Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 17:51
|
|
Bouy viel goed in. Wat mij betreft een blijvertje. Boere ook wel. Aan het eind speelde Nederland 4-4-2. Zou ik volgende wedstrijd ook doen aangezien het geen vleugelspitsen heeft.
|
Benji
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:08
|
|
Voor de volgende wedstrijd Bouy en Boere inpassen in de basiself neem ik aan, Boere en Castaignos in de spits met Isoufi daarachter? Isoufi is namelijk absoluut niet geschikt als vleugelspeler.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:11
|
|
Ja, ik zou ook geen 4-3-3 spelen. Je merkt dat Isoufi veel potentie heeft en hij verkracht word aan die zijkant. Jongen moet lekker op '10' ballen. Ozzie erachter en je hebt je as op het middenveld lekker staan hoor. Voorin zou ik het ook met Castaignos en Boere proberen, omdat het gevaarlijker is dat John en Isoufi dus.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:12
|
|
Citaat: Voor de volgende wedstrijd Bouy en Boere inpassen in de basiself neem ik aan, Boere en Castaignos in de spits met Isoufi daarachter? Isoufi is namelijk absoluut niet geschikt als vleugelspeler.
Gewoon 442 met een ruit op het middenveld.
|
Benji
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:18
|
|
Middenveld met Isoufi (als voorste middenvelder), Bouy en Labyad als halfspelers en Ozyakup als achterste man in de ruit?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:30
|
|
Ja, of Ozyakup als rechtshalf en Labyad als verdedigende middenvelder. Of je zet Maher in de punt, want Isoufi heeft nu twee wedstrijden achter elkaar niets laten zien. Idem voor John. Het is ook een knollenveld waar Nederland op moet spelen.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:33
|
|
Citaat: Middenveld met Isoufi (als voorste middenvelder), Bouy en Labyad als halfspelers en Ozyakup als achterste man in de ruit?
Zo zou ik wel gaan spelen. Dan kom je veel meer aan voetballen toe, want nu zijn de bal vaak veel te snel kwijt. Voorin zou ik wel met John spelen en Boere dan weer brengen als invaller. Overigens opvallend dat de trainer midden in het toernooi opeens een keeperswissel toepast. Hahn deed het, zeker in de tweede helft, prima.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:37
|
|
John heeft in twee wedstrijden niets laten zien. Geen reden om hem erin te houden.
Hahn moet klemvaster worden. Hij heeft nog te vaak dat hij de bal in eerste instantie niet vast heeft.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:43
|
|
Citaat: John heeft in twee wedstrijden niets laten zien. Geen reden om hem erin te houden.
Dat klopt, maar het is ook geen echte linksbuiten. Gaan ze 4-4-2 spelen, dan komt hij misschien beter op dreef. John was vorig jaar niet voor niets topscorer bij de B-jeugd. Maar als Boere speelt zou ik dat als Ajacied alleen maar toejuichen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 18:43
|
|
Ik zou denk ik zo gaan spelen:
Hahn
Ligeon-De Vrij-Koppers-Van Huijgevoort
Ozyakup
Labyad-Bouy
Isoufi
Boere-Castagnois
Net als op het laatst. De rest van de spelers ken ik niet. De Vrij is trouwens een erg goede verdediger, jammer dat hij niet bij Ajax speelt.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 19:42
|
|
Ik vond De Vrij tegen Colombia (?) maar matig. Overduidelijk een Feyenoord-verdediger dacht ik toen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 19:45
|
|
Ik vind Stefan de Vrij ook niet veel hoor. Doe mij maar Koppers.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 20:20
|
|
Citaat: Ik vind Stefan de Vrij ook niet veel hoor. Doe mij maar Koppers.
Ik vind de Vrij ook niet zo goed hoor. Ongeloofelijk dat hij al zijn debuut voor Feyenoord 1 heeft gemaakt. Dan is het wel heel droevig met hun verdediging in de jeugd gesteld.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 20:28
|
|
Citaat:
Onzinnige opmerking, als ik een speler beoordeel dan let ik erop en zet ik het in mijn rapport. Of het nu een Braziliaan, Nigeriaan of Chinees is.
