Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 22 sep 2007 13:49
|
|
Een rommelaar als Suarez? Bedoel je zijn kwaliteiten of de opdrachten waarmee hij door Ten Cate de wei wordt ingestuurd?
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Za 22 sep 2007 14:08
|
|
Zijn kwaliteiten
|
Lucas
|
Geplaatst: Za 22 sep 2007 16:42
|
|
Citaat: DEN HAAG, Netherlands (AP) - Voor Simon Cziommer komt het duel tegen Ajax waarschijnlijk te vroeg. De Duitse middenvelder, die afgelopen zondag tegen Sparta ook al moest toekijken. Cziommer (foto) liep vorige week vrijdag op de training een spierblessure in zijn linkerbovenbeen op.
Stijn Schaars moet geduld hebben bij zijn revalidatie. ,,Het is vallen en opstaan. We moeten iedere keer tot de grens gaan. Het is moeilijk voor Stijn, maar hij gaat er, zoals ik het kan zien, fantastisch mee om.â€
Schaars moest afgelopen maandag met Jong AZ al snel naar de kant omdat zijn enkel weer opspeelde. De linksbenige middenvelder kwakkelt al sinds januari en speelde alleen in april even mee, totdat hij teveel last kreeg en opnieuw onder het mes ging.
Jurgen Colin trainde afgelopen week apart vanwege rugpijn. Kennedy Bakircioglu en Laurent Delorge gingen niet mee naar Zagreb voor de UEFA Cup-wedstrijd. De Zweed heeft een buikspierblessure en de Belg achillespeesklachten. De langdurig geblesseerden Edgar Davids, Leonardo, Edgar Manucharyan en Nicola Mitea bleven eveneens thuis.
Ook Robbert Schilder is waarschijnlijk niet inzetbaar bij Ajax. De middenvelder kampt met een keelontsteking.
|
Lucas
|
Geplaatst: Za 22 sep 2007 16:51
|
|
AZ - Ajax 21 jaar terug
http://www.youtube.com/watch?v=matX06OR ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=h-oR2AqR ... ed&search=
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 22 sep 2007 17:40
|
|
Citaat: Dus ik weet dat er verschillende speelwijzen zijn binnen het ajaxconcept.
Dat concept ontwikkelt zoch nog steeds/zou zich nog steeds moeten ontwikkelen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 00:04
|
|
Weet je zeker dat je morgen niet gaat kijken, Bert? Misschien haal ik het namelijk wel (met wat vertraging).
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 01:45
|
|
Nee, ik moet echt even een dagje zwoegen. Sorry.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 09:27
|
|
Radiosupporter! Wat een neppert.
|
Kaboem!
Forum berichten: 1743
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 12:00
|
|
Noem jij drievierdrieën zwoegen, Bertje? :666:
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 12:00
|
|
Onder meer.
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 12:01
|
|
Wat noem jij het nog meer dan?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 12:01
|
|
Leuk?
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 12:02
|
|
Vraag je dat aan mij? Ik zie het meer als werk. Al die typetjes bannen is natuurlijk helemaal niet leuk, maar zwoegen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 13:37
|
|
Rust in Alkmaar, 1-2. Wat een armoe dat AZ. De snor kan zijn cliché over de leukst en best voetballende ploeg van het land voorlopig in de ijskast doen. Wat een negatief concept hanteert AZ.
Vermaelen lijkt een ernstige blessure op te lopen.. :cry:
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 15:10
|
|
:ajax2: Ajax is momenteel koploper in de eredivisie :ajax2:
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 23 sep 2007 16:06
|
|
Citaat:
ANP
ALKMAAR - Met dank aan een uitstekend spitsenkoppel en een doelman in vorm verwees Ajax zondag het ambitieuze AZ naar de middenmoot van de eredivisie.
Luis Suarez (2) en Klaas-Jan Huntelaar zorgden voor de doelpunten in de door de Amsterdammers gewonnen uitwedstrijd (2-3). Maarten Stekelenburg stopte wederom een strafschop.
AZ en Ajax toonden in de eerste onderlinge ontmoeting van dit seizoen dat ze het vertrek van enkele bepalende spelers voorlopig slecht hebben verwerkt. AZ mist niet alleen Shota Arveladze en Danny Koevermans, die het vorige seizoen goed waren voor 36 doelpunten en 13 beslissende voorzetten.
Een blik op de spelopbouw van de thuisclub leerde hoe belangrijk Tim de Cler het vorige jaar voor de club uit Alkmaar was. Waar de naar Feyenoord vertrokken verdediger het afgelopen seizoen vaak als extra middenvelder fungeerde, hield AZ nu vaak vier verdedigers stijf achterin. Barry Opdam kreeg als linksback wederom de voorkeur boven aankoop Sebastien Pocognoli.
