Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 13:44
|
|
Het is ook niet zo maar een cultuurschok waar je in terecht komt. Hopelijk wordt dit een gevalletje Park en geen gevalletje Song. Maar de eerste indruk is positief in ieder geval. Weet jij of hij vanavond mee speelt tegen Sparta?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 13:53
|
|
Citaat: Het is ook niet zo maar een cultuurschok waar je in terecht komt. Hopelijk wordt dit een gevalletje Park en geen gevalletje Song. Maar de eerste indruk is positief in ieder geval. Weet jij of hij vanavond mee speelt tegen Sparta?
Denk het niet. Als hij z'n contract heeft getekend moet hij nog een werkvergunning krijgen.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 14:03
|
|
Morgen speelt Jong Ajax een oefenwedstrijd tegen RKAV Volendam (een hoofdklasser). Mooie wedstrijd om Seok te beoordelen, nu hij zijn medespelers een stuk beter kent. Als hij een contract tekent, zal hij sowieso flink wat gaan verdienen (2/3 ton), als speler van buiten de EU. Dus ze zullen hem niet zomaar contracteren.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 14:34
|
|
Komen zeker de spelers aan bod die vandaag niet spelen. Is het uit of thuis? En hoe laat.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 14:44
|
|
Citaat: Komen zeker de spelers aan bod die vandaag niet spelen. Is het uit of thuis? En hoe laat.
Ja, dat zal de reden wel zijn voor de oefenwedstrijd. Het is op de Toekomst om 19.30 uur.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 15:47
|
|
Citaat: Het is ook niet zo maar een cultuurschok waar je in terecht komt. Hopelijk wordt dit een gevalletje Park en geen gevalletje Song. Maar de eerste indruk is positief in ieder geval. Weet jij of hij vanavond mee speelt tegen Sparta?
Tegen Sparta zeker niet en naar het schijnt doen ook beide Brazilianen niet mee (INfo AT), maar wel Wielaert, Sulejmani en Atouba.
Ik hoop niet dat Ogararu en Oleguer mee moet doen i.v.m. het ritme en dat spelers als Martina, Lazic en Will in de opstelling verschijnen, spelers die het nooit zullen redden bij Ajax.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 20:47
|
|
Leuk voor die jongen. Hij gaat medaar dan wel een bak geld verdienen.. Hopen dat hij het dubbel en dwars terug kan verdienen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 20:54
|
|
Citaat: Leuk voor die jongen. Hij gaat medaar dan wel een bak geld verdienen.. Hopen dat hij het dubbel en dwars terug kan verdienen.
Als het sprookjesboek zich doorzet zal hij straks bij zijn debuut voor Ajax1 scoren binnen een aantal jaar een transfer naar Barca verwezenlijken en daarna nog voor ManUtd en A.C. Milan uitkomen om in zijn laatste wedstrijd Zuid-Korea tot wereldkampioen te schieten.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 20:58
|
|
Citaat: Leuk voor die jongen. Hij gaat medaar dan wel een bak geld verdienen.. Hopen dat hij het dubbel en dwars terug kan verdienen.
Als het sprookjesboek zich doorzet zal hij straks bij zijn debuut voor Ajax1 scoren binnen een aantal jaar een transfer naar Barca verwezenlijken en daarna nog voor ManUtd en A.C. Milan uitkomen om in zijn laatste wedstrijd Zuid-Korea tot wereldkampioen te schieten.
In die tijd is hij ook nog eens 6 x topscoorder van europa geworden en 5 x wereldvoetballer van het jaar.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:08
|
|
In die tijd is hij ook nog eens 6 x topscoorder van europa geworden en 5 x wereldvoetballer van het jaar.
En Ajax naar de CL-beker schiet.. Dan mag hij van mij wel 2 ton per jaar verdienen
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:09
|
|
Van mij mag hij 2 miljoen verdienen als hij Ajax naar de CL beker schiet.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:11
|
|
Citaat: Van mij mag hij 2 miljoen verdienen als hij Ajax naar de CL beker schiet.
