zag dat iemand het ergens anders al had gepost. Excuse me.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 16:00
|
|
Weet niet of de Boer iets anders toevoegt dan Blind. Zelfde generatie, ongetwijfeld enigzins dezelfde voetbalvisie. Maar als je dit intern wilt oplossen zou het de meest logische oplossing zijn. Zelf zou ik de Boer nog even lekker laten zitten bij de jeugd. Misschien is Stanley Menzo wel een goede aanvulling op de huidige technische staf. Het is iemand die het de laatste jaren goed heeft gedaan bij Volendam en Cambuur. Dit seizoen afmaken met een tijdelijke assistent(en) en komend seizoen het trio Jol, Blind, en Menzo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 16:19
|
|
Ik heb niet echt de indruk dat Menzo als assistent aan de slag wilt. Misschien maakt hij voor AJAX een uitzondering, maar ik heb liever een assistent die weet dat hij assistent is en daar vrede mee heeft en lang bij een club werkzaam wil zijn.
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 18:34
|
|
Citaat: Ik heb niet echt de indruk dat Menzo als assistent aan de slag wilt. Misschien maakt hij voor AJAX een uitzondering, maar ik heb liever een assistent die weet dat hij assistent is en daar vrede mee heeft en lang bij een club werkzaam wil zijn.
Nou, zou jij graag zien dat Menzo assistent wordt? Ik twijfel daar aan hoor. Zit denk ik niet zo te wachten op Menzo.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 19:52
|
|
Ik zie het liever niet, maar vrees dat Witschge de positie zal gaan opvullen. Daar zitten ze toch een beetje mee opgescheept, dus als tweede assistent hebben ze voor hem ook weer een baantje.
Ik zou zelf veel liever Petrovic zien komen. Heeft veelvuldig succesvol samengewerkt met Jol, dus dat lijkt me een veel logischere keuze. Intern zou ik het liefst Frank de Boer erbij zien komen, kan ie weer mooi veel van leren en de ervaren assistent die echt veel toevoegt zal dan Blind zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 20:29
|
|
Citaat: Ik heb niet echt de indruk dat Menzo als assistent aan de slag wilt. Misschien maakt hij voor AJAX een uitzondering, maar ik heb liever een assistent die weet dat hij assistent is en daar vrede mee heeft en lang bij een club werkzaam wil zijn.
Nou, zou jij graag zien dat Menzo assistent wordt? Ik twijfel daar aan hoor. Zit denk ik niet zo te wachten op Menzo.
Nee, niet persé. Was een suggestie van iemand anders nl. MrGuide.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 13:12
|
|
Wat zijn de werkzaamheden van een tweede assistent-trainer?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 15:03
|
|
Ik denk niet dat ze iemand gaan doorschuiven. Waarschijnlijk zullen Blind, Cock en Lindeman de taken van Van 't Schip overnemen. Zoveel deed hij toch niet?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 20:05
|
|
Van 't Schip zal zich lekker gewaardeerd voelen als ze dat niet doen:p Ik wacht verder rustig af en denk dat je gelijk hebt, volgens mij valt dat wel mee met de taken van Van 't Schip.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 17:35
|
|
Petrovic zat op de tribune tegen Zagreb. Hopelijk betekent het niets.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 17:58
|
|
Dat hoeft niets te betekenen. Hij is naast een vriend van Jol ook ex-speler van Zagreb dus hij kan daar net zo goed hebben gezeten uit privé-overwegingen, gelukkig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 14:19
|
|
Huidige namen in omloop:
De Haan
Spijkerman
Bruins-Slot
Neeskens
(Kluivert)
Toch weer een heel allegaartje aan namen, mijn voorkeur gaat uit naar Neeskens. Bruinsslot moet je als wedstrijdscout erbij nemen, niet als pure assistent.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 14:21
|
|
Neeskens als rechterhand van Frank de Boer en Tonny Bruins Slot erbij als wedstrijd analist.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 14:25
|
|
Citaat: Bij zowel PSV als NEC waren de aanvallend ingestelde spelers ) o.a. Affelay, Koevermans en die lompe Belg van NEC) zeer lovend over de coachende Kluivert.
