Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 15:43
|
|
Klopt maar beter dan Blind is ook niet moeilijk, dat is zo mogelijk een van de slechste TD's die ik ken op de Mark Wottes en Peter Boszen van deze wereld na.
Veel mensen realiseren het zich niet maar Arnesen heeft het slechter gedaan dan Van Geel om maar wat te noemen. Veel is verbloemd door de kampioenschappen bij PSV (die kreeg men min of meer in de schoot geworpen doordat clubs als Ajax en Feyenoord nog meerverzaakten en clubs als Heerenveen en Willem II zelfs tweede konden worden). Het zegt genoeg dat ondanks de jaarlijkse CL gelden PSV later alsnog in de problemen kwam kort na zijn vertrek in 2004.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 15:57
|
|
Eerst maar eens afwachten wat de functieomschrijving wordt. Komen opleiding en/of scouting in de portefeuille bij de TM? Wie gaat beide takken überhaupt neerzetten? Cruijff? Of gaat de TM alleen over contracten?
Allemaal zaken die van invloed zijn op de vraag of iemand wel of niet geschikt is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:23
|
|
En voor wie me niet gelooft laat dit rijtje even op je inwerken
Skerla, Claudio, Jorginho, Vampeta*, Pahlplatz, Robert Fuchs, Bjorn Van der Doelen, Arvid Smit, Erik Addo, Remco Van der Schaaf, Yuri Nikiforov, Oividiu Stinga, Giorgi Gakhkidze, Marquinho, Kolka, Tomek Iwan, Adil Ramzi, Van der Weerden, Jurgen Dirkx, Bruggink, John De Jong, Johann Vogel, Yves Lenaerts, Micheal Lamey, Lindsay Wilson, Leandro, Frank Kooiman, Jelle Ten Rouwelaar, Edson, Wilburt Need, Jan Willem Van Ede, Niclas Jensen, Marc Degreyse, Gilles De Bilde, Anders Nielsen, Boudewijn Pahlplatz, Marcelo, Igor Demo, Sergey Temrukov, Peter Moller, Abel Xavier, Davy Oyen, Dimitri Khoklov, Jorginho, Edno, Stipe Lapic, Sasa Stojanovic, Johann Vonlanthen, Jordi Hoogstrate, Rob Van Dijk, Micheal Jakobsen, Nathan Coe, Marcos, Space Dilevski in acht jaar PSV
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:28
|
|
Dat is inderdaad niet niks maar laten we hem nou niet alleen beoordelen op zijn eerste jaren als technisch directeur want bij Tottenham en later met de jeugdscouting en jeugdopleiding van Chelsea heeft hij het stukken beter gedaan. Ik wil niet beweren dat Arnesen de juiste man voor Ajax zal zijn maar en zijn werk bij PSV was vooral dramatisch maar hij was toen nog wel erg onervaren.
Waarom zet je trouwens John De Jong en Johann Vogel in dat rijtje? Want die hebben het aardig gedaan bij PSV en mogen van mij dus in het rijtje van Stam, Van Nistelrooij en Robben bij geslaagde aankopen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:35
|
|
Push dat zijn de miskopen, wat waren al zijn aankopen toevallig?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:40
|
|
Citaat: Eerst maar eens afwachten wat de functieomschrijving wordt. Komen opleiding en/of scouting in de portefeuille bij de TM? Wie gaat beide takken überhaupt neerzetten? Cruijff? Of gaat de TM alleen over contracten?
Allemaal zaken die van invloed zijn op de vraag of iemand wel of niet geschikt is.
