Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » "Hoe ver'' is Ajax momenteel mbt andere clubs?
Ga
Zoeken:

Onderwerp: "Hoe ver'' is Ajax momenteel mbt andere clubs?
Maker: ghostwriterBekeken: 3910
Status: InactiefBerichten: 34
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 13:13
Citaat:
Op de wedstrijden die hij gespeeld heeft als het koud is

Tijdens de koudste wedstrijd van het afgelopen seizoen (ADO thuis) rolde Suárez eigenhandig de tegenstander op.
Amargo, vorig jaar hadden we een foutloze maand december. Dit is echt onzin.
Amargo

Forum berichten: 111
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 14:25
En 10 uit 7 in de andere 2 wintermaanden

Wat was je punt ook alweer?
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 15:20
Ik ben benieuwd hoe we de komende weken uitkomen. We hebben een loodzwaar programma met onder andere AZ-uit, Feyenoord-thuis, Twente-uit en Heerenveen-thuis. Ondertussen nog even twee keer tegen Zagreb en Dordrecht voor de beker. Als we hier niet goed uitkomen is het seizoen alweer over, nog voor de winterstop. Mochten we hier alles winnen kunnen we voorzichtig denken aan die derde ster.
Marnix

Forum berichten: 2786
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:41
Citaat:
Ik ben benieuwd hoe we de komende weken uitkomen. We hebben een loodzwaar programma met onder andere AZ-uit, Feyenoord-thuis, Twente-uit en Heerenveen-thuis. Ondertussen nog even twee keer tegen Zagreb en Dordrecht voor de beker. Als we hier niet goed uitkomen is het seizoen alweer over, nog voor de winterstop. Mochten we hier alles winnen kunnen we voorzichtig denken aan die derde ster.

Inderdaad, zondag wordt gelijk al belangrijk. AZ heeft twee dagen meer ''rust'' dan Ajax in de aanloop van die wedstrijd dus dat scheelt wel. Ik ben benieuwd wat die wedstrijd wordt, AZ zal nu wel met meer vertrouwen die wedstrijd ingaan (door de late goal van gisteren). We zullen zien.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 18:48
De eerste test van de serie hebben we in ieder geval doorstaan.

De conclusie tot nu toe, Twente en PSV zijn de voornaamste concurrenten.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 19:44
Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd tegen Twente, ik vraag me af of we sterk genoeg zijn om daar de overwinning. Als dat lukt mogen we onszelf wel uitroepen tot titelfavoriet.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 19:45
Pfff, hoe Nekke-asscrack vandaag weer speelde tegen Psv. Zonder de calimero uit te hangen, maar per jaar kost dat AJAX ook wel 6 punten hoe verschillend de ploegen uit de eredivisie AJAX en Psv bejegenen. Hoe Nec speelt had niets te maken met de klasse van Psv, maar met de enorme zwakte en compleet gebrek aan scherpte.

Ook die debiel van een commentator had nog wat leuke quotes. Mijn bek viel echt open van verbazing:

Citaat:
"Gaan die mensen echt nu al weg? Nou die kun je dan ook geen voetballiefhebber
noemen, als ze niet eens kunnen genieten van de voetbaldemonstratie die PSV
hier op de mat legt. Dan is het misschien ook maar goed dat ze iedere week in
dit stadion zitten om de thuisploeg NEC aan te zien ploeteren."
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 20:18
Dat is zeker waar, maar dat is de prijs die we betalen voor de manier waarop wij onszelf presenteren natuurlijk. Het is niet vreemd dat we overal gehaat worden, of je houdt van ons, of je haat ons.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 20:28
Ach dat vind ik allemaal wel meevallen. Er zijn clubs die met een waas voor de ogen tegen Ajax spelen maar PSV heeft er weer last van tegen andere clubs. Nac, Willem II, Roda en RKC klappen er ook zwaarder op tegen PSV dan tegen Ajax. Wie er afgelopen seizoen een beetje van profiteerde was AZ, die hebben weinig 'rivalen'. Nec was vooral heel zwak, maar dat is daar al langer het geval. Lodeweges krijgt het daar ook niet zomaar op de rit. Kijk hoe Nac tegen ons speelde en je ziet dat clubs wel vaker niet thuis geven.

