Auteur
|
Bericht
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 20:08
|
|
Citaat: Vandaar mij nuance dus, maar hij moest even ingekopt worden blijkbaar..
Als hij hem had geraakt had, zat van Basten er nog vrees ik. Dus zit tog een voordeel aan.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 22 sep 2009 12:44
|
|
[list">Martin Jol (Ajax): 'We brengen Pantelic heel langzaam'
Ajax-trainer Martin Jol heeft geen overhaaste plannen met z’n laatste aanwinst, Marko Pantelic (foto, links). “Marko had z’n laatste wedstrijd gevoetbald in mei, zo’n jongen moet je langzaam brengen,” aldus Jol tegen Sportweek.
“Je moet eerst zorgen dat hij helemaal fit is. Je kan hem beter halverwege inzetten en dat hij hoog eindigt dan andersom. Het is ook een hele omschakeling van de Bundesliga naar de eredivisie. Wij hebben vaak de bal, dat was hij bij Hertha niet zo gewend. Maar hij pakt het goed op. Hij wil nog iets te veel, want hij heeft een groot hart. Hij moet leren dingen te laten.”
# bron: Sportweek[/list">
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:10
|
|
Wat vonden jullie gisteren van het optreden van Pantelic. Ik weet nog steeds niet wat ik nou van deze jongen moet en mag verwachten. In de 1ste helft heb ik hem helemaal niet gezien. Veel slechte aannames en voortzettingen. Alleen in de 2de helft was hij 1 keer gevaarlijk, ook had hij toen een aantal goede loopacties en met een goede creatieve speler was dit een aantal keren gevaarlijk geworden denk ik. Je kunt toch wel zien dat hij kan voetballen als je goed op hem let, maar speelt hij nu zo slecht omdat hij nog moet wennen en spelritme op moet doen?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 18:05
|
|
Het was gisteren niet veel met Pantelic, maar kreeg ook niet veel bruikbare ballen in de wedstrijd tegen AZ. Verder moet Pantelic ook wat tijd krijgen om binnen het systeem te kunnen groeien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 10:21
|
|
Z'n snelheid viel me een beetje tegen. Verder vond ik hem wel een aardige partij spelen. Er stond alleen vaak een kring AZ verdedigers om hem heen - mensen zoals Moreno kunnen echt wel verdedigen - dus dan is het ook niet altijd even makkelijk. Zo rond de 55ste minuut had hij een mooie actie. De bal met de rug naar de goal aannemen en vervolgens een boog balltje dat bijna de kruising in ging. Met de rug naar doel speelde hij overigens een stuk bezig dan met gezicht naar doel.
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 11:23
|
|
Wat mij voornamelijk opviel was zijn goede kaats. Altijd met de intentie om naar voren te voetballen maar volgens mij is het niet echt een harde werker voorin (ala Cvitanitch).
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:19
|
|
Zeg maar gerust een luie donder.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:23
|
|
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Ook gaf Jol in een interview aan dat hij nog te veel rond zou zwerven en te veel zou willen, het zou dus goed kunnen dat hij juist aan zijn opdracht voldeed door 'lui' te zijn.
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 15:15
|
|
Hij pikte in de tweede helft soms ballen op, op zijn eigen helft.
Het luie zit hem niet in het "voorin blijven hangen" maar in het niet jagen en het snel opgeven op verkeerde passes e.d..
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:03
|
|
Ik ben nog steeds niet onder de indruk. Cvitanich speelt zeker niet altijd even goed, maar Pantelic heeft nog niets laten zien. Hij trekt constant naar de vleugelspeler aan de bal toe wanneer die al in de zestien is. Staat ie daar maar een beetje op twee meter afstand. Wanneer Suárez of Rommedahl de bal nou aan de zijlijn heeft mag ie wat naar ze toe komen (en moet ie eigenlijk agressief naar de eerste paal gaan bij de voorzet), maar dat doet ie niet. Wanneer Suárez of Rommedahl al in de zestien zijn moet hij juist ruimte maken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:04
|
|
Citaat: Ik ben nog steeds niet onder de indruk. Cvitanich speelt zeker niet altijd even goed, maar Pantelic heeft nog niets laten zien. Hij trekt constant naar de vleugelspeler aan de bal toe wanneer die al in de zestien is. Staat ie daar maar een beetje op twee meter afstand. Wanneer Suárez of Rommedahl de bal nou aan de zijlijn heeft mag ie wat naar ze toe komen (en moet ie eigenlijk agressief naar de eerste paal gaan bij de voorzet), maar dat doet ie niet. Wanneer Suárez of Rommedahl al in de zestien zijn moet hij juist ruimte maken.
Ik vind dat Pantelic af en toe zeer intelligent loopacties maakt (zoals bij zijn doelpunt en daarvoor ook al 2 keer). Hij heeft die spitsenintelligentie die Cvitanich mist.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:07
|
|
Ook heeft Pantelic veel meer rust tijdens de bal aannames dan Cvitanich. Allebei hebben ze verschillende kwaliteiten, alleen denk dat de kwaliteiten van Pantelic meer bij dit Ajax past. Het moet alleen nog een stuk beter.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:09
|
|
Citaat: Ik ben nog steeds niet onder de indruk. Cvitanich speelt zeker niet altijd even goed, maar Pantelic heeft nog niets laten zien. Hij trekt constant naar de vleugelspeler aan de bal toe wanneer die al in de zestien is. Staat ie daar maar een beetje op twee meter afstand. Wanneer Suárez of Rommedahl de bal nou aan de zijlijn heeft mag ie wat naar ze toe komen (en moet ie eigenlijk agressief naar de eerste paal gaan bij de voorzet), maar dat doet ie niet. Wanneer Suárez of Rommedahl al in de zestien zijn moet hij juist ruimte maken.