Als Arnesen al komt dan wordt het echt niet een paar contractjes tekenen. Sowieso is de term Technisch Manager misleidend. Het is eigenlijk heel simpel, de scouting is een organisatorische eenheid binnen je structuur. Die moet aangestuurd worden, volgens het rapport Coronel moest dat door een dominante trainer gebeuren. Na Van Basten en Jol die zo te veel macht kregen zijn de geluiden dat men dat niet meer wil. Wat als consquentie heeft dat de hoofd scouting (maar bijvoorbeeld ook de hoofd jeugdopleiding) aan iemand anders moet rapporteren). Als je dat niet aan de trainer doet zijn er eigenlijk twee keuzes. Ofwel stel je een technische directeur aan die er supervisie over heeft. Ofwel laat je het direct vallen onder Algemeen Directeur. De Algemeen directeur (Van Den Boog) in ons geval heeft de know-how niet om dat te controleren.
De suggestie dat je een controlerend orgaan zoals de technische commissie het laat doen valt ook af. Dat is een controlerend orgaan en is meer passief dan actief bij de dagelijske gang van zaken betrokken.
Wat uit al die jaren PSV blijkt is dat
- Het aantal debuterende jeugdspelers onder hem echt bedroevend laag was, de jeugdopleiding slecht functioneerde en de aangeterokken jeugdspelers zoals Vonlanthen of Leandro ook niet doorbraken.
- Zijn aankoopbeleid binnen Nederland de schepnetmethode is geweest, met een paar parels en een hoop bagger.
- Dat hij ongelooflijk veel kocht en heel veel in de breedte
- Er zowel in de eerste selectie als in PSV 2 gewoon een heel leger spelers zijn geweest die wel dure salarissen hadden maar niet presteerden.
- Er bij Arnesen overduidelijk de link is met het dubieuze clubje zaakwaarnemers die ook in het cirkeltje De Visser, Hiddink zaten.
- Dat hij erg afhankelijk was van de Nederlandse markt, neem bijvoorbeeld de keeperspositie. Waterreus voldeed niet echt en toen trok hij Kralj, Koch, Coe en Ten Rouwelaar aan verhaal bekend. Daarnaast ook heel veel matige B keepers zoals Need en Kooiman die er door zijn beleid rondliepen.
- Op vlak van zowel de Zuid-Amerikaanse als Oost-Europese markt heeft hij ronduit beroerd gescoord.
Het enige wat je Arnesen echt kunt nageven is dat hij een paar toppers met zijn schepnetmethode kon aantrekken (Van Bommel, Robben, Van Nistelrooy) en dat hij een speler als Van Nistelrooy heel duur heeft weten te verkopen. Ik heb dat afwachten voor wat de precieze functieomschrijving is dus helemaal niet nodig, de man scoort overall ondermaats.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:43
|
|
Puskin je beoordeeld hem nu alleen op zijn periode bij PSV.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:47
|
|
Pushkin, de huidige invulling van de directie is natuurlijk ook allerminst zeker. Vrijwel zeker zal Van Duivenbode zijn toetreding nemen tot de RvC, wat ook weer zijn invloed zal hebben op de directie. Blijft V/d Boog? Als hij blijft, houdt hij zijn huidige rol?
De opties die jij geeft zie ik dan ook niet zo zwart/wit.
Nogmaals wacht ik dus even met oordelen. Al helemaal als er namen genoemd worden door vage buitenlandse media.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:47
|
|
Citaat: Puskin je beoordeeld hem nu alleen op zijn periode bij PSV.
Dat is wel het beste vergelijkingsmateriaal, hoe meer geld de club heeft (Chelsea) hoe makkelijker het wordt. PSV is nog enigszins vergelijkbaar met Ajax als het gaat om financiën.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:52
|
|
Citaat: Dat is wel het beste vergelijkingsmateriaal, hoe meer geld de club heeft (Chelsea) hoe makkelijker het wordt. PSV is nog enigszins vergelijkbaar met Ajax als het gaat om financiën.
Maar dat is wel al bija zeven jaar geleden en toen Arsenen nog totaal geen ervaring had. Bij Chelsea richte Arnesen zich vooral op het halen van jonge spelers en heeft voor relatief weinig geld een aantal toptalenten naar binnen weten te halen. Nogmaals ik zeg niet dat Arnesen als TD aangesteld moet worden maar mocht hij dat wel worden dan zou het slim zijn als hij de opdacht krijgt zich te richten op het verbeteren van de jeugdscouting en tranfsers ala Eriksen en Boilesen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 17:58
|
|
Bertje
Citaat: Pushkin, de huidige invulling van de directie is natuurlijk ook allerminst zeker. Vrijwel zeker zal Van Duivenbode zijn toetreding nemen tot de RvC, wat ook weer zijn invloed zal hebben op de directie.
Dat vind ik persoonlijk dan weer op de zaken vooruit lopen, maargoed we zullen zien.
Citaat: Blijft V/d Boog? Als hij blijft, houdt hij zijn huidige rol?
Ook dat is gespeculeer, punt is wel dat Van Den Boog in principe nog gewoon in functie is terwijl er aan dit proces invulling wordt gegeven. Nu is Ajax natuurlijk Ajax, anderzijds kunnen we wat dat betreft wel op alles speculeren.
Citaat: De opties die jij geeft zie ik dan ook niet zo zwart/wit.
De kern van mijn betoog is i.i.g. dat Arnesen niet zal komen als je hem slechts een hulpje maakt, en ik sta nog altijd achter die woorden.
Citaat: Nogmaals wacht ik dus even met oordelen. Al helemaal als er namen genoemd worden door vage buitenlandse media.
Ik hoef Arnesen sowieso niet, de redenen waarom heb ik hier al kenbaar gemaakt. Of dat te vroeg is of niet? Zodra er zo'n gerucht aan de orde komt biedt het voer voor discussie.
Ghostwriter
Citaat: Maar dat is wel al bija zeven jaar geleden en toen Arsenen nog totaal geen ervaring had.
Totaal geen ervaring? De man is van 93 tot 96 assistent geweest en daarna van 96 tot 2004 technisch directeur van PSV. Elf jaar technische functies waarvan 8 als TD noem ik niet onervaren. Sowieso kun je in 8 jaar precies zien wat iemands visie is.
Citaat: Bij Chelsea richte Arnesen zich vooral op het halen van jonge spelers en heeft voor relatief weinig geld een aantal toptalenten naar binnen weten te halen.
Daartegenoverstaat dat hij voor Essien, Shaun Right Philips, Carvalho, Nicolas Anelka al bijna 100 miljoen pond betaalde. Arnesen heeft er een paar talenten aangetrokken waaronder Kalou, Lass Diara (die ze weer lieten gaan), Ivanovic, Alex en Robben. Maar voor eigenlijk al die namen gold dat ze in het eindstadium van hun talentstaus zaten en niet in het begin. Op Lass Diara kende ik ze allemaal al voordat ze naar Chelsea gingen. Geen spectcaulaire ontdekkingen wat mij betreft.
Daarnaast is er ook voor die talenten redelijk betaald. Vanuit de echte jeugd Chelsea 2 is haast niets doorgestroomd, ik ben Arnesen wel dankbaar dat hij ons van bijvoorbeeld Per Werichrauh verloste. Maar vanuit Chelsea is er bitterweinig doorgekomen, momenteel misschien Van Aanholt en Bruma. Maar de club loopt nog ver achter op een club als Man Utd die naast grote aankopen ook op regelmatige basis 'eigen' talent weet te integreren in het elftal.
Citaat: Nogmaals ik zeg niet dat Arnesen als TD aangesteld moet worden maar mocht hij dat wel worden dan zou het slim zijn als hij de opdacht krijgt zich te richten op het verbeteren van de jeugdscouting en tranfsers ala Eriksen en Boilesen.
Nogmaals, Arnesen had supervisie op de jeugd bij PSV van 1996 tot 2004. De jeugd heeft daar 8 jaar lang op zijn gat gelegen er is nagenoeg niks doorgekomen:
John De Jong, Boudewijn Zenden, Bogelund, Bouma en daar houdt al zo ongeveer op. Dat hij dan bij Chelsea iets beter presteert? Tja als je als torenhoge salarissen kan betalen, weinig beperkingen hebt op transfergebied een duur scoutingsapparaat tot je beschikking hebt (de helft van de door Arnesen aangestelde scouts zijn overigens alweer ontslagen) dan mag je het ook wel iets beter doen. Waarom ik hem op zijn periode bij PSV afreken? Vrij simpel:
- die periode liep 8 jaar als TD: een periode die lang genoeg is om iemands visie te ontwaren.