Waar ik echt benieuwd naar ben is hoe Ajax straks tegen Feyenoord en Twente gaat aantreden. Traditioneel zijn November en December zwakke maanden, en dit zijn de potjes waar het er toch wel om gaat. In het eerste seizoen Ten Cate hebben we ook eens een leuke serie gehad (eerste 10 wedstrijden niet verloren) maar stortte Ajax daarna in. Ik heb nog steeds het diee dat Ajax dat risico nu ook loopt omdat er in het spel fases zitten waarin Ajax af en toe niet thuisgeeft (zie eerste helft tegen AZ). Tegen twente wordt het bv. straks even belangrijk dat men er in moeilijke fases voor zorgt dat Twente i.i.g. niet scoort, die zakelijkheid heeft PSV iets meer dan Ajax. Verder klopt er nog weinig van het aanvallend positiespel, maar dat zie ik nog wel goedkomen.

Wat betreft Ajax er worden nog steeds fouten gemaakt en Vertonghen blijft natuurlijk een noodverband dat wel redelijk uti de voeten kan daar. Ik zie wel overeenkomsten met Heitinga; echte Ajacied, prima als opbouwer en kan inschuiven. Maar puur verdedigen is toch altijd compenseren bij hem. Waar ik in ieder geval wel blij om ben is dat de fouten worden gemaakt door spelers die er nog van kunnen leren. Dat wordt gelukkig niet meer in de bodemloze put gegooid: wat je wel had gehad bij Wielaert en Atouba als basisspelers.
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Zo 25 okt 2009 21:13
Citaat:
Ach dat vind ik allemaal wel meevallen. Er zijn clubs die met een waas voor de ogen tegen Ajax spelen maar PSV heeft er weer last van tegen andere clubs. Nac, Willem II, Roda en RKC klappen er ook zwaarder op tegen PSV dan tegen Ajax. Wie er afgelopen seizoen een beetje van profiteerde was AZ, die hebben weinig 'rivalen'. Nec was vooral heel zwak, maar dat is daar al langer het geval. Lodeweges krijgt het daar ook niet zomaar op de rit. Kijk hoe Nac tegen ons speelde en je ziet dat clubs wel vaker niet thuis geven.

Waar ik echt benieuwd naar ben is hoe Ajax straks tegen Feyenoord en Twente gaat aantreden. Traditioneel zijn November en December zwakke maanden, en dit zijn de potjes waar het er toch wel om gaat. In het eerste seizoen Ten Cate hebben we ook eens een leuke serie gehad (eerste 10 wedstrijden niet verloren) maar stortte Ajax daarna in. Ik heb nog steeds het diee dat Ajax dat risico nu ook loopt omdat er in het spel fases zitten waarin Ajax af en toe niet thuisgeeft (zie eerste helft tegen AZ). Tegen twente wordt het bv. straks even belangrijk dat men er in moeilijke fases voor zorgt dat Twente i.i.g. niet scoort, die zakelijkheid heeft PSV iets meer dan Ajax. Verder klopt er nog weinig van het aanvallend positiespel, maar dat zie ik nog wel goedkomen.
Wat betreft Ajax er worden nog steeds fouten gemaakt en Vertonghen blijft natuurlijk een noodverband dat wel redelijk uti de voeten kan daar. Ik zie wel overeenkomsten met Heitinga; echte Ajacied, prima als opbouwer en kan inschuiven. Maar puur verdedigen is toch altijd compenseren bij hem. Waar ik in ieder geval wel blij om ben is dat de fouten worden gemaakt door spelers die er nog van kunnen leren. Dat wordt gelukkig niet meer in de bodemloze put gegooid: wat je wel had gehad bij Wielaert en Atouba als basisspelers.

Helemaal mee eens. Tegen Twente gewoon extra zekerheid inbouwen, zoals we vandaag eindigden zo moeten we starten uit tegen Twente. PSV heeft wat meer rust in het spel tijdens die moeilijke fases, bij Ajax zijn ze de weg dan gewoon helemaal kwijt.

Jol is begonnen met de organisatie achterin en op het middenveld, dat begint er steeds beter uit te zien. Voorin is het echter nog teveel toevalsvoetbal en teveel leunen op de individuele klasse. Het wordt zolangzamerhand zaak voor Jol om (ook) het aanvallende positiespel op orde te krijgen.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.340.699 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » "Hoe ver'' is Ajax momenteel mbt andere clubs?
Ga
Zoeken: