Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 18:25
|
|
Het WK onder -17 vind ik zelf een heel interessant toernooi. De meeste zullen de spelers nog niet kennen waardoor het alleen maar leuker is om naar te kijken. Verder doet het Nederlands elftal er ook aan mee aan het toernooi.
Citaat: Group AMatch Date - Time Results
1 24/10 19:00 Nigeria Nigeria - Germany Germany
2 24/10 16:00 Honduras Honduras - Argentina Argentina
13 27/10 16:00 Argentina Argentina - Germany Germany
14 27/10 19:00 Nigeria Nigeria - Honduras Honduras
25 30/10 16:00 Germany Germany - Honduras Honduras
26 30/10 16:00 Argentina Argentina - Nigeria Nigeria
Group BMatch Date - Time Results
3 24/10 19:00 Brazil Brazil - Japan Japan
4 24/10 16:00 Mexico Mexico - Switzerland Switzerland
15 27/10 16:00 Switzerland Switzerland - Japan Japan
16 27/10 19:00 Brazil Brazil - Mexico Mexico
27 30/10 19:00 Japan Japan - Mexico Mexico
28 30/10 19:00 Switzerland Switzerland - Brazil Brazil
Group CMatch Date - Time Results
5 25/10 16:00 Iran Iran - Gambia Gambia
6 25/10 19:00 Colombia Colombia - Netherlands Netherlands
17 28/10 16:00 Netherlands Netherlands - Gambia Gambia
18 28/10 19:00 Iran Iran - Colombia Colombia
29 31/10 16:00 Gambia Gambia - Colombia Colombia
30 31/10 16:00 Netherlands Netherlands - Iran Iran
Group DMatch Date - Time Results
7 25/10 16:00 Turkey Turkey - Burkina Faso Burkina Faso
8 25/10 19:00 Costa Rica Costa Rica - New Zealand New Zealand
19 28/10 16:00 New Zealand New Zealand - Burkina Faso Burkina Faso
20 28/10 19:00 Turkey Turkey - Costa Rica Costa Rica
31 31/10 19:00 Burkina Faso Burkina Faso - Costa Rica Costa Rica
32 31/10 19:00 New Zealand New Zealand - Turkey Turkey
Group EMatch Date - Time Results
9 26/10 16:00 United Arab Emirates United Arab Emirates - Malawi Malawi
10 26/10 19:00 Spain Spain - USA USA
21 29/10 16:00 USA USA - Malawi Malawi
22 29/10 19:00 United Arab Emirates United Arab Emirates - Spain Spain
33 01/11 16:00 Malawi Malawi - Spain Spain
34 01/11 16:00 USA USA - United Arab Emirates United Arab Emirates
Group FMatch Date - Time Results
11 26/10 16:00 Uruguay Uruguay - Korea Republic Korea Republic
12 26/10 19:00 Algeria Algeria - Italy Italy
23 29/10 16:00 Italy Italy - Korea Republic Korea Republic
24 29/10 19:00 Uruguay Uruguay - Algeria Algeria
35 01/11 19:00 Korea Republic Korea Republic - Algeria Algeria
36 01/11 19:00 Italy Italy - Uruguay Uruguay
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 18:28
|
|
Citaat: Alle informatie over het Nederlands elftal voor spelers onder 18 jaar (WK-team Onder 17) van KNVB-coach Albert Stuivenberg op een rijtje.
Voorlopige WK-selectie (per 28 september 2009):
Doel: Stan Berrevoets (Ajax), Warner Hahn (Ajax), Patrick ter Mate (Vitesse/AGOVV), Hobie Verhulst (AZ).
Verdediging: Mats van Huijgevoort (Feyenoord), Dico Koppers (Ajax), Ruben Ligeon (Ajax), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Joël Veltman (Ajax), Maikel Verkoelen (PSV), Martijn de Vries (Excelsior), Stefan de Vrij (Feyenoord).
Middenveld: Ouasim Bouy (Ajax), Kevin Jansen (Feyenoord), Zakarya Labyad (PSV), Adam Maher (AZ), Oguzhan Özyakup (Arsenal), Brian Smeets (MVV).
Aanval: Tom Boere (Ajax), Luc Castaignos (Feyenoord), Jerry van Ewijk (Vitesse/AGOVV), Shabir Isoufi (Feyenoord), Ola John (FC Twente/Heracles), Bob Schepers (Cambuur-Leeuwarden).