- die periode had Arnesen de volledige technische supervisie bij PSV zonder dat er een of andere suikeroom boven hem stond.
- die periode moest Arnesen opereren met ongeveer vergelijkbare middelen als Ajax straks ook moet relatief gezien.
Dat Arnesen het met andere middelen bij Tottenham heel goed deed is allemaal leuk. Jol is qua prestaties ook een van de beste Tottenham trainers van de afgelopen 10 jaar, maar dat maakte hem nog geen geschikte Ajaxtrainer zo bleek.
Dat talenten als Bruma bij Chelsea tekenen heeft vooral te maken met status+salaris+competitie. Ik weet bijna zeker dat wanneer Ajax eerder was langsgekomen voor Bruma de speler zelf al geen interesse zou hebben. Dat Ajax dus zomaar toptalenten binnenhaalt omdat we Arnesen hebben? Lijtk me niet? Bij PSV kwam hij aan met Stipe Lapic, Lindsay Wilson, Sasa Stojanovic en meer van dat soort rotzooi (waarbij het merendeel uit de stal van Lemic kwam). Daar pas ik voor.
Riejuh
Dan moet je Vennegoor, Park, Lee, Van Bommel, Hofland, Lodewijks, Ruud Van Nistelrooy, Kezman, Jaap Stam, Theo Lucius, Rommedahl daar nog bij optellen en dan ben je er wel grotendeels.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 22:36
|
|
Ik ben bepaald niet gerust over het Bestuur die aan Arnesen denkt als de nieuwe Ajax cultuur bewaker.
Dit lijkt me een doelbewuste actie nog wat effectieve zand in de motor van JC s aanzwellende fluwelen revolutie te gooien.
Uri , Rik en Slop willen niet al te gewillig, na eerst JCs grote oh zo terechte zorgen flink gebagataliseerd te hebben Ajax overlaten aan die vermaledijde Cruijff.
Door Arnesen er te planten maken ze JC s idee voor herorganisatie op zun barca s feitelijk ineffectief.
Arnesen is ervaren, cultuurbewaken allemaal des Coronels rappport, allemaal ook om naar buiten te communiceren zie je wel Johan , we zijn dr wel mee bezig, maar we gaan het lekker even niet op jouw manier doen, nu dit idee om Arnesen hier te palnten is een stevige streep door Johans rekening.
Uri en Rik zullen hier heel tevreden mee zijn.
Dr uit met dat volk, plaats maken en rap , voordat nakende JC revolutie al te zeer wordt gefrustreerd.
Zonneklaar die mannen zijn niet met Ajaxbelang in de weer, het is een egobattle en deze Arnesen -zet zal hun battle sterker maken, t is vuige hypocriete politiek, dat zeg ik!
Wat hierboven gelezen, De Spurs onder Jol en Arnesen kochten zich helemaal ongans , de ene grote aankoop na de andere, tig gefrustreerde bizonder dure groot talenten op de bank ja op de tribune, Chelsea dat is toch zuiver failliet beleid, wat kan voortduren , ja gemaskeerd wordt door zo un maffia mannetje met miljarden teveel besmet geld. Zie Vitesse etc.
Kom oan luitjes in actie , laatJC te doen, beschaafd en kundig voor the long hole op zun Barcas en wat heeft dat an hoge schoolvoetbal opgeleverd, daarzal men 50 jr later nog overpraten.Das andere koek dan Louis die t voornamelijk zun rep doet,
Blind is gelukkig met Frankie en JC , Blind kan t voorlopig prima doen, een Blind die senang is heb bepaald kwaliteiten, tis heus geen dombo integendeel.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 15 jan 2011 08:42
|
|
Citaat: ’Arnesen goede keus’
Van onze speciale verslaggever
BELEK - Frank de Boer was nauw betrokken bij de invulling van de trainersfuncties bij Ajax. De nieuwe coach verwacht ook een stem te hebben in de aanstelling van de technisch directeur of technisch manager. „Daar zullen we samen uitkomen”, aldus De Boer.
