Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:33
|
|
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 18:33
|
|
Tsjah, wat moet je hier op zeggen.
Emotie? Het doet pijn aan je hart als je dat hebt meegemaakt, en ziet zoals Ajax er nu voor staat.
Ook al eindigde de wedstrijd in 2-2, mannen zoals Litmanen hadden het Ajax gevoel, de Ajax uitstraling en het Ajax talent.
|
Marco
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 20:48
|
|
Mooi om terug te lezen. Zeker dat stukje in het Trouw-artikel waar Peter Bosz het over Litmanen heeft. Ik was er bij. In het heerlijk gammele Olympisch Stadion even kijken hoeveel Ajax die keer van Feyenoord zou winnen. Dat was zo ongeveer de sfeer destijds, ondanks dat Feyenoord regerend kampioen was. Met de zo goed als onbekende Esajas in de Feyenoord basis kon het helemaal niet meer fout gaan. Dus wel. Vreemde gewaarwording, die wedstrijd. De 0-1 ben ik vergeten, maar van die goal van Esajas heb ik nog jaren last gehad..
Die wond is weer open. En bedankt, hè.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 20:54
|
|
Het was cruciaal, Marco. De 0-1 was van Scholten trouwens. Feyenoord was een vergaarbak van ex-Ajacieden zoals Scholten, Esajas, Rob Witschge en Van Loen.
Voor mij was het juist een heroïsche wedstrijd van AJAX. Die goal 2 minuten voor tijd was een enorme opluchting en ik denk dat het ook een mentale steun gaf aan het AJAX dat dat jaar ook weer eens kampioen werd. Een prachtwedstrijd dus.
Betere suggestie, Marco? Tussen 1985 en nu?
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 21:38
|
|
Oh, absoluut, ik ben het hele vak doorgestuiterd toen ie er ein-de-lijk in vloog. Maar ik was er met o.a. 2 fans van hunnie en die vonden mijn reactie na de 0-2 er eentje om nooit te vergeten en vaak op terug te komen. Die Esajas bleef me achtervolgen.. Anyway, dit was het topteam in wording, waar Feyenoord volgens het artikel destijds zo 'gericht' mee bezig was. Het kan verkeren, hehe..
Shit, Ajax - FC Groningen, 5-5, is van 1983. Historisch potje, dat wel. Uhmm, een suggestie uit die periode volgt nog!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 21:50
|
|
Nou, vertel? Wat was jouw reactie?
Ja, die artikelen zijn altijd leuk om te lezen. Vooral omdat ze er bijna altijd naast zitten.
Ajax - FC Groningen, 5-5? Die heb ik op dvd. Kun je bestellen op marktplaats!
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 22:41
|
|
For the record: Dat ben ik dus niet, hè. Al zal mijn reactie niet veel anders geweest zijn.
Citaat: Nou, vertel? Wat was jouw reactie?
Een intense mix van ontsteltenis, verbazing en onbegrip. Die hoe kan dat nou?-blik doet het helaas nog altijd goed op verjaardagsfeestjes e.d. Ik had sowieso nogal wat pech met bezoekjes aan het Olympisch. Die Samporia pot zal een van m'n eerste wedstrijden geweest zijn. Toen lag ie na 6 minuten ook al in het verkeerde mandje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 22:44
|
|
En dat is pech? En dan nog met 4-1 winnen van Sampdoria. Dat was pech in de jaren 90 voor AJAX.
|