Dus mocht jij ooit een rapport moeten maken over Douglas dan zou jij dit - toch niet geheel onbelangrijke informatie - weglaten omdat jij van mening bent dat alle Braziliaanse verdedigers niet kunnen opbouwen?
Nee, je hebt een punt. Het was meer dat ik dat onderwerp over opbouwen onder Braziliaanse verdedigers ter sprake wilde brengen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 20:33
|
|
Citaat: Ik vond De Vrij tegen Colombia (?) maar matig. Overduidelijk een Feyenoord-verdediger dacht ik toen.
Inderdaad. De Vrij is geen bijzondere verdediger. Doe mij dan net als Pablo liever Koppers. Sneller, beweeglijker, wendbaarder, voetballend en opbouwend beter.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 12:25
|
|
Ik heb een klein uurtje gekeken en vond Labyad één van de beteren.
Hahn heeft een goede uitstraling, is redelijk zelfverzekerd en pakte een aantal hoge ballen, maar z'n trap was wel erg matig.
Castaignos schoot de 1-0 wel erg matig in, trouwens. Kan je nog zeggen dat het met z'n verkeerde been was, maar even later schoot hij er ook eentje slecht in met z'n goede been. Af en toe verraadde hij wel iets van z'n klasse.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 20:10
|
|
Campos met een geweldige goal voor 1-0 tegen Japan en Brazilië 1-0 achter tegen Zwitserland. Brazilië wordt dus wellicht in de groepsfase al uitgeschakeld. Wat een tegenvaller.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 20:17
|
|
Ziet er inderdaad niet goed uit voor Brasil, Japan speelt Mexico gewoon van de mat maar schiet de bal steeds maar recht tegen de keeper op. Mexico dat nauwelijks een kans wist te creëren scoort door een geweldige lob van Campos. Leyva speelt overigens weer niet, onbegrijpelijk als je die andere spelers ziet prutsen.
Sowieso denk ik niet dat Brasil een resultaat gaat neerzetten tegen de ploeg waarvan ik denk dat ze de beste organisatie hebben in defensief opzicht. Maar goed het is bekend dat ik niet de beste voorspeller ben...
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Za 31 okt 2009 07:52
|
|
De jonge Oranjes alles weer in eigen hand na de benauwde winst op Gambia. Volgens het speelschema ligt er een mooie confrontatie met de Argentijnse pibitos in het vooruitzicht.
Martinez die tegen Duitsland een beroerde indruk achterliet. Vooral op hoge ballen was het menneke af en toe he-le-maal de weg kwijt.
Is overigens de enige titel die nog ontbreekt op het palmares van de Argentijnse voetbalbond. Vele titels bij de onder-20 maar deze leeftijdscategorie nog nooit weten te winnen.
Bijna exit voor de Brazilianen. geweldig is het -net als bij de Sudamericano- niet wat de jonge kanaries als ploeg laat zien.
Spelen ook on-Braziliaans, waar ze het spelen met veel aanvallend ingestelde voetballers begin jaren 80 hebben afgeschaft. 3 hoogstens 4 en dan is het voor Dunga en al zijn voorgangers, evenals de jeugdcoaches bij onder 20 mooi genoeg geweest.
Zal nog lastig worden om bij de 4 beste nummers 3 te komen.
@ Oscarito: Ziggo is - zoals je zelf al gemerkt hebt- vrij rap met het omzetten van een abbonenement. Een druk op de knop en je hebt binnen enkele tellen je pakket uitgebreid.
