Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:28
|
|
Citaat: Hoewel ik je verhaal vanaf de eerste keer al aannemlijk vond, hoef je je gelijk niet in alle topics 3x te halen Enganche... ;)
In ieder geval een kwalijke zaak dit. Als dit zich door zet dan zitten wij in hetzelfde schuitje als PSV vorig jaar
Ja, nou en? Even 4 jaar achter elkaar kampioen worden, bijna halve finale CL halen is ook leuk. Daarna schoppen we dat corrupte zooitje lekker naar buiten.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:31
|
|
Zit er geen optie tot koop op . Noem dan eens 1 pluspunt om deze speler te halen?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:36
|
|
Citaat: Zit er geen optie tot koop op . Noem dan eens 1 pluspunt om deze speler te halen?
Misschien blijft hij wel jaren en groeit het uit tot een topper, Alex werd ook nooit door PSV gekocht.
Noem 1 minpunt om deze speler te halen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:37
|
|
Inderdaad, dat eindeloze veroordelen van zaken waar je geen weet van hebt heeft niemand wat aan.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:40
|
|
Citaat: Zit er geen optie tot koop op . Noem dan eens 1 pluspunt om deze speler te halen?
Misschien blijft hij wel jaren en groeit het uit tot een topper, Alex werd ook nooit door PSV gekocht.
Misschien kan hij er wel helemaal niks van en neemt hij alleen maar de speeltijd van een jeugdspeler in bij Jong Ajax?
Misschien groeit hij wel uit naar een topspeler voor Ajax 1, ben je hem na één jaar weer kwijt kan je weer opnieuw gaan zoeken naar iemand en krijg je er niks voor terug?
Zo'n speler gaat Ajax op de lange termijn helemaal niet verder helpen. De enige die hier voordeel mee heeft is die zaakwaarnemer die zijn speler ergens kwijt kan.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:43
|
|
Omdat hij sowieso een half jaar bij jong Ajax zal spelen misschien wel het hele jaar , blijft hij dan niet heb je er toch niks aan gehad?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:44
|
|
Citaat: Misschien kan hij er wel helemaal niks van en neemt hij alleen maar de speeltijd van een jeugdspeler in bij Jong Ajax?
Jong Ajax heeft op dit moment niet veel verdedigende middenvelders dus dat is geen probleem.
Citaat: Misschien groeit hij wel uit naar een topspeler voor Ajax 1, ben je hem na één jaar weer kwijt kan je weer opnieuw gaan zoeken naar iemand en krijg je er niks voor terug?
Dat is geen minpunt dat is alleen geen pluspunt. Anders heb je hem namelijk helemaal niet en dan heb je dus een jaar of misschien wel twee niet van een speler kunnen genieten. Daarbij krijgt Ajax dan sowieso een paar % opleidingsvergoeding. Wordt het echt een topper dan wordt hij vast wel eens voor 10+ miljoen verkocht en krijgt Ajax bijna 100.000 euro omdat hij hier een seizoen heeft gespeeld.
Citaat: Zo'n speler gaat Ajax op de lange termijn helemaal niet verder helpen. De enige die hier voordeel mee heeft is die zaakwaarnemer die zijn speler ergens kwijt kan.
Als hij straks 5 jaar bij Ajax goed speelt dan heeft Ajax heel veel aan hem op lange termijn. Alex heeft PSV ook heel veel aan gehad op lange termijn, zonder hem waren ze een paar keer geen kampioen geworden.
Wat je noemt zijn allemaal geen minpunten maar alleen geen pluspunten.
Citaat: Omdat hij sowieso een half jaar bij jong Ajax zal spelen misschien wel het hele jaar , blijft hij dan niet heb je er toch niks aan gehad?
Nee maar hij heeft dan ook niets gekost dus dat is dan geen probleem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:51
|
|
Het is onmogelijk om spelers als Gomes en Alex te vergelijken met spelertjes als Kerlon en Eduardo. Kom op. Gomes en Alex hadden al 3 jaar erop zitten op het hoogste niveau in Brazilie. Die 2 gastjes zijn brekebeentjes en eentje net 18 jaar geworden en moeten nog veel leren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:54
|
|
Maar Zé Eduardo maakte toch op zijn 17e al zijn debuut bij Brazilië -20. Dat zegt wel iets over hoe snel die jongen zich heeft ontwikkeld.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 20:00
|
|
Citaat: Het is onmogelijk om spelers als Gomes en Alex te vergelijken met spelertjes als Kerlon en Eduardo. Kom op. Gomes en Alex hadden al 3 jaar erop zitten op het hoogste niveau in Brazilie. Die 2 gastjes zijn brekebeentjes en eentje net 18 jaar geworden en moeten nog veel leren.
Precies. De (huur)situatie kan dan wel overeenkomen, maar het moment in hun carričre is totaal anders en biedt veel minder zekerheid dan het aantrekken van Gomes en Alex.
Verder moet je je niet teveel blindstaren op het feit dat spelers jeugdinternational zijn. Daar zitten genoeg spelers tussen die weinig toe zouden voegen aan Ajax. Neemt niet weg dat ik niet negatief sta tegenover de kwaliteiten van Zé Eduardo, op basis van wat ik in januari/februari heb gezien.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 20:01
|
|
Eduardo drinkend in de kantine op de Toekomst. Ziet er overigens ouder uit dan achttien jaar. Ongelofelijk.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 20:03
|
|
Citaat: Het is onmogelijk om spelers als Gomes en Alex te vergelijken met spelertjes als Kerlon en Eduardo. Kom op. Gomes en Alex hadden al 3 jaar erop zitten op het hoogste niveau in Brazilie. Die 2 gastjes zijn brekebeentjes en eentje net 18 jaar geworden en moeten nog veel leren.
Kerlon speelde ook al twee seizoenen in de basis van Cruzeiro en was daar 1 van de toppers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 20:04
|
|
Citaat: Maar Zé Eduardo maakte toch op zijn 17e al zijn debuut bij Brazilië -20. Dat zegt wel iets over hoe snel die jongen zich heeft ontwikkeld.
Walker. Genoeg gezegd, Perry.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 20:11
|
|
Citaat: De principiële bezwaren, dat is weer een heel ander verhaal.
Een principieel bezwaar is dat Ajax voor Ajax hoort op te leiden, niet voor de bankrekening van Raiola of welke derde dan ook. Huur zonder koopoptie kan ik me nog voorstellen als het gaat om een directe versterking en je wilt die CL weer eens in, maar dat lijkt hier toch niet het geval te zijn. Ajax is de regie ook kwijt. Naast het feit dat deze speler een plek inneemt van een speler die je zelf onder contract hebt, kan het zomaar zo zijn dat wanneer ie dan eindelijk sportieve waarde heeft, hij op elk ongewenst moment onder je kont wordt verhandeld. Gewoon omdat het kan.
Ok, het is nog een beetje in het duister tasten over dat laatste punt wegens het niet bekend zijn van de afspraken en condities, ik ben wat dat betreft ook benieuwd of Ajax nog tekst en uitleg gaat geven. Toch, als je afhankelijk raakt van de grillen van een vriendje van de trainer (niet de meest stabiele functie bij Ajax), smaakt dat niet best. Van dat principiële punt wijk ik sowieso niet af. In een iets te sarcastische bui zou ik zeggen; ik voel met net een Excelsior fan..
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 20:19
|
|
Ik sluit mijzelf in deze discussie aan bij JD. Ik zie meer plus dan minpunten. Deze (jonge) jongens zijn niet te vergelijken met de toen al gevestigde naam van een Alex, maar het is wel het perfecte voorbeeld bij uitstek om aan te tonen dat zo'n constructie wel degelijk zijn vruchten kan afwerpen.
Bodul en van der Heijden worden nu ook verhuurd, lijkt me sterk om te zeggen dat Sparta en Willem II hier niet beter van worden...
