Auteur
|
Bericht
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 16:00
|
|
Heel erg jammer hoe het is gelopen voor hem. Zo'n groot talent, zoveel potentie en dan zo blessuregevoelig. Dat is zo kut. Vind het echt zonde want had echt een hele grote kunnen worden bij Ajax
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 16:03
|
|
Tja opzich scheelt het heel wat salaris met het ontbinden van contracten, maar aan de andere kant loop je toch wel wat transfergeld mis... Hadden ze gewoon niet tot dindsdag kunnen wachten? Ik bedoel, je hebt altijd wel clubs die een last-minute nood-aankoop moeten doen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 13:52
|
|
Voor spelers die de afgelopen drie jaar negen wedstrijden hebben gespeeld komt alleen interesse als ze transfervrij zijn.
En Mitea was helemaal niet bijzonder talentvol. Gewoon een rommelaar.
Oogkleppen op, bal hard vooruit spelen en er achteraan sprinten.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 15:56
|
|
Citaat: Voor spelers die de afgelopen drie jaar negen wedstrijden hebben gespeeld komt alleen interesse als ze transfervrij zijn.
En Mitea was helemaal niet bijzonder talentvol. Gewoon een rommelaar.
Oogkleppen op, bal hard vooruit spelen en er achteraan sprinten.
Heb nooit iets negatiefs over hem gehoord. En de keren dat hij meedeed viel hij positief op. Maar ja het is beter zo.
Hopelijk breekt hij bij Dinamo echt door en wie weet komt hij nog wel ooit terug in Amsterdam. (You'll never know. Lindgren en Krohn-Delhi)
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 12:51
|
|
Citaat: Mitea: 'Zonder blessures doorgebroken'
zondag 07 september, door SV, Amsterdam, 11:55u, Expres.or
Nicolea Mitea kijkt in de Roemeense krant Expres terug op zijn periode bij Ajax. De rappe linksbuiten denkt dat zijn blessures een droomcarriere in de weg hebben gestaan.
'Gasten als Sneijder, Van der Vaart en Ibrahimovic waar ik mee speelde, spelen nu allemaal bij grote clubs als Inter en Real Madrid. Als ik geen blessures had gekregen, had ik daar ook rond kunnen lopen', zegt Mitea, die 2 jaar heeft lopen 'gamen'.
Hij vervolgt: 'Ajax verlengde destijds wel mijn contract vanwege mijn goede spel. Vervolgens rolde ik van de ene in de andere blessure. Fysiek gezien was ik helemaal op. Het enige dat ik deed was voor de buis zitten en naar de kerk gaan'.
'Daarnaast kreeg ik niet meer de kans om terug te komen. Zelfs in het tweede maakte ik geen minuten meer, dan kom je in een uitzichtloze situatie en kan je beter vertrekken', aldus de Roemeen die nu bij Dinamo Boekarest aan de slag gaat.
Ajaxshowtime.com
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 12:53
|
|
Helemaal gelijk heeft die jongen. Zonder die blessure's had hij een hele grote kunnen zijn nu.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 13:12
|
|
Citaat: Nicolae Mitea: ‘Ik had nu bij FC Barcelona kunnen spelen’
Bron: Sportweek
Wanneer teruggekeken wordt naar de tijd van Nicolae Mitea (foto) bij Ajax, komt er maar één woord naar boven: blessures. De rappe vleugelaanvaller stond vijf seizoenen bij de Amsterdammers onder contract, maar kwam de laatste drie daarvan bijna niet aan spelen toe. ‘Als die blessures er niet geweest waren, had ik nu bij FC Barcelona, Real Madrid of Internazionale kunnen spelen,’ aldus de Mitea in de Roemeens krant Evenimentul Zilei.
De Roemeen is in de zomerstop teruggekeerd naar zijn oude club Dinamo Boekarest, maar had ook andere opties waaronder het Italiaanse Lazio. ‘Die club bood mij een contract aan, maar aangezien er nog meer aanbiedingen liepen, heb ik besloten nog even af te wachten. Misschien had ik voor Lazio moeten kiezen, al ben ik blij met Dinamo. Hier ga ik werken aan mijn terugkeer in het profvoetbal.'
Over zijn periode bij Ajax: ‘De eerste twee seizoenen waren geweldig, maar daarna verpestten blessures het. Bij Ajax speelde ik samen met onder anderen Zlatan Ibrahimovic, Maxwell, Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart, spelers die nu bij de Italiaanse en Spaanse toppers spelen', aldus Mitea. 'Als ik geen last zou hebben gehad van blessures, had ik daar nu ook kunnen spelen. Daar ben ik van overtuigd.'
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 20:21
|
|
Ik vond het altijd wel een goede speler, doodzonde van zijn blessures!
Weet iemand hoe het in Roemenie met hem gaat?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 16:25
|
|
Zo a-technisch als wat. Had natuurlijk nooit de absolute top gehaald.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 09:53
|
|
[list">Zowel Genoa als Lazio had in januari belangstelling voor Nicolae Mitea. De aanvaller, die in het verleden bij Ajax op de loonlijst stond, zag echter geen heil in een overgang naar een van de Serie A-clubs. "Ik kon ongeveer acht ton op jaarbasis gaan verdienen, maar ik vond de aanbiedingen aan de te lage kant." Mitae zit momenteel zonder club. Afgelopen zomer vertrok hij via de achterdeur bij Dinamo Boekarest[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 11:31
|
|
Bron?
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 11:32
|
|
Voetbalzone Wandelgangen. Nu geen 1 april grap
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 17:20
|
|
8 ton aan de weinige kant....
Hij mag blij wezen dat iemand hem wilt hebben voor dat geld. Ik kan bijna niet geloven dat dit waar is.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 17:25
|
|
Is het niet 800.000 Roemeense Lei? Dat is wat minder dan 200.000 euro.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 18:31
|
|
Citaat: NAC neemt ex-Ajacied Mitea op proef
Bron: Elfvoetbal.nl
Nicolae Mitea mag van NAC bewijzen dat hij nog altijd een uitstekende linksbuiten is. De oud-Ajacied doet morgen mee met Jong NAC tegen Jong FC Dordrecht.
De Roemeen kwam als laatst uit voor Dinamo Boekarest. Bij de Roemeense topclub kwam hij in het seizoen 2008/'09 tien duels in actie. Over de verrichtingen van de linksbuiten vorig seizoen is niets bekend. Ook of en waar hij onder contract stond niet.
De 25-jarige aanvaller speelde van 2003 tot 2005 voor Ajax. In die periode toonde hij zich erg blessuregevoelig. Mede daardoor kwam hij in drie jaar tijd tot slechts 53 wedstrijden.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 23:27
|
|
Hij zal daar vast de sterren van de hemel gaan voetballen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 23:28
|
|
Mitea moet gewoon bij Ajax weer een kans krijgen. Een soort Rommedahl is dat, maar dan vanaf links. Sterker nog: Mitea of Emanuelson? Dan weet ik het wel hoor...
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 22:20
|
|
Ik ook, Emanuelson.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 17 aug 2010 22:50
|
|
Citaat: Stagiair Mitea houdt het al voor gezien bij NAC
Bron: Goal.com
Nicolae Mitea en NAC Breda zullen geen contract met elkaar aangaan. De Roemeense buitenspeler vertrekt bij de Bredanaars.
De afgelopen dagen was de oud-speler van Ajax juist op proef in Brabant. Mitea wilde graag al duidelijkheid van NAC over een contract. Technisch directeur Jeffrey van As kon geen uitsluitsel geven.
"Mitea wilde nu al duidelijkheid over een contract. Die kon ik hem nog niet geven. Hij was nog niet fit en dus ook niet op het niveau dat bij NAC vereist is", aldus Van As via de officiële kanalen van NAC.
"Dan kan ik dus ook nog geen oordeel vellen. Mitea liet vervolgens weten zijn stageperiode bij NAC niet voort te willen zetten. Goed, als je niet honderd procent voor NAC wilt gaan, is het maar beter ook zo", besluit de td.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 24 aug 2010 21:43
|
|
Citaat: Oud-Ajacied Mitea aan de slag in Griekenland
Bron: ELF
Hij liep deze zomer nog even stage bij NAC Breda, maar dat liep op niets uit. Uiteindelijk is Nicolae Mitea er toch in geslaagd om een club te vinden. De vleugelspeler gaat zijn geluk beproeven bij het Griekse Ionikos, dat uitkomt op het tweede niveau in Griekenland.
Mitea kwam vijf jaar uit voor Ajax, waarin hij eenmaal kampioen werd en twee keer de nationale beker won. Daarna keerde hij terug naar Dinamo Boekarest in zijn vaderland, maar dat draaide uit op een teleurstelling. Na het seizoen 2008/09 verliet hij de club en sindsdien was hij clubloos.
In de zomer meldde hij zich bij NAC Breda, maar omdat hij daar volgens de club 'te vroeg duidelijkheid wilde over een contract' leverde dat niets op.
|