Mocht het je niet gelukt zijn de wedstrijd tussen Argentinië en Duitsland op te nemen dan is er nog een Spaantalig alternatief beschikbaar op het net.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 31 okt 2009 12:13
|
|
Bouy geniet van vuvuzela’s
Het Nederlands WK-team Onder 17 is weer helemaal terug in de race om de volgende ronde te bereiken. Na de nederlaag tegen Colombia, ziet de wereld er na de overwinning op Gambia weer een stuk zonniger uit. Ajacied Ouasim Bouy bericht vanuit Nigeria.
Wat een goede voorzet al niet kan veroorzaken. Ouasim Bouy weet er sinds woensdag alles van. De jonge Ajacied bekroonde zijn invalbeurt bij Onder 17 met een rake voorzet op team- en clubgenoot Tom Boere. Zijn kopbal leverde het Nederlands team de winnende 2-1 tegen Gambia op. ,,Het doelpunt voelde als een bevrijding”, zegt Bouy vanuit het Nederlandse kamp in Nigeria. ,,Na de nederlaag tegen Colombia waren we allemaal teleurgesteld. Maar we wisten ook: als we de eerstvolgende wedstrijd winnen, kunnen we veel goedmaken. Dat hebben we gedaan. Als we nu deze zaterdag van Iran winnen, zijn we sowieso zeker van de volgende ronde. We weten dus wat we moeten doen.”
Bouy (van 11 juni 1993) behoort met zijn 16 jaar tot een van de jongste deelnemers op het WK Onder 17. ,,Ik ben inderdaad een van de jongste spelers hier”, weet de jeugdspeler van Ajax. ,,Binnen ons eigen team is alleen Adam Maher (AZ) een maand jonger dan ik. Wat dat betreft is het goed dat we ook iemand als onze aanvoerder Oguzhan Özyakup (Arsenal) in ons team hebben. Hij is een jaar ouder, heeft het EK met Onder 17 meegemaakt en heeft daardoor ook meer ervaring. Daar profiteren we als team van.”
De Ajacied laat alle indrukken in Nigeria goed op zich inwerken. Zo genoot hij de afgelopen twee wedstrijden van de bijzondere sfeer in de stadions. ,,Die is niet met Nederland te vergelijken. Ze maken de hele wedstrijd muziek en hebben daarnaast ook van die vuvuzela’s. Dat levert een enorm lawaai op. Het publiek is hier op een goede manier fanatiek.”
Terwijl Bouy met het Nederlands team in Nigeria verblijft, ging eerder deze week de film van zijn muziekheld Michael Jackson in (wereld)première. Of de Jackson-fan daar iets van mee heeft gekregen aan de andere kant van de wereld? ,,Helemaal niets. We zijn hier volledig op het WK gefocust. Maar ik ben wel een groot van zijn muziek. Gelukkig heb ik veel nummers van Michael Jackson op mijn iPod staan. Daardoor kunnen we hier, als we er tijd voor hebben, toch nog een beetje Jackson draaien in Nigeria.”
Zaterdag staat voor Onder 17 het slotduel in de poule op het programma. Een overwinning op Iran levert Nederland sowieso een plaats in de volgende ronde op. ,,Iedereen is zeer gemotiveerd. We willen als groep graag verder in het toernooi en gaan er dan ook vol voor met z’n allen.”
Een dag na het laatste groepsduel in Nigeria - op zondag - staat de Klassieker Ajax – Feyenoord op het programma. ,,Als de mogelijkheid zich voordoet ga ik zeker proberen om de wedstrijd te volgen via internet. Hopelijk kan ik via Ajax.nl iets van de wedstrijd meekrijgen, of anders later de samenvatting zien.” Door de WK-gangers van Ajax (7) en Feyenoord (6) wordt er volgens Bouy nog niet op afstand naar de Klassieker toegeleefd. ,,Wellicht dat we elkaar zondag rondom de wedstrijd even opzoeken om de wedstrijd te volgen, maar verder zijn we hier vooral met ons eigen team bezig. We willen een goede prestatie op het WK neerzetten.”
ajax.nl
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Za 31 okt 2009 12:20
|
|
Ik heb uiteindelijk een samenvatting kunnen opnemen maar daar ben ik nou niet echt een voorstander van. Oftewel deze gaat meteen van mijn HD recorder af wanneer ik de samenvatting heb bekeken en het WK U17 is afgelopen.
