Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 16:08
|
|
Nr23 heeft gelijk. Enganch draaft nu wat door. Je hebt je punt gemaakt. Klaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 16:12
|
|
Citaat: Hij is dus niet van Ajax maar van een investerings groep? Ajax heeft 50% van de transferrechten of niet?
Maar blijft hij 1 seizoen bij Ajax of zit er een optie tot ''koop'' bij voor zover als dat kan?
Hij is van een investeringsgroep die onder andere veel spelers van Gremio bezit. Deze verhuren ze vaak aan Europese clubs om zo een koper te vinden. Het is gewoon het groepje Raiola, Felipe die even bij A.C. Milan zat is ook zo'n speler.
Zo zit het inderdaad. Hetzelfde geldt voor Kerlon.
Even m'n gelijk halen hoor:
Citaat: Maar je denkt nog steeds dat ik het allemaal maar verzin, ook nadat ik voorspelde hoe dit met Zé Eduardo zou gaan.
Je doet er sowieso wel erg makkelijk over hoor. Zo'n speler een jaar halen kost ook gewoon geld. Maar dit is inderdaad de manier waarop Ajax te werk lijkt te gaan. Veel zaken doen met bevriende zaakwaarnemers, het netwerk goed in stand houden en op die manier hopen dat je ook een keer een Alex of Gomes toegeschoven krijgt. Wat moet het frustrerend zijn om te scouten voor zo'n club.
Citaat: Goh, ook maar een jaartje. Da's ook raar. Wellicht dat hij toch geen eigendom wordt van Ajax. Waar ik eerder vandaag dus al over speculeerde. Volgens mij blijven de transferrechten van die jongens gewoon bij Raiola liggen.
Precies zoals ik dus al aangaf:
Citaat: Ajax huurt Eduardo
Ajax heeft overeenstemming bereikt met José Eduardo de Araújo, voetbalnaam Zé Eduardo. De huurovereenkomst gaat direct in en heeft een looptijd heeft van één seizoen, tot en met 30 juni 2010. De Braziliaan speelde de afgelopen seizoenen bij Cruzeiro EC en wordt gehuurd van Maga Esporte Club SC.
Eduardo werd geboren op 16 augustus 1991 in Andradas, Brazilië. De middenvelder wordt toegevoegd aan de selectie van Jong Ajax.
Ajax.nl
Is natuurlijk allemaal toeval, JohnDylan. Was een gokje van me en ik heb de mazzel dat ik goed gok. Atouba kan er geen hout van, heeft hiervoor bij twee verschillende clubs met Jol gewerkt, maar wordt toch naar Ajax gehaald. Toeval. Kerlon is veel geblesseerd, komt niet aan de bak bij Inter en Chievo, heeft dezelfde zaakwaarnemer als Jol en komt op huurbasis naar Ajax. Toeval. Zé Eduardo heeft amper eerste elftal ervaring, wordt opgekocht door een 'investeringsmaatschappij', heeft ook dezelfde zaakwaarnemer als Jol en wordt nu ook door Ajax gehuurd van een clubje waar nog nooit een supporter van gehoord heeft (Maga Esporte Club SC en dus niet Cruzeiro!). Toeval.
Nogmaals voor iedereen, ik vind het prima dat JohnDylan niet meegaat in mijn gedachtegang. Het is natuurlijk niet alsof ik de bankrekening van Jol heb bekeken en dat ik alles honderd procent zeker weet. Zo zit het niet en dus mag iedereen geloven wat hij wil. Maar ik weet wel steeds beter de touwtjes aan elkaar vast te knopen dankzij m'n eigen ervaringen en op basis daarvan denk ik dat het zo werkt. Dat is wat ik aan jullie voor leg. Ook mensen als RIO (PN), Rosario Central, Steef en Pushkin signaleren deze problemen al een tijdje. Anderen denken weer dat het toeval is. Of ze dat echt geloven of dat ze dat liever willen geloven, daar twijfel ik dan weer aan.
Als ik de gang van zaken van de laatste uren en dagen analyseer en daarnaast jou verhaal lees, dan kom ik inderdaad ook tot die conclusie. Ik wacht nog wel met een oordeel of dit een goede of slechte zaak is. Uit morele overwegingen moet je dit soort dingen per definitie niet willen, maar het gezegde 'nice guys finish last' is zeker in de voetbalwereld van toepassing.
Als je bijvoorbeeld bij psv kijkt, wat zijn ze opgeschoten sinds ze dat netwerk uit de deur hebben gedaan? Eerst hadden ze Gomes en Alex, nu moeten ze het doen met Issakson en die Bulgaarse rechtsback (naam is me even ontschoten, Manolev?).