Overigens zijn die jong Ajax middenvelders nu bijna allemaal verhuurd dus zou dat normaal gesproken betekenen dat de A-jeugd door moet gaan stromen naar jong Ajax, blijkbaar worden deze jongens niet zo hoog ingeschat. Degene die nog over zijn worden naar alle waarschijnlijkheid in de komende winterstop alsnog verkocht (bv Lindgren) of verhuurd (bv Blind, Sarpong).
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 20:19
|
|
Helemaal met je eens, Marco. Als je kijkt naar dit individuele geval dan kan je nog afwachten of Ajax Zé Eduardo inderdaad niet een paar jaar kan huren en toch een deel van de winst kan pakken bij de uiteindelijke klapper. Dat wordt waarschijnlijk wel de insteek vanuit kamp Raiola. Gewoon blijven verhuren totdat er een grote klapper mogelijk is. Wellicht dat Ajax tegen die tijd een aandeel van de transferrechten heeft verworven of dat daar afspraken over gemaakt zijn. Zo kreeg Palmeiras ook nog een gedeelte van de door Barcelona betaalde transfersom voor Keirrison, bijvoorbeeld.
Maar over de hele linie gezien gaat dit natuurlijk nog wel meer Atouba'tjes opleveren. En daar zit hem het probleem van deze manier van werken.
Kerlon speelde ook al twee seizoenen in de basis van Cruzeiro en was daar 1 van de toppers.
Nou nou, je moet niet overdrijven hoor. Ook bij Cruzeiro is hij veel geblesseerd geweest. Hij is alleen bij Inter terechtgekomen omdat Raiola goed lag bij Inter na Ibrahimovic en Maxwell.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 22:48
|
|
Ik haalde hier eerder ook niet voor niets het verhaal van Filipe Kasmirski aan. Ajax huurde hem destijds ook (al weet ik niet of dat wel met een optie tot koop was) voor een jaar. Ging ook om een jonge Braziliaan waarvan je je af kon vragen hoeveel nut het had om zo'n jongen te huren. Vervolgens heeft Ajax hem laten gaan, maar is hij daarna nog een paar seizoenen lang verhuurd aan andere clubs. En ook daar was met Rentistas zo'n vage umbrella-club bij betrokken.
Uiteindelijk zijn er meerdere opties mogelijk, maar ik gok toch op wat ik al eerder aangaf. Zé Eduardo wordt hier gestald zolang hij Ajax bevalt en totdat er een grote klapper gemaakt kan worden. Ik denk niet dat Raiola de transferrechten uit handen zal geven aan Ajax.
Ik heb in mei overigens al aangegeven dat Raiola weer binnen zou komen bij Ajax:
Citaat: Nou, ik ben erg benieuwd. Er staat waarschijnlijk weer wat te gebeuren. Raiola krijgt weer een voet tussen de deur bij Ajax en die Aleksic zal nu wel naar Amsterdam komen. Ben benieuwd met welke Serviërs Lemic en Raiola nog meer op de proppen komen.
En hoe! Ok, dat met Aleksic had ik even flink verkeerd begrepen, maar soit.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 23:09
|
|
Ook ik heb hem in januari op de sub20 aan het werk gezien, net als Enganche. Viel op door zijn volwassen speelstijl, zeker gezien het feit dat hij de jongste was in de Braziliaanse selectie. Speelde niet veel maar maakte toch een heel behoorlijk indruk. Vrij sterk in de duels, sober aan de bal. Verder jammer dat hij daarna weinig meer aan de oppervlakte is verschenen omdat hij bij Cruzeiro nog amper speelminuten heeft gemaakt.
Hoewel ik de constructie erg opmerkelijk vind, denk ik dat Zé Eduardo voor Ajax best een aardige speler kan zijn op termijn. Hangt er natuurlijk van af in hoeverre Ajax hem langer dan één seizoen zal kunnen behouden. Dit itt Kerlon trouwens, daar verwacht ik weinig van. Al zal Ajax redeneren dat het de gok waard is om hem een jaar te huren.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 23:55
|
|
Citaat: Ik haalde hier eerder ook niet voor niets het verhaal van Filipe Kasmirski aan. Ajax huurde hem destijds ook (al weet ik niet of dat wel met een optie tot koop was) voor een jaar.