Dus ik ben wel benieuwd naar het Spaanstalige alternatief, sowieso hou ik me altijd aanbevolen mocht iemand mij van beelden (alleen hele wedstrijden graag!) kunnen voorzien van het WK U17 maar ook van andere competities. Zolang ik maar niet met spleetoogjes naar het beeldscherm moet gaan zitten te turen vind ik alles prima.
Nog even over Martinez, dat viel me al op tijdens de Sudamericano U17. Echter wanneer hij meer ervaring heeft opgedaan zal hij zulke situaties steeds beter aanvoelen, desondanks ben ik toch redelijk gecharmeerd van hem. Hij heeft een prima trap in de benen, durft te anticiperen, is degelijk in 1-tegen-1-situaties en beschikt over sterke reflexen.
Ook Alisson zag er niet slecht uit van de wedstrijden die ik van hem heb gezien al was dat dit toernooi voorlopig alleen nog tegen Japan. Dit weekend zal ik de overige twee wedstrijden van Brasil eens gaan bekijken. Van Luis Guilherme ben ik dan weer minder gecharmeerd, is me teveel lijnkeeper en pakt nauwelijks een bal klemvast.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Za 31 okt 2009 13:06
|
|
Citaat: Ik heb uiteindelijk een samenvatting kunnen opnemen maar daar ben ik nou niet echt een voorstander van. Oftewel deze gaat meteen van mijn HD recorder af wanneer ik de samenvatting heb bekeken en het WK U17 is afgelopen.
Dus ik ben wel benieuwd naar het Spaanstalige alternatief, sowieso hou ik me altijd aanbevolen mocht iemand mij van beelden (alleen hele wedstrijden graag!) kunnen voorzien van het WK U17 maar ook van andere competities. Zolang ik maar niet met spleetoogjes naar het beeldscherm moet gaan zitten te turen vind ik alles prima.
Kwaliteit is hetzelfde als de Apertura wedstrijden en het Toulon toernooi eerder dit jaar. Zal je de links zometeen doorsturen.
Citaat: Nog even over Martinez, dat viel me al op tijdens de Sudamericano U17. Echter wanneer hij meer ervaring heeft opgedaan zal hij zulke situaties steeds beter aanvoelen, desondanks ben ik toch redelijk gecharmeerd van hem. Hij heeft een prima trap in de benen, durft te anticiperen, is degelijk in 1-tegen-1-situaties en beschikt over sterke reflexen.
Bij de Sudamericana onder 17 vondt ik Martinez er- als het geheugen me niet in de steek laat- qua keepers toch wel bovenuit steken. Maar goed, net zoals een zwaluw nog geen zomer maakt, kan ook hij wel eens een mindere wedstrijd spelen, al viel dat met die hoge ballen niet alleen op bij het tegendoelpunt van de Duitsers.
Vandaag (16:00) de beslissing in de groep van Nederland.
De Oranjes tegen Iran en Colombia tegen het nog puntloze Gambia (Kampioen van Afrika?) voor een plek in de knock out fase.
De laatste wedstrijd van de Cafeteros had qua weersomstandigheden iets weg van het waterballet tussen Argentinië en Brasil tijdens een recente sudamericano.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 31 okt 2009 14:36
|
|
Die tegentreffer was echter wel het meest schrijnend om te zien, aangezien hij niet onder de bal door dook of zo, maar de situatie compleet verkeerd inschatte en hem gewoon liet gaan.
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar die links, ouwe. Staan daar ook meer wedstrijden van de onder-17?
|
Benji
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 21:02
|
|
Zowel Nederland als Brazilie uitgeschakeld, 2 minste nummers 3
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 21:47
|
|
Ach, ze hebben het beide niet verdiend om naar de volgende ronde te gaan.
|