Nee, ik kijk eerst aan hoe deze gang van zaken zich verder ontwikkelt voor ik met mijn oordeel kom.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 16:15
|
|
Inderdaad genoeg gezegd daarover. Weer on-topic.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 16:38
|
|
Vond 't wat flauw dat JD niet meer reageerde, that's all. Ik veroordeel het verder niet. En ik wil zeker niet de indruk wekken dat ik Jol wil zwart maken. Hij moet zelf weten hoe hij handelt. Ik vind het prima. Ik stip alleen even aan hoe ik denk dat het gaat.
Citaat: Als ik de gang van zaken van de laatste uren en dagen analyseer en daarnaast jou verhaal lees, dan kom ik inderdaad ook tot die conclusie. Ik wacht nog wel met een oordeel of dit een goede of slechte zaak is. Uit morele overwegingen moet je dit soort dingen per definitie niet willen, maar het gezegde 'nice guys finish last' is zeker in de voetbalwereld van toepassing.
Als je bijvoorbeeld bij psv kijkt, wat zijn ze opgeschoten sinds ze dat netwerk uit de deur hebben gedaan? Eerst hadden ze Gomes en Alex, nu moeten ze het doen met Issakson en die Bulgaarse rechtsback (naam is me even ontschoten, Manolev?).
Nee, ik kijk eerst aan hoe deze gang van zaken zich verder ontwikkelt voor ik met mijn oordeel kom.
Ajax kan er zeker profijt van hebben. Men moet alleen zorgen dat de Gomesjes zwaar in de meerderheid zijn ten opzichte van de Tardelli'tjes.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 16:55
|
|
Ik zie niet wat het voordeel is van Ajax om een speler te huren voor 1 seizoen, zonder wat voor optie dan ook, deze onder te brengen in Jong Ajax, en te hopen dat hij zo nu en dan wat wedstrijden meespeelt met Ajax 1. Op de lange termijn staat dit de ontwikkeling van onze eigen talenten in de weg.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:03
|
|
Ik denk dat Raiola de transferrechten van Zé Eduardo gewoon in eigen hand wil houden. Deze speler is dus alleen maar te huur, maar wellicht wel voor meerdere jaren.
Een aantal jaar terug was er volgens mij sprake van een soortgelijke situatie. Filipe Kasmirski werd toen gehuurd door Ajax, maar uiteindelijk niet gekocht. Vervolgens werd hij even gestald bij Rentistas (die tweede divisie club uit Uruguay waar ook de 'transfervrije' Lugano en Zé Roberto vast lagen) en achtereenvolgens verhuurd aan Real Madrid Castilla en Deportivo la Coruńa. Gezien de band met Rentistas denk ik dat Figer zijn zaakwaarnemer moet zijn (geweest).
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:05
|
|
Als Raiola de rechten heeft van Eduardo heb je natuurlijk ook de situatie dat het mogelijk is dat Eduardo na dit seizoen gewoon weer een seizoen gehuurd word.
Hangt er dan maar net van af wat er met Raiola is afgesproken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:13
|
|
Dit heeft er niets mee te maken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... ruzeiro_EC
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:15
|
|
Citaat:
Nee Cruzeiro heeft hem namelijk verkocht aan Raiola en Co. Misschien heeft Ajax hem wel bij Cruzeiro in het tweede zien spelen en willen ze hem daarom wel hebben.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:15
|
|
Citaat:
Nee Cruzeiro heeft hem namelijk verkocht aan Raiola en Co. Misschien heeft Ajax hem wel bij Cruzeiro in het tweede zien spelen en willen ze hem daarom wel hebben.
Nee, want Zé Eduardo wordt sowieso niet gehuurd van Cruzeiro, 343. Verder neem ik vooral aan dat Ajax de speler kent van de Sudamericano sub-20, als ze hem überhaupt goed kennen.
@ Sincere1983: Volgens mij plaatste jij net een reactie nadat ik m'n post aanpaste. Maar inderdaad, het is goed mogelijk dat Ajax Zé Eduardo meerdere jaren huurt. En dan zou het ook nog een deel van de winst kunnen pakken wanneer hij uiteindelijk wel wordt verkocht aan een andere club. Als een soort opleidingsvergoeding, zeg maar.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:19
|
|
Citaat:
Nee, want Zé Eduardo wordt sowieso niet gehuurd van Cruzeiro, 343. Verder neem ik vooral aan dat Ajax de speler kent van de Sudamericano sub-20, als ze hem überhaupt goed kennen.
@ Sincere1983: Volgens mij plaatste jij net een reactie nadat ik m'n post aanpaste. Maar inderdaad, het is goed mogelijk dat Ajax Zé Eduardo meerdere jaren huurt. En dan zou het ook nog een deel van de winst kunnen pakken wanneer hij uiteindelijk wel wordt verkocht aan een andere club. Als een soort opleidingsvergoeding, zeg maar.
Ik vermoed inderdaad dat het zoiets zal zijn. En daar zie ik eigenlijk geen problemen in als dit het geval is. Behalve dat er geen grof geld verdiend kan worden aan de speler.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:54
|
|
De leiding van ons aller clubske mag op korte termijn wel eens tekst en uitleg geven over wat hier precies aan de hand is.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:56
|
|
Citaat: De leiding van ons aller clubske mag op korte termijn wel eens tekst en uitleg geven over wat hier precies aan de hand is.
Hoezo? Ze halen twee grote talenten binnen waar ze geen cent voor hebben hoeven uit te geven en als ze mislukken meteen weer zullen vertrekken maar als ze slagen is er tenminste op 1 van hen een optie tot koop zodat je eigenlijk bijna niet fout kan zitten en ze halen een spits die heeft bewezen een van de betere spitsen in Duitsland te zijn en ook hij is gratis.
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:57
|
|
Citaat: De leiding van ons aller clubske mag op korte termijn wel eens tekst en uitleg geven over wat hier precies aan de hand is.
Precies, 1 jaar huren zonder optie tot koop en hem zetten in Jong Ajax, even samengevat klinkt het echt vrij vreemd. Ik denk toch dat er een optie tot koop of een optie om Zé Eduardo verder te huren is, anders snap ik het echt niet.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 17:59
|
|
Ik heb het alleen over Zé Eduardo, JD. Aangezien dit zijn topic is en zo..
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 18:00
|
|
Hoezo? Ze halen twee grote talenten binnen waar ze geen cent voor hebben hoeven uit te geven en als ze mislukken meteen weer zullen vertrekken maar als ze slagen is er tenminste op 1 van hen een optie tot koop zodat je eigenlijk bijna niet fout kan zitten en ze halen een spits die heeft bewezen een van de betere spitsen in Duitsland te zijn en ook hij is gratis.
Ik denk dat er niemand is die problemen heeft met de komst van Kerlon of de manier waarop hij komt JD, maar zoals je in mijn vorige bericht kan lezen is de komst van Zé Eduardo wel wat vaagjes. Pantelic is ook een goede aankoop natuurlijk.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 18:02
|
|
[list">Zé Eduardo is een talent voor de toekomst
José Eduardo de Araújo, beter bekend onder zijn voetbalnaam Zé Eduardo, is een talent voor de toekomst. De 18-jarige middenvelder wordt dit seizoen gehuurd van Maga Esporte Club SC. Een prettig gesprek met oud-Ajacied Wamberto gaf de doorslag voor de talentvolle middenvelder. Zé Eduardo koos voor Ajax en is voorlopig vooral te bewonderen als Jong Ajacied. Op de Toekomst.
Zé Eduardo behoort tot de grootste talenten van voetballand Brazilië. Niet voor niets speelde de middenvelder zijn wedstrijden al voor Cruzeiro én voor de Braziliaanse jeugdploeg voor spelers tot 20 jaar. Bij Cruzeiro speelde Zé Eduardo samen met een andere kersverse Ajacied: Kerlon. ,,Erg leuk dat we nu samen bij Ajax zitten’’, vertelt de op 16 augustus in Andradas geboren Ajacied over zijn drie jaar oudere landgenoot. Als Ajacied heeft Zé Eduardo het rugnummer 25 gekregen.
Wie is de voetballer-Zé Eduardo eigenlijk? De Braziliaan stelt zichzelf voor: ,,Ik heb een goede pass en ben een agressieve speler, dat laatste trouwens in de goede zin van het woord. Ik ben een speler die houdt van aanvallen én verdedigen. Allebei kan ik goed. Daarbij heb ik een enorme wil om te winnen.’’ Glimlachend: ,,Volgens mij zijn dat in het kort wel mijn kwaliteiten.’’
Met Martin Jol sprak Zé Eduardo over zijn rol binnen de selectie. Met de hoofdtrainer / manager besprak Zé Eduardo zijn taken en het Ajax-voetbal. In Brazilië zag hij al meerdere wedstrijden van Ajax op televisie. Vooral de kunsten van Luis Suarez hebben indruk op hem gemaakt.
,,Het was een goed gesprek’’, taxeert de aanwinst het gesprek met Jol. ,,Eigenlijk net als het gesprek dat ik eerder had met Wamberto. Hij vertelde me ook al mooie dingen over deze club. Daarbij heeft Wamberto natuurlijk zelf ook een mooie carriere bij Ajax gehad.’’
,,Ik ga hard werken en trainen om in topvorm te raken’’, kijkt Zé Eduardo, die woensdag dus begint bij Jong Ajax, alvast vooruit. De 18-jarige tekende een huurovereenkomst tot en met 30 juni 2010. ,,Woensdag train ik voor het eerst. Daar kijk ik echt naar uit. Ik kan bijna niet onder woorden brengen hoeveel zin ik heb om het veld op te gaan. Het begin is vandaag goed. Bij Ajax spelen is een droom die uitkomt. Ajax heeft zoveel grote spelers voortgebracht…’’
# bron: Ajax.nl[/list">
Nu de rest nog..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 18:02
|
|
Eduardo komt zonder iets te kosten voor 1 seizoen. Als Ajax gebruikt word als doorvoerstadion wat zou het?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 18:07
|
|
Nog steeds niks gezegd over die contract van 1 jaar. Daar ben ik benieuwd naar. Misschien straks bij de NOS.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 18:07
|
|
Mooie woorden, ben benieuwd! Ik ga er ook van uit dat we wel mogelijkheden hebben afgedwongen om langer gebruik te kunnen maken van deze jongen.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 18:13
|
|
Citaat: Eduardo komt zonder iets te kosten voor 1 seizoen. Als Ajax gebruikt word als doorvoerstadion wat zou het?
Omdat ik grote moeite heb met het 'gebruikt worden' door een louche derde.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 18:15
|
|
Hoezo? Wat er ook gebeurt as hij een jaar bij Ajax speelt betekend dat Ajax sowieso in de toekomst een opleidingspercentage krijgt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 18:31
|
|
De financiële schade zal sowieso wel te overzien zijn. Of Ajax vindt het niets en hij gaat na een jaar ergens anders heen. Of Ajax huurt hem meerdere jaren zoals PSV Alex meerdere jaren huurde (alleen moet Ajax dit meteen naar buiten brengen) en krijgt er verder geen directe financiële winst voor terug (ja, een klein opleidingspercentage, maar dat stelt niet zoveel voor). Of Ajax huurt hem een paar jaar en mag als tegenprestatie een deel van de winst houden wanneer Raiola uiteindelijk wél de transferrechten uit handen doet.
De principiële bezwaren, dat is weer een heel ander verhaal. Zo meen ik me te herinneren dat JD gisteravond nog zei dat hij grote bezwaren heeft tegen het huren van spelers voor één jaar. Het is natuurlijk niet zeker dat Ajax deze jongen zomaar voor meerdere jaren kan huren, 'vriendendienst' aan Jol of niet. Ik verwacht van wel, maar misschien komt er na een jaar wel een veel aantrekkelijker bod waar Raiola geen nee tegen zegt. Hij is er gehaaid genoeg voor.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:23
|
|
Citaat: De principiële bezwaren, dat is weer een heel ander verhaal. Zo meen ik me te herinneren dat JD gisteravond nog zei dat hij grote bezwaren heeft tegen het huren van spelers voor één jaar. Het is natuurlijk niet zeker dat Ajax deze jongen zomaar voor meerdere jaren kan huren, 'vriendendienst' aan Jol of niet. Ik verwacht van wel, maar misschien komt er na een jaar wel een veel aantrekkelijker bod waar Raiola geen nee tegen zegt. Hij is er gehaaid genoeg voor.
Als je me daar op wil aanspreken moet je het wel in de juiste context plaatsen. Eduardo gaat niet bij Ajax1 spelen en staat niemand in de weg, V.d. Heijden, Overtoom en Candan zijn namelijk verhuurd.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 19:25
|
|
Hmm, ik kan niet zeggen dat ik heel blij ben met zo'n speler. Je krijgt een speler voor 1 jaar en voor zover bekend is er geen optie tot koop. Alleen is hij nog maar 18 jaar en komt eerst in Jong Ajax. Wat heb je dan in hemelsnaam aan deze speler? Dan komt er in januari ofzo opeens een speler van 18 binnen de lijnen die ons wel even kampioen maakt?
Kerlon zal wel komen als hij fit is en Suarez is verkocht.
|