Zoals wel vaker dit seizoen nam Ajax de leiding dankzij Huntelaar en Suarez. Huntelaar verraste doelman Boy Waterman in de 33e minuut met een vrije trap. Suarez liet de keeper van AZ in de 43e minuut kansloos: 0-2. AZ kwam terug in de wedstrijd nadat Thomas Vermaelen met een blessure was uitgevallen. Demy de Zeeuw strafte weifelend optreden van Urby Emanuelson goed af: 1-2.
Ajax bleef in het begin van de tweede helft overeind dankzij Maarten Stekelenburg die voor de tweede keer binnen een week een strafschop stopte. Mounir El Hamdaoui kon de keeper van Ajax net als aanvaller Everton van Heracles niet vanaf elf meter passeren. AZ was nog niet hersteld van de misser van El Hamdaoui toen Suarez de wedstrijd in het voordeel van Ajax besliste: 1-3. Moussa Dembélé verkleinde de achterstand van AZ pas in blessuretijd.
AZ en Ajax bleven niet alleen vanwege de in de zomer vertrokken spelers ver verwijderd van het vaak hoge niveau van de meest recente onderlinge ontmoetingen. Beide clubs kampen al vroeg in het voetbaljaar met groot blessureleed.
Trainer Louis van Gaal kon niet beschikken over Stijn Schaars, David Mendes da Silva, Gijs Luirink en Simon Cziommer. Zijn collega Henk ten Cate miste in Alkmaar Kennedy Bakircioglu, Edgar Davids, Leonardo, Laurent Delorge, Jurgen Colin en Nicolae Mitea.
Beide clubs verloren ook in de aanloop van de wedstrijd nog een basisspeler. Aanvaller Ari van AZ verscheen vanwege een liesblessure niet op het speelveld. Jaap Stam haakte in de warming up van de wedstrijd af met een spierblessure.
AZ zag in de thuiswedstrijd tegen Ajax het aantal verliespunten groeien tot acht. Ajax sloot de week uitstekend af. De club verschafte zich in Zagreb een prima uitgangspositie voor de groepsfase van de UEFA Cup. De Amsterdammers houden door de overwinning op AZ ook op nationaal niveau uitzicht op de hoofdprijs.
Bron: www.devolkskrant.nl
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 09:34
|
|
Citaat:
door Ruud Ramler
ALKMAAR - Ajax heeft een week die met vrees tegemoet werd gezien afgesloten als gedeelde koploper van de eredivisie. De door blessures geplaagde Amsterdammers wonnen gisteren in Alkmaar met 3-2 van AZ. Dankzij een paar slagvaardige individuen die de thuisclub miste.
[size=67">Klaas-Jan Huntelaar ( links) viert zijn openingsgoal voor Ajax met Johnny Heitinga. foto Olaf Kraak/ANP[/size">
De geslaagde coup van Ajax voedde het vertrouwen waar AZ nog naarstig naar zoekt. Louis van Gaal sprak gisteren van de beste wedstrijd van het seizoen. De trainer van AZ had zijn team als collectief zien groeien en zelfs momenten van dominantie geconstateerd. Maar het gebrek aan effectieve spitsen en dure fouten van verdedigers zorgden ervoor dat de ploeg nu in de middenmoot staat.
Henk ten Cate kon zich ondertussen hardop afvragen hoe mooi de wereld er uit zal zien als Ajax ook nog eens goed gaat voetballen. Want hoewel minder zakelijk dan midweeks in de Uefa-Cup kon de trainer op dat punt wéér niet tevreden zijn. Maar net als in Zagreb vergoedde het resultaat ook nu weer alles.
Het verschil tussen Ajax en AZ schuilt grotendeels in vertrouwen. Bij Ajax was dat na een gestolen zege bij Heracles en een zakelijk succes in Kroatië alleen maar gegroeid. Terwijl Louis van Gaal zich na de slechte competitiestart vooral zorgen moet maken. Pas vijf wedstrijden op weg hebben de Alkmaarders al acht verliespunten gemorst.
Het zicht op betere tijden baseerde de trainer gisteren op hoopgevende fragmenten in een wedstrijd waar AZ vooral achter de feiten aanliep. Met een ploeg waarin Ari ontbrak. De Braziliaanse spits was zaterdag afgehaakt met een spierblessure.
Het maakte de weg vrij voor het debuut in de basis van Graziano Pellè. Van Gaal was zeer te spreken over de inbreng van de jonge Italiaan, die hard werkte maar niet effectief was. Zoals ook Mounir el Hamdaoui, eveneens voor het eerst in de basis, en Moussa Dembele het verschil voorin niet konden maken.