ALS Blind in de winterstop technisch manager wordt dan komen er eigenlijk twee vacatures als assistent vrij (Blind & slippendrager Jol jr.). Persoonlijk zou ik Neeskens en Kluivert een zeer goede invulling vinden in de Staf. Dan heb je met De Boer, Neeskens en Kluivert drie jongens met een jarenlang Ajax verleden welke in 3 verschillende linies speelden. Karakaterologisch heb je de bloedfanatieke Neeskens en De Boer en de wat rustigere Kluivert. Drie spelers die een goed tot geweldig inzicht hadden, koptechniek (Kluivert & De Boer), mentaliteit & tackles (Neeskens), fluwelen trap (De Boer), scorend vernogen (Kluivert) etc etc. Bovendien een staf voorzien van een ervaren assistent (Neeskens) en een trainer met Surinaamse roots (Kluivert) welke wellicht beter in staat is om bepaalde jongens te raken. Drie coaches ook die ruime ervaring hebben in zowel het Nederlandse voetbal als het buitenlandse voetbal, Spaans en Engelstalig zijn EN iconen en onderscheidende voetballers waren zowel in een clubelftal als het Nederlands elftal.
Lijkt mij een zeer complete en complementaire staf.
Ik kan me hier eigenlijk heel erg goed in vinden!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 15:10
|
|
Neeskens als rechterhand
Bruins-Slot als wedstrijdanalist
Kluivert als specifieke trainer erbij die de spitsen van Ajax/Jong-Ajax zal trainen.
Eventueel Kluivert dan in de toekomst doorschuiven als hoofdtrainer Jong-Ajax?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:21
|
|
Ik zie in de media allemaal verschillende assistent-trainers verschijnen. Laat Ajax eerst maar een profielschets maken die moet aansluiten bij de hoofdtrainer. Vanuit die profielschets zal er een keuze moeten worden gemaakt. Nu heb ik het idee dat iedereen die ooit assistent bij een andere club is geweest in aanmerking komt voor de functie bij Ajax.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 10 dec 2010 16:27
|
|
Citaat: Dat er nog ‘interim’ voor zijn naam staat is van korte duur als het aan de Boer ligt. Alles wijst erop dat hij ook na de winterstop de trainer van Ajax is. Hij heeft zelfs al met een kandidaat assistent gesproken. Wie dat is blijft nog even gissen, maar dat het een ervaren man wordt is wel zeker. Eredivisie.nl
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 10 dec 2010 17:06
|
|
Broer Ronald ?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 09:36
|
|
'Bergkamp vervangt Blind als assistent De Boer bij eerste van Ajax'
Dinsdag, 8 februari 2011 om 09:12Ronald de Boer lijkt voor zijn beurt te hebben gesproken. De voormalig middenvelder staat voor een terugkeer naar Ajax en neemt in Amsterdam vermoedelijk de taken van Dennis Bergkamp over. Die wordt op zijn beurt dan weer betrokken bij het eerste elftal, zo beweert De Boer.
Bergkamp was eerder trainer van de D2 bij Ajax en is sinds begin dit jaar samen met oud-doelman Fred Grim de vervanger van Frank de Boer bij de A1. Laatstgenoemde is dan weer doorgeschoven naar de positie van hoofdtrainer en krijgt daarbij momenteel hulp van Danny Blind en Hennie Spijkerman.
Volgens Ronald de Boer zal Blind echter technisch directeur worden, waarna Bergkamp wordt doorgeschoven als assistent van Frank de Boer. “Ikzelf wordt assistent-trainer van de jeugd, al is het nog niet helemaal rond", aldus de voormalig middenvelder tegenover het Arabische Sport360. Ronald de Boer woonde de laatste jaren in Qatar.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=137389
Bergkamp nieuwe assistent?
edit: Originele bron: http://www.sport360.com/football/news/3 ... ls-de-boer
|