Auteur
|
Bericht
|
Oscarito
Forum berichten: 435
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 10:15
|
|
Nederland uitgeschakeld, ach kan me er niet druk om maken of het gaan analyseren want dat heeft toch geen zin. Heb ze voorlopig alleen nog tegen Colombia gezien maar toen werd het al duidelijk dat ze het lastig gaan krijgen want Colombia stelt individueel gezien niet veel voor.
Straks de eerste achtste finales, kan zelf niets kijken ivm mijn werk maar de recorder staat weer gereed voor de volgende wedstrijden!
16:00 uur: Argentina x Colombia
19:00 uur: Switzerland x Germany
Italy x USA wordt (hopelijk) door iemand anders opgenomen dus die kan ik later ook nog wel een keer terugkijken, ben benieuwd hoe de USA het gaat doen nu ze eens een goede tegenstander hebben. Ik weet niet of de Italianen een snelle voorhoede hebben anders vrees ik toch voor het centrale duo. Zavaleta en Watts zijn nou niet de snelsten. Ben vooral benieuwd naar de man die ik voor dit toernooi al aanstipte namelijk Gil. Watts heb ik al bijna afgeschreven na het tobben met zijn blessures, spijtig voor hem ook want twee jaar geleden was hij veruit de beste van dit team.
Citaat: Die tegentreffer was echter wel het meest schrijnend om te zien, aangezien hij niet onder de bal door dook of zo, maar de situatie compleet verkeerd inschatte en hem gewoon liet gaan.
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar die links, ouwe. Staan daar ook meer wedstrijden van de onder-17?
Ik zou je in ieder geval aanraden om er lid te worden. Staat niet zoveel van U17 maar wel dingen waar jij geïnteresseerd in zou zijn.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 17:19
|
|
Ongelooflijk moment net weer bij Argentinië-Colombia. Argentinië op 2-0, vervolgens 2-1 en een penalty voor Colombia (Espíndola eraf met een tweede geel voor hands). Cuellar mag hem nemen en scoort, maar de scheidsrechter laat de bal opnieuw nemen omdat er een speler te snel het strafschopgebied in liep. Vervolgens neemt Cuellar de bal opnieuw, springt doelman Martínez ruim een meter naar voren voordat de bal genomen wordt, schiet Cuellar op de paal en doen zowel de scheidsrechter als de grensrechter die er bovenop stond helemaal niets. Blijft toch bijzonder, als je het mij vraagt.
Klopt het trouwens dat Nederland en Brazilië er op basis van fair play uit zijn geknikkerd en de Verenigde Arabisch Emiraten op basis daarvan door mocht?
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 17:48
|
|
Onder het motto, we blijven niet aan de gang met het overnemen van penalties. Die had ie rustig voor de 3e keer mogen laten nemen. Maar goed.
Doldwaze slotfase en niet eens overdiend, zeker op basis van de 2e helft.
Een verlenging en later eten blijft me bespaard.
Citaat: Klopt het trouwens dat Nederland en Brazilië er op basis van fair play uit zijn geknikkerd en de Verenigde Arabisch Emiraten op basis daarvan door mocht?
Ze hadden hun ook allebei voor het beroerde spel mogen uitsluiten. Met 3 landen op 3 punten en precies hetzelfde doelsaldo.