Ook mij hoor je dan niet klagen!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:13
|
|
Nou, 200,000 is natuurlijk een smak geld. Ik vind dat als je een talent van buiten de EU voor zo'n salaris wilt halen aanmerkelijk beter moet zijn dan hetgeen wat je al hebt. Ik betwijfel namelijk of hij beter is dan Castillion.
|
Brandon
Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Do 26 nov 2009 18:43
|
|
Citaat: Van mij mag hij 2 miljoen verdienen als hij Ajax naar de CL beker schiet.
Ook mij hoor je dan niet klagen!
Zou het prachtig vinden wanneer dit gebeurt
|
Rodney24
Forum berichten: 69
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 17:21
|
|
Ik heb een tijdje niets meer over hem gehoord. Wie weet hoe het nu gaat?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 17:24
|
|
Citaat: Ik heb een tijdje niets meer over hem gehoord. Wie weet hoe het nu gaat?
Komt pas in januari naar Amsterdam
|
Brandon
Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 23:42
|
|
Citaat: Ik heb een tijdje niets meer over hem gehoord. Wie weet hoe het nu gaat?
Komt pas in januari naar Amsterdam
Word dus nog afwachten. Hoop dat hij het waar kan maken in Europa.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 13:26
|
|
Nu dus officieel bij Ajax! Ben zeer benieuwd hoe het gaat lopen met deze jongen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 13:26
|
|
Net als Nicolai Boilesen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 16:37
|
|
Citaat: Drukke weken voor Koreaan Suk
Bron: AJAX.nl
Er was maandagochtend een kleine Koreaanse invasie op de Toekomst. Hyun Jun Suk trainde voor het eerst als officiële Ajacied met Jong Ajax mee. De spits uit Zuid-Korea heeft de komende maanden een druk programma in Nederland.
Hyun Jun Suk hoeft zich deze dagen niet alleen te voelen. De nieuwste aanwinst van Ajax wordt omringd door landgenoten die hem op allerlei gebieden bijstaan. Terwijl hij de eerste lunch met zijn nieuwe teamgenoten van Jong Ajax heeft verorbert, zetten zijn begeleiders hun lepel in een kop Hollandse erwtensoep. Voor Suk begint ondertussen deel twee van zijn eerste werkdag: tijd voor interviews en Nederlandse les.
Hij spreekt al enkele Nederlandse woorden, maar het is goed dat hij wordt bijgestaan door zijn tolk annex vertegenwoordiger. De Koreaanse woorden worden naar het Nederlands vertaald, waarbij het woord ‘ArenA’ af en toe opvalt tussen het verder onverstaanbare Koreaans. ,,Ik heb alles in Korea opgegeven om hier te kunnen slagen”, benadrukt Suk gaandeweg het gesprek. Het tekent zijn wil om te slagen bij Ajax.
De lange Koreaan is een opvallende verschijning. De lange Koreaan is een opvallende verschijning.
Begin oktober tekende Suk een contract dat hem van 1 januari 2010 tot en met 30 juni 2011 aan Ajax verbindt. De overeenkomst vermeld ook nog een eenzijdige optie voor nog een seizoen. Tot zover niets bijzonders. Veel opvallender is de manier waarop hij bij Ajax terecht is gekomen. Halverwege 2009 kwam de 18-jarige Koreaan op de bonnefooi naar Nederland om een trainingsstage af te dwingen. Na een mislukte poging in Engeland, probeerde hij het op aanraden van zijn voormalige zaakwaarnemer in Nederland. Hij bekeek trainingen van Ajax, vroeg geregeld of hij mee mocht doen, waarna trainer Martin Jol hem naar Jong Ajax doorverwees. Via enkele trainingen dwong hij een trainingsstage af, waarna hij zich in september definitief kon bewijzen. Een geslaagde missie, want het leverde hem een contract op.