Stand-by: Thijs Bouma (FC Twente/Heracles), Thomas Bruns (FC Twente/Heracles), Rangelo Janga (Willem II), Johan Kulhan (AZ), Mohamed Madmar (AZ), Nygel Velder (Feyenoord).
Ons Oranje.nl
|
Eurosport
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 16:06
|
|
WK voetbal onder 17 live en online op de Eurosport Player
Van 24 oktober tot en met 15 november wordt in Nigeria het WK voetbal onder 17 gespeeld. Ook Nederland is vertegenwoordigd. Het toernooi is te zien op Eurosport en Eurosport 2, maar ook online met de Eurosport Player.
(Met de Eurosport Player kijk je online naar Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews en (regelmatig) naar evenementen die niet op tv te zien zijn.)
Als voetballiefhebber krijg je tijdelijk 50% korting op een jaarabonnement op de Eurosport Player. Daarvoor ga je naar eurosportplayer.com, kies je het jaarabonnement en vul je promotiecode NL2009 in.
Meer informatie is te vinden op eurosportplayer.com.
De programmering van de wedstrijden van het Nederlands team is als volgt:
25 oktober 19:00 uur Colombia - Nederland Eurosport LIVE
28 oktober 16:00 uur Nederland - Gambia Eurosport 2 LIVE
31 oktober 16:00 uur Nederland - Iran Eurosport 2 LIVE
|
Jows
Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 16:15
|
|
Klopt, liefhebbers kunnen ook meespelen met de FIFA WK-U17 Poule:
http://www.jijbentdekenner.nl
Succes!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 08:11
|
|
Citaat: Boere jaagt in Nigeria op een WK-medaille
Bron: bndestem.nl
In het vaderland van Nwankwo Kanu en Finidi George is het warm.
Heel warm zelfs. Met 27 graden en een bijzonder hoge luchtvochtigheidsgraad zijn de meegenomen koelvesten geen overbodige luxe. De Nederlandse talenten moeten zich zien aan te passen aan moeilijke omstandigheden, in een land waar het ook nog eens behoorlijk onrustig kan zijn. Tom Boere maakt zich er niet druk om. "Ik ben hier om te voetballen."
Voor een jongen van 16 maakt hij een stabiele, volwassen indruk. Uit zijn woorden valt op te maken, dat het een optelsom is van zijn ontwikkeling binnen en buiten het veld. Zo zit de spits van Ajax A1 sinds enkele maanden in een ander, Amsterdams gastgezin. "Bij het vorige gastgezin had ik wat problemen", bekent de Terneuzenaar. "Nu zit ik in Oud-Zuid bij hele aardige, lieve mensen, die nu 69 en 70 jaar zijn. Toby Alderweireld (de Belgische verdediger van Ajax 1) woont er ook. Ik voel me daar beter thuis."
In het veld heeft hij zich ook ontwikkeld. Vlak voor zijn vertrek naar Nigeria laat hij zien dat met zijn vorm niets mis is. Tegen FC Twente A1 zet hij de ploeg van trainer Frank de Boer met drie goals op een 3-0-voorsprong. Ajax A1 wint met 6-1, Boere mag na een uur bij 5-0 gaan douchen om zijn krachten te sparen voor de reis naar Afrika. "Ik ben als voetballer vooruit gegaan", zegt hij. "Dat merk ik echt. Ik voel me lekker, voel me vrijer en de trainers zijn tevreden."
Het is een ander gevoel dan tijdens het afgelopen seizoen. "Ik weet dat er nu belangrijke jaren aankomen, dat zit in mijn achterhoofd. Maar ik weet ook dat je daar niet te veel bij stil moet staan. Misschien bezwijk je dan wel onder de druk. Dat had ik vorig seizoen een beetje. Ik was lang geblesseerd geweest en wilde daarna per se presteren. Ik wilde bewijzen waarom ik bij Ajax voetbalde." Dat is toch een goede eigenschap? "Ja, misschien wel. Maar het helpt niet altijd om jezelf druk op te leggen. Ik voetbal nu beter en weet dat ik fouten mag maken."
