Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 08:22
|
|
Suarez weet zelfs uit te blinken in een slecht (draaiend) elftal. Alleen supertalenten kunnen dat. Rosenberg was een slechte voetballer voor AJAX, maar een leuke modale spits voor een Duitse counterploeg.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 09:12
|
|
Alleen doorkruizen voetballers als Suarez de mogelijkheid tot een redelijk strak concept. Ik vind het bouwen van Ajax op individuele klasse van een paar spelers een kwalijke ontwikkeling. En dat is wat nu gebeurt (gebeurd is), vooral degelijkheid achterin en in het middenveld en maar hopen oip bevliegingen van een paar spelers..That's not Ajax
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 16:24
|
|
Citaat: Wie weet. Maar hij heeft daar ongeveer 4 wedstrijden de kans gekregen. Hij zou niet de eerste geweest zijn die even wat tijd nodig had om te wennen. Maar goed, ik nam het met name ook op voor Rosenberg omdat hij beter voor het team was als Babel en hij ten onrechte weggezet werd als prutsvoetballer
Wel wat meer dan vier wedstrijden, Luuk.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 17:52
|
|
Lucas, ik volg je als je zegt dat Suarez geen speler is voor een Ajax concept, maar face it, Rosenberg is net zo min een speler voor een Ajax concept.
Rosenberg heeft het voor een speler met zijn capaciteiten erg goed gedaan bij Ajax, laat ik daar duidelijk in zijn, en de bakken kritiek die hij kreeg vond en vind ik onterecht maar wat hij in de korte tijd bij Ajax ook heeft bewezen is dat hij geen Ajax speler is. Je kan hem niet op de flank posteren omdat hij niet buitenom kan gaan, geen voorzet heeft en bovendien te doelgericht is. En als centrumspits paste hij ook niet bij Ajax, hij liep verkeerd als '9' in het Ajax systeem, was niet goed genoeg in het kaatsen en niet behendig genoeg in de kleine ruimte.
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 19:38
|
|
natuurlijk is Rosenberg geen echte Ajaxspeler. Maar zijn rendement als linksbuiten lag toch echt vele malen hoger dan dat van de bewierookte babelachtig
|
Anonymous
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 19:44
|
|
Het rendement van Suarez ligt ook hoger dan dat van Babel. Wat is nu precies je punt?
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 19:56
|
|
Ik had geen punt, er werd mij een vraag gesteld. Verschil is overigens wel dat Rosenberg niet gehaald is als linksbuiten en Suarez wel
|
Anonymous
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 20:51
|
|
Je probeerde wel een punt te maken door te stellen dat Rosenberg meer rendement had dan Babel. Een argument dat ook voor Suarez op gaat.
Ik vind Suarez een veel betere speler dan Rosenberg, en ook beter bij Ajax passen dan Rosenberg, alleen inderdaad niet op linksbuiten. Suarez zou, met iets meer discipline in het bekende Ajax systeem ook goed kunnen fungeren denk ik.
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 21:00
|
|
Citaat: Hoe komt het trouwens dat je wel gecharmeerd was van Rosenberg, die een veel a-typischere buitenspeler was voor Ajax dan Suarez?
Ik probeerde geen punt te maken. ik antwoordde op deze vraag. En ik vergeleek met babel omdat de discussie indertijd was of Babel of Rosenberg linksbuiten. veel andere serieuze smaken waren er op dat moment niet
|
Anonymous
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 21:18
|
|
Maar je noemt Suarez een rommelaar en hekelt hem omdat je met hem geen strak Ajax systeem kan spelen, iets wat net zo hard opgaat voor Rosenberg. Toen kwam je ter verdediging van Rosenberg met het rendement verhaal.
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 21:20
|
|
Rosenberg past als linksbuiten ook niet in het ajaxsysteem. Ik haalde het rendement van Rosenberg er (indertijd) bij omdat hij werd vervangen op linksbuiten door babel. Een speler die net zo min een linksbuiten in het Ajaxsysteem is. het rendementsverhaal was in vergelijking met Babel, het rendement van Suarez zal dit seizoen meer dan waarschijnlijk dat van Rosenberg overstijgen
|