Op Nieuwjaarsdag meldde Suk zich voor derde keer, ditmaal definitief, in Nederland. De aanvaller heeft inmiddels onderdak gevonden bij een gastgezin. ,,Voor mij is het belangrijk dat ik nu snel Nederlands leer”, zegt hij in de kantine van de Toekomst. Direct na het interview staat er al een Nederlandse les gepland, en ook de komende maanden zullen zijn dagen voornamelijk uit trainen en Nederlands leren bestaan. ‘Goedemorgen’, ‘lekker’ en ‘dankjewel’ beheerst hij inmiddels al, zo laat hij horen.
De communicatie met zijn medespelers en de trainers Pieter Huistra en Fred Grim probeert hij zo goed mogelijk te laten verlopen. ,,Gelukkig beheers ik de meeste oefeningen. Bij nieuwe dingen zorg ik gewoon dat ik niet als eerste aan de beurt ben, zodat ik goed kan zien hoe mijn teamgenoten het doen. Daarbij helpt het ook dat ik nu inmiddels een contract heb. De druk die er eerst was om het contract te verdienen is voorbij, dat maakt het voor mij ook makkelijker om met teamgenoten contact te zoeken.”
Suk is blij dat zijn trainingsstage hem uiteindelijk een contract bij Ajax heeft opgeleverd. ,,Daar ben ik Pieter Huistra ook dankbaar voor. Hij heeft tijdens mijn stage veel met me gewerkt en gezien wat ik kan. Zo heeft hij dat ook bij Ajax aangegeven. Ik vind het dan ook jammer dat hij volgend seizoen naar FC Groningen gaat, al is dat voor hem natuurlijk een goede zaak.”
Over zijn doel bij Ajax is hij duidelijk: ,,Ik zal hier eerst even moeten aarden, maar daarna hoop ik snel het eerste elftal te halen. Het is daarom belangrijk dat ik veel train en wedstrijden ga spelen. Ik zal er alles aan doen om hier te slagen.”
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:37
|
|
Dan word het nog druk op de maandag avonden met zijn Zuid-Koreaanse enclave erbij. Hopelijk past die zich snel aan bij Ajax zodat die zijn salaris waarmaakt. Verder is het natuurlijk een droom verhaal voor iedere speler.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:40
|
|
Met Castillion, Suk en Jongebloed heeft Ajax nu drie spelers voor 1 positie. Het lijkt me slim als ze Jongebloed laten vertrekken, die heeft toch niet het potentieel om bij Ajax te gaan slagen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:43
|
|
Jongebloed zal sowieso komende zomer vertrekken bij Ajax. Speelt nog maar heel zelden bij Jong Ajax. Dat is ook weer een voorbeeld die op te vroege leeftijd een contract heeft gekregen bij Ajax. Gelukkig wil van den Boog daarvan af en alleen maar de goede talenten een contract laten tekenen.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 20:28
|
|
Citaat: Jongebloed zal sowieso komende zomer vertrekken bij Ajax. Speelt nog maar heel zelden bij Jong Ajax. Dat is ook weer een voorbeeld die op te vroege leeftijd een contract heeft gekregen bij Ajax. Gelukkig wil van den Boog daarvan af en alleen maar de goede talenten een contract laten tekenen.
Echt een typisch voorbeeld want hij scoorde 20 keer in A2. Met alle respect natuurlijk voor zo'n jongen want slecht zal ie niet zijn, en hij lijkt me ook een vrij normale jongen, maar een meer dan gemiddelde voetballer die zulke ballen krijgt gelegd kan er ook wel 20 in A2 maken. In feite heb je dus Seok en Castillion voor de spits-positie.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 21:04
|
|
hier een filmpje van onze nieuwste aanwinst tijdens zijn training bij het eerste.
|