Dat hij momenteel tot de beste 21 Nederlandse voetballers van zijn leeftijdscategorie behoort, is in ieder geval een teken dat hij op de goede weg is. Boere: "Dat ik bij de WK-selectie zit, zie ik als een mooi compliment. Het is een uitdaging om jezelf te laten zien. In het land Nigeria heb ik me vooraf niet verdiept. Ik richt me alleen op het voetballen. Daarvoor zijn we hier." Hij heeft tot nu toe twee interlands met Oranje onder 17 achter zijn naam staan. In Turkije sierde hij zijn debuut op met een prachtig doelpunt, tegen Zweden mocht hij onlangs als invaller de laatste tien minuten spelen. De concurrentie bij de nationale jeugdploeg is niet gering. De voornaamste concurrent van Tom Boere is Luc Castaignos, de centrumspits van Feyenoord die al geregeld met de eerste selectie meetraint. Castaignos wordt in Rotterdam als het grootste talent beschouwd.
"Ik denk dat ik nog gewoon lekker in de luwte kan voetballen", zegt Boere. "Dat is misschien ook wel lekkerder. Ik kan rustig en vrijuit spelen. Luc moet het eigenlijk iedere keer laten zien. Dat zorgt voor druk. Als hij een fout maakt, zullen sommige mensen zich meteen afvragen of hij wel echt zo goed is. Er wordt dan vaak vergeten dat hij pas net 17 is."
Voor Nederland wordt het de tweede keer dat Oranje onder 17 deelneemt aan een WK. De informatie over de mondiale titelstrijd van vier jaar geleden in Peru heeft Tom Boere van de technische staf ontvangen. "Oranje onder 17 werd toen derde, met heel veel spelers die daarna het betaalde voetbal hebben gehaald. Jongens als Tim Krul, Dirk Marcellis, Erik Pieters, Vurnon Anita, Jeffrey Sarpong, Diego Biseswar en Marvin Emnes spelen nu allemaal bij mooie clubs. Ik wil net als zij een goed WK spelen en daarna bij Ajax beter en beter worden. Volgend seizoen moet ik eigenlijk weten waar ik sta. Want mijn doel is het eerste van Ajax te halen."
|
Corstiaan
Forum berichten: 37
|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 10:37
|
|
Kan iemand wat meer vertellen over deze Tom Boere? Iemand hem wel eens zien spelen?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 16:47
|
|
Nu Argentina-Honduras met uitsluitend spelers van River Plate en Boca Juniors in de basis bij Argentina, zo lijkt het.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 16:48
|
|
Ik ben kijken. Staat Araujo in de basis, Thomas?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 17:29
|
|
Ja, die mafketel speelt inderdaad. Tot nu toe is Argentina nog niet veel soeps. Spelen met drie man achterin. River-aanvaller Villalva maakt de meeste indruk, maar dat is dan ook de speler met de meeste eerste elftal ervaring.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 17:46
|
|
Ja, inderdaad. Tot hele grote kansen is het in de eerste helft niet gekomen. Honduras heeft die Lorenzo voorin die goed aan de bal is en balvast is. Verder graaft het zich in en speelt het afwachtend. Bij Argentinië gaat alles door het midden en gaan er passes fout op plekken waar je je dat niet kan veroorloven. Daar wil Honduras van profiteren. En het spel wordt ook niet breed gehouden om die muur uit elkaar te trekken.
En tot slot, Villalva is een topper. Maar goed, dat wisten de mensen al die het Argentijns voetbal volgen, of de Sudamericano sub-17 hebben gevolgd.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 17:50
|
|
Bij de andere wedstrijd een verrassende voorsprong 0-2 voorsprong voor Zwitserland. Die hebben vooral een degelijke ploeg, met een aardige spits, Khalifa.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 17:55
|
|
Ik zit Mexico tegen Switzerland te kijken, heb namelijk geen zin om iets te missen en Argentina x Honduras kan ik opnemen.
Maar mijn hemel, die coach van Mexico houdt zeker van zelfkastijding. Zet ie Coronado (totaal geen verdediger, wel een goede speler) rechtsback en Gonzalez (kan er geen zak van) linksback. Coronado heeft totaal geen idee wat hij moet doen, loopt positioneel helemaal verkeerd en Gonzalez is zoals gebruikelijk sabotage aan het plegen als ie back moet spelen.
Toch spijtig dat Galvan hier niet bij is, Mexico mist voorin namelijk wat klasse. Manon kan er ook al niets van, vrij domme speler ook. Leyva zie ik nu voor het eerst, ziet er leuk uit. Jammer dat ie zo klein is.