Aan de andere kant had het spitsenkoppel van Ajax aan vier kansen genoeg om drie keer te scoren. Klaas-Jan Huntelaar en Louis Suárez (twee keer) profiteerden optimaal van fouten bij de tegenstander. Maar zeker zo groot was het aandeel van Maarten Stekelenburg.
De doelman van Ajax stopte bij 1-2 een strafschop van El Hamdaoui. Hij drukte daarmee het vertrouwen dat AZ vlak voor rust had gekregen door de tegentreffer van Demi de Zeeuw weer de kop in. Vervolgens zag Stekelenburg hoe Kew Jaliens een verre uittrap verkeerd inschatte waardoor Suárez profiteerde. De treffer van Dembele kwam vervolgens te laat om de aangerichte schade bij AZ nog te repareren.
Ondanks de nederlaag, die AZ terugwierp in de slagorde, vindt Van Gaal het nog te vroeg om zich zorgen te maken. "Ik lig pas wakker als we geen kansen meer kunnen creëren. Of als het spelniveau omlaag zou gaan. En beide was vandaag niet het geval. Net als vorig seizoen zal AZ de individuele klasse van Ajax en PSV als team moeten compenseren. Toen kwamen we uiteindelijk terug van een grote achterstand. En dat gaan we ook nu doen, daar ben ik van overtuigd."
Ten Cate constateerde vergenoegd dat zijn ploeg ondanks nieuwe tegenslag niet van de kaart was geraakt. Jaap Stam was al in de warming-up afgehaakt met een knieblessure en kreeg later gezelschap van Thomas Vermaelen die niet verder kon spelen door een enkelblessure.
"Beide blessures zien er niet goed uit", stelde de trainer na afloop vast. "Maar uiteindelijk maken de punten alles goed. Dat is een wetmatigheid. In dit geval was er zelfs sprake van dubbele punten. In plaats van dat we AZ naast ons moesten dulden hebben we een gaatje geslagen. Maar het zegt allemaal nog niets."
Bron: www.PZC.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 17:34
|
|
Jammer genoeg hadden we Suarez in de ploeg en geen echte buitenspeler als Goossens. Ook mazzel dat de wat klassiekere buitenspeler als Rommedahl in het veld stond. Pfiew.
[size=59">Geintje, Lucas. Dat schijn je er tegenwoordig bij te moeten zeggen.[/size">
Wat vond jij eigenlijk van de wedstrijd, Lucas?
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 18:28
|
|
ik weet niet wat luuk van de wedstrijd vond, maar ik vond hem fris, flintsend oppermachtig van de kant van Ajax!!! B)
wel leuke goals hoor
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 18:40
|
|
Mijn opvatting over hoe Ajax zou moeten spelen, gaan natuurlijk verder dan de waan van vandaag Thomas. Ik weet ook wel dat het rendement van Suarez in het begin hoger zal liggen dan het rendement van goossens. Alleen komen we er Europees niet veel verder mee dan een pleefiguur, nietwaar?
Ik vond het een behoorlijke wedstrijd van ajaxkant. Er waren fases (met name de laatste 20 minuten van de eerste helft) dat AZ er absoluut niet aan te pas kwam. Hoewel ik vermoed dat dat net zoveel over AZ van gisteren zegt als over Ajax.
Een ander feit is natuurlijk wel dat AZ veel meer kansen kreeg dan Ajax. Heeft Waterman uberhaupt een redding verricht?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 19:42
|
|
Hoe komt het trouwens dat je wel gecharmeerd was van Rosenberg, die een veel a-typischere buitenspeler was voor Ajax dan Suarez?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 19:46
|
|
Citaat: Pfiew.
Pfjew, mofo!
Maar goede vraag, Thomas!
Als ik Suarez zie voetballen, dan gaat mijn AJAX-hart weer sneller kloppen. Met Rosenberg kreeg ik een hartaanval.
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 20:36
|
|
Ik was helemaal geen voorstander van rosenberg als linksbuiten. Ik was voorstander van Rosenberg boven babel als linksbuiten. Rosenberg had natuurlijk gewoon in de spits gemoeten
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 21:12
|
|
En dan had hij als een typische Ajax-spits kunnen fungeren? XD
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 25 sep 2007 07:38
|
|
Wie weet. Maar hij heeft daar ongeveer 4 wedstrijden de kans gekregen. Hij zou niet de eerste geweest zijn die even wat tijd nodig had om te wennen. Maar goed, ik nam het met name ook op voor Rosenberg omdat hij beter voor het team was als Babel en hij ten onrechte weggezet werd als prutsvoetballer
|