Voor zover ik weet was er wel een optie tot koop, maar die is gewoon niet gelicht om voor mij onbekende redenen. Achteraf is altijd makkelijk praten, maar ook toen had ik wel graag gezien dat die jongen een kans had gekregen. In die paar wedstrijden die hij speelde maakte hij wel een redelijke indruk (geen super indruk, maar leek wel een speler met potentie).
En nu wilde Barcelona hem halen van de zomer, alleen wilden ze de prijs er niet voor betalen die Depor wilde hebben (€14m geloof ik).
Citaat: Zé Eduardo wordt hier gestald zolang hij Ajax bevalt en totdat er een grote klapper gemaakt kan worden. Ik denk niet dat Raiola de transferrechten uit handen zal geven aan Ajax.
Waarom zou hij? Als Ajax als een mak schaap achter hem aanloopt. Ik blijf er niks van begrijpen. Je kan er op speculeren dat zo'n speler een aantal jaar gehuurd kan worden.. maar je hebt daar geen enkele garantie op. Korte termijn politiek is dit, en juist met jonge spelers moet je voor de lange termijn gaan.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 11:35
|
|
Op een ander forum las ik dat Ajax op de laatste dag van de transfer window niet tot overeenstemming kon komen met zijn zaakwaarnemer over een optie tot koop voor Zé Eduardo . Uiteindelijk zou Ajax alsnog 50% van de transferrechten gekocht hebben voor een bedrag van rond de 2 miljoen. Hijzelf en Cruzeiro behouden beiden respectievelijk 25% van de rechten.
Zou dat enige kern van waarheid bevatten?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 11:39
|
|
Citaat: Op een ander forum las ik dat Ajax op de laatste dag van de transfer window niet tot overeenstemming kon komen met zijn zaakwaarnemer over een optie tot koop voor Zé Eduardo . Uiteindelijk zou Ajax alsnog 50% van de transferrechten gekocht hebben voor een bedrag van rond de 2 miljoen. Hijzelf en Cruzeiro behouden beiden respectievelijk 25% van de rechten.
Zou wel verklaren dat Ajax en Ze Eduardo allemaal spreken over een langere toekomst bij tussen beiden als de 1jaar huur.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 12:40
|
|
Dat zou wel een hele vreemde constructie zijn, maar ik verbaas me tegenwoordig nergens meer over, dus het zou goed kunnen.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 12:52
|
|
Citaat: Op een ander forum las ik dat Ajax op de laatste dag van de transfer window niet tot overeenstemming kon komen met zijn zaakwaarnemer over een optie tot koop voor Zé Eduardo . Uiteindelijk zou Ajax alsnog 50% van de transferrechten gekocht hebben voor een bedrag van rond de 2 miljoen. Hijzelf en Cruzeiro behouden beiden respectievelijk 25% van de rechten.
Wel forum is dat?
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 16:52
|
|
Op AN.
Dit staat trouwens op transfermarkt.de
Citaat:
Vertragsoption: Kaufoption
defensives Mittelfeld
weitere Angaben
Vormaliger U-19- & aktueller U-20-Nationalspieler Brasiliens
Gewinner U-20-Südamerikameisterschaft mit Brasilien 2009
Gewinner der U-19-Copa Sendai in Japan mit Brasilien 2008
Brasilianischer U-20-Meister mit Cruzeiro E.C. 2007
Vertrag bei Associaçăo Maga Esporte Clube (SC) bis 31.08.2014
Associaçăo Maga Esporte Clube (SC) hält 75% der Transferrechte, Cruzeiro E. C. 25%
Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de informatie op die site is.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 5 sep 2009 12:52
|
|
Ben benieuwd of hij veel zal gaan spelen in het 1ste. Kwa leeftijd kan hij zelfs nog met de A1 mee doen. Hoopelijk speelt hij meer dan Luis Felipe die nu een van de betere bij Deportivo is, Barça wilde hem zelfs maar Maxwell was goedkoper.
|