Eerste doelpunt was overigens een mooie vrije trap van Kasami maar mijn hemel, het tweede doelpunt is gewoon lachwekkend. De volgende keer maar de derde keeper opstellen (ken ik niet), de tweede keeper is ook al zo'n clown vandaar.
Honduras heeft maar een goede speler, Lozano. De rest kan er niet veel van als ik op hun spel van de CONCACAF U17 moet afgaan.
@ D_skilled: jij denkt dat Villalva het in Europa kan gaan redden ondanks zijn fysieke kwaliteiten?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:01
|
|
Villalva is redelijk gedrongen en geweldig explosief, maar natuurlijk wel erg klein. Eerst maar eens echt belangrijk worden bij River. Buonanotte zou het ook wel even gaan maken bij River en vervolgens naar Europa vertrekken, maar dat is tot nu toe nog niet gebleken. Villalva is zo mogelijk nog kleiner.
Vind Lozano vandaag ook de enige opvallende speler bij Honduras. Jammer dat het veld straks onbespeelbaar lijkt te worden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:12
|
|
Villalva is 1,67. Ongeveer even groot geloof ik als Buonanotte. Hij kan denk ik slagen in Europa als hij vanaf de zijkanten zou komen en daar zijn acties zou inzetten.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:16
|
|
Zeg moet die match daar niet stilgelegd worden, de regen valt met bakken uit de hemel!
edit: bij Mexico x Switserland regent het overigens niet, zonnetje schijnt zelfs volop.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:18
|
|
Ja, en dan wel te denken dat Nigeria - Duitsland hierop straks nog moeten spelen. Ik denk dat dat duel niet doorgaat als het zo blijft regenen. Het veld is al moeilijk bespeelbaar. Maar voor mij maakt het niet uit of het doorgaat, ik ga toch om acht uur naar Brazilië kijken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:20
|
|
Ik dacht ook dat het stil leggen van de wedstrijd onvermijdelijk zou zijn, maar het veld ligt er nog steeds verrassend goed bij.
1-0 Voor Argentina dus zonet via die mafketel, die zich vandaag erg rustig houdt.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:23
|
|
Die Bitancourt valt wel op in de tweede helft.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:29
|
|
Die volgende wedstrijd gaat zeker niet door. Het veld is nu compleet onbespeelbaar.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:32
|
|
Ja, het is heel hard achteruit gegaan.
Ah, daar hebben we de gebruikelijke gele kaart voor Cirigliano weer.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:34
|
|
Jammer dat het veld totaal onspeelbaar is geworden. Verder viel me ook Bitancourt op. Hij durft zijn directe tegenstander op te zoeken, alleen blijft het jammer dat die op de linkerkant staat terwijl die rechtsbenig is.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:42
|
|
Argentinië met een minimale verschil gewonnen. Wel terecht uiteindelijk. Honduras heeft een matig ploegje, behalve die Lorenzo (trouwens geboren in '93) kon mij bekoren.
Straks Brazilië. Het échte werk.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:47
|
|
Mexico x Switzerland is afgelopen, Mexico verliest met 0x2 met dank aan de coach. Heeft imo een paar onbegrijpelijke keuzes gemaakt vandaag. De Zwitsers waren veel gevaarlijker ondanks dat de Mexicanen meer de bal hadden maar ja met breedtepassen kom je geen steek verder.
Het middenveld van Mexico werd compleet overlopen, in de eerste plaats omdat de Zwitsers conditioneel veel en veel beter waren maar ook omdat er bij Mexico een paar spelers rondlopen die totaal niets van tactiek begrijpen.
Maar enfin, Leyva viel me wel op. De rest van de spelers bevestigen het beeld wat ik al van ze had.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 18:52
|
|
Was ook het geval toen die Zwitsers op het EK tegen Nederland moesten. Fysiek staken ze veel beter in elkaar. Op zich hebben ze niet een heel verkeerd ploeg.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 24 okt 2009 19:16
|
|
Nog mensen die Brazilië gaan kijken? Je kan het duel gewoon live zien op de site van de Fifa met Engelse commentator.
Opstellingen zijn bekend. Die van Brazilie: Alisson, Cristyan, Gerson, R. Leiria, Elivelton, Joao Pedro, Wellington, Zezinho, Coutinho, Neymar, Guilherme.
Geen Willen en geen Dodo. Enganche, er zijn twee Wellingtons hè. Krullenbol begint, met nummer 8. Wellington Silva, nummer 20 is de andere.
|