„Er moet een goede keuze worden gemaakt voor Ajax, waarbij de directie de klap geeft en ik mijn mening ventileer.” Inmiddels circuleren de namen van ex-Chelsea-td Frank Arnesen, Frank Rijkaard, Danny Blind en Tonny Bruins-Slot.
„Ik denk dat Arnesen met als zijn ervaring een goede technische man zou zijn. Maar dat geldt ook voor Blind. In Bruins-Slot zie ik meer iemand voor de analyses. Daar is hij geweldig in. Rijkaard mist wellicht een beetje de bagage, die bij die technische baan komt kijken”, aldus de Ajax-trainer.
Als het een directeursfunctie betreft, doet formeel de raad van commissarissen samen met algemeen directeur Rik van den Boog de aanstelling.
Telesport.nl
Van de namen die hierboven word vermeld kan je niet echt blij worden.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Za 15 jan 2011 10:26
|
|
Wie zou jij willen hebben dan ?
Gestopt
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 15 jan 2011 22:47
|
|
Ik zou het niet weten. Maar als ik die namen in dat rijtje zie verschijnen heb ik daar geen hoge pet van op.
Blind: Probeert steeds zijn baantjes te redden. Faalde als technisch manager door niet in te grijpen toen Van Basten Sno haalde. Ook als assistent van Jol liep die daar maar mee. Toen Tainio, Graafland, Mido haalde hoorde je hem niet. Moet deze man dan de technische leiding gaan geven die met alle winden mee waait. Je moet iemand hebben een lijn trekt en niet overal meegaat. Maar het zou wel een goed duo zijn met Van den Boog want die lult ook alles recht wat krom is.
Tonny Bruins-Slot: De man die totaal geen ervaring heeft als technische man van een grote organisatie. Heb niet zoveel vertrouwen in die man, als er een goede aanbieding komt voor Koeman gaat die zo weer mee op trein.
Frank Rijkaard: Heeft totaal geen ervaring als leidinggevende. Zoals De Boer hierboven in het artikel al aangeeft heeft gewoon ervaring. Moet die man dan de lijnen gaan uitzetten op het technische beleid en de jeugdopleiding op poten zetten. Geef mijn maar een iets ervaren man op een belangrijke positie.
Frank Arnesen: Heeft bewezen dat die het liefst aankopen doet. Heeft zowel bij PSV, Spurs als Chelsea een hoop rotzooi gekocht. Daarbij zijn de transferdeals niet altijd netjes verlopen en vooral bij laatste werkgever. In zijn PSV tijd had die een heel netwerk lopen op de herdgang en dat ging bij Chelsea gewoon door. Dat heeft Ajax net gehad met Raiola. Moeten we dan maar weer een ander makelaar die bedriegt in huis halen, dat lijkt me niet. Al vrees ik ervoor dat die het wel wordt. Het lijkt me niet dat De Boer dat zo zegt.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Zo 16 jan 2011 20:09
|
|
Ben het helemaal eens met de Arnesen analyse van Bart!
Danny Blind is nu senang ,
ik denk dat ie met of liever onder Van Basten dat bepaald minder was,
met zijn uitgekleedde functie van toen.
Dus om Sno hem aan te rekenen vind ik wat twijfelachtig.
Blind van al deze namen lijkt me het meest voor de hand liggen.
Met JC backing wordt het allemaal net of je wat meer rugwind hebt,
zeker als JC jouw naar een ander zie wereldtop nivo heb getild.
Blind en Frank de Boer, geen als hun hebben het beste van JC en Louis in hun bagage!
Is voor de wat verweesde Ajaxied Lowiek ook wel zo fijn.
Maar Keje Molenaar zie ik het ook wel doen,
het allerbelangrijkst is dat deze functie overtuigend de backing heeft van JC.
Dus niet over 1 weekje ijs met 0 graden vorst gaan.
Eerst de 2e ronde van de Ledenraad voorstellen afwachten,
het voorgestelde technisch , organisatorisch en financieel Ajax platvorm LIJKT ME ALLESZINS prioriteit te hebben.
Ik vind Frank de Boer tot nu toe vrij ideal praat verkondigen, maar wbt zijn voorkeuren voor Ajax TD hoor ik hem liefst niet in publiciteit, me dunkt hij is nog maar 1 maandje Ajax 1 trainer,zeker ik begrijp zijn enthousiasme.
Maarik zou me in deze bepaald wat terughoudender opstellen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 11:38
|
|
Citaat: Ik zou het niet weten. Maar als ik die namen in dat rijtje zie verschijnen heb ik daar geen hoge pet van op.
Blind: Probeert steeds zijn baantjes te redden. Faalde als technisch manager door niet in te grijpen toen Van Basten Sno haalde. Ook als assistent van Jol liep die daar maar mee. Toen Tainio, Graafland, Mido haalde hoorde je hem niet. Moet deze man dan de technische leiding gaan geven die met alle winden mee waait. Je moet iemand hebben een lijn trekt en niet overal meegaat. Maar het zou wel een goed duo zijn met Van den Boog want die lult ook alles recht wat krom is.
Tonny Bruins-Slot: De man die totaal geen ervaring heeft als technische man van een grote organisatie. Heb niet zoveel vertrouwen in die man, als er een goede aanbieding komt voor Koeman gaat die zo weer mee op trein.
Frank Rijkaard: Heeft totaal geen ervaring als leidinggevende. Zoals De Boer hierboven in het artikel al aangeeft heeft gewoon ervaring. Moet die man dan de lijnen gaan uitzetten op het technische beleid en de jeugdopleiding op poten zetten. Geef mijn maar een iets ervaren man op een belangrijke positie.
Frank Arnesen: Heeft bewezen dat die het liefst aankopen doet. Heeft zowel bij PSV, Spurs als Chelsea een hoop rotzooi gekocht. Daarbij zijn de transferdeals niet altijd netjes verlopen en vooral bij laatste werkgever. In zijn PSV tijd had die een heel netwerk lopen op de herdgang en dat ging bij Chelsea gewoon door. Dat heeft Ajax net gehad met Raiola. Moeten we dan maar weer een ander makelaar die bedriegt in huis halen, dat lijkt me niet. Al vrees ik ervoor dat die het wel wordt. Het lijkt me niet dat De Boer dat zo zegt. |
Prima post Bart. Ik denk dat ik binnenkort eens een uitwerking ga maken van het algehele transferbeleid van Arnesen. Dat is op z'n zachtst gezegd niet fantastisch.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:34
|
|
Beenhakker is net opgestapt bij Feyenoord, wat denken jullie zou hij een goede technisch directeur zijn voor Ajax? Ik weet wel dat ik erg jalours was toen Beenhakker bij Feyenoord aan de slag ging en ik denk niet echt dat we hem kunnen beoordelen op zijn periode bij Feyenoord.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:36
|
|
Net of Beenhakker dat gaat doen, lijkt me 100% onmogelijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:39
|
|
Beenhakker heeft de overstap al eens eerder gemaakt! Ik acht het niet onmogelijk, zeker niet gezien de wijze waarop Beenhakker vertrokken is. Beenhakker was de vorige periode als technisch directeur natuurlijk de man achter het binnen halen van Zlatan Ibrahimovic en Mido.
Beenhakker heeft een geweldig netwerk, maar misschien dat het verstandig is om hem dan te ondersteunen met een technische commissie zodat ook daadwerkelijk goede keuzes gemaakt kunnen worden.
Persoonlijk zou ik niet tegen zijn komst zijn, maar ik zou het ook niet toejuichen.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 08:23
|
|
Leo wil op zijn ouwe dag geen droeve superdomme haattoestanden.
Ook of beter juist bij Feyenoord zijn beleidsbepalers ziende blind.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 19 jan 2011 23:41
|
|
Citaat: Beenhakker heeft de overstap al eens eerder gemaakt! Ik acht het niet onmogelijk, zeker niet gezien de wijze waarop Beenhakker vertrokken is. Beenhakker was de vorige periode als technisch directeur natuurlijk de man achter het binnen halen van Zlatan Ibrahimovic en Mido.
Beenhakker heeft een geweldig netwerk, maar misschien dat het verstandig is om hem dan te ondersteunen met een technische commissie zodat ook daadwerkelijk goede keuzes gemaakt kunnen worden.
Persoonlijk zou ik niet tegen zijn komst zijn, maar ik zou het ook niet toejuichen.
En de man van Sikora, Boukhari en ik dacht ook Soetaers en Sonck maar misschien was hij bij die laatste twee al weg.
Overigens is die hele netwerk discussie zo overschat. Spelers gaan echt niet sneller meer naar een bepaalde club omdat Beenhakker de trainer kent of iets dergelijks. De hoogste bieder daar gaat het om (en wie het meest lapt aan de zaakwaarnemer).
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 10:15
|
|
Wat dacht je van al die miskopen bij de beste club ter wereld Barca, zie daar hun schuldenlast.
Kopen liever niet alleen wanneer je een Trabelsi of Maxwell dat nivo ziet anders lekker eigen kweken en de spelers die je hebt inspireren en beter maken.
Dat is 3 dubbel wijzer sportiever sympathieker en efficienter en INSPIREREND zie gisteren , hoezo Ajax heeft geen vleugelaars?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 23:34
|
|
Citaat: En de man van Sikora, Boukhari en ik dacht ook Soetaers en Sonck maar misschien was hij bij die laatste twee al weg.
Overigens is die hele netwerk discussie zo overschat. Spelers gaan echt niet sneller meer naar een bepaalde club omdat Beenhakker de trainer kent of iets dergelijks. De hoogste bieder daar gaat het om (en wie het meest lapt aan de zaakwaarnemer).
Sikora zie ik echt als een aankoopje van trainer Koeman, die zijn lievelingetje van Vitesse mee naar Ajax nam. Hetzelfde overigens met ten Cate die Colin bij Ajax liet debuteren.
Het netwerk alleen is natuurlijk niet doorslaggevend, maar het is wel één van de factoren waar je rekening mee moet houden.
Citaat: Kopen liever niet alleen wanneer je een Trabelsi of Maxwell dat nivo ziet anders lekker eigen kweken en de spelers die je hebt inspireren en beter maken.
Dat is 3 dubbel wijzer sportiever sympathieker en efficienter en INSPIREREND zie gisteren , hoezo Ajax heeft geen vleugelaars?
Ik zeg ook niet dat kopen in plaats van opleiden moet, dat zou toch van de zotte zijn. Evengoed is het van de zotte om indien er in het netwerk van de technisch directeur of scouting een speler zit die direct de ploeg kan versterken voor weinig geld, dat er dan niet naar gekeken wordt. Het is mijns inziens nodig om bij zowel opleiden als scouten de ogen open te houden en niet alles in te zetten op één paard. Wel is opleiden misschien net iets belangrijker, aangezien je dan geen transferbedrag hoeft neer te leggen en spelers al jong kan leren spelen in het traditionele Ajax systeem. Echter als toppers als Petterson kunnen worden ingepast, die passen bij Ajax, dan hoop ik dat de scouting niet slaapt.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 22:18
|
|
Het is wel duidelijk dat we hier een goede man moeten hebben met veel spelerskennis en relaties, want het gebrek aan voetbalkennis in de Ajax-directie gaat ons weer bijna de kop kosten. Ajax doet er verstandig aan iemand te halen die het beleid voor de komende periode uitstippelt. Blind is hier absoluut niet de man voor.
|