Ik vind dat Pantelic af en toe zeer intelligent loopacties maakt (zoals bij zijn doelpunt en daarvoor ook al 2 keer). Hij heeft die spitsenintelligentie die Cvitanich mist.
Maar ook dat moet te leren zijn met een goede spitsentrainer(bijv: Kluivert). Of zie ik dat helemaal verkeerd?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:10
|
|
Eens met je, John. Ik vind Pantelic slim en uitgekookt in vergelijking tot Cvitanich. Ik vind hem bovendien ook erg veel oog hebben voor de ruimte achter de defensie. Hij staat altijd op scherp.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:10
|
|
Ik denk dat dit juist iets is wat je hebt of niet, net als het goaltjes instinkt wat Huntelaar had.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:11
|
|
Pantelic heeft wellicht wat meer techniek, maar ik vind het tot dusver juist geen bijzonder slimme spits. Tijdens Timisoara thuis viel hij juist op door constant uit te wijken naar de zijkant, door op de meest vreemde plekken de bal op te willen halen en door bij voorzetten lafjes bij de tweede paal te blijven wachten in plaats van agressief naar de eerste paal te gaan. Tijdens ADO thuis viel hij met name op door z'n constante gesjok en door het constant dichtlopen van de ruimtes door naar de man aan de bal toe te gaan.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:22
|
|
Hij heeft natuurlijk nog niet echt zijn vorm te pakken. Hij is nog bezig om fit te worden en mist ritme en scherpte, maar hij zit er aan te komen. Bij Herta BSC speelde hij in een verdedigend team die compact speelde en daar werd hij uitstekend gebruikt. Hij werd pas diep gestuurd wanneer de defensie van de tegenpartij halverwege de eigen helft terug was en hij niet zoveel meters nog moest overbruggen om bij de goal te komen.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 22:10
|
|
Ik vondt juist dat hij voor rust zorgde voorin, hij was aanspeelbaar, bewegelijk wanneer Suarez de bal had, 1 keer onnodig balverlies maar ook 3 keer in een benarde situatie knap de bal nog afgeven.
Suarez en Pantelic zochten elkaar gelijk steeds op, dat kon nog wel eens een leuk duo worden. Soms heb ik eerder het idee dat mensen hem WILLEN zien mislukken omdat het niet die beoogde Ajax-spits is, ik ben vrij gecharmeerd van 'm ondanks z'n weinig speelminuten tot dusver.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 14:54
|
|
Citaat: Eens met je, John. Ik vind Pantelic slim en uitgekookt in vergelijking tot Cvitanich. Ik vind hem bovendien ook erg veel oog hebben voor de ruimte achter de defensie. Hij staat altijd op scherp.
Ja, ook al aangegeven. Pantelic is meer een centrumspits dan Cvita en houdt de bal beter vast en dan zie je AJAX toch beter door voetballen. Cvita loopt te veel, te onrustig. Cvita kun je beter aan de zijkanten gebruiken. Als centrumspits zie ik hem niet meer of AJAX moet hem als eindstation gebruiken.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 14:58
|
|
Citaat: Eens met je, John. Ik vind Pantelic slim en uitgekookt in vergelijking tot Cvitanich. Ik vind hem bovendien ook erg veel oog hebben voor de ruimte achter de defensie. Hij staat altijd op scherp.
Ja, ook al aangegeven. Pantelic is meer een centrumspits dan Cvita en houdt de bal beter vast en dan zie je AJAX toch beter door voetballen. Cvita loopt te veel, te onrustig. Cvita kun je beter aan de zijkanten gebruiken. Als centrumspits zie ik hem niet meer of AJAX moet hem als eindstation gebruiken.
Is het niet mogelijk om Cvita in de rol van Kuyt in het liverpool-elftal te gebruiken, dus als "draver" aan de rechterkant.. Het is van origine een 4-4-2 spits, maar was Kuyt dat ook niet.. Denk wel dat hij beschikt over het loopvermogen hiervoor. Weet echter niet of hij dit tactisch/verdedigend aan kan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:14
|
|
Vorig jaar heeft hij een wedstrijd of 3 aan de zijkanten gespeeld, Van Basten heeft hem alleen vrijwel meteen afgewezen voor die positie. Ik kan me eigenlijk weinig meer herinneren over het niveau dat hij haalde op die plek.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:28
|
|
Ja, en Kuijt scoort zo veel. Nee, ik vrees dat als Pantelic meer en meer ritme op gaat doen, het over is voor Cvitanich. Sowieso zijn basisplaats.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:40
|
|
Daar zie ik het ook op uitdraaien, als Pantelic fitter wordt dan is het verrijking voor de aanval. Ik denk dat hij nog wel wat mensen van het journaille de mond zal snoeren als hij fysiek in orde is.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:42
|
|
Al is het alleen al om Johan Derksen de mond te snoeren.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:50
|
|
Wie Jol na ADO thuis hoorde, weet dat Cvitanich de klos is. Ach, daarvoor was dat eigenlijk ook al duidelijk.
|