Bij de WK '90 lostten ze dat nog op via een loting tegenwoordig via Fair Play.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 17:51
|
|
Colombia in de 88ste minuut en in blessuretijd alsnog naar 2-2 en 2-3. Moet zeggen dat het een uur duurde voordat Colombia z'n eerste kans kreeg, maar gezien het spel in het laatste half uur en het penalty-incident toch wel een vorm van gerechtigheid. Sterk gewisseld ook van Colombia-bondscoach Viafara. Linksback Caicedo ging met geel op zak het eindsignaal niet halen en werd in de rust gewisseld voor Quiñones, die prima speelde, meer diepgang in z'n spel legde en de winnende maakte. Cataño kwam vaak goed in de bal en kon die ook even bij zich houden, waarmee hij zo nu en dan Cuellar kon ontlasten. En Blanco mocht maar kort invallen maar scoorde de 2-2.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Za 7 nov 2009 10:26
|
|
Achtste finales:
37 04/11 16:00 Argentina 2:3 (1:0) Colombia
38 04/11 19:00 Turkey 2:0 (1:0) United Arab Emirates
39 04/11 19:00 Switzerland 4:3 a.e.t. (2:2, 1:1) Germany
40 04/11 16:00 Italy 2:1 (1:0) USA
41 05/11 16:00 Spain 4:1 (1:1) Burkina Faso
42 05/11 19:00 Iran 1:2 a.e.t. Uruguay
43 05/11 16:00 Mexico 1:1 a.e.t. (1:1, 1:0) 3:5 PSO Korea Republic
44 05/11 19:00 Nigeria 5:0 (3:0) New Zealand
Mexico verliest dankzij hun idiote coach, ben blij dat ik geen affiniteit heb met Mexico want anders zou ik me helemaal op zitten te vreten.
Nigeria makkelijk door tegen de Kiwi's die de achtste finales alleen maar hebben gehaald omdat Costa Rica het zelf liet liggen in de groepsronde.
Colombia verrassend door, heb de wedstrijd nog niet gezien maar als ik bovenstaande posts doorneem moet het een knettergekke wedstrijd zijn geweest.
Kwartfinales:
45 08/11 16:00 Colombia - Turkey
46 08/11 19:00 Switzerland - Italy
47 09/11 16:00 Spain - Uruguay
48 09/11 19:00 Korea Republic - Nigeria
Turkije en Spanje heb ik dit toernooi nog niet zien spelen maar van de andere twee wedstrijden denk ik dat Switzerland en Nigeria door moeten kunnen stoten.
De Italianen heb ik twee keer aan het werk gezien maar kunnen me absoluut niet overtuigen, het is dat de Amerikanen niet scherp in de afronding waren anders zaten die nu in de kwartfinales. Ook deze Italianen spelen zoals de grote Italianen, de tegenstander is beter maar zij gaan er van door met de zege. Tegen Switzerland gaat ze dat niet lukken, dit team heeft van de kwartfinalisten de meeste indruk op mij gemaakt dit toernooi.
Ook de Zuid-Koreanen konden me nog niet overtuigen, leuk dat ze zich 90 minuten te pletter rondrennen maar daar win je de oorlog niet mee. Ik denk dat de Nigerianen fijner en beter op resultaat kunnen spelen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 9 nov 2009 17:13
|
|
Spanje-Uruguay is met 10 tegen 10, een 3-1 stand en nog 25 minuten te spelen al weinig meer aan. Spanje is conditioneel veel beter en speelt in balbezit ook veel slimmer en dus minder vermoeiend. Uruguay rost inmiddels iedere bal blind naar voren (die Silvera! ) in de hoop dat Barreto of Luna er nog één sprintje uit kunnen trekken.
Nog meer mensen die het puur qua spektakel een leuk toernooi vinden?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 9 nov 2009 17:31
|
|
Ik zeg al niets meer: 3-3.
Atlético Madrids Gallegos die een onderlinge strijd uitvecht met clubgenoot Borja om de topscoorderstitel (op dit moment respectievelijk 5 en 4 doelpunten).
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Ma 9 nov 2009 18:34
|
|
Aan spektakel en entertainment zeker geen gebrek tijdens dit toernooi.
Gemiste penalties, rode kaarten, mooie come backs en doelpuntenfestivals zijn geen uitzondering.
Die 3-2 van Uruguay leek wel een cadeutje zeg.
Edit: De Spaanse bondscoach moet nog even oefenen om ook maar enigszins in de buurt van Maradona's buikschuiver te komen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 12 nov 2009 16:43
|
|
Zwitserland bij rust op 2-0 tegen Colombia, had kans op meer en Colombia kan met 10 man geen vuist maken. Ok, nu kan m'n voorspelling écht niet meer mis : dit haalt Zwitserland met twee vingers in de neus.
Vraag me trouwens af of dat schot van Ben Khalifa wel richting goal was gegaan. Het was sowieso hands van Arias, maar als die bal wegdraait van de goal wordt hem dus geen doelpunt ontnomen en had Arias er